Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10

Postprzez loockas » 15 kwi 2017, 17:41

Przedstawiam Wam uzupełnienie Focusa czyli to praktyczniejsze auto, wozidło na wakacje i wszelkie wypady rodzinne, a na codzień samochód mojej lepszej połówki. Ilość Renault w garażu musi się zgadzać, tak więc po Lagunie miejsce grzeje Grand Scenic 3 generacji.

Broniłem się przed tego typu samochodami długo, ale już wiem, że niepotrzebnie. Auto jest znacznie praktyczniejsze i wygodniejsze od Laguny kombi. Dla rodziny 2+2 optymalne z buforem miejsca na wszelkie ładunki te bardziej i mniej potrzebne. O ile do Laguny się w zasadzie mieściliśmy bez większego problemu, tak tutaj jest jeszcze luz. Przy czym gabarytowo auto jest od Laguny mniejsze. Trudno mi teraz wypisać wszystkie zalety, ale jest ich naprawdę sporo. Największa to chyba 3 niezależne fotele z tyłu z możliwością złożenia lub całkowitego demontażu dowolnego z nich. To było coś na czym przy dwóch fotelikach nam najbardziej zależało.

Silnik – bo to największa dla mnie niespodzianka. Zdecydowałem się na benzynowe 1.4 TCe o mocy 130km. W zasadzie to był główny powód zmiany samochodu, bo żona coraz częściej potrzebowała mojej Laguny do wożenia dzieci, a diesel i trasy 2-3km to kiepskie połączenie. Dlatego koniecznie musiała być benzyna. Silnik urzekł mnie kulturą pracy. Jest prawie niesłyszalny, a chodzi równo jak zegarek. Turbo pracuje delikatnie dając przyjemne poczucie dynamiki na każdym z biegów. Jednostka bije wszystkie inne montowane w tym modelu pod każdym względem, diesle w szczególności.

Podsumowując, wybór tego typu samochodu wydaje się strzałem w dziesiątkę. Nie znajdziemy tutaj frajdy z jazdy, chociaż nie ukrywam w trasie jazda jest przyjemna. Praktyczność jednak w tym wypadku stała ponad całą resztę. Wygoda i wyciszenie jak na kompakta jest imponująca.

Dane i wyposażenie:

Renault Grand Scenic 3
Rok produkcji: 2010
Silnik: 1.4TCe 130KM/190NM

– 2 strefowa klimatyzacja
– 4 elektryczne szyby
– elektryczne lusterka składane i podgrzewane
– hands free czyli otwieranie/zamykanie/odpalanie bez użycia karty
– sterowanie radiem w kierownicy
– tempomat
– automatyczny hamulec ręczny
– czujniki parkowania tył z wizualizacją odległości na ekranie
– czujnik deszczu
– automatyczne światła
– regulowany podłokietnik z ogromnym schowkiem
– klimatyzowany schowek
– duże zagłówki z regulacją w każdym kierunku
– trzeci rząd siedzeń w bagażniku
– coś tam pewnie jeszcze...

Kilka zdjęć:

DSC_0229.jpg


DSC_0228.jpg


DSC_0232.jpg


DSC_0243.jpg


DSC_0235.jpg


DSC_0238.jpg


DSC_0242.jpg


DSC_0246.jpg
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 18 kwi 2017, 10:09

Fajnie wygląda, konstrukcja zwarta, dużo miejsca ale nie na papierze. Dużym plusem to 3 pełnowymiarowe siedzenia z tyłu którymi nie może pochwalić się każda marka w tej klasie. Jak będzie u nas 2+2 to też będę myślał o taki wozidle. Graty zakupu jeszcze raz. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 18 kwi 2017, 10:12

Dzięki. Jak na Scenica to w tym kolorze wygląda nienajgorzej.

Neonixos666 napisał(a):Dużym plusem to 3 pełnowymiarowe siedzenia z tyłu


Prawie, bo środkowe jest węższe ale nawet przy dwóch fotelikach na środku osoba dorosła siedzi bez stresu.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Dominator » 18 kwi 2017, 10:31

Spoko autobus, ale widział bym tam automatyczną skrzynie ;) tak dla pełnej wygody :)
I dedykowane dywaniki, bo wyglądają tak samo komicznie jak moje zastepcze :P
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez loockas » 18 kwi 2017, 11:56

A/T był chyba tylko z wolnossącym 2.0. Niestety podaż tej wersji jest prawie zerowa. Poza tym, żona jakby to nie brzmiało woli robić to ręką :)

Dywaniki się ogarnie :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Paweł » 18 kwi 2017, 12:34

Siedziałem w takim niedawno. Zaskakujące – szczególnie w stosunku do C4GP, że kierowca ma miejsce i pozycję jak w normalnym aucie, dzięki czemu pewnie można zapomnieć o garbie który się ciągnie. Minus pewnie taki, że jest trochę ciaśniej?

P.S. Radio widzę z limitowanej serii ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez loockas » 18 kwi 2017, 12:38

Paweł napisał(a):Minus pewnie taki, że jest trochę ciaśniej?


w C4GP nie siedziałem, tylko w krótkim. Ale one chyba się poza bagażnikiem nie różnią? Tak czy inaczej C4 wydaje się odrobinę przestronniejszy. Ciaśniej trudno powiedzieć, oba te samochody są na tyle wewnątrz przerośnięte, że raczej odczucia braku miejsca nie ma. W maju planuję jakiś wypad weekendowy, w czerwcu wakacje. Zobaczymy jak się spisze na tle Laguny.

Paweł napisał(a):P.S. Radio widzę z limitowanej serii ;).


No naprawiłem guzik :P Ale to radio i tak leci do wymiany na nowsze z BT z USB. Może się trafi z mniej wytartym guzikiem :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez brii » 18 kwi 2017, 18:55

loockas napisał(a):Silnik – bo to największa dla mnie niespodzianka.

loockas napisał(a):Jednostka bije wszystkie inne montowane w tym modelu pod każdym względem, diesle w szczególności.

Wspominałem kiedyś, że 1.4TCe daje radę, widzę, że też to potwierdzasz :) To nie to samo co 1.2 :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Dominator » 18 kwi 2017, 19:41

samochód ma mało nalatane narazie, na forumach zadowoleni z tego silnika? Rozrzad na łańcuchu?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez loockas » 18 kwi 2017, 19:53

Znany mi jest egzemplarz, który ma 230k i lata od prawie 150k na LPG. Mając 107kkm jestem bardzo spokojny o silnik :) Tak, rozrząd na łańcuszku.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Grzyby » 13 maja 2017, 10:16

Żeby to jeszcze miało tylne drzwi odsuwane to mógłbym powiedzieć że fajne :P
A tak to może być :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez loockas » 13 maja 2017, 16:23

Jeszcze mi to nie przeszkadza :) Póki co jesteśmy zachwyceni tym samochodem i naprawdę biję się w pierś, że 3 lata temu jak kupiłem Lagunę, nie zdecydowałem się jednak na minivana. Komfort pakowania dzieciaków do takiego auta jest niesamowity. O bagażach nie wspomnę. W same schowki jestem w stanie schować połowę bagażnika z Laguny.

Nie mogę się doczekać zimy i wypadów na narty. Po złożeniu środkowego, czyli najmniejszego fotela powinienem zapakować się z nartami wraz z 4 dorosłymi osobami.

Obawiałem się o spalanie, bo różnie ludzie piszą o tym silniku, ale udaje nam się zamknąć w ok 8-8,5l przy jeździe głównie po naszej mieścinie. W trasie wychodzi ok 7l.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Grzyby » 14 maja 2017, 09:50

loockas napisał(a):Jeszcze mi to nie przeszkadza

Bo to nie jest kwestia "przeszkadzania"
Tak jak zachwyceni jesteście teraz tym autem jako całością, tak zachwycilibyście się odsuwanymi drzwiami :) Komfort pakowania jeszcze większy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 14 maja 2017, 09:56

Grzyby napisał(a):Tak jak zachwyceni jesteście teraz tym autem jako całością, tak zachwycilibyście się odsuwanymi drzwiami Komfort pakowania jeszcze większy.


Dokładnie ja tam nie wyobrażam sobie Ducato bez odsuwanych drzwi <lol> a tak na poważnie to myślę że to zależy od rozmiarów auta i ,,jeszcze" nie są one tak potrzebne jak w dużym vanie choć zawsze jak są to jest wygodniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 14 maja 2017, 09:58

W segmencie minivanow takich modeli prawie nie ma. A jak ju sa to maja inne wady ktorych rozsuwane drzwi nie rekompensuja :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez loockas » 27 cze 2017, 08:58

Czarnuch sprawdzony w trasie. Żona zrobiła prawie 1,5kkm na środkowym siedzeniu między dwoma fotelikami i twierdzi, że miejsca miała więcej niż w Lagunie przy jednym dziecku. Wiele dobrego robi podłokietnik który można przesuwać dzięki czemu pasażer z tyłu zyskuje miejsce na nogi.

W trasie się bardzo przyjemnie jedzie. Nawet przy 4krpm jest podejrzanie cicho. Fotele wygodne, zagłówki z poszerzonymi bokami sprawdzają się świetnie. Miejsca dla kierowcy o wiele więcej niż w Lagunie. Między Scenic, a Megane na której bazuje jest pod tym względem przepaść. Nie potrafię zrozumieć jak można osiągnąć taki efekt przestrzeni bazując na ciasnym kompakcie...

Trzeba przyznać jednak rację opiniom z internetu w kwestii spalania. Nie jest to wybitnie ekonomiczny silnik. Przy prędkościach autostradowych trzeba liczyć się ze średnim spalaniem na poziomie 8-8.5l.

Z zapakowaniem się nie było najmniejszego problemu. W Lagunie musiałem się trochę bardziej nagimnastykować z układaniem by zasunąć roletę. Pod widocznym wózkiem jest jeszcze jedna torba i łóżeczko turystyczne :D
Załączniki
2017-06-12 19.24.46.jpg
2017-06-12 19.28.19.jpg
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Krzemol » 27 cze 2017, 13:00

Mazda5 podobne wartości mi pokazywała przy prędkościach rzędu 170km/h. A to Diesel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1558 (258/82)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 TI 2.4 175KM '05r
Mazda MX-5 NB 1.6 110KM '00r

Postprzez loockas » 27 cze 2017, 13:09

Tak szybko to nie jeżdżę :P Tempomat przeważnie na max 120. Może kilka razy kulnąłem się do 140+ przy wyprzedzaniu.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Szymon » 27 cze 2017, 13:50

chodź się ścigać dupowozem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez loockas » 27 cze 2017, 16:20

Objadę Cię tym ikarusem i po co Ci taki obciach? :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy