Dopiszę się do tego tematu bo mam problem z reduktorem.
Wróciłem z wczasów, w trasie zrobiłem ok. 1800km i dzień później miałem awarię. Mechanik zdiagnozował reduktor, nie było już w nim oleju tylko grafitowy smar.
Muszę na własną rękę zdobyć tą część to mi ją wymieni. Niestety nie wiem w jakim stanie są wielokliny przy skrzyni i czy też nie trzeba ich regenerować.
Czy możecie polecić jakiś dostawców z polski lub USA u których można kupić reduktor?
Jak na razie w ASO Mazda Bielsko-Biała podali mi cenę 12 tyś za sam reduktor.
W PUH Robro pod Częstochową 6300zł za nowy, a coś koło 3500zł za regenerację (ale w pakiecie z wieloklinami). Tylko, że opinie czytałem o nich na tym forum złe. Czy jest tu ktoś albo czy znacie kogoś kto był zadowolony z ich usług?
Pisałem do kilu dostawców z ebay i amazon. Nie wszyscy odpisali ale generalnie to albo nie wysyłają do Polski albo wysyłają, tylko że koszt części to 600$-700$, a wysyłki 1050$. Razem daje to kwotę koło 7000zł.
Najbardziej pasowałoby mi lawetą zawieźć mazdę na przeszczep reduktora 150 km pod Częstochowę, gdzie w razie potrzeby zregenerowaliby wielokliny ale jeśli to jacyś naciągacze to wolę zdobyć sam reduktor i wymienić na miejscu u zaufanego mechanika licząc, że wielokliny będą się nadawały.
Jeśli znacie godnych polecenia specjalistów z woj. śląskiego/małopolskiego regenerujących wielokliny w cx-9 to taka informacja także byłaby dla mnie cenna.
Problem ze skrzynką rozdzielczą
1, 2
Zobacz tu TrioMoto
ul. Żwirki i Wigury 34
62-006 Kobylnica
k. Poznania
e-mail: triomoto@wp.pl
www.triomoto.pl cena nie jest jeszcze tragiczna
ul. Żwirki i Wigury 34
62-006 Kobylnica
k. Poznania
e-mail: triomoto@wp.pl
www.triomoto.pl cena nie jest jeszcze tragiczna
- Od: 31 sty 2016, 18:17
- Posty: 25
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Mazda cx-9 3,7 AWD 2008
Magdalena od nowości ma na dzisiaj 11tys. przebiegu. Na serwisie nie chcieli zmienić oleju w skrzynce rozdzielczej, bo się nie wymienia i basta. Zaprzyjaźniony mechanik dzisiaj wyssał 250ml oleju, następnie nawiercił otwór na dnie i wypłynęło jeszcze 150ml. Olej był ciemny. W otwór wkręcił śrubę spustową, będzie łatwiej przy kolejnych wymianach.
Zaplanowałem sobie: zmiana oleju w silniku – zmiana oleju w skrzynce, powinno to zapobiec przyszłym, ewentualnym problemem.
Zaplanowałem sobie: zmiana oleju w silniku – zmiana oleju w skrzynce, powinno to zapobiec przyszłym, ewentualnym problemem.
Analizując problemy z napędem i skrzynką rozdzielczą nękające Mazdę CX-9 można wywnioskować, że są dwa poważne problemy (wady fabryczne). Pierwszy to przegrzewanie oleju i maź zamiast oleju w skrzyni rozdzielczej. Drugi to wycieranie wieloklinów na wałkach w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej spowodowane zbyt miękkim materiałem oraz nie w pełni wsuniętym wieloklinem łączącym skrzynie. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wychodzi na to że to są dwa problemy nie wynikające z siebie.
- Od: 5 maja 2017, 08:14
- Posty: 4
- Auto: Mazda CX-9 GT AWD LPG 2009
Analizując problemy olejowe w transferze(czarna smoła), można założyć że występują zarówno u kierowców jeżdżących po "taryfiarsku" jak i tych co mocno cisną prawy pedał.
Dlatego zastanawiam się nad trzecią drogą.
Czy ktoś próbował wykonać porządną izolację termiczną pomiędzy katalizatorem a transferem?.
Może tutaj jest pies pogrzebany, olej gotuje się nie od stylu jazdy, tylko transfer przegrzewa się od zbyt blisko przechodzącego wydechu?
Rozważam otulenie katalizatora czymś takim temperatura od wewnątrz dopuszczalna 1090C przez15-20 minut.
Dlatego zastanawiam się nad trzecią drogą.
Czy ktoś próbował wykonać porządną izolację termiczną pomiędzy katalizatorem a transferem?.
Może tutaj jest pies pogrzebany, olej gotuje się nie od stylu jazdy, tylko transfer przegrzewa się od zbyt blisko przechodzącego wydechu?
Rozważam otulenie katalizatora czymś takim temperatura od wewnątrz dopuszczalna 1090C przez15-20 minut.
Witam,
Mazda CX-9 z 2008
Przy naprawie skrzyni biegów został również wymieniony rozdzielacz na nowy – zamiennik z Ukrainy.
Po przejechaniu 2000 km nowy rodzielacz zaczyna hałasować – jakby na łóżyskach?
Jakiś pomysł co może być przyczyną?
Pozdr.
Andrzej
Mazda CX-9 z 2008
Przy naprawie skrzyni biegów został również wymieniony rozdzielacz na nowy – zamiennik z Ukrainy.
Po przejechaniu 2000 km nowy rodzielacz zaczyna hałasować – jakby na łóżyskach?
Jakiś pomysł co może być przyczyną?
Pozdr.
Andrzej
- Od: 29 sty 2022, 14:12
- Posty: 1
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9