Citroen C5 Break I RFN '04 "Hydrofor"
Citroen C5 Break I 2.0 16V (RFN) + LPG 2004
Jak do tego doszło?
Po długich, bardzo długich poszukiwaniach następcy 626 GW i przeróżnych pomysłach trafił się "hydrowóz", który gdzieś tam w tyle głowy od pewnego czasu kusił. Zaledwie 10km od miejsca zamieszkania stał sobie od jakiegoś już czasu sporadycznie jeżdżony Cytryn C5. Pojechałem, obejrzałem, pojeździłem i doszło do transakcji. W 2013r. Cytryna została przyprowadzona do kraju z Holandii. Tam też zamontowana została holenderska instalacja LPG firmy AG. Obecnie drogomierz pokazuje 217 000km. Do wymiany od razu było sprzęgło i dwa dni po zakupie zostało założone nowe kompletne firmy LUK. Kilka drobiazgów do ogarnięcia, ale najważniejsze – nie ma rudej!
Techniczne:
Typ silnika: RFN – benzynowy, 4 cylindrowy, 16 zaworowy DOHC
Pojemność skokowa: 1997 cm3
Moc: 136 KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm przy 4100 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, 5 biegowa
Vmax: 203km/h
0-100km/h: 11s.
Zawieszenie: Hydractiv 3
LPG: AG
Wyposażenie:
ABS
ASR
ESP
Poduszki przednie, boczne i kurtyny
4 elektryczne szyby
Czujnik deszczu
Automatyczne światła
Elektryczne i podgrzewane lusterka z funkcją pozycjonowania do manewrowania tyłem
Fotochromatyczne lusterko wsteczne
Światła przeciwmgielne
Tempomat
Komputer pokładowy
Radio CD + zmieniarka
Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna
Klimatyzowany schowek
Czujniki parkowania tył
Hak odpinany
Otwieranie/domykanie szyb z pilota
Regulowane zawieszenie z trybem sport
Alu 16''
Wymiany:
217000km – kompletne sprzęgło LUK
218900km – sworznie i tuleje (4szt.) wahacza przód, geometria, uszczelnienie półosi
219750km – Wymiana sfer jezdnych i sfery komfortu z przodu
Co się będzie działo?
Podstawowe wymiany – done
Wymiana sworzni i tulei z tyłu – done
Polerka nadwozia i reflektorów
Pranie tapicerki
Wymiana panelu sterowania szybami i lusterkami (drzwi kierowcy)
Naprawa tempomatu
Naprawa wycieraczki tylnej – done
Naprawa oświetlenia bagażnika, schowka, podnoszenia/opuszczania budy z bagażnika – done
Montaż wirtualnej zmieniarki
Na dniach założę letnie opony (Zetex HP1000 215/55/16) i powoli będę Cytrynę dalej ogarniał
Media
Grubsze mycie i Turtle Wax
Jak do tego doszło?
Po długich, bardzo długich poszukiwaniach następcy 626 GW i przeróżnych pomysłach trafił się "hydrowóz", który gdzieś tam w tyle głowy od pewnego czasu kusił. Zaledwie 10km od miejsca zamieszkania stał sobie od jakiegoś już czasu sporadycznie jeżdżony Cytryn C5. Pojechałem, obejrzałem, pojeździłem i doszło do transakcji. W 2013r. Cytryna została przyprowadzona do kraju z Holandii. Tam też zamontowana została holenderska instalacja LPG firmy AG. Obecnie drogomierz pokazuje 217 000km. Do wymiany od razu było sprzęgło i dwa dni po zakupie zostało założone nowe kompletne firmy LUK. Kilka drobiazgów do ogarnięcia, ale najważniejsze – nie ma rudej!
Techniczne:
Typ silnika: RFN – benzynowy, 4 cylindrowy, 16 zaworowy DOHC
Pojemność skokowa: 1997 cm3
Moc: 136 KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 190 Nm przy 4100 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, 5 biegowa
Vmax: 203km/h
0-100km/h: 11s.
Zawieszenie: Hydractiv 3
LPG: AG
Wyposażenie:
ABS
ASR
ESP
Poduszki przednie, boczne i kurtyny
4 elektryczne szyby
Czujnik deszczu
Automatyczne światła
Elektryczne i podgrzewane lusterka z funkcją pozycjonowania do manewrowania tyłem
Fotochromatyczne lusterko wsteczne
Światła przeciwmgielne
Tempomat
Komputer pokładowy
Radio CD + zmieniarka
Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna
Klimatyzowany schowek
Czujniki parkowania tył
Hak odpinany
Otwieranie/domykanie szyb z pilota
Regulowane zawieszenie z trybem sport
Alu 16''
Wymiany:
217000km – kompletne sprzęgło LUK
218900km – sworznie i tuleje (4szt.) wahacza przód, geometria, uszczelnienie półosi
219750km – Wymiana sfer jezdnych i sfery komfortu z przodu
Co się będzie działo?
Podstawowe wymiany – done
Wymiana sworzni i tulei z tyłu – done
Polerka nadwozia i reflektorów
Pranie tapicerki
Wymiana panelu sterowania szybami i lusterkami (drzwi kierowcy)
Naprawa tempomatu
Naprawa wycieraczki tylnej – done
Naprawa oświetlenia bagażnika, schowka, podnoszenia/opuszczania budy z bagażnika – done
Montaż wirtualnej zmieniarki
Na dniach założę letnie opony (Zetex HP1000 215/55/16) i powoli będę Cytrynę dalej ogarniał
Media
Grubsze mycie i Turtle Wax
Ostatnio edytowano 29 maja 2016, 23:00 przez PeKa, łącznie edytowano 10 razy
Tutaj jest opuszczony i na skręconych kołach tak to wygląda. Podnosi się, opuszcza i poziomuje bez problemu. Gdyby zostawić koła prosto to całość zjeżdża na dół, jednak zanim go opuściłem, to skręciłem koła (a przy najniższym położeniu nie byłoby możliwe skręcenie po opuszczeniu). Nie zmienia to faktu, że LDSem na dniach się będę zajmował, bo szkoda to zaniedbać.
JohnnyB napisał(a):Kosztuje to groszę, wiec nie ma sensu kombinować .
Total chyba coś około 30-40 PLN za litr. Ja miałem jeszcze LHD u siebie, wymiana zajęła 30 minut może.
Nie zagłębiałem się jeszcze w wymianę, czy podołam sam. W serwisie to koszt 160PLN, więc nie ma żadnego dramatu.
Beny napisał(a):Lampy z przodu plastiki? Chyba trochę matowe?
Tak, tworzywo i jest zmatowiałe. Będą polerowane
przedlift, już ci współczuję,
jak przyjdą mrozy czyść często odme, nawet jak dużo jeździsz, sprawdzaj też czy woda nie dostaje się do pompy powietrza,
czyść często przepustnice, słabe plastikowe tryby lubią się łamać,
zaopatrz się w interfejs DiagBox (350-450 zł, zależy jaka wersja) szybko ci się zwróci,
a jeśli chodzi o fora to daruj sobie citroenowe, na Peugeot klub Polska pomagają dużo chętniej i zdecydowanie szybciej,
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
jak przyjdą mrozy czyść często odme, nawet jak dużo jeździsz, sprawdzaj też czy woda nie dostaje się do pompy powietrza,
czyść często przepustnice, słabe plastikowe tryby lubią się łamać,
zaopatrz się w interfejs DiagBox (350-450 zł, zależy jaka wersja) szybko ci się zwróci,
a jeśli chodzi o fora to daruj sobie citroenowe, na Peugeot klub Polska pomagają dużo chętniej i zdecydowanie szybciej,
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
W poprzedniej C5 miałem ten sam motor (EW10J4) i problemów nie miałem. Co prawda pod koniec dobiłem do lewo 200 tys. km, więc może to za mało, żeby coś powiedzieć.
the right man in the wrong place...
Wczoraj z rana wpadły letnie gumy, później wyjazd do Kazimierza i na początku średnio fajna przygoda, która, mam nadzieję, zakończy się wymianą szyby czołowej na koszt firmy Lekaro.
Dziś zabrałem się za polerkę reflektorów. Zrobiłem jeden, ale efekt nie zadowolił mnie w 100%. Jest lepiej, ale nie tego się spodziewałem.
Spalanie z miasta na klimie na pierwszym baku wyjeżdżonym przeze mnie: 12L.
Z trasy, szacując po wczorajszym wyjeździe będzie ok 9.8L.
Dziś zabrałem się za polerkę reflektorów. Zrobiłem jeden, ale efekt nie zadowolił mnie w 100%. Jest lepiej, ale nie tego się spodziewałem.
Spalanie z miasta na klimie na pierwszym baku wyjeżdżonym przeze mnie: 12L.
Z trasy, szacując po wczorajszym wyjeździe będzie ok 9.8L.
PeKa napisał(a):Elektryczne i podgrzewane lusterka z funkcją pozycjonowania do manewrowania tyłem
W jaki sposób to działa?
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Włączasz wsteczny i prawe lusterko przestawia się w zapamiętane położenie, w którym dobrze widać np. krawężnik pod tylnym kołem... albo niebo, zależy jak sobie ustawisz i czy dobrze działa ;). Po przekroczeniu pewnej prędkości lusterko wraca do normalnej pozycji.
the right man in the wrong place...
a co się dzieje z tempomatem i tylną wycieraczką?
zauważyłeś że jeśli masz włączone światła i przednie wycieraczki to kiedy wbijesz wsteczny, automatycznie uruchamia się tylna wycieraczka?
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
zauważyłeś że jeśli masz włączone światła i przednie wycieraczki to kiedy wbijesz wsteczny, automatycznie uruchamia się tylna wycieraczka?
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Coś na forum wysyp jest Citroenów :–)
Ładny kolorek, niech się wozi.
Ładny kolorek, niech się wozi.
Lusterka ruszą gdy wymienię panel sterowania szybami i lusterkami. Szyby sie opuszczaly, ale nie podnosiły. Po przeczyszczeniu Kontaktem, szyby dzialają, choć ta od kierowcy stawia czasem opór i trzeba mocno nadusić. Lusterka nie ruszyły, działa tylko ich składanie z drzwii kierowcy (przy zamykaniu auta ofc sie skladaja).
Co do wycieraczki, nie wiedziałem, sprawdzę, ale obstawiam jednak uwalony silniczek. A tempomat – po prostu przestał działać. Naciskając przyciski na manetce nie ma żadnej reakcji.
Dzis w US kobieta w okienku zakwestioniwała cenę z umowy i podyktowała cenę z jakiejś tabelki -kosmos!
Co do wycieraczki, nie wiedziałem, sprawdzę, ale obstawiam jednak uwalony silniczek. A tempomat – po prostu przestał działać. Naciskając przyciski na manetce nie ma żadnej reakcji.
Dzis w US kobieta w okienku zakwestioniwała cenę z umowy i podyktowała cenę z jakiejś tabelki -kosmos!
PeKa napisał(a):Dzis w US kobieta w okienku zakwestioniwała cenę z umowy i podyktowała cenę z jakiejś tabelki -kosmos!
za tanio dałeś
PeKa napisał(a):A tempomat – po prostu przestał działać. Naciskając przyciski na manetce nie ma żadnej reakcji.
Podaj numer nadwozia, bo może ktoś dołożył manetkę, ale nie udało mu się uruchomić tempomatu. Kiedy najbliższy spot? Może wpadnę z lexią ;).
the right man in the wrong place...
sprawdza na citroenservice.com, ty też możesz, zarejestruj się jako mechanik, będziesz miał dostęp do dużej bazy informacji
co do tylnej wycieraczki to sprawdź czy dochodzi prąd do silniczka, wiązki elektryczne w przedliftach są słabe i może się gdzieś coś przetarło/urwało
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
co do tylnej wycieraczki to sprawdź czy dochodzi prąd do silniczka, wiązki elektryczne w przedliftach są słabe i może się gdzieś coś przetarło/urwało
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Weelkoo i 21 gości