System i-Stop – różne zagadnienia
Jeszcze jedna najprostsza opcja – po zatrzymaniu gdy włączy się i-stop włączyć sprzęgło wtedy się wyłączy i-stop i puścić. Jeżeli nie podjedziemy to drugi raz na postoju nie włączy się i-stop
a najprostsza opcja by otworzyć bramę bez wyłączania silnika: po zatrzymaniu nie puszczać sprzęgła i otworzyć drzwi kierowcy Dziękuję za uwagę
Najlepiej gdyby tego ustrojstwa nie bylo. W focusie koledze to dziadostwo padlo i w serwisie zaplacic 1500pln
- Od: 11 gru 2014, 15:07
- Posty: 39
- Auto: Skyactiv + SRT
Robią to tak, że wyłączają i-stop wkładając w szparkę tego guzika np. kawałek bristolu/papierka. Można ten papierek uprzednio zamalować. na czarno. Powodzenia, jeśli i-stop komuś przeszkadza.
Ostatnio edytowano 6 wrz 2016, 17:11 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
@czarmi – używasz tego patentu? @darrecki mi to doradził, po miesiącach przyszedłem do garażu z bristolem i... nic. Po wciśnięciu tego guzika na stałe (oraz przyblokowaniu go bristolem) i uruchomieniu silnika, i-stop u mnie się nie wyłaczał.
O co chodzi z bristolem, bo nie do końca łapię?
Teraz jest już możliwość permanentnego wyłączenia całego modułu i-stop z poziomu konfiguracji BCM. Aczkolwiek tego rozwiązania nie polecam osobom mającym auto na gwarancji. Po szczegóły odsyłam na forum M3R.
Teraz jest już możliwość permanentnego wyłączenia całego modułu i-stop z poziomu konfiguracji BCM. Aczkolwiek tego rozwiązania nie polecam osobom mającym auto na gwarancji. Po szczegóły odsyłam na forum M3R.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Poradziłeś mi kiedyś (pewnie z pół roku temu), że można zablokować przycisk od i-stop, tak by po odpaleniu auta i-stop automatycznie się wyłączył. Ostatnio naszło mnie spróbować ten patent. U mnie to nie działa. Mając wciśnięty przycisk od i-stop i następnie włączając silnik, i-stop nie wyłącza się. Po odpaleniu auta, trzeba guzik odpuścić i nacisnąć jeszcze raz, czyli wepchnięcie obok tego guzika bristolu by był on ciągle wciśnięty nic nie daje, przynajmniej u mnie. Miało to być remedium na brak opcji stałej dezaktywacji i-stopa.
Też nie byłem przekonany do systemu i-stop, ale po trzech miesiącach zmieniam zdanie, system w ogóle mi nie przeszkadza, działa bardzo sprawnie i nawet nie myślę o jego wyłączeniu
Co dokładnie oznacza kryterium nie zadziałania i-Stop'u:
Z moich obserwacji, na podjeździe bez problemu system ten działa (np. stoisz na światłach pod górkę).
Zauważyłem natomiast inny, dziwny objaw. Otóż w takim przypadku, jak wcisnę sprzęgło i puszczę hamulec to system wspomagania ruszania pod górę działa... przez około pół sekundy (do momentu uruchomienia silnika). Następnie od razu puszcza.
Macie podobne obserwacje? W instrukcji nie ma nic co by świadczyło o ograniczonej funkcjonalności w tej sytuacji (skrzynia manualna).
Samochód nie jest zatrzymany na płaszczyźnie pochylonej, na przykład w miejscach takich jak parkingi wielopoziomowe.
Z moich obserwacji, na podjeździe bez problemu system ten działa (np. stoisz na światłach pod górkę).
Zauważyłem natomiast inny, dziwny objaw. Otóż w takim przypadku, jak wcisnę sprzęgło i puszczę hamulec to system wspomagania ruszania pod górę działa... przez około pół sekundy (do momentu uruchomienia silnika). Następnie od razu puszcza.
Macie podobne obserwacje? W instrukcji nie ma nic co by świadczyło o ograniczonej funkcjonalności w tej sytuacji (skrzynia manualna).
- Od: 30 gru 2015, 12:28
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 BM, SkyEnergy, 2015, 2.0 120HP
Niestety u mnie też tak jest – po odpaleniu silnika z i-stopu trzeba zaczekać około sekundy – dwóch, aż hamulec ponownie złapie. Szkoda, że trzeba czekać, bo już dosyć mocno przyzwyczaiłem się do tej funkcji i niekiedy zdarza mi się zapomnieć, a wtedy auto leci do tyłu..
Chciałem się spytać, czy u was też tak jest że przy starcie I-stop słychac takie trochę głuche puknięcie ? ( głównie chodzi mi o wersję AT ). Trochę to dziwne, w serwisie otrzymałem informację że tak będzie bo następuje wtedy wibracja. Jednak na początku tego dzwięku wogole nie było. Wieczorem wrzucę dodatkowy filmik poglądowy
Ja mam wersje AT i nie mam problemu z pukaniem przy i-stop. Wszystko dziala tip top, nie mam wibracji zadnych, czesto nawet nie poczuje jak silnik gasnie ani sie zapala. Nie mam tez problemow z asystentem ruszania z górki. Ale zauwazyłem ze istop faktycznie potrafi zadzialac na wzniesieniu (ale raczej jak jade do góry niż jak zjeżdzam)
Dzięki za odpowiedź,
u mnie to raczej nie jest ciche i brzmi mnij więcej tak –> https://goo.gl/photos/a3LTbDFM1aqB1jR6A
dodam że ten dzwięk tutaj i tak słychać mocno stłumiony. Najdziwniejsze jest to że w ASO mówią że "to tak jest, bo to automat".
u mnie to raczej nie jest ciche i brzmi mnij więcej tak –> https://goo.gl/photos/a3LTbDFM1aqB1jR6A
dodam że ten dzwięk tutaj i tak słychać mocno stłumiony. Najdziwniejsze jest to że w ASO mówią że "to tak jest, bo to automat".
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości