Problem ze skrzynią biegów.
Strona 1 z 1
Witam.
Zauważyłem ostatnio, że przy wrzucaniu 1 oraz 2 skrzynia lekko chrupie przy samym lewarku, jakby były wyrobione jakieś elementy prowadzące drążek. Sprzęgło oczywiście wciśnięte do końca, skrzynia 6 biegowa w silniku 1999cm3 151KM.
Czy ktoś się z tym spotkał?
Pozdrawiam
Zauważyłem ostatnio, że przy wrzucaniu 1 oraz 2 skrzynia lekko chrupie przy samym lewarku, jakby były wyrobione jakieś elementy prowadzące drążek. Sprzęgło oczywiście wciśnięte do końca, skrzynia 6 biegowa w silniku 1999cm3 151KM.
Czy ktoś się z tym spotkał?
Pozdrawiam
Cześć,
Spotkałem się z tym – i próbuje ten problem rozwiązać w 1.6 MZR 09'. To nie jest żadne obcieranie się przy drążku – sprawia tylko takie wrażenie. Nie zwracałem na to uwagi, dopóki nie zaczęły się u mnie problemy z wrzucaniem 1 i wyciąganiem R, gdzie trzeba było użyć trochę siły. Objawy te nie występują, gdy auto stoi w garażu. Czasem może się zdarzyć, ze bieg wejdzie bardzo dobrze. Czasem lżej wejdzie jak samochód się troszkę toczy. Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bez oporów.
Póki co, sprawdziłem układ sprzęgła (wyprzęgnik, pompa sprzęgła) – brak wycieków, pedał sprzęgła umiarkowanie twardy. Cięgna w porządku. Umówiłem się na zmianę oleju w skrzyni i zobaczymy czy coś się zmieni. Nie masz czasem wrażenia, że lekko przyblokowują się też inne biegi, np. 3, 4?
Wymianę oleju Mazda zaleca co 5 lat, lub 100k km. U mnie minęło już 7-8, dlatego zacznę od zmiany, może się coś poprawi.
Pzdr.!
Spotkałem się z tym – i próbuje ten problem rozwiązać w 1.6 MZR 09'. To nie jest żadne obcieranie się przy drążku – sprawia tylko takie wrażenie. Nie zwracałem na to uwagi, dopóki nie zaczęły się u mnie problemy z wrzucaniem 1 i wyciąganiem R, gdzie trzeba było użyć trochę siły. Objawy te nie występują, gdy auto stoi w garażu. Czasem może się zdarzyć, ze bieg wejdzie bardzo dobrze. Czasem lżej wejdzie jak samochód się troszkę toczy. Przy wyłączonym silniku biegi wchodzą bez oporów.
Póki co, sprawdziłem układ sprzęgła (wyprzęgnik, pompa sprzęgła) – brak wycieków, pedał sprzęgła umiarkowanie twardy. Cięgna w porządku. Umówiłem się na zmianę oleju w skrzyni i zobaczymy czy coś się zmieni. Nie masz czasem wrażenia, że lekko przyblokowują się też inne biegi, np. 3, 4?
Wymianę oleju Mazda zaleca co 5 lat, lub 100k km. U mnie minęło już 7-8, dlatego zacznę od zmiany, może się coś poprawi.
Pzdr.!
Oprócz drobnych problemów przy wrzucaniu wstecznego oraz czasem 1 jak się auto toczy nie odnotowałem takich kłopotów jak Wy.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
U mnie w ogóle nie ma żadnych problemów z pracą skrzyni, chodzi bajecznie
Jakie macie przebiegi, przy których to się dzieje?
Jakie macie przebiegi, przy których to się dzieje?
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Hm, podejrzewałem, że macie duże przebiegi. Ja mam 61k km i nic niepokojącego nie zauważyłem.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Witam.
U mnie był problem z wrzuceniem wstecznego biegu praktycznie za każdym razem trzeba było ponawiać. Po wymianie płynu hamulcowego i przy okazji sprzęgłowego, którego kolor niewiele różnił się od coli problem ustąpił i teraz wsteczny zawsze wchodzi za pierwszym razem . Z pozostałymi biegami nie miałem problemu wchodzą bezbłędnie !
Pozdro.
U mnie był problem z wrzuceniem wstecznego biegu praktycznie za każdym razem trzeba było ponawiać. Po wymianie płynu hamulcowego i przy okazji sprzęgłowego, którego kolor niewiele różnił się od coli problem ustąpił i teraz wsteczny zawsze wchodzi za pierwszym razem . Z pozostałymi biegami nie miałem problemu wchodzą bezbłędnie !
Pozdro.
Mój przebieg to 71k, niestety problem ciągle występuje. 1 podczas toczenia się auta wchodzi ciężko lub wcale przy wyższej prędkości, wsteczny chodzi spoko. Przejście na 2 częsta zachrupie. 3 i 4 już spoko.
Robili mi jakieś naciąganie linek, ale problem nadal istnieje.
Robili mi jakieś naciąganie linek, ale problem nadal istnieje.
u mnie w BK podobnie
I po wszystkim. Wsiadłem dzisiaj do samochodu, wciskam sprzęgło przed odpaleniem. Stado dzikich kaczek się odezwało – wcisnąłem jeszcze parę razy dla zabawy (notabene ten TTTM i należało to ignorować, tak tez uczyniłem, zwłaszcza że nie było to ciągłe i popiskiwało jak było mokro i zimno) i odpaliłem silnik. I zdziwienie – żadnego biegu nie da się już wrzucić. Samochód unieruchomiony w garażu. No niestety... dźwięk wydobywa się z okolic skrzyni, przy wyprzęgniku. Czeka mnie wymiana wyprzęgnika, płynu i powinno być już dobrze.
No chyba, że to łożysko, ale... mam nadzieję, że jeszcze pokocham ten samochód na nowo.. bo już zacząłem myśleć nad leasingiem i powrotem do VAG (Audi).
Olej pomógł – lżej skrzynia chodziła po zabawie, ale bardzo losowo, raz dobrze, raz źle – to teraz wiadomo już dlaczego.
No chyba, że to łożysko, ale... mam nadzieję, że jeszcze pokocham ten samochód na nowo.. bo już zacząłem myśleć nad leasingiem i powrotem do VAG (Audi).
Olej pomógł – lżej skrzynia chodziła po zabawie, ale bardzo losowo, raz dobrze, raz źle – to teraz wiadomo już dlaczego.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości