Wymiana przedniej piasty / łożyska
miałem założone stalowe i problem był ten sam, jak zmieniłem na alusy nawet się pogłębił,
mazdajacek napisał(a):i wymieniłem łożysko , ale nadal coś hałasuje podczas jazdy – słychać taki pulsujący szum narastający i malejący w zależności od prędkości obracania się kół (mam też wrażenie, że podczas hamowania czuję na kierownicy jakby delikatne drżenie, tarcie kół.
z ciekawosci sprawdz czy nie masz zapieczonych prowadnic w zaciskach hamulcowych. moze po prostu zatarte i nie odbija do konca.
Tak dla jasności mazdy 3 miały łożysko zespolone z piastą do grudnia 2004 roku. Wymienne łozysko w piaście przedniej było kładzione od stycznia. Sam właśnie dziś odebrałem piastę i zastanawiam się czy samemu to wymienię ale widzę, że chyba raczej średnio bo nie mam żadnych ściągaczy nawet.... Ile mechanicy średnio kasują za taką wymianę???
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Koledzy dosięgnął mnie nietypowy problem. W sobotę zaparkowałem auto w garażu, wszystko było OK! Dziś wyjeżdżam, przyspieszam i słyszę że wraz ze wzrostem prędkości rośnie dziwne huczenie. Przy delikatnym ruchu kierownicą w prawą czy to lewą stronę słychać dodatkowo szuranie/obcieranie. Wróciłem do garażu podniosłem lewą stronę na lewarku i zakręciłem kołem – HUK! dodatkowo koło ma luz.. Zastanawiam się czy to oby na pewno łożysko? Uszkodziło by się do tego stopnia na odcinku 150 metrów? Auto zakupiłem z przebiegiem 155.000km teraz ma 205.000km. I do tej pory nic nie wymieniałem. Jakieś 1000km temu wymieniane były sworznie wahacza po obydwu stronach. Co o tym myślicie?
Jak huczy to pewnie łożysko ale jak wymieniałeś sworznie to jest jeszcze inna opcja. Przyspawaj sworznie do wahacza. Niestety to jedyna opcja. Przy skręcie kół sworzeń wyskakuje i spadając trzaska przy kolejnej wymianie cały wahacz niestety.
-
Morgus1991
Chłopie co ty za brednie piszesz jak by sworzeń wyskakiwał to się rozdu...na pierwszym drzewie.
Żadnego spawania sworznie się wciska prasą, jak je przyspawie to może od razu kupować wahacz. Od temperatury wytapia się smar dodatkowo w środku sworzeń siedzi w plastikowym koszyczku który też dostaje po tiiit od temperatury.
Co do do huczenia łożysko mogło już mieć luz tylko nie zwracałeś na to uwagi a po ostatniej robocie pewnie aby wybić sworzeń poszedł młotek w ruch zazwyczaj jak nic nie było ruszane są problemy z jego wybiciem i łożysko się odzywa.
Żadnego spawania sworznie się wciska prasą, jak je przyspawie to może od razu kupować wahacz. Od temperatury wytapia się smar dodatkowo w środku sworzeń siedzi w plastikowym koszyczku który też dostaje po tiiit od temperatury.
Co do do huczenia łożysko mogło już mieć luz tylko nie zwracałeś na to uwagi a po ostatniej robocie pewnie aby wybić sworzeń poszedł młotek w ruch zazwyczaj jak nic nie było ruszane są problemy z jego wybiciem i łożysko się odzywa.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Podnieś koło i złap je rękoma, machaj na boki, ręce góra-dol, potem boki i ukos, jak w każdej tej pozycji jest luz to łożysko,jeżeli TYLKO góra dół to sworzeń, a boki to końcówka drążka.
Mam takie pytanie jak się ma wymiana piasty z łożyskiem a samego łożyska patrząc na sposób dokręcania przegubu. Wiem że jest to zależne od wersji przed czy po lift.
natomiast nikt nie zwrócił uwagi na sposób dokrecenia przegubu.
Akurat w mazdach nie miałem okazji robić przodu a zauważyłem że jedne mają tylko włożony przegub do piasty podkładka i śruba chyba klucz 13mm. Te młodsze w których robiłem zawias miały na przegubie nakrętki które się zabija. Można się tym sugerować czy była to zależność od wersji sport
natomiast nikt nie zwrócił uwagi na sposób dokrecenia przegubu.
Akurat w mazdach nie miałem okazji robić przodu a zauważyłem że jedne mają tylko włożony przegub do piasty podkładka i śruba chyba klucz 13mm. Te młodsze w których robiłem zawias miały na przegubie nakrętki które się zabija. Można się tym sugerować czy była to zależność od wersji sport
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kolega ma top sport 05r i u niego siedzi nakrętka u ciebie śruba dziwne te same roczniki może inny miesiąc i już dawali co innego
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ja mam z mają chyba 25. Wymieniałem same łożysko i niepotrzebnie bo szum był od opon. Wymienia się łatwo. Robiłem to bez prasy bo nie miałem. Czyli stare wybiłem, a nowe wbijałem przez młotek i deseczke. A końcówka była dobijana przez stare łożysko. No i też nałożyłem smar do nowego łożyska bo prawie nic nie było i na Piaste by miało lżej. Weszło bez żadnego problemu.
No to mnie ta przyjemność też czeka. Po przeczytaniu tego całego wątku zastanawiam się co wybrać więc doradzcie
Piasta przód bo razem z łożyskiem. Która z tych firm będzie najlepsza?
SKF, Optimal, Zinnger, SnR bo po zniżce będzie wszystko koło 250-260
Są mniej więcej w tej samej cenie i jeszcze może NTN na aledrogo znalazłem za 280 a z linka kolegi z pierwszej strony jest za 255
Czekam na opinie A u czy mogę to zrobić u znajomego dobrego mechanika z warsztacikiem (bez jakiejkolwiek prasy) czy lepiej poszukać z prasą?
Piasta przód bo razem z łożyskiem. Która z tych firm będzie najlepsza?
SKF, Optimal, Zinnger, SnR bo po zniżce będzie wszystko koło 250-260
Są mniej więcej w tej samej cenie i jeszcze może NTN na aledrogo znalazłem za 280 a z linka kolegi z pierwszej strony jest za 255
Czekam na opinie A u czy mogę to zrobić u znajomego dobrego mechanika z warsztacikiem (bez jakiejkolwiek prasy) czy lepiej poszukać z prasą?
na allegro jest od 100 wyżej. Nie wiem czemu masz takie ceny. Sprawdziłeś wszystko i jesteś pewny że padło Ci łożysko? Da się bez użycia prasy. Sam tak robiłem.
Cisman, jeżeli masz zamiar jeździć autem przez kolejne paręnaście tysięcy km, to bierz SKF i kolejne
150 kkm zapominasz o łożysku koła. Mówię tutaj o wymianie całej piasty.
Nie kupowałbym gównień po 100zł na allegro.
150 kkm zapominasz o łożysku koła. Mówię tutaj o wymianie całej piasty.
Nie kupowałbym gównień po 100zł na allegro.
Witam Panów.
W zasadzie to dalej nie wiem, czy w roczniku 2004 2.0 LF wymienia się tylko łożysko koła, czy piasty. Niektórzy piszą, że można same łożyska, inni, że całe piasty. Oczywiście, mówimy o przednich kołach.
Jak to jest?
W zasadzie to dalej nie wiem, czy w roczniku 2004 2.0 LF wymienia się tylko łożysko koła, czy piasty. Niektórzy piszą, że można same łożyska, inni, że całe piasty. Oczywiście, mówimy o przednich kołach.
Jak to jest?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości