Mazda5 CR RF-7J 2009 MZR-CD 143KM SPORT
1, 2
Witam,
Przedstawiam moją mazdę 5.
Auto przyjechało z Niemiec, z przebiegiem 192.000 km.
Produkcja 10.2009, rej. 02.2010.
Wyposażenie:
– wersja Sport 143KM kolor Cooper Red,
– fabryczna nawigacja z kamerą cofania,
– radio z cd/mp3 ze zmieniarką,
– komputer pokładowy,
– zestaw głośnomówiący bluetooth,
– wielofunkcyjna kierownica skórzana,
– skórzana tapicerka,
– 7 foteli, przednie podgrzewane,
– xenony ze spryskiwaczami,
– halogeny,
– 6 biegową skrzynię manualną,
– tempomat,
– automatyczna klimatyzacja,
– dogrzewanie silnika,
– fabrycznie przyciemnione szyby,
– czujnik deszczu,
– czujnik zmierzchu,
– elektryczne szyby z domykaniem,
– podgrzewane i składane lusterka,
– elektryczne drzwi boczne,
– wspomaganie kierownicy,
– 8 poduszek,
– ABS, TCS, DSC,
– centralny zamek,
– tylne światła LED.
Na "dzień dobry":
– wymiana oleju i filtrów,
– zakup felg ALU 16" + nowe opony Dunlop Bluresponse 205/55R16 91V
– wymiana podkładek pod wtryskami,
– przywrócenie turbiny do życia (błąd P0299),
– konserwacja podwozia,
– zakup dojazdówki T125/70 D16 96M
– forumowe podkładki pod tablice
W planach:
– wymiana rozrządu przy 200.000 km,
– wymiana żarówek na LED-y,
– podświetlenie bagażnika,
– podświetlenie schowka pasażera /bo nie ma wcale/,
– rozprowadzenie instalacji pod CB i radio KF,
– podłączenie gniazda AUX /przewód z wtyczką wisi schowany za obudową deski/
I na razie to wszystko
Przedstawiam moją mazdę 5.
Auto przyjechało z Niemiec, z przebiegiem 192.000 km.
Produkcja 10.2009, rej. 02.2010.
Wyposażenie:
– wersja Sport 143KM kolor Cooper Red,
– fabryczna nawigacja z kamerą cofania,
– radio z cd/mp3 ze zmieniarką,
– komputer pokładowy,
– zestaw głośnomówiący bluetooth,
– wielofunkcyjna kierownica skórzana,
– skórzana tapicerka,
– 7 foteli, przednie podgrzewane,
– xenony ze spryskiwaczami,
– halogeny,
– 6 biegową skrzynię manualną,
– tempomat,
– automatyczna klimatyzacja,
– dogrzewanie silnika,
– fabrycznie przyciemnione szyby,
– czujnik deszczu,
– czujnik zmierzchu,
– elektryczne szyby z domykaniem,
– podgrzewane i składane lusterka,
– elektryczne drzwi boczne,
– wspomaganie kierownicy,
– 8 poduszek,
– ABS, TCS, DSC,
– centralny zamek,
– tylne światła LED.
Na "dzień dobry":
– wymiana oleju i filtrów,
– zakup felg ALU 16" + nowe opony Dunlop Bluresponse 205/55R16 91V
– wymiana podkładek pod wtryskami,
– przywrócenie turbiny do życia (błąd P0299),
– konserwacja podwozia,
– zakup dojazdówki T125/70 D16 96M
– forumowe podkładki pod tablice
W planach:
– wymiana rozrządu przy 200.000 km,
– wymiana żarówek na LED-y,
– podświetlenie bagażnika,
– podświetlenie schowka pasażera /bo nie ma wcale/,
– rozprowadzenie instalacji pod CB i radio KF,
– podłączenie gniazda AUX /przewód z wtyczką wisi schowany za obudową deski/
I na razie to wszystko
Ostatnio edytowano 11 lis 2015, 10:49 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
Świetna wersja – wyposażenie, kolor, pakiet GTA i do tego jeszcze skóra
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Taka sama jak moja,z tym że moja bez skóry, gratuluję zakupu i życzę samych dobrych wrażeń z jazdy. Auto ma sportowy wygląd i całkiem dobre parametry do usportowionej jazdy, dlatego polecam ci alusy 17 cali, auto bardzo dobrze trzyma sie drogi i nie buja. Piszesz, że masz nowe oponki dunlop, ale widzę,że ta na zdjęciu ma przeszło 4 latka(48tydzień 2011rok produkcji), więc chyba potargowałeś się o dobrą cenę, albo cię sprzedawca w bambuko zrobił, bo magazynowane opony też sie starzeją. Pozdrawiam:)
koval888 napisał(a): Piszesz, że masz nowe oponki dunlop, ale widzę,że ta na zdjęciu ma przeszło 4 latka(48tydzień 2011rok produkcji), więc chyba potargowałeś się o dobrą cenę, albo cię sprzedawca w bambuko zrobił, bo magazynowane opony też sie starzeją. Pozdrawiam:)
Ale Kolega ma dobry wzrok
Dodałem to zdjęcie, aby pokazać zakupione felgi, a dunlopy mają DOT z 2015r.
Dziękuję za życzenia
A w międzyczasie na liczniku pojawiła się "magiczna" w Polsce wartość
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
Dobry diler to podstawa
Przyszedł czas na wymianę oleju, filtrów i rozrządu.
Części już zakupione i czekają na swój dzień:
Zgodnie z wytycznymi z forum zainwestowałem w oryginały /oprócz filtra oleju i kabinowego/ i skróciłem termin między wymianami.
Przy wymianie oleju będzie też obowiązkowe czyszczenie "wawelskiego"
Przyszedł czas na wymianę oleju, filtrów i rozrządu.
Części już zakupione i czekają na swój dzień:
Zgodnie z wytycznymi z forum zainwestowałem w oryginały /oprócz filtra oleju i kabinowego/ i skróciłem termin między wymianami.
Przy wymianie oleju będzie też obowiązkowe czyszczenie "wawelskiego"
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
Dla porządku:
208.000 km – wymiana rozrządu, oleju i filtrów /co się nagimnastykowałem przy wymianie filtra kabinowego , to moje /
Przy rozrządzie mechanik zasugerował wymianę rolek paska alternatora, bo faktycznie już cichutko popiskiwały, zwłaszcza w chłodniejsze poranki.
Także komplet już zakupiony i czeka na wymianę.
208.000 km – wymiana rozrządu, oleju i filtrów /co się nagimnastykowałem przy wymianie filtra kabinowego , to moje /
Przy rozrządzie mechanik zasugerował wymianę rolek paska alternatora, bo faktycznie już cichutko popiskiwały, zwłaszcza w chłodniejsze poranki.
Także komplet już zakupiony i czeka na wymianę.
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
I kolejna wymiana oleju i filtrów
Przebieg 223.000, tym razem zabieg w Auto Jaksa. Olej oczywiście MAZDA ORIGINAL OIL ULTRA DPF 5W30, filtr powietrza MAZDA, filtr oleju KNECHT plus czyszczenie smoka i kasowanie inspekcji olejowej.
Mazda gotowa na wakacje, a lekko nie będzie, bo przez dwa tygodnie szykuje się prawie 3.000 km ( 4 osoby + bagaż na pokładzie)
Przebieg 223.000, tym razem zabieg w Auto Jaksa. Olej oczywiście MAZDA ORIGINAL OIL ULTRA DPF 5W30, filtr powietrza MAZDA, filtr oleju KNECHT plus czyszczenie smoka i kasowanie inspekcji olejowej.
Mazda gotowa na wakacje, a lekko nie będzie, bo przez dwa tygodnie szykuje się prawie 3.000 km ( 4 osoby + bagaż na pokładzie)
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
Przy porządkowaniu zdjęć z wypadu na Węgry trafiłem na takie fotki:
Taki mini zlot
Obie Mazdy dały radę, zarówno benzynka, jak i diesel.
A że było nas sześcioro to na miejscu podróżowaliśmy na zmianę raz jedną, raz drugą
Fajnie powspominać wakacyjny czas
W międzyczasie odbyła się konieczna regeneracja rozrusznika (skończył się elektromagnes) i kolejna wymiana oleju i filtrów (łącznie z filtrem paliwa i kabinowym) przy 235.000 km
Asortyment jak na zdjęciu:
Opony wymienione, uszczelki nasmarowane, akumulator i płyn w chłodnicy sprawdzony – Mazda przygotowana do zimy
Taki mini zlot
Obie Mazdy dały radę, zarówno benzynka, jak i diesel.
A że było nas sześcioro to na miejscu podróżowaliśmy na zmianę raz jedną, raz drugą
Fajnie powspominać wakacyjny czas
W międzyczasie odbyła się konieczna regeneracja rozrusznika (skończył się elektromagnes) i kolejna wymiana oleju i filtrów (łącznie z filtrem paliwa i kabinowym) przy 235.000 km
Asortyment jak na zdjęciu:
Opony wymienione, uszczelki nasmarowane, akumulator i płyn w chłodnicy sprawdzony – Mazda przygotowana do zimy
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
Tym razem grubsza robota
Przy wymianie oleju i filtrów z okazji 245.000 km wymieniłem też klocki i tarcze na przedniej osi (było lekkie bicie kierownicy przy delikatnym hamowaniu). Postawiłem na komplet ATE, czas pokaże, czy to był dobry wybór.
Z racji tego, że DPF zaczął się częściej wypalać (co ok. 100 km, jazda 80% miasto – 20% trasa) nastąpiły małe porządki pod maską.
Jak widać, były już potrzebne:
Efekt końcowy:
Przepraszam za słabą jakość zdjęcia
Zalałem też do baku flaszeczkę:
Jak wyjeżdżę cały zbiornik, zrobię kalibrację i mam nadzieję, że przyniesie to spodziewany efekt
Przegląd techniczny zaliczony, teraz czeka mnie zakup polisy OC/AC
Przy wymianie oleju i filtrów z okazji 245.000 km wymieniłem też klocki i tarcze na przedniej osi (było lekkie bicie kierownicy przy delikatnym hamowaniu). Postawiłem na komplet ATE, czas pokaże, czy to był dobry wybór.
Z racji tego, że DPF zaczął się częściej wypalać (co ok. 100 km, jazda 80% miasto – 20% trasa) nastąpiły małe porządki pod maską.
Jak widać, były już potrzebne:
Efekt końcowy:
Przepraszam za słabą jakość zdjęcia
Zalałem też do baku flaszeczkę:
Jak wyjeżdżę cały zbiornik, zrobię kalibrację i mam nadzieję, że przyniesie to spodziewany efekt
Przegląd techniczny zaliczony, teraz czeka mnie zakup polisy OC/AC
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
I wybiło 260.000 km na liczniku.
A w międzyczasie uchwycone:
Tym razem nieco dłuższy czas między wymianami, bo na stanie pojawiło się drugie autko i Madzia jeździ tylko na dłuższe wycieczki.
Przy okazji oleju i filtrów wpadły nowe tarcze i klocki na tył.
Konsekwentnie postawiłem na ATE, bo jak na razie komplet z przedniej osi spisuje się bez zastrzeżeń.
A w międzyczasie uchwycone:
Tym razem nieco dłuższy czas między wymianami, bo na stanie pojawiło się drugie autko i Madzia jeździ tylko na dłuższe wycieczki.
Przy okazji oleju i filtrów wpadły nowe tarcze i klocki na tył.
Konsekwentnie postawiłem na ATE, bo jak na razie komplet z przedniej osi spisuje się bez zastrzeżeń.
- Od: 3 cze 2015, 15:31
- Posty: 26
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 5 SPORT 2.0 D 143 KM 2009
witam a czy do wersji 2009 da się założyć taką nawigację
- Od: 19 sie 2019, 14:15
- Posty: 1
- Auto: Mazda 5 rok 2009 silnik 1.8
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości