Mazda6 GJ SH-VPTS '13 2.2 AT by motomike6
W końcu znalazłem chwile by opisać mój ostatni nabytek oraz podzielić się opiniami z codziennego użytkowania mojej Mazdy.
A wiec tak po zmianie starej Mazda 6
GH na C4 Picasso wymuszonej powiększeniem rodziny zmuszony bylem przejąc Suzuki Swift GL MK V 1.2 mojej zony który świetnie nadawał się na dojazdy do pracy ale z czasem zacząłem rozglądać się za zmiana na coś większego i wybór padł na Mazde 3 BM która miała być następca ale historia potoczyła się trochę inaczej.
A wiec tak jak pisałem powyżej miała być M3 BM 2.0 Sport w automacie, max jednoroczna z przebiegiem do max 20Kkm. Na lokalnym rynku niestety nie było w czym wybierać i poszukiwania zostały po rozszerzone na Niemcy i Belgię ( Marianek dzięki za pomoc jak zwykle ) ale wszystkie fajne szybko schodziły i w większości nie udało mi się nawet omówić na jazdę testowa ;(
Podczas oględzin jednej 3 w lokalnym salonie wpadła mi w oko nowa Mazda 2, demowka z przebiegiem 3500km na pełnym wyposażeniu, a ponieważ poruszałem się Swiftem stwierdziłem ze gabarytowo samochód powinien spełniać oczekiwania ale po kilku jazdach testowych niestety nie moglem odnaleźć się za kierownica cały czas czułem jakiś dyskomfort i niestety M2 została skreślona pomimo ze według mnie fajny z niej miejski samochodzik. CX-3 była idealna w prowadzeniu i miała wszystko to czego oczekiwałem od nowego samochodu ale cena była lekko po za planowanym budżetem.
W miedzy czasie przeglądałem tez z ciekawości oferty M6 GJ oraz CX5 o których myślałem jako następcy poprzedniej M6 GH ale jak historia zweryfikowała musieliśmy wybrać bardziej rodzinny z bezproblemowa opcja montażu 3 fotelików w drugim rzędzie. Jak w przypadku CX-3, GJ oraz CX-5 i max 2-3 letnimi ceny wykraczały po za planowany budżet aż do momentu gdy przeglądając po raz kolejny lokalny portal zauważyłem ze cena w ogłoszeniu jednej GJ która wisiała już ponad miesiąc spadła do pułapu w którym zacząłem się zastanawiać a może trochę dołożę i to będzie mój kolejny samochód
Po umówieniu się z właścicielem, oględzinach i jeździe testowej zdecydowałem się pomimo większego już przebiegu niż wcześniej zakładany zdecydowałem się na jej zakup bo dalej była na fabrycznej gwarancji z możliwością przedłużenia na kolejne 2 lata lub 150000km
Okazało się ze poprzedni właściciel ( klient tego samego salonu Mazdy wierny marce od 14 lat ) przy jednej z ostatnich wizyt w salonie zakochał się w wersji poliftowej i zamówił identyczna tylko tym razem z białą skora a ze termin odbioru gonił i miał ostatni tydzień na sprzedaż poprzedniej, udało mi się dogadać I dobiliśmy targu.
A wiec tak w skrócie:
Rok produkcji: 2013
Pierwsza rejestracja: 07/2013
Silnik: 2.2 Diesel 175KM AT
Wersja nadwozia: Sedan
Kolor: Red Soul ( 41V )
Wersja wyposażenia: Skycruise ( odpowiednik polskiego SkyPassion )
Zakup: Luty 2016 przy przebiegu 78900km z pełnym, udokumentowanym przebiegiem i serwisem. Przebieg wynikający z cotygodniowej jazdy na zawody sportowe w których poprzedni właściciel uczestniczy regularnie ( ponad 400km autostradami w obie strony ) i w ten sposób w 2.5 roku Mazda miała już prawie 80Kkm na zegarze
Wyposażenie:
Wszystko co w standardzie w wersji SkyCruise plus szyberdach oraz czarna skora w środku.
Kola :
Lato – Bridgestone Turenza T001 225/45 R19
Zima – Goodyear Goodyear UltraGrip 225/65/17 na aluminiowej feldze
Ostatnio edytowano 28 paź 2016, 13:46 przez motomike6, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Wygląda, że jest w dobrej kondycji zewnętrznej. Pilnuj zmian olejów. Bo tam coś z tymi dieslami było – kruszące się wałki rozrządu – nie wiesz czy była objęta akcją serwisową? Gość przy takich przebiegach robił przegląd dwa razy do roku, albo i częściej. Wiele osób zaleca wymiany co 10kkm.
Kolor oklepany, ale najładniejszy.
Niech służy – super się jeździ GJ'otką.
Kolor oklepany, ale najładniejszy.
Niech służy – super się jeździ GJ'otką.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Dzieki KMBak Co do akcji serwisowych sprawdziłem z dilerem wszystko co możliwe, łącznie z wałkiem rozrządu i wszystko wygląda OK i co dało rade wymienić wymieniłem. Serwisuje regularnie.
Kolor oklepany ale cały czas robi wrażenie szczególnie jak umyty a lubi się brudzić i co zauważyłem do tego stopnia ze lusterka boczne potrafią się zapaćkać od środka i nie wiem czy to kwestia aerodynamiki czy kol ale w okresie zimowym chwila moment i trzeba przetrzeć
Automat tak jak pisałem u ciebie na watka naprawdę fajnie się sprawuje w codziennym użytkowaniu i chyba już na manualna nie zamianie.
Kolor oklepany ale cały czas robi wrażenie szczególnie jak umyty a lubi się brudzić i co zauważyłem do tego stopnia ze lusterka boczne potrafią się zapaćkać od środka i nie wiem czy to kwestia aerodynamiki czy kol ale w okresie zimowym chwila moment i trzeba przetrzeć
Automat tak jak pisałem u ciebie na watka naprawdę fajnie się sprawuje w codziennym użytkowaniu i chyba już na manualna nie zamianie.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
To teraz chyba wypada żebym swojej M6 wątek założył
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców – Colin McRae
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
https://www.facebook.com/AutospaLuxuryCarSpa/
-
Some say..
- Od: 8 mar 2010, 00:07
- Posty: 1397 (9/19)
- Skąd: Merzig De /Olecko Pl
- Auto: była:626 GF FS '98,
6 GG LF '02
jest: , NC LF '06
Audi A3 8P '06
Ciekawa historia zakupu i w efekcie piekna sztuka na podjezdzie i jeszcze raz gratulacje
W zasadzie jak tak podziwiam Twoje focie to nie wiem kto zrobil wieksza robote-producent czy Ty -doprowadzajac lakier do takiego stanu
Szerokosci i niech sluzy bezawaryjnie Aaaacha,i nie zapominaj o zasadzie-im wolniej jedziesz-tym dluzej Cie widza
Dopisano 24 paź 2016, 21:56:
Mowisz o "starej" szostce czy tylko jestem..nie w temacie ?
Tak czy owak pewnie,ze zakladaj-czas wielki
W zasadzie jak tak podziwiam Twoje focie to nie wiem kto zrobil wieksza robote-producent czy Ty -doprowadzajac lakier do takiego stanu
Szerokosci i niech sluzy bezawaryjnie Aaaacha,i nie zapominaj o zasadzie-im wolniej jedziesz-tym dluzej Cie widza
Dopisano 24 paź 2016, 21:56:
mlodyMazda napisał(a):To teraz chyba wypada żebym swojej M6 wątek założył
Mowisz o "starej" szostce czy tylko jestem..nie w temacie ?
Tak czy owak pewnie,ze zakladaj-czas wielki
- Od: 31 sie 2012, 22:41
- Posty: 552 (85/16)
- Skąd: Luxembourg
- Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'
mirfex69 napisał(a):W zasadzie jak tak podziwiam Twoje focie to nie wiem kto zrobil wieksza robote-producent czy Ty -doprowadzajac lakier do takiego stanu
Dopisano 24 paź 2016, 21:56:
Dzieki Mirek ale te pierwsze foty to tylko szybkie mycie po zakupie wiec tam nic nie bylo robione
Trochę materiału mi się zebrało ale mam problem z karta i nie wiem czy uda mi się wszystko odzyskać ale wrzucę co mam i mogę opublikować.
A wiec tak pod koniec Kwietnia przygotowałem letnie kola i położyłem na nich powłokę Nanolex Si3D
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
motomike6 napisał(a):Dzieki Mirek ale te pierwsze foty to tylko szybkie mycie po zakupie wiec tam nic nie bylo robione
Nooo co Ty powiesz? Znajac Ciebie pomyslalem -alez sie przylozyl do pucowania
A to mowisz tylko szybkie mycie bylo?? To jak madzia bedzie wygladala gdy znajdziesz dla niej troche czasu..?
- Od: 31 sie 2012, 22:41
- Posty: 552 (85/16)
- Skąd: Luxembourg
- Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'
No super autko kolor oklepany ale na pewno sprawia radosc jak sie na niego patrzy.
z rok poczekamy
mirfex69 napisał(a):mlodyMazda napisał(a):To teraz chyba wypada żebym swojej M6 wątek założył
Mowisz o "starej" szostce czy tylko jestem..nie w temacie ?
Tak czy owak pewnie,ze zakladaj-czas wielki
z rok poczekamy
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Gratulacje autka ponowne. Co do wałków nie trzeba się bać, nie wszystkich silników to dotyczy. Przy Twoim przebiegu raczej już by wypłynęło no i masz jeszcze gwarancje.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
A wiec tak w okolicach wakacji wstawiłem samochód do garażu i z pomocą mlodyMazda zeszło około 2 tygodnie robiąc na raty by wykonać korektę lakieru i położyć powłokę GYEON – Q2 Mohs + GYEON – Q2 Prime Kit oraz Gtechniq – G1 ClearVision Smart Glass na szyby
Użyte narzędzia, pady, pasty i kosmetyki:
Maszyny: Rupes BigFoot LHR 21ES oraz RUPES BigFoot LHR75E
Pady: Rupes, Royal Pads i Lake country
Pasty: Rupes oraz Menzerna
Kosmetyki: Piana aktywna Shiny Garage Perfect Active Foam, Szampon Shiny Garage Strawberry,
Shiny Garage Pink APC, ValetPRO Blue Traditional Clay Bar, Shiny Garage Bug Off, Prickbort Tar removal, ADBL Vampire,
Lakier teoretycznie miękki i pomimo zastosowaniu twardych past i padów na grubszych rysach pod rotacja zszedł może max 5 mikronów.
Stan lakieru pod światłem przed przystąpieniem do prac:
Mycie wraz z całym procesem deironizacji, usuwania smoły itp. Niestety tak jak pisałem wcześniej karta na której miałem większość materiału uległa uszkodzeniu i udało mi się odzyskać tylko część zdjęć Dodatkowo cyknąłem kilka telefonem wiec mogę coś wrzucić tutaj do tego posta.
Glinkowanie:
Potem kolejne mycie, osuszanie i odtłuszczanie i poszła w ruch polerka. 50/50 za dużo tutaj nie oddają ze względu na brak dobrej lampy do inspekcji.
I oto efekt koncowy:
Użyte narzędzia, pady, pasty i kosmetyki:
Maszyny: Rupes BigFoot LHR 21ES oraz RUPES BigFoot LHR75E
Pady: Rupes, Royal Pads i Lake country
Pasty: Rupes oraz Menzerna
Kosmetyki: Piana aktywna Shiny Garage Perfect Active Foam, Szampon Shiny Garage Strawberry,
Shiny Garage Pink APC, ValetPRO Blue Traditional Clay Bar, Shiny Garage Bug Off, Prickbort Tar removal, ADBL Vampire,
Lakier teoretycznie miękki i pomimo zastosowaniu twardych past i padów na grubszych rysach pod rotacja zszedł może max 5 mikronów.
Stan lakieru pod światłem przed przystąpieniem do prac:
Mycie wraz z całym procesem deironizacji, usuwania smoły itp. Niestety tak jak pisałem wcześniej karta na której miałem większość materiału uległa uszkodzeniu i udało mi się odzyskać tylko część zdjęć Dodatkowo cyknąłem kilka telefonem wiec mogę coś wrzucić tutaj do tego posta.
Glinkowanie:
Potem kolejne mycie, osuszanie i odtłuszczanie i poszła w ruch polerka. 50/50 za dużo tutaj nie oddają ze względu na brak dobrej lampy do inspekcji.
I oto efekt koncowy:
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Super!!!!!
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Madzia wygląda świetnie Pozazdrościć
- Od: 31 paź 2013, 19:32
- Posty: 234 (10/5)
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Mazda 626 GE KL-ZE
Mam chwile to wrzucam dalej
Trochę wstyd w jakim stanie zimówki przeleżały na stojaku
Miałem je umyć po zdjęciu i położyć powłokę ale jakoś nie dałem rady i wziąłem się za to dopiero teraz przed założeniem bo już myślę ze czas najwyższy plus letnie na wykończeniu
Mycie, wraz z szorowaniem odtłuszczaniem, deironizacja itp.
No to gotowe do polozenia powloki, ponownie Nanolex Si3D:
A tak wyglądały gotowe do przekładki:
No i jeszcze przed północą wyskoczyłem na szybka sesje
Trochę wstyd w jakim stanie zimówki przeleżały na stojaku
Miałem je umyć po zdjęciu i położyć powłokę ale jakoś nie dałem rady i wziąłem się za to dopiero teraz przed założeniem bo już myślę ze czas najwyższy plus letnie na wykończeniu
Mycie, wraz z szorowaniem odtłuszczaniem, deironizacja itp.
No to gotowe do polozenia powloki, ponownie Nanolex Si3D:
A tak wyglądały gotowe do przekładki:
No i jeszcze przed północą wyskoczyłem na szybka sesje
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Przestan już wrzucać te zdjęcia, bo polece płukać swoja... 3 raz w ciągu 4 dni...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
W GJ w ostatnich 3 tyg wiele się zmieniło plus przejechałem nią blisko 6 tys km w tym okresie czasu i pozwolę sobie na krótkie streszczenie.
Na podroż mazda została wyposażona w bagażnik dachowy Thule Rapid System 754 z belka WingBar który miał wpływać na obniżenie hałasu ale niestety jak wiemy w GJ jest głośno powyżej 130-140km a z boxem na dachu jest już naprawdę głośno i raczej takie rozwiązanie technologiczne w tym typie bagażnika za dużo nie wnosi jedynie ze bagażnik jest na wysokość trochę niższy od Ori.
Droga Luksemburg <> Częstochowa trasa około 1124km z pełnym bagażnikiem plus boxem na dachu, średnia z trasy 119km/h, spalanie średnie 8.24L/100km. Kilka dłuższych tras w PL i średnia spalania po powrocie oscylowała w okolicach 8.5L/100km. Klima cały czas w trybie AUTO wiec myślę ze nie wyszło tak źle gdzie średnią do tej pory miałem na poziomie 7.1L.
Kolejny przegląd zbliżał się dużymi krokami i trochę przekalkulowałem ilość kilometrów które zrobimy w czasie urlopu, wykonałem telefon do pobliskiego w celu sprawdzenia wolnych terminów i udało mi się umówić na wizytę na której M6 po za wymiana oleju otrzymała także zestaw nowych filtrów oraz przeszła inspekcje nadwozia w celu przedłużenia gwarancji na perforacje.
Ze strony ASO otrzymałem również mały upominek
Przy okazji wyszło ze tylne klocki są już na wykończeniu a tarcze maja przerysowania i te można byłoby je zmienić wiec M6 dostała nowy komplet hamulców na tył.
Na koniec weszły nowe sprężyny H&R Performance przód 28838VA3 oraz tył 28838HA1
Jest lepiej, sztywniej ale dalej komfortowo ale tak do końca ciężko ocenić bo na razie stoimy na baloniastych 17" wiec zobaczymy jakie będą odczucia na wiosnę po zmianie na 19".
Ostatnia rzecz która planowałem była wizyta w DISI Tune która w ostatniej chwili musiałem odwołać ze względu na wcześniejszy niż planowany powrót z urlopu. Michał jeszcze raz sorki i mam nadzieje ze złapiemy się po nowym roku ?
We wnętrzu tez nastąpiło kilka zmian ale zanim wrzucę fotki muszę ogarnąć środek wiec może uda mi się to zrobić w kolejny weekend lub za dwa tyg.
A wiec tak wyglądaliśmy po przejechaniu łącznie ponad 5.5Kkm
Szybkie mycie, plus GYEON Q2M CURE na powłokę, lekki dresing na plastiki i od razu wyglądamy lepiej
Szybki wyjazd w plener i kilka fotek na tle okolicznych winorośli.
Na podroż mazda została wyposażona w bagażnik dachowy Thule Rapid System 754 z belka WingBar który miał wpływać na obniżenie hałasu ale niestety jak wiemy w GJ jest głośno powyżej 130-140km a z boxem na dachu jest już naprawdę głośno i raczej takie rozwiązanie technologiczne w tym typie bagażnika za dużo nie wnosi jedynie ze bagażnik jest na wysokość trochę niższy od Ori.
Droga Luksemburg <> Częstochowa trasa około 1124km z pełnym bagażnikiem plus boxem na dachu, średnia z trasy 119km/h, spalanie średnie 8.24L/100km. Kilka dłuższych tras w PL i średnia spalania po powrocie oscylowała w okolicach 8.5L/100km. Klima cały czas w trybie AUTO wiec myślę ze nie wyszło tak źle gdzie średnią do tej pory miałem na poziomie 7.1L.
Kolejny przegląd zbliżał się dużymi krokami i trochę przekalkulowałem ilość kilometrów które zrobimy w czasie urlopu, wykonałem telefon do pobliskiego w celu sprawdzenia wolnych terminów i udało mi się umówić na wizytę na której M6 po za wymiana oleju otrzymała także zestaw nowych filtrów oraz przeszła inspekcje nadwozia w celu przedłużenia gwarancji na perforacje.
Ze strony ASO otrzymałem również mały upominek
Przy okazji wyszło ze tylne klocki są już na wykończeniu a tarcze maja przerysowania i te można byłoby je zmienić wiec M6 dostała nowy komplet hamulców na tył.
Na koniec weszły nowe sprężyny H&R Performance przód 28838VA3 oraz tył 28838HA1
Jest lepiej, sztywniej ale dalej komfortowo ale tak do końca ciężko ocenić bo na razie stoimy na baloniastych 17" wiec zobaczymy jakie będą odczucia na wiosnę po zmianie na 19".
Ostatnia rzecz która planowałem była wizyta w DISI Tune która w ostatniej chwili musiałem odwołać ze względu na wcześniejszy niż planowany powrót z urlopu. Michał jeszcze raz sorki i mam nadzieje ze złapiemy się po nowym roku ?
We wnętrzu tez nastąpiło kilka zmian ale zanim wrzucę fotki muszę ogarnąć środek wiec może uda mi się to zrobić w kolejny weekend lub za dwa tyg.
A wiec tak wyglądaliśmy po przejechaniu łącznie ponad 5.5Kkm
Szybkie mycie, plus GYEON Q2M CURE na powłokę, lekki dresing na plastiki i od razu wyglądamy lepiej
Szybki wyjazd w plener i kilka fotek na tle okolicznych winorośli.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Fajnie siadła.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości