Wymiana oleju w transferze

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mimuch » 12 lut 2016, 08:44

U mnie bylo w miare OK poki nie ruszylem transferu. Oczywiscie wieloklin zjechany lekko juz. Teraz po wymianie oleju czuje jak sie pali olej plus zostawiam kropki pi sobie.
Podejrzewam zecto jak mowicie wina tego odpowietrznika. Czekam na nowy transfer wiec za tydzien dwa oddaje do serwisu na wymiane i przy okazji zrobi sie ten spust oleju plus musze z nimi zagadac jak zamontowac ta odme zamiast tego ferelnego odpowietrznika.

Ronin ty swoja wozisz na Madalinskiego? Tam wydaja sie chlopaki ogarnieci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 19:36
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez Ronin 4x4 » 12 lut 2016, 11:26

Dokładnie z Madalińskiego tą informację dostałem, pewnie jak podjedziesz do nich i pogadasz z Mariuszem, to Ci to samo powie. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 cze 2014, 22:53
Posty: 41
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-9 2013 USA Crystal White Pearl Mica

Postprzez drout » 13 lut 2016, 12:40

Brak smarowania walka to jedno a gotujący się olej w transferze to drugie. U mnie padł transfer a wałek był w ok. Trochę podebrany ale przeżyje jeszcze
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 16:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez mimuch » 16 lut 2016, 07:15

Poczytałem o tym transferze na amerykańskich i australijskich stronach. Nic nowego, wszyscy to mają predzej czy później, być może zależy to od stylu jazdy, być może od innych czynników także. jeden przejedzie 50tyś inny 150tyś.
Ogólnie rzecz biorąc transfer jest za mały to masy auta, tzn ilość oleju powinna być większa. Druga sprawa, jak piszą niektórzy olej ma być tam wymieniany – nie ma oleju, który się nie zu zużywa. Być może w tylnej skrzynce transferowej można go wymieniać rzadziej.
Ten sam albo bardzo podobny transfer jest zasosowany w Fordach Edge i tam się chłopaki wożą z tym problemem tak samo jak my. Jest kilka filmików na Youtube . Jeden próbował dojść to sedna i szukał numerów części czy to ten sam transfer ale w końcu nie dał rady i nie ma pewności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 19:36
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez daronnn » 16 lut 2016, 21:53

Dziwne że przy trzech generacjach mazda nic z tym problemem nie zrobiła. Może to faktycznie jest tak że na na forach piszą Ci co mają problemy i jest to tylko jakiś niewielki procent jeżdżących cx9tek? W instrukcji serwisowej piszą żeby nie wymieniać oleju w transferze bo nie ma takiej potrzeby i prędzej się popsuje niż poprawi. Z tego co piszecie to może i mają rację.
Przejechał ktoś 200 tyś. bez problemów z transferem?
Może profilaktycznie wymieniać ten transfer przy 100/150 tys. żeby skrzyni nie uszkodził? Jakby to ściągać jakoś z usa to cena nie byłaby kosmiczna?
Napiszcie jak u Was objawiało się że zbliża się kres transferu.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 10:55
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 '05 FL
Cx9 2010 EU

Postprzez mimuch » 16 lut 2016, 22:16

U mnie akurat bylo wszystko Ok do momentu kiedy nie zdemontowalem tego dziadostwa zeby zobaczyc jak wygląda po 70tys. Wtedy po wymianie oleju zaczął dyfer zostawiać kropki i olej się ugotowal więc teraz mam sludge. Aha a wieloklin już zjechany tak czy inaczej.
Z filmików na YouTube i na forach tak właśnie kończy żywot. Olej się zagotuje, być może przez felerny odpowietrznik który się zapycha po jakimś tam przebiegu. Być może u mnie akurat przy wymianie oleju cis zrabali z uszczelniaczami, ciężko powiedzieć, nie jestem mechaniczny.
Problemów jest kilka. Mazda oleju nie wymienia a wszystkie chłopki w USA sami decydują się na wymianę co 15-20tys. Poza tym jak piszą wszystkie inne reduktory wc innych markach mają inlet i outlet do wymiany, nasz fordowski tylko jeden inlet.

Drugi problem o odpowietrznik.
Trzeci to wieloklin, który się ściera ch... Wie czemu: styl jazdy, źle dopasowane części, kijowy materiał.
W Cx-7 wieloklin wymieniasx za tysiące i dalej do przodu.


Pytanie o gościa spod Częstochowy. Czy ktoś u niego robił wieloklin. Chodzi mi o opinię. Znam dwie bezposrednio jedną dobra, druga zła.
Czy ktoś z naszego forum może się wypowiedzieć na jego temat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 19:36
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez Mariusz29 » 17 lut 2016, 10:50

Witam w mojej sztuce nie jest źle mam 80 .000 km po wczorajszej podmianie oleju nie stwierdziłem opiłków na korku tylko że było trochę jednak mało oleju, no i oczywiście olej straszny .Poprzedni właściciel w ogóle się tym nie interesował .Pomocny link jak ktoś ciekawy http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... il-(photos) .Pośmigam trochę na tej podmiance i wymienię ponownie zobaczymy jak się przedstawia sytuacja w T C . :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 18:17
Posty: 25
Skąd: Łódzkie
Auto: Mazda cx-9 3,7 AWD 2008

Postprzez mimuch » 1 mar 2016, 14:08

Tu macie z forum Forda miejsce na zrobienie od dołu drain pulg.

I link z wiekszą ilością zdjęć:

http://s159.photobucket.com/user/the_na ... sort=3&o=4
Załączniki
PTu transfewr case CX-9 drrill loaction from FORD forum.jpg
Drain plug – lokacja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 19:36
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez matylda » 4 mar 2016, 14:35

czy to ustrojstwo to jest to?
http://allegro.pl/przekladnia-katowa-ma ... 66060.html

... bo w serwisie mówili mi o 14000zł, a to niby oryginał, chyba, że na serwisie 7000 chcą za wymianę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez mimuch » 4 mar 2016, 14:49

Zgadza się to ta cześć. numer części: AW2127500N.

W serwisie faktycznie taka cena, jeśli wymieniasz ze skrzynią ze względu na stan wieloklinów to cena wzrośnie do 40.

Firmy sprowadzające części z USA ja włąsnie MAZDAOE.pl dają cenę 6500.

Ja zamówiłem sam w jakims sklepie internetowym i wyszło mi w sumie 4500.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 19:36
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez matylda » 4 mar 2016, 15:12

Jeśli to jest największa bolączka tego samochodu ... to nie wygląda to najgorzej, biorąc pod uwagę cenę samochodu do części, która może się teoretycznie najprawdopodobniej zepsuć. Tym bardziej utwierdziłem się w przekonaniu, ze dobrze zrobiłem.
Porównując z byle śmierdzącym dieslem – byle wtryski, byle sprzęgło dwumas, byle pompa paliwa, bo złą gnojówkę wlejesz, byle turbina, i kwotę masz porównywalną.
Zmieniać olej w tym ustrojstwie wraz ze zmiana oleju w silniku, metodą Cinka na tzw. spust lub wysysarką i po problemie.
Podsumowując – luz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez cinek78 » 4 mar 2016, 20:41

Tez tym się kierowałem przy zakupie cx-9 :
– brak dwumasu
– brak turbo
– brak DPF

Potężne V6 i prawdziwa moc z prawdziwego silnika – nie sztuczna dmuchanka (turbo+kompresor) , czyli "papierowe" konie...

Ale to też się juz kończy – nowa mazda mam mieć 2.3 turbo... <głaszcze> :(
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez matylda » 6 mar 2016, 14:29

2,5 turbo srurbo i tylko 250KM, ale może odchudzą ją
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez mimuch » 6 mar 2016, 14:31

Wg mnie najważniejsze że moment 420 i bardzo nisko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 19:36
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez sQubany » 15 mar 2016, 21:08

Podepnę sie do tematu.Naczytałem się o tej przekładni i postanowiłem też wymienić .Nie potrzebna panika i koszt.Pojechałem na wymianę ze wskazaniem licznika 72000 mil.Olej był wymieniany w mojej obecności.Oczywiście pompka do wysysania i wlewania niezbędne Dojście beznadziejne .No ale do setna.Olej został spuszczony w ilości takiej jak podaje producent czyli 0,6 litra czysty bez oznak opiłek zalany nowy olej Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 Koszt oleju z wymianą niby po znajomści 100 zł Miałem też ochotę wymienić olej w dyferencjale ale po oględzinach stwierdziliśmy z mechanikiem ze nie warto olej również czysty.No każdy powie że olej traci swoje własności i ja sie z tym zgadzam ale to nie silnik i nie występują tam takie moce obroty i przeciążenia i skoro producent nie wymaga wymiany a olej wygląda na ok to szkoda kasy.Reasumując <glupek2> dla spokojnego snu i sumienia koszt niewielki ale niepotrzebny Przynajmniej w moim przypadku
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 20:41
Posty: 106 (1/4)
Auto: Mazda cx9

Postprzez tadek80 » 14 lis 2018, 12:11

Analizując problemy z napędem i skrzynką rozdzielczą w Mazda CX-9 można wywnioskować, że są dwa poważne problemy (wady fabryczne). Pierwszy to przegrzewanie oleju i maź zamiast oleju w skrzyni rozdzielczej. Drugi to wycieranie wieloklinów na wałkach w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej spowodowane zbyt miękkim materiałem oraz nie w pełni wsuniętym wieloklinem łączącym skrzynie. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wychodzi na to że to są dwa problemy nie wynikające z siebie.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2017, 08:14
Posty: 4
Auto: Mazda CX-9 GT AWD LPG 2009

Postprzez Dranet » 14 lis 2018, 14:03

tadek80 napisał(a):Analizując problemy z napędem i skrzynką rozdzielczą w Mazda CX-9 można wywnioskować, że są dwa poważne problemy (wady fabryczne). Pierwszy to przegrzewanie oleju i maź zamiast oleju w skrzyni rozdzielczej. Drugi to wycieranie wieloklinów na wałkach w skrzyni biegów i skrzyni rozdzielczej spowodowane zbyt miękkim materiałem oraz nie w pełni wsuniętym wieloklinem łączącym skrzynie. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wychodzi na to że to są dwa problemy nie wynikające z siebie.


Hello.
Dokładnie tak jest, też doszedłem do tych samych wniosków, chociaż przegrzewanie oleju w przednim dyferencjale spowodowane jest zablokowaniem / zapchaniem odpowietrznika, który jest zainstalowany na górze dyfra. Po moich dalszych badaniach tematu, są dwa rodzaje dyfrów: z korkiem wlewowym ustawionym wyżej od spodu dyfra oraz niżej, w większości chyba są z korkiem wyżej i te można bardzo łatwo przepełnić olejem :–) (muszę sprawdzić u siebie jak jest korek wlewowy), co może spowodować wylanie się nadmiaru oleju przez odpowietrznik i / lub zapchanie go, a następnie ugotowanie oleju, do poczytania:
https://www.totalcardiagnostics.com/lea ... -assembly/
Także przy wymianie trzeba koniecznie pamiętać o tym.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 15 lis 2018, 22:28

A ja ujeżdżam właśnie 3cią cx9.Ponad 300kkm zrobione i nie miałem nigdy takich problemów.Olej wymieniany co 20kkm.Moim zdaniem kierowcy za często myślą że to sportowe auto i cisną ze świateł,lub oleju nie zmieniają.Znam trzech właścicieli cx9 i o tych problemach czytam tylko na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Dranet » 16 lis 2018, 12:19

rafik85 napisał(a):A ja ujeżdżam właśnie 3cią cx9.Ponad 300kkm zrobione i nie miałem nigdy takich problemów.Olej wymieniany co 20kkm.Moim zdaniem kierowcy za często myślą że to sportowe auto i cisną ze świateł,lub oleju nie zmieniają.Znam trzech właścicieli cx9 i o tych problemach czytam tylko na forum.


Rafik, to wyśmienicie, że jeździsz już trzecią CX-9-ką w karierze kierowcy, jesteś lepszy ode mnie, bo ja do tej pory śmigam drugą. Zgadzam się, że nie jest to sportowe auto, ale czasami lubię sobie wystartować z max. przyspieszeniem ze świateł, zwłaszcza w wersji AWD i nie chcę mieć ukręconego wieloklinu albo ugotowanego oleju w dyfrze. Po prostu jest to wada konstrukcyjna i tyla, i co z tym zrobisz ? Można walczyć z Mazdą o to aby to poprawili, ale komu by się chciało, trzeba tylko wymieniać olej i mieć nadzieję, że się nic nie stanie.
W Fordzie Edge jest dokładnie to samo z dyfrem. Po prostu są to zbyt duże i ciężkie samochody aby to działało prawidłowo.
Jeśli jeździsz bezawaryjnie do tej pory 3-cią CX-9 to gratulacje, trafiłeś na super wersję, albo jeździsz bardzo ostrożnie i boisz się przycisnąć na światłach, bo wieloklin poleci :–)
Pozdro
Dranet
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 17 lis 2018, 22:27

Właśnie po mieście jeżdżę za szybko:) Nie oszczędzam jakoś bo mam LPG i wykorzystuję cały potencjał auta.Ale jeśli ktoś codziennie daje rurę ze świateł to niech szuka innego auta,o sportowym charakterze a nie autobusu cx9.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9