Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
No rozbierz boczek drzwi pasażera. Rzecz niemalże pewna, że tam leży przyczyna. Być może zamek został w jakiejś dziwnej pozycji...
Wałkuje ten temat i nie mogę ogarnąć No ale z elektroniki to ja jestem kompletnym osłem Kabli żadnych się nie ucina? Tylko trzeba pozbyć sie kawałka izolacji z kabelka, dolutować kabel, żeby wyszedl taki trójnik i zaizolować? No i czy nie prościej byłoby kierunki podłączyć z przycisku awaryjnych?
Dobrze myślisz ale pamiętaj, że masz auto poliftowe a tam sterowanie CZ jest ciut inne niż we wcześniejszych modelach.
Jest to opisane w tym temacie.
Jest to opisane w tym temacie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ogarnąłem dzisiaj centralny zamek z pilota, roboty nie tak dużo, więcej kombinowania którędy kabel puścić, skąd wziąć plus, skąd masę, i takie tam No i sporo niewygodnych pozycji przy lutowaniu itd
Centralny zamek z pilota podłączyłem pod oryginalną kostkę od centarala,
kierunkowskazy pod przekaźnik kierunkowskazów.
Centralka z pilota: plus pod kostkę ori zamka centralnego, masę pod śrubką uchwytu trzymającą jakąś kostkę obok kostki ori centralnego
Przy okazji odmrożenia stóp podłączyłem sobie termometr wewnętrzny i zewnętrzny z zegarkiem + dioda doświetlająca. Wyszło spoko, wszystko działa, jakby ktoś potrzebował pomocy, to ja chętnie pomogę (Fka BA z '98roku).
Centralny zamek z pilota podłączyłem pod oryginalną kostkę od centarala,
kierunkowskazy pod przekaźnik kierunkowskazów.
Centralka z pilota: plus pod kostkę ori zamka centralnego, masę pod śrubką uchwytu trzymającą jakąś kostkę obok kostki ori centralnego
Przy okazji odmrożenia stóp podłączyłem sobie termometr wewnętrzny i zewnętrzny z zegarkiem + dioda doświetlająca. Wyszło spoko, wszystko działa, jakby ktoś potrzebował pomocy, to ja chętnie pomogę (Fka BA z '98roku).
Mam BX50S i nie zamyka drzwi kierowcy Mazda 323f BA pomocy
- Od: 21 lis 2016, 14:34
- Posty: 17
- Skąd: Szreńsk
- Auto: Mazda 323F
Założyłeś to sam czy już było?
Witam. Założyłem u siebie uniwersalny centralny zamek carprotect bx 10. Wszystko działało oki tz. zamykał i otwierał centralny bez problemu i oczywiście plus kierunki przy otwieraniu i zamykaniu. Ale po pewnym czasie centralny sam zaczął zamykać i otwierać aż w końcu dziś w ogóle nie zaskoczył i musiałem otwierać rano manualnie kluczykiem. Otwieranie kluczykiem od strony kierowcy i pasażera bez problemu. Pozwoliłem sobie zrobić parę fotek i jeśli ktoś może zerknąć czy nie popełniłem jakiegoś błędu i mi go wskazać będę wdzięczny. Myślę, że powinienem dać diody minimum 5A (chociaż na tych 1A kierunki działały podczas otwierania i zamykania) i druga rzecz chyba powinienem pociągnąć zasilanie bezpośrednio z akumulatora a nie z centralki no i chyba masę również z akumulatora. Proszę o podpowiedź co zrobiłem nie tak. PS. kolega Marek doradził 5A i to moje przeoczenie te diody 1A.
Dopisano 22 cze 2017, 21:14:
Dziś sprawdziłem tą centralkę door – look imasen w madzi. Miernik pokazał że na zasilaniu (kabel czerwony od sterownika) jest cały czas napięcie +12V i na kabelkach białym i biało-czarnym od zamknij-otwórz również jest +12V.(nie wiem czy tak powinno być ) Panowie czy ta centralka się spaliła i muszę kupić nową czy też sterownik bx 10 spaliłem. Dodam jeszcze że dziś sterownik sam załączał mi mrygać awaryjnymi jak otworzyłem madzie z kluczyka. Przestało gdy przekręciłem kluczyk w stacyjce. Nic też nie dało odpięcie zasilania (myślałem że w ten sposób zresetuję sterownik i zakoduję od nowa piloty) ale dalej piloty nie reagują na sterownik. Kupiłem dziś diody 6A i mam pytanie czy jak podepnę tak samo sterownik ale z diodami 6A wszystko zacznie działać jak na początku. Pomóżcie.
Dopisano 22 cze 2017, 21:14:
Dziś sprawdziłem tą centralkę door – look imasen w madzi. Miernik pokazał że na zasilaniu (kabel czerwony od sterownika) jest cały czas napięcie +12V i na kabelkach białym i biało-czarnym od zamknij-otwórz również jest +12V.(nie wiem czy tak powinno być ) Panowie czy ta centralka się spaliła i muszę kupić nową czy też sterownik bx 10 spaliłem. Dodam jeszcze że dziś sterownik sam załączał mi mrygać awaryjnymi jak otworzyłem madzie z kluczyka. Przestało gdy przekręciłem kluczyk w stacyjce. Nic też nie dało odpięcie zasilania (myślałem że w ten sposób zresetuję sterownik i zakoduję od nowa piloty) ale dalej piloty nie reagują na sterownik. Kupiłem dziś diody 6A i mam pytanie czy jak podepnę tak samo sterownik ale z diodami 6A wszystko zacznie działać jak na początku. Pomóżcie.
- Załączniki
-
- Tu się wpiąłem. Czarny kolor – jest to chyba ori centralka zamków. Biało-czarny ze sterownika do zielono-czerwonego w centralce, biały ze sterownika do zielono-białego w centralce (jest to otwieranie i zamykanie – sygnał), czerwony zasilanie ze sterownika wpiąłem do biało-zielonego w centralce +12V (i tego właśnie nie jestem pewien).
- Od: 26 maja 2017, 23:15
- Posty: 16
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA, 1,5l, 16/DOHC, (65 kW – 88KM), 132 Nm, Z5, 96r.
Witam. A więc nic z tego ; podłączyłem jeszcze raz sterownik ale tym razem z diodami 6A. Nadal piloty nie działają. Sterownik cyka gdy chce kodować pilota ale mimo to pilot potem nie reaguje. Może ktoś mi pomóc? Podpowiedzieć czy gdzieś jest problem w aucie czy muszę kupić drugi sterownik carprotect bx 10. Jeszcze raz napiszę, że gdy mierze miernikiem na kostce od centralki na biało-zielonym mam +12V na zielono-czerwonym i zielono-białym (te od sygnału otwórz/zamknij) też jest +12V. No i jeszcze gdy sprawdzam kontrolką z lampką podłączoną do masy to sygnał idzie i autko wtedy zamyka i otwiera w zależności czy kontrolką dotykam zielono-czerwonego czy zielono-białego. Kluczykiem od kierowcy i od pasażera mogę otwierać i zamykać bez problemu. Tylko bagażnika kluczykiem nie mogę ale chyba to wina zamka bo kluczyk nie wchodzi do końca a boję się go złamać. Z tego co czytałem wcześniejsze posty tego wątku to podłączyłem identycznie jak adik3101 z tym że jeszcze dodałem kierunki z diodami (na początku 1A potem zamieniłem na 6A). Pomóżcie
- Od: 26 maja 2017, 23:15
- Posty: 16
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA, 1,5l, 16/DOHC, (65 kW – 88KM), 132 Nm, Z5, 96r.
Bardziej obstawiam na zepsuty sterownik bx niż na oryginalny mazdy. A najlepiej odłączyc ten sterownik i sprawdzić jego działanie miernikiem na tak zwanym 'stole'.
Dotykając "kontrolką" do wejść oryginalnej centralki uzyskujesz zamykanie i otwieranie zamków.
Jest to dobry objaw bo sterownik jest sprawny a te wejścia są sterowane "masą".
Problem masz z tym dołożonym sterownikiem.
Sprawdź czy w momencie wywołania funkcji zamykania lub otwierania wyjścia na sterownik CZ faktycznie są łączone w tym momencie z masą.
Może najzwyczajniej jakiś kabelek nie łączy?
Jest to dobry objaw bo sterownik jest sprawny a te wejścia są sterowane "masą".
Problem masz z tym dołożonym sterownikiem.
Sprawdź czy w momencie wywołania funkcji zamykania lub otwierania wyjścia na sterownik CZ faktycznie są łączone w tym momencie z masą.
Może najzwyczajniej jakiś kabelek nie łączy?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, mam mały problem.
obiektem jest mazda 323 s 1996.
Kupiłem ją i dostałem jednego pilota który nie działał.
Poczytałem o programowaniu pilota, idąc za wskazówkami..
Wciśnięcie zamka, kręcenie stacyjką, zamykanie i otwieranie drzwi udało mi się go zakodować.
No, ale pilot raz otwierał raz nie... Dostałem od znajomego nowy pilot do mazdy którą oddał na złom.
No i tu jest problem, jakieś kilka mc temu ta procedura działała, nagle przestała.
Po całej procedurze auto nie rygluje i otwiera drzwi, bo było znakiem do programowania pilota przez podwójne wciśnięcie go. Więc nawet nie mogę spróbować zakodować nowego, centalka działa z kluczyka jak i ze starego pilota(jak złapie)... i nie wiem co z tym fantem zrobić. Jakieś pomysły?:(
obiektem jest mazda 323 s 1996.
Kupiłem ją i dostałem jednego pilota który nie działał.
Poczytałem o programowaniu pilota, idąc za wskazówkami..
Wciśnięcie zamka, kręcenie stacyjką, zamykanie i otwieranie drzwi udało mi się go zakodować.
No, ale pilot raz otwierał raz nie... Dostałem od znajomego nowy pilot do mazdy którą oddał na złom.
No i tu jest problem, jakieś kilka mc temu ta procedura działała, nagle przestała.
Po całej procedurze auto nie rygluje i otwiera drzwi, bo było znakiem do programowania pilota przez podwójne wciśnięcie go. Więc nawet nie mogę spróbować zakodować nowego, centalka działa z kluczyka jak i ze starego pilota(jak złapie)... i nie wiem co z tym fantem zrobić. Jakieś pomysły?:(
- Od: 26 mar 2017, 19:12
- Posty: 5
- Auto: mazda 323s 1.5 16v 1996
Pomysł taki by spróbować zregenerować stary pilot. Być może to tylko wina nie łączących przycisków.
Witam.
Mam 323F Ba przedlifta.
Podczas próby podłączenia sterownika uniwersalnego do oryginalnego upaliłem diodę na wejściu zasilania w oryginalnym sterowniku.
Czy mogę go pominąć?
Podłączyć zasilanie, masę otwieranie i zamykanie pod te przewody które dochodzą do oryginalnego sterownika a wyjście na siłowniki też bezpośrednio z uniwersalnej centralki.
Tylko które przewody odpowiadają za masę i zasilanie siłowników?
Daniel
Mam 323F Ba przedlifta.
Podczas próby podłączenia sterownika uniwersalnego do oryginalnego upaliłem diodę na wejściu zasilania w oryginalnym sterowniku.
Czy mogę go pominąć?
Podłączyć zasilanie, masę otwieranie i zamykanie pod te przewody które dochodzą do oryginalnego sterownika a wyjście na siłowniki też bezpośrednio z uniwersalnej centralki.
Tylko które przewody odpowiadają za masę i zasilanie siłowników?
Daniel
-
Drain
Mam następujący problem. Otwierając auto kluczykiem ze strony kierowcy, często centralny nie działa, bądź działa z opóźnieniem. Przy zamykaniu występują podobne objawy. Wykonując te same czynności w drzwiach pasażera wszystko działa bez zastrzeżeń. Co począć dalej, jak to sprawdzić, gdzie szukać przyczyny?
Przyczyny należy szukać w zaśniedziałych stykach wewnątrz siłownika zamka w drzwiach kierowcy.
Cały siłownik znajduje się wewnątrz drzwi przy zamku (tym zamku na dole, który jest przykręcony na trzy śruby z boku drzwi). Od niego idą przewody. Trzeba go odkręcić od zamka i odczepić od niego cięgna (te stalowe pręty). Najprościej jest odczepić cięgna od klamki zewnętrznej, klamki wewnętrznej, rygla wewnętrznego i zewnętrznego a następni odkręcić te trzy śruby trzymające zamek i wyjąc wszystko na wierzch.
Witam wszystkich. Kilka dni temu centralny przestał mi zamykać lewe tylne drzwi – i z pilota i manualnie jest to samo, tylne lewe się nie zamykają ani też nie otwierają i muszę to robić ręcznie. Co dziwne gdy drzwi są otwarte (tylne lewe) i zamykam z pilota to widzę, że zamykacz się obraca i wraca do pozycji wyjściowej a przy zamkniętych drzwiach jest nieruchomy. Co może być przyczyną bo nawet nie wiem gdzie mam zacząć szukać?
Zdejmij na początek boczek i zobacz jak to działa – nic innego więcej bez tego nie wywróżysz
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, posiadam Mazde 323f ba i mam problem z centralnym zamkiem. Wygląda on następująco: jak chcę zamknąć auto z pilota to muszę najpierw włączyć zapłon i na wlaczonym zaplonie wcisnąć guzik od zamykania, dodam że te czynnośc muszę zrobić od strony pasażera w przeciwnym wypadku samochodod sie nie zamknie. Ktoś coś? Pozdrawiam
- Od: 26 lis 2017, 17:25
- Posty: 15
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323f ba, silnik Z5, rok prod. 1995
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości