Stukanie/Klekotanie zaworów na zimnym silniku
Witam wszystkich forumowiczow.
Od 1/mc jestem szczesliwym posiadaczem Mazda 3 BK 2007 1.6 benzyna 90.000 przebiegu i rowniez rano po odpaleniu slychac ten dzwiek klepania, osobiscie czekam po odpaleniu 15-20s i dopiero ruszam, wtedy juz tego dzwieku nie slychac.
Porownywalem z taka sama Mazda 3 z przebiegiem 58.000 i tam jestrowniez taki sam dzwiek po porannym uruchomieniu.
Wniosek jest taki, ze jak koledzy z forum pisza "ten typ tak ma"
Aktualnie mam zalany olej 5W40, kolega mechanik podpowiedzial mi, ze dzwiek mogl by zniknac, gdybym przy kolejnej zmianie oleju zalal 10W40, zastanawiam sie czy faktycznie?!
Od 1/mc jestem szczesliwym posiadaczem Mazda 3 BK 2007 1.6 benzyna 90.000 przebiegu i rowniez rano po odpaleniu slychac ten dzwiek klepania, osobiscie czekam po odpaleniu 15-20s i dopiero ruszam, wtedy juz tego dzwieku nie slychac.
Porownywalem z taka sama Mazda 3 z przebiegiem 58.000 i tam jestrowniez taki sam dzwiek po porannym uruchomieniu.
Wniosek jest taki, ze jak koledzy z forum pisza "ten typ tak ma"
Aktualnie mam zalany olej 5W40, kolega mechanik podpowiedzial mi, ze dzwiek mogl by zniknac, gdybym przy kolejnej zmianie oleju zalal 10W40, zastanawiam sie czy faktycznie?!
alafu napisał(a):Aktualnie mam zalany olej 5W40, kolega mechanik podpowiedzial mi, ze dzwiek mogl by zniknac, gdybym przy kolejnej zmianie oleju zalal 10W40, zastanawiam sie czy faktycznie?!
raczej zalecany 5w30
U siebie w książce serwisowej z Niemiec mam na każdym przeglądzie info, że zalany był 5w40. Oznacza to tylko, że olej będzie w wyższych temperaturach otoczenia zachowywał większą lepkość. Tu jest fajnie wyjaśnione –> http://oleje.blox.pl/2011/02/Oznaczenia ... ejowe.html
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Witam, dopiero co nie dawno zakupione auto,a i mnie to irytuje. Niby nie przeszkadza ale wkurza od rana.
- Od: 6 sty 2015, 14:49
- Posty: 17
- Skąd: WLKP
- Auto: Mazda
Nie remontuję silników spalinowych w samochodach, ale uważam że nie jest to żadną wadą fabryczną. Szklanka musi się napełnić olejem, który z niej ścieknie przez noc. klepanie ustaje po paru metrach, co świadczy o prawidłowym smarowaniu górnej magistrali. Jeżeli by klepało ciągle, tzn. na rozgrzanym silniku, to wtedy wymagana jest wymiana dystansów pod szklankami. Chciałbym ewentualnie zobaczyć krzywki wałka po 200.000km czy są mocno wytarte przez uderzanie w szklanki.
Witam,
Na liczniku już 257K km stukało po zakupie (100k km) tak jak teraz, to nic złego że po rozruchu parę metrów słychać zawory. Na LPG już zrobiłem ponad 150 000 km i zero problemów i dalej nie zamierzam ruszać bo na słuch wszytko OK. Nie ma co grzebać niepotrzebnie.
Na liczniku już 257K km stukało po zakupie (100k km) tak jak teraz, to nic złego że po rozruchu parę metrów słychać zawory. Na LPG już zrobiłem ponad 150 000 km i zero problemów i dalej nie zamierzam ruszać bo na słuch wszytko OK. Nie ma co grzebać niepotrzebnie.
- Od: 7 sty 2013, 18:52
- Posty: 40
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna, 2004r.
pytanie laika, zawory powinny stukać/klekotać na zimnym od razu po odpaleniu? W sensie puszczam sprzęgło, jedzie do przodu, nacisnę gaz i klekot jak diesel. Pytam bo u mnie podobno luzów nie ma...
boroszlezsko napisał(a):pytanie laika, zawory powinny stukać/klekotać na zimnym od razu po odpaleniu? W sensie puszczam sprzęgło, jedzie do przodu, nacisnę gaz i klekot jak diesel. Pytam bo u mnie podobno luzów nie ma...
Jeszcze raz napiszę. To jest normalny objaw. Zanim się silnik nagrzeje mną prawo stukać. Jeżeli na ciepłym masz ciszę to wszystko ok
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Pewnie niewiele już wniosę do dyskusji, ale dla uspokojenia każdej kolejnej osoby która tu wejdzie powiem, że u mnie też tak stuka. Po przejechaniu 20-50m ustaje, wystarczy że silnik złapie parę stopni.
ma ktoś pojęcie co to może być ? https://www.youtube.com/watch?v=GiRAEvCUNAw
takie klepanie paska jakby
takie klepanie paska jakby
Witam serdecznie. Mam mazde cx7 2010r. 2.2L diesel
Silnik zalany jest olejem dexela taki jak zalecany. Co dzien rano odpalam samochud i pierwsze 8 min. Jazdy nie jest za ciekawe. Mazda chałasuje jak stary diesel.taki zaworowy odgłos po wcisnieciu gazy. Dozuje gaz dylko tylko i czekam cierpliwie. Kiedy silnik złapie 90stopni wszystko ginie i zaczyna sie frajda z jazdy. Mam nadz.ze to faktycznie ten typ tak ma. Napiszcie jesli takie objawy macie w cx7.
Silnik zalany jest olejem dexela taki jak zalecany. Co dzien rano odpalam samochud i pierwsze 8 min. Jazdy nie jest za ciekawe. Mazda chałasuje jak stary diesel.taki zaworowy odgłos po wcisnieciu gazy. Dozuje gaz dylko tylko i czekam cierpliwie. Kiedy silnik złapie 90stopni wszystko ginie i zaczyna sie frajda z jazdy. Mam nadz.ze to faktycznie ten typ tak ma. Napiszcie jesli takie objawy macie w cx7.
- Od: 5 maja 2017, 01:38
- Posty: 2
- Auto: Mazda cx7 MZR-CD 173KM 2010
Bolek1980 napisał(a):Witam serdecznie. Mam mazde cx7 2010r. 2.2L diesel
Silnik zalany jest olejem dexela taki jak zalecany. Co dzien rano odpalam samochud i pierwsze 8 min. Jazdy nie jest za ciekawe. Mazda chałasuje jak stary diesel.taki zaworowy odgłos po wcisnieciu gazy. Dozuje gaz dylko tylko i czekam cierpliwie. Kiedy silnik złapie 90stopni wszystko ginie i zaczyna sie frajda z jazdy. Mam nadz.ze to faktycznie ten typ tak ma. Napiszcie jesli takie objawy macie w cx7.
Hej Bolek,
myślę, że powinieneś zadać swoje pytanie w wątku Mazdy Cx-7. Tutaj niestety opinie dotyczą tylko Mazdy 3 i to z benzyną.
Mimo to bazująć na doświadczeniu z moimi poprzednimi samochdoami; Vectra B i Focus MK1 (oba Diesle) mogę Ci odpowidzieć, że chyba nie powinno tak być. W Vectrze miałem tak przez minutę może, klekot i słaba moc, ale to był stary Diesel, w Focusie TDCi praktycznie od razu silnik chodził tak jak przy 90 stopniach.
Witam wszystkich w zagrzebanym temacie. Wyguglowałem stukanie na zimnym silniku i wypadł między innymi ten wątek, z tym że ja mam podobny problem ale z silnikiem 1.5 Z5 (Mazda 323 F BA) i się zastanawiam, czy to podobne rozwiązanie co silnik 1.6 z Mazdy 3 czy nowsza Madzia ma zupełnie inną jednostkę i u mnie problem faktycznie może dotyczyć zaworów. Objawy podobne do wspominanych w wątku kilkukrotnie: na zimnym silniku przy puszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu słychać lekkie klekotanie, które ustaje samo gdy auto przejedzie kilkaset metrów.
Tak ma być. W niczym to nie przeszkadza. Szklanki po nagrzaniu puchną dlatego klekocze na zimnym. Zupełnie nanuralny objaw
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości