Czyszczenie przepustnicy

Postprzez Marcinozo » 28 kwi 2015, 20:46

matthies napisał(a):jeszcze trezba minus odpiąć od aku


Miałem odpięte aku na 2 godziny razem z minusem + hamulec. Po odpaleniu i nagrzaniu silnika do optymalnej temperatury obroty spadają do ok 800 i niżej nie schodzą (są stabilne, ale wyczuwalne są drgania całego pojazdu), dopiero po włączeniu radia oraz klimatyzacji na max obroty spadną na tą trzecią kreskę, czyli na oko około 750obr. Jakie obroty na biegu jałowym powinienem mieć w moim modelu?
Co do wyższego spalania to myślę, że to poprzez trzymający hamulec ręczny w lewym tylnym kole. Ale aż o ponad 1 litr?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2015, 20:44
Posty: 2
Auto: Mazda 6 Kombi 2003
1.8 PB 120 KM

Postprzez CLAU » 28 kwi 2015, 21:22

Ja miałem 2 litry więcej na zbezpieczonym zacisku w trasie.

Ksiązkowe wartości obrotów są w service manualu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 30 kwi 2015, 06:00

thesilent napisał(a): W każdym aucie, jakie miałem przepustnica zamykała się szczelnie.

Oj ktoś tu sie z prawda mija :P
Wysokie te obroty ma kolega i napewno nie takie jak powinny być
Załączniki
image.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thesilent » 30 kwi 2015, 14:37

brodaM6 napisał(a):
thesilent napisał(a): W każdym aucie, jakie miałem przepustnica zamykała się szczelnie.

Oj ktoś tu sie z prawda mija :P


No fakt, w Uno nie, ale w Scorpio zamyka się całkiem, bo wolne obroty realizuje bypass przepustnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez dobrzyn22 » 23 wrz 2015, 17:51

Dla zainteresowanych – zdjęcia z demontażu i czyszczenia przepustnicy:
viewtopic.php?f=412&t=61660&start=80 (strona 5)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zas3k » 25 paź 2015, 18:24

procedura serwisowa dot. czyszczenia przepustnicy wraz z adaptacją po czyszczeniu
http://www.miata.net/garage/tsb/01-007-09-2069.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez Robert_K » 10 sty 2016, 12:29

Hej, mam prośbę. Jest ktoś z Was w stanie mi podać domyślną wartość TPS jaką można odczytać z OBD?
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 00:31
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003r. 2.3 166km LPG

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2016, 09:15

a ocb z tym Tps ?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Emill93 » 23 kwi 2016, 12:02

Jako że też jestem nowy w tematach mechaniki a ciągle ciągnie mnie żeby uczyć się nowych rzeczy Ja często szukam video poradników na youtube ;)
Tutaj mamy czyszczenie przepustnicy. Myślę, że niedlugo sam odbęde taki zabieg:

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2013, 23:06
Posty: 13
Skąd: Aldershot (UK)/ Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 6, 2010, 1.8Pb

Postprzez Mc_Fly2 » 3 maja 2016, 16:08

Witam wszystkich. Wreszcie nastał ten dzień że i ja się przełamałem i wziąłem za przepustnice. Faktycznie demontaż jest ekspresowy, ale patrząc na mój przebieg spodziewałem się więcej nagaru.
Czyszczenie odbyło się z chirurgiczną precyzją i rozpuszczalnikiem.
Pomimo nadziei i zachowanej delikatności po czyszczeniu okazało się że szczelina jest. U mnie miała ułamki milimetra ale na prawie całym obwodzie.
Nie załamałem się jednak... Stwierdziłem że skoro już grzebię i jestem o włos od mego wroga EGR-a, Padło hasło giń!!! No i blaszka poszła w ruch. :)

Podsumowując, nie lękajcie się tych dwóch rzeczy. Komputer zresetowałem aku i hamulcem, odpaliłem i było idealnie. interfejs wskazywał równiutko obroty w przedziale 720 – 750RPM.
nie robiłem żadnych dodatkowych kalibracji. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 20:14
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GG Hatchback, 1.8 B/G, 2004r.

Postprzez DeviS » 4 maja 2016, 17:12

Mc_Fly2 a czemu zaslepiles EGR ? Miales jakies objawy z nim zwiazane ? Kiedys sie w to bawilem bo myslalem ze on jest winowajca a okazalo sie ze jednak przewody byly do wymiany wiec wymienilem i EGR dalej pracuje tak jak powinien :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Mc_Fly2 » 6 maja 2016, 00:09

Objawy to przede wszystkim zaniżenie mocy i syf w przepustnicy i kolektorze. Nie wiem jak jest w naszych silnikach, ale niektóre EGR-y cofają do 30% spalin. EGR to tylko aspekty ekologiczne. Po całej akcji była jazda próbna oraz szok... duża poprawa kultury pracy silnika. Dodatkowo drugiego dnia wymieniłem świece i znowu szok ale dlatego że wykręciłem świece Denso tak jak by to były z pierwszego montażu. Tylko pytanie czy wytrzymały by tyle lat?
Po wymianie świec poprawiła się dynamika co zauważyłem po przyspieszaniu na piątym biegu. Do tej pory zawsze miałem kłopot z wyprzedzaniem na piątce. Osoby postronne zauważyły że zmniejszył się hałas w środku przy 120-140 km/h. Dzisiaj rano przeszła test bojowy rodem z amerykańskich filmów. Narzeczona mego szwagra miała stłuczkę w drodze na maturę. Szybki dojazd na miejsce, ustalenie faktów, podpisała jako oświadczenie jako sprawca inblanco, szwagier został pisać dalej a moja madzia 40 kilometrów z hakiem opanowała w niecałe pół godziny po drogach powiatowych. ☺
Podsumowując. Nie jestem laikiem tylko mechanikiem i czuć zmianę, juto spróbuję postawić na sztorc 5zł na pokrywie silnika, tak ładnie pracuje moje serducho. ☺
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 20:14
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GG Hatchback, 1.8 B/G, 2004r.

Postprzez DeviS » 6 maja 2016, 02:17

Bardzo niewiele czytalem problemie z EGRem w benzynach w M6 ;) ciekawe czy samo przeczyszczenie bez zaslepiana dalo by podobny efekt ;) Moj po wyjeciu byl czysciutki, nie bylo co czyscic ;P hmmm swiece z pierwszego montazu ? Raczej tyle by nie wytrzymaly tym bardziej ze przebieg u Ciebie tez juz jakis wiekszy jest ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thing » 6 maja 2016, 09:19

Wiecie czy w polifcie jest egr?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Mc_Fly2 » 6 maja 2016, 14:58

Na 100% jest w poliftach.

Czyszczenie na pewno poprawi jego działanie, a zakładając ze miałbyś mocno zabrudzony to tylko zwiększysz jego przepustowość czyli więcej spalin na wtórny obieg pójdzie a to na pewno nie poprawi pracy silnika.
Co do świec to nie mają nabitych żadnych numerów żeby dało się to ustalić chociażby z ciekawości.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 20:14
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GG Hatchback, 1.8 B/G, 2004r.

Postprzez DeviS » 6 maja 2016, 17:42

Czyli wnioskuje ze im wiecej syfu to praca silnika jest lepsza ze wzgledu na mniejsza przepustowosc spalin ?
Wtedy przypadkiem sie nie zamuli ? Z drugiej strony jak sie zaslepi to przepustowosc spalin jest rowna 0 i wszystko idzie na wydech... Sondy wtedy nie dostana po <dupa> bo beda mialy zle odczyty ? Rozumuje z logicznego myslenia ale jak cos zle to prosze poprawic ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Mc_Fly2 » 6 maja 2016, 21:14

No na logikę tak wychodzi. U mnie od dłuższego czasu pojawiał się błąd P0172 jego wywołuje właśnie lambda dotyczy złej jakości spalin, od czasu zaślepienia nie pojawił mi się żaden błąd lambdy ani od EGR-a (sprawdzane ELM-327) nie twierdze że to od zaślepienia ale ECU jest czyste.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 20:14
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GG Hatchback, 1.8 B/G, 2004r.

Postprzez matthies » 9 maja 2016, 21:42

a jest jakiś tutek do zaślepiania lub czyszczenia EGR?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mc_Fly2 » 10 maja 2016, 02:16

Niestety ja nic nie znalazłem. Z braku czasu też nie pomyślałem żeby jakiś zrobić, ale w niedługim czasie będę go rozbierał znowu żeby skontrolować stan blaszki i od razu wymienić ją na nierdzewną bo w pośpiechu wstawiłem ocynk, i wtedy postaram o jakąś fotorelacje.
Kto będzie chciał kombinować z EGR-em napewno nic nie pomota bo robota jest łatwa.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 20:14
Posty: 9
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GG Hatchback, 1.8 B/G, 2004r.

Postprzez Wandal » 10 maja 2016, 09:01

ja ostatnio rozbierałem co prawda nie swój a drugi do doswadczen :)
Załączniki
e1.jpg
e2.jpg
e3.jpg
Początkujący
 
Od: 10 maja 2016, 08:42
Posty: 24
Auto: fiat125p

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6