Mazda MX-5 NBFL B6 `03 – Mietek
1, 2
Mietek lub Mieczysław, bo każdy nasz pojazd jakoś miał na imię i imię zawsze było męskie, bo małżonka się lepiej dogaduje z mężczyznami Więc od "miata" do "Mietek" nie było daleko.
Niemka podobno płakała jak sprzedawała, ale tego nie musieliśmy przeżywać, gdyż pojazd trafił do pięknego nadwiślańskiego kraju bez naszej pomocy pod koniec 2013 roku. Po 6 miesiącach ówczesny właściciel postanowił go sprzedać ze względu na wykonywaną pracę. Też niemal płakał przy sprzedaży.
MX z 2003 roku z przebiegiem 115 tkm, limitowana edycja Silver Blues z silnikiem B6, otwartym dyfrem (wymienionym na Fuji z 2003 roku) i wszystkomającym wyposażeniem:
– klima
– skórzana tapicerka w kolorze granatowym
– podgrzewane taborety
– czarno-granatowa kierownica i gałka obszyte skórą
– elektryczne szyby i lusterka
– centralny zamek z pilotem
– moherowy dach w kolorze granatowym z podgrzewaną szybką
– granatowy persening
– 16" felgi Enkei właściwe dla wersji SB
– style bar z windshiottem [zdemontowany, sprzedany]
– rozpórki górne i dolne ze sportive`a
– Big Brake
– ABS
– 2 poduszki
Dodatkowo bolid wyposażony w światła do jazdy dziennej, emulator zmieniarki, system odstraszania kun i innych gryzoni i wydech końcowy Cobalt z nierdzewki, który do 3500 RPM zachowuje się prawie jak seryjny, powyżej jak się rozgrzeje to potrafi się wydrzeć
Edit 13.03.2016: stwierdzenie o pozostawieniu serii jest już nieaktualne
Plany:
– seryjne felgi Enkei 15" w kolorze granatowym na zimę [done]
– granatowy hardtop (trzeba kupić) [pomysł porzucony]
– montaż roll bara [done]
– bikini soft top [done]
– nowe tarcze Zimmermann, klocki Ferrodo, przewody HEL w oplocie [done]
– wymiana zawiasu na Bilstein B8 + Eibach pro kit [done]
– dwuetapowa korekta lakieru + powłoka ceramiczna, polerka reflektorów + zabezpieczenie, odświeżenie środka [done]
– zmiana otwartego dyfra na LSD [done]
– wymiana obrysówek i kierunków na białe / czerwone [done]
– frame railsy celem ochrony podłużnic przez progami zwalniającymi [done]
– grubsze staby
– jak będzie trzeba to poli
Niemka podobno płakała jak sprzedawała, ale tego nie musieliśmy przeżywać, gdyż pojazd trafił do pięknego nadwiślańskiego kraju bez naszej pomocy pod koniec 2013 roku. Po 6 miesiącach ówczesny właściciel postanowił go sprzedać ze względu na wykonywaną pracę. Też niemal płakał przy sprzedaży.
MX z 2003 roku z przebiegiem 115 tkm, limitowana edycja Silver Blues z silnikiem B6, otwartym dyfrem (wymienionym na Fuji z 2003 roku) i wszystkomającym wyposażeniem:
– klima
– skórzana tapicerka w kolorze granatowym
– podgrzewane taborety
– czarno-granatowa kierownica i gałka obszyte skórą
– elektryczne szyby i lusterka
– centralny zamek z pilotem
– moherowy dach w kolorze granatowym z podgrzewaną szybką
– granatowy persening
– 16" felgi Enkei właściwe dla wersji SB
– style bar z windshiottem [zdemontowany, sprzedany]
– rozpórki górne i dolne ze sportive`a
– Big Brake
– ABS
– 2 poduszki
Dodatkowo bolid wyposażony w światła do jazdy dziennej, emulator zmieniarki, system odstraszania kun i innych gryzoni i wydech końcowy Cobalt z nierdzewki, który do 3500 RPM zachowuje się prawie jak seryjny, powyżej jak się rozgrzeje to potrafi się wydrzeć
Edit 13.03.2016: stwierdzenie o pozostawieniu serii jest już nieaktualne
Plany:
– seryjne felgi Enkei 15" w kolorze granatowym na zimę [done]
– granatowy hardtop (trzeba kupić) [pomysł porzucony]
– montaż roll bara [done]
– bikini soft top [done]
– nowe tarcze Zimmermann, klocki Ferrodo, przewody HEL w oplocie [done]
– wymiana zawiasu na Bilstein B8 + Eibach pro kit [done]
– dwuetapowa korekta lakieru + powłoka ceramiczna, polerka reflektorów + zabezpieczenie, odświeżenie środka [done]
– zmiana otwartego dyfra na LSD [done]
– wymiana obrysówek i kierunków na białe / czerwone [done]
– frame railsy celem ochrony podłużnic przez progami zwalniającymi [done]
– grubsze staby
– jak będzie trzeba to poli
Ostatnio edytowano 8 sie 2017, 12:46 przez Xenocyd, łącznie edytowano 11 razy
Jako, że ostatnio odkryliśmy instrukcję składania perseningu zaczął on zajmować mniej miejsca w bagażdniku. Ale wciąż się walał i aż się prosił o jakąś torbę. Zośka więc wydobyła z szafy wyczesany materiał i powstał zamykany na magnes worek na złożony w kostkę persening
Nie mogę zrozumieć czemu te cudo jeszcze nie zawitało do nas na SPOTA ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Słuszna uwaga... Może "cywilne" Mazdy nie są wystarczająco cool.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Okres zimowy sprzyja gromadzeniu rzeczy różnych.
Zgromadziłem więc:
– przewody w oplocie
– nowe tarcze i kolcki
– rollbar clear view
– uszczelkę pokrywy OEM
Zestaw hamujący czeka na wymianę w tym miesiącu, zaraz po nim wpadnie rollbar do auta.
Dodatkowo dzisiaj zarzuciłem pióra wycieraczek nowe, szarpnąłem się na OEM Mazda, bo długo wytrzymują.
Zgromadziłem więc:
– przewody w oplocie
– nowe tarcze i kolcki
– rollbar clear view
– uszczelkę pokrywy OEM
Zestaw hamujący czeka na wymianę w tym miesiącu, zaraz po nim wpadnie rollbar do auta.
Dodatkowo dzisiaj zarzuciłem pióra wycieraczek nowe, szarpnąłem się na OEM Mazda, bo długo wytrzymują.
Dobra, drobne podsumowanie sezonu:
Frukty powyżej zostały zamontowane jakoś pod koniec marca, od tamtej pory przejechaliśmy jakieś 15 kkm, odwiedziliśmy pojeżdżawki w Kotlinie Kłodzkiej, ogarnęliśmy road tripa na Ruminię, przejechaliśmy Transfogarską w obie strony, wpadliśmy na Rakietową na zlot Nissana i Mazdy.
Przez ten cały czas nic nie odpadło, nic się nie zepsuło, ogólnie nuda – tankowanie, tankowanie, tankowanie, czasami zmiana oleju.
W sezonie zimowym do auta wpadną:
Bilstein B8
Eibach pro kit
grubsze staby
Kilka fotek różnych:
Frukty powyżej zostały zamontowane jakoś pod koniec marca, od tamtej pory przejechaliśmy jakieś 15 kkm, odwiedziliśmy pojeżdżawki w Kotlinie Kłodzkiej, ogarnęliśmy road tripa na Ruminię, przejechaliśmy Transfogarską w obie strony, wpadliśmy na Rakietową na zlot Nissana i Mazdy.
Przez ten cały czas nic nie odpadło, nic się nie zepsuło, ogólnie nuda – tankowanie, tankowanie, tankowanie, czasami zmiana oleju.
W sezonie zimowym do auta wpadną:
Bilstein B8
Eibach pro kit
grubsze staby
Kilka fotek różnych:
Pytanie techniczne – w razie dachowania ten rollbar coś daje, jeśli głowa/kask wystaje Ci poza niego? Pytanie stricte teoretyczne bo też myślę nad rollem ale też pewnie będę wystawał i tak się zastanawiam czy jest sens wyrzucać prawie tysiaka na to jeśli i tak ma mi to nic nie dać w razie czego
Kask wystaje, ale na codzień w kasku nie jeżdżę
Roll mija się z dachem na milimetry, więc jak normalnie się mieszczę pod dach (na styk) to w razie rolki odruchowo zapewne bym głowę chował i zatrzymałbym się na rurce a nie na głowie. Ale nie testowałem, więc nie wiem.
Po tych kilkunastu przejechanych tysiącach z rollem mogę natomiast stwierdzić, że ewidentnie usztywnia konstukcję, uderzenie z boku, z tyłu – tutaj napewno też coś pomoże.
Można jeszcze wyciąć gąbkę z siedzenia, ale rozwarzam zmianę całych foteli, więc wtedy problem wystawania raczej znikniknie.
W obu MXach miałem rollbary, polecam, u Ciebie naturalnie oczojebny zielony
Roll mija się z dachem na milimetry, więc jak normalnie się mieszczę pod dach (na styk) to w razie rolki odruchowo zapewne bym głowę chował i zatrzymałbym się na rurce a nie na głowie. Ale nie testowałem, więc nie wiem.
Po tych kilkunastu przejechanych tysiącach z rollem mogę natomiast stwierdzić, że ewidentnie usztywnia konstukcję, uderzenie z boku, z tyłu – tutaj napewno też coś pomoże.
Można jeszcze wyciąć gąbkę z siedzenia, ale rozwarzam zmianę całych foteli, więc wtedy problem wystawania raczej znikniknie.
W obu MXach miałem rollbary, polecam, u Ciebie naturalnie oczojebny zielony
No to jak usztywnia, to muszę nad tym pomyśleć w przyszłym roku. Jeśli wpadnie, to oczywista oczywistość że w kolorze felg Ale najpierw chyba wjadą nowe felgi (JR12 w tym samym kolorze tylko z rantem w poler) Fotele też chciałbym jakieś inne, ale nie mogę znaleźć nic ciekawego. Podobają mi się strasznie recaro z ND ale nie do dostania, chciałbym coś kubełkowego, z miejscem na pasy szelkowe w oparciu ale też żeby miało regulację oparcia bo jeżdżę tym na codzień i czasem wożę pasażerów, ale póki co nic mi się nie rzuciło w oczy w dobrej cenie i żeby mi się podobało.
Przed zimą wpadł zawias bilstein z mazdaspeeda z eibach pro kitem, niezawodny Moris ogarnął podłużnice, zajął sie zabezpieczeniem podwozia. Pod koniec listopada odebrałem auto i wstawiłem do garażu.
Zimę auto przestało w garażu nieruszane, ale na zimówkach
W poprzedni weekend aku wrócił do auta, była bezcelowa wycieczka top down do Książa i spowrotem.
We wtorek z racji wolnego dnia podjechałem do zakręconego typa pogadać o korekcie, zabezpieczeniu itd. I tak się stało, że w środę auto zostało już u niego.
Dzisiaj odbiorę, ale dostałem jakieś tam spy foto co się odbywa
Zdjęcia po wszystkim wrzucę jak dostanę.
Dlasze plany to ogarnąć legalizację gaśnicy, przegląd w przyszłym tygodniu i zacząć się wozić
Zimę auto przestało w garażu nieruszane, ale na zimówkach
W poprzedni weekend aku wrócił do auta, była bezcelowa wycieczka top down do Książa i spowrotem.
We wtorek z racji wolnego dnia podjechałem do zakręconego typa pogadać o korekcie, zabezpieczeniu itd. I tak się stało, że w środę auto zostało już u niego.
Dzisiaj odbiorę, ale dostałem jakieś tam spy foto co się odbywa
Zdjęcia po wszystkim wrzucę jak dostanę.
Dlasze plany to ogarnąć legalizację gaśnicy, przegląd w przyszłym tygodniu i zacząć się wozić
Ładniejsza niż te nowe...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Auto odebrane, przegląd zrobiony i wylądowało w garażu, bo nie mogłem korzystać z wypasionej pogody w weekend
Pakiecik składał się z:
– dwuetapowej korekcji lakieru
– nałożenia powłoki ceramicznej FX Protect B5 Base + F7 Finish + CH3 Top Coating
– polerki i powłoki ceramicznej lamp z przodu i z tyłu
– czyszczenia szyb i nałożenia powłoki hydrofobowej
– czyszczenia i zabezpieczenia felg
– czyszczenia wnętrza
Zaczęły po tym razić pomarańczowe kierunki Więc już czekają nowe cleary na montaż, po zmianie kierunków zobaczę czy obrysówki też zmieniać na białe.
W przyszłym miesiącu zapewne zamienię otwarty dyfer na FUJI, bo sztuka już upolowana, pozostał transport i wymiana. Na tym z grubsza się zakończy inwestowanie w tym sezonie
Pakiecik składał się z:
– dwuetapowej korekcji lakieru
– nałożenia powłoki ceramicznej FX Protect B5 Base + F7 Finish + CH3 Top Coating
– polerki i powłoki ceramicznej lamp z przodu i z tyłu
– czyszczenia szyb i nałożenia powłoki hydrofobowej
– czyszczenia i zabezpieczenia felg
– czyszczenia wnętrza
Zaczęły po tym razić pomarańczowe kierunki Więc już czekają nowe cleary na montaż, po zmianie kierunków zobaczę czy obrysówki też zmieniać na białe.
W przyszłym miesiącu zapewne zamienię otwarty dyfer na FUJI, bo sztuka już upolowana, pozostał transport i wymiana. Na tym z grubsza się zakończy inwestowanie w tym sezonie
Według zaleceń producenta raz w miesiącu trzeba umyć bardziej niż na myjni bezdotykowej, czyli albo pianownica i wiaderko swoje, albo wycieczka w miejsce w którym tak robią. Inaczej nie wytrzyma zakładanego okresu.
szczeka mi opadła i nie chce sie podnieść.
Łał ale kasy poszło ale efekt końcowy powalający ....
Łał ale kasy poszło ale efekt końcowy powalający ....
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość