Mazda3 BK Z6 2004 Velocity Red Mica (27A)
1, 2
Witam
Dlaczego Mazda? Ponadczasowy design jak na samochód z 2004 roku, sportowy wygląd, dużo pozytywnych ocen w internecie i wśród znajomych (szczególnie te dotyczące silników Mazdy – co dla mnie jest bardzo ważne).
Wybrałem nadwozie typu sedan, gdyż bardzo podoba mi się sylwetka tej wersji.
Historia:
Mazdę posiadam od września 2014 i jestem jej drugim właścicielem w kraju. Samochód został sprowadzony przez poprzedniego właściciela z Niemiec (Autohaus Lütke Uphues) do Polski w 2011 roku z przebiegiem 83000 km. Gdy odbierałem kluczyki w 2014 roku licznik wskazywał ok. 112500 km.
Podstawowe dane techniczne:
– Data produkcji: 07.06.2004 r.
– Silnik: Z6 1.6 105 KM
– Przebieg: 154244 km (23.02.2019)
– Wersja: Exclusive
– Typ nadwozia: sedan
– Kolor nadwozia: 27A (Velocity Red Mica)
– Kolor wnętrza: BP6
Wyposażenie:
– komputer pokładowy
– światła przeciwmgielne
– 4 x elektryczne szyby
– elektryczne i podgrzewane lusterka
– ABS, TCS, DSC
– klimatyzacja manualna
– 6 poduszek powietrznych SRS
– podłokietnik w tylnej kanapie
– sterowanie radiem z kierownicy
– centralny zamek z pilotem
– skórzana kierownica
– felgi aluminiowe 16"
Modyfikacje:
2014
– 13.10.2014 gumowe dywaniki
– 15.11.2014 xCarLink
– 16.11.2014 przełącznik oświetlenia schowka pasażera – fotorelacja
– 11.12.2014 żarówki LED w oświetleniu wnętrza oraz tablicy rejestracyjnej
2015
– 10.01.2015 oświetlenie LED w bagażniku
– 10.01.2015 aluminiowe nakładki na pedały
– 10.01.2015 pokrowce na fotele
– 10.01.2015 światła do jazdy dziennej PHILIPS DRL4
– 10.01.2015 i 03.07.2015 oświetlenie powitalne z przodu i z tyłu
– 3.07.2015 przełącznik otwarcia klapy bagażnika (sedan) – fotorelacja
– 3.07.2015 tweetery JBL CS 760C podłączone pod zwrotnice
– 4.12.2015 felgi aluminiowe 16" na zimę
2016
– 25.03.2016 gumowa mata do bagażnika
– 9.04.2016 przyciemnienie tylnych szyb samochodu – folia GP20 Global
– 1.10.2016 przeprowadzenie okablowania oraz montaż wzmacniacza (Blaupunkt GTA 2100b) i subwoofera w bagażniku (głośnik Audion 20 cm)
– 29.10.2016 wymiana oświetlenia powitalnego oraz w bagażniku na diody LED RGB 5050
– 3.12.2016 montaż lusterka z wideorejestratorem + kamera na tył/cofania
2017
– 16.09.2017 montaż dodatkowego gniazda zapalniczki do wideorejestratora
– 28.09.2017 spryskiwacze mgłowe z Mazdy CX-5, model KD4567510
– 15.10.2017 modyfikacja dolotu (rura z Mazdy 2)
2018
– 31.01.2018 plastikowe nadkola na tył (numery POL4541FL5T, POL4541FP5T)
– 9.02.2018 montaż czujnika płynu spryskiwaczy (Carisma Lift)
– 9.02.2018 wymiana oświetlenia powitalnego na led biały zimny
– 5.04.2018 dodatkowy kluczyk (scyzoryk)
– 30.04-1.05.2018 czyszczenie i malowanie zacisków hamulcowych przód + tył (Lakier K2 do zacisków)
– 14.09.2018 xCarlink – zmiana miejsca + wyprowadzenie przedłużaczy USB + AUX
2019
– 16.03.2019 Przełącznik AUX/USB do xCarLink’a + uchwyt na telefon i kabel jack
Naprawy/wymiany:
2014
– 15.09.2014 wymiana filtrów i oleju (powietrza KNECHT LX1921, kabiny KNECHT LA 346/S, oleju FILTRON OP595, olej Mobil Super 3000 XE 5W-30)
– 10.10.2014 konserwacja podwozia
– 30.10.2014 wymiana łączników stabilizatorów tył (JC AUTO J63039)
2015
– 5.06.2015 wymiana klocków hamulcowych z tyłu (ABE C2X013ABE)
– 9.06.2015 przegląd klimatyzacji + dobicie czynnika
– 22.06.2015 wymiana żarówek podświetlenia zapalniczi i popielniczki
– 11.07.2015 wymiana świec na DENSO IRIDIUM SK16PR-E11
– 10.09.2015 kontrola luzów układu kierowniczego, ustawienie geometrii i zbieżności (profilaktycznie)
– 17.10.2015 czyszczenie silnika płukanką LIQUI MOLY Engine Flush bezpośrednio przed wymianą oleju
– 17.10.2015 wymiana filtrów i oleju (powietrza KNECHT LX1921, oleju KNECHT OC 195, olej Mobil Super 3000 XE 5W-30)
– 19.10.2015 wymiana tylnych tulei przednich wahaczy (LEMFÖRDER 34526 01)
– 12.12.2015 czyszczenie przepływomierza (profilaktycznie)
2016
– 27.10.2016 przegląd klimatyzacji + dobicie czynnika
– 28.10.2016 wymiana filtrów (powietrza KNECHT LX1921, kabiny KNECHT LA 346/S)
– 31.10.2016 wymiana oleju (filtr oleju KNECHT OC 195, olej Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30)
2017
– 28.04.2017 nowe opony letnie Dunlop SP SPORT BLURESPONSE 205/55R16
– 18.05.2017 wymiana łożyska z piastą prawy przód (SKF VKBA 6800)
– 16.06.2017 wymiana sworznia wahacza prawy przód (LEMFÖRDER LMI35908 01)
– 9.09.2017 wymiana filtrów i oleju (powietrza FILTRON AP113/3, kabiny BOSCH 1 987 432 163, oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS J1317004, olej MOBIL 3000 FE 5W30)
– 30.09.2017 czyszczenie przepustnicy i przepływomierza
– 14.10.2017 wymiana płynu chłodniczego Dynagel 2000
– 20.10.2017 wymiana płynu hamulcowego ATE DOT4 SL6 (0,7 l)
– 20.10.2017 wymiana opon na zimowe Nokian WR D3 205/55 R16 91H
– 27.10.2017 wymiana oleju w skrzyni biegów Valvoline Gear Oil GL-4 75W90 (3,8 litra)
2018
– 31.01.2018 blacharka (reparaturki tylnych błotników + progi + drzwi) + lakierowanie
– 1.02.2018 naprawa bębenka bagażnika (w końcu się udało! Pilnik, trytytka i klej na gorąco )
– 9.02.2018 naprawa wnętrza reflektora prawy przód (uszczelnienie – SikaLastomer 710)
– 14.02.2018 wymiana termostatu (Calorstat Vernet TH6702.82J)
– 26.03.2018 wymiana czujnika spalania stukowego (używany Mazda 2 – Mitsubishi ZJ01 E1T50371 2629)
– 7.04.2018 płukanie nagrzewnicy
– 13.04.2018 wymiana prawego halogenu (pęknięte szkło w oryginale :/) – TYC
– 13.04.2018 nowy wentylator chłodnicy + naprawa przewodu sterującego
– 10.05.2018 wymiana tarcz i klocków hamulcowych tył (ATE 13.0460-7195.2 + 24.011-0164.1)
– 12.06.2018 wycieraczki Valeo Silencio X-TRM
– 19.06.2018 wymiana sworznia wahacza lewy przód LEMFORDER LMI35908 01
– 7.07.2018 wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód (ATE 13.0460-7193.2 + 13.0125.0165.1)
– 30.07.2018 wymiana filtrów i oleju (powietrza KNECHT LX1921, kabinowy KNECHT LA346/S, oleju KNECHT OC 195, olej Mazda Dexelia 5W-30) + płukanka przed wymianą Liqui Moly LM2640
– 25.09.2018 wymiana łożyska z piastą lewy przód (SKF VKBA 6800)
2019
– 23.02.2019 wymiana filtrów i oleju (powietrza KNECHT LX1921, kabinowy KNECHT LA346/S, oleju KNECHT OC 195, olej Mazda Dexelia 5W-30) + płukanka przed wymianą naftą uniwersalną
– 20.03.2019 naprawa blacharska lewego tyłu po kolizji na parkingu
Kilka zdjęć:
- Załączniki
Ostatnio edytowano 5 kwi 2019, 00:24 przez radzix27, łącznie edytowano 32 razy
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Ale tą gumę kierowcy to wywal. Na podstopnicy leży jak kot na wycieraczce.
Czerwień i światłość.
Czerwień i światłość.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
KMBak napisał(a):Ale tą gumę kierowcy to wywal. Na podstopnicy leży jak kot na wycieraczce.
Chyba jednak zostawię ją w spokoju. Wolałbym przekręcić podstopnicę wyżej niż wywalać dywanik, mi nie przeszkadza Co więcej, na zimę podstopnicę przykrywam dodatkowym "językiem" od dywanika, żeby nie była usyfiona
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Oświetlenie powitalne zawsze cieszy oko Zmierzasz w dobrą stronę jeżeli chodzi o modyfikację!
Szerokości i bezawaryjności
Szerokości i bezawaryjności
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
Bardzo fajnie wygląda białe podświetlenie
Szerokości
Szerokości
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Grzegorz, też tak uważam, na żywo wygląda o wiele lepiej. Postawiłem na zimny biały kolor, który idealnie komponuje się z takim samym kolorem w podsufitce, schowku i podświetleniu tablicy rejestracyjnej
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Możesz napisać gdzie się wpinałeś z zasilaniem oświetlenia powitalnego i jakie ledy zamontowałeś? Wygląda to bardzo ładnie!
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
ezg_siwy, zasilanie poprowadziłem tak jak forumowicz lukard według jego tutorialu –> viewtopic.php?f=114&t=130362
Dodatkowo poprowadziłem jeszcze kable pod wykładziną i przykleiłem taśmy pod fotelami:
W taśmy nie inwestowałem grubych pieniędzy, linka do aukcji wysyłam na priv
Dodatkowo poprowadziłem jeszcze kable pod wykładziną i przykleiłem taśmy pod fotelami:
W taśmy nie inwestowałem grubych pieniędzy, linka do aukcji wysyłam na priv
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Witam, wypadałoby trochę odświeżyć temat, bo wpadło kilka nowości W pierwszym poście w miarę na bieżąco aktualizuję listę zrobionych rzeczy.
Z ciekawszych modyfikacji:
* modyfikacja dolotu (rura z Mazdy 2) – dzięki uprzejmości kolegi kulisz
* wymiana spryskiwaczy na model z CX-5, numer KD4567510
* montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy (Carisma lift)
* przyciemnianie szyb, folia GP20 Globo
* lusterko z wideorejestratorem na przód + kamerka tył
* plastikowe nadkola na tył (numery POL4541FL5T, POL4541FP5T)
* blacharka (reparaturki tylnych błotników + progi + drzwi) + lakierowanie
Mazda dostała nowe opony:
* LETNIE – Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16 91 V
* ZIMOWE – Nokian WR D3 205/55 R16 91H
Wymienione płyny:
* hamulcowy – ATE DOT4 SL6 (0,7 l)
* olej w skrzyni biegów – Valvoline Gear Oil GL-4 75W90 (3,8 litra)
* płyn chłodniczy – Dynagel 2000
Wymienione części zawieszenia:
* łożysko koła prawy przód – SKF VKBA 6800
* sworzeń wahacza prawy przód – LEMFORDER LMI35908 01
Do zrobienia w najbliższej przyszłości:
* wymiana czujnika spalania stukowego
* płukanie nagrzewnicy
* montaż oświetlenia światłowodowego w drzwiach
Z ciekawszych modyfikacji:
* modyfikacja dolotu (rura z Mazdy 2) – dzięki uprzejmości kolegi kulisz
* wymiana spryskiwaczy na model z CX-5, numer KD4567510
* montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy (Carisma lift)
* przyciemnianie szyb, folia GP20 Globo
* lusterko z wideorejestratorem na przód + kamerka tył
* plastikowe nadkola na tył (numery POL4541FL5T, POL4541FP5T)
* blacharka (reparaturki tylnych błotników + progi + drzwi) + lakierowanie
Mazda dostała nowe opony:
* LETNIE – Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16 91 V
* ZIMOWE – Nokian WR D3 205/55 R16 91H
Wymienione płyny:
* hamulcowy – ATE DOT4 SL6 (0,7 l)
* olej w skrzyni biegów – Valvoline Gear Oil GL-4 75W90 (3,8 litra)
* płyn chłodniczy – Dynagel 2000
Wymienione części zawieszenia:
* łożysko koła prawy przód – SKF VKBA 6800
* sworzeń wahacza prawy przód – LEMFORDER LMI35908 01
Do zrobienia w najbliższej przyszłości:
* wymiana czujnika spalania stukowego
* płukanie nagrzewnicy
* montaż oświetlenia światłowodowego w drzwiach
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Fajne autko i modyfikacje , jeśli chodzi o te planowane to w drzwiach masz na myśli neony? , ja kupiłem takie ale jeszcze leżą https://pl.aliexpress.com/item/1m-3m-5m ... 0.0.CqHmnS
, dopiero po przeglądzie w maju coś pomyślę by się nie czepiali
PS
Czasami pomykam (2-3 razy w roku) przez Brzózę do Głowaczowa ,mam rodzinkę na cmentarzu niestety...
Pozdrawiam
, dopiero po przeglądzie w maju coś pomyślę by się nie czepiali
PS
Czasami pomykam (2-3 razy w roku) przez Brzózę do Głowaczowa ,mam rodzinkę na cmentarzu niestety...
Pozdrawiam
Tak, myślałem nad zamontowaniem właśnie czegoś takiego, ale jednak zrezygnowałem. Niestety nie wiedziałem, że przetwornice wydają taki nieprzyjemny dźwięk (pisk), od którego aż boli głowa. Co więcej, byłem u elektronika, żeby dowiedzieć się czy da radę jakoś ten pisk zlikwidować. Odpowiedział mi, że kupił takie same i leżą na zapleczu, bo próbował wszystkiego a i tak to słychać. Można by je ewentualnie wyrzucić gdzieś pod maskę, ale za dużo z tym roboty (myślałem, że wepnę się w okablowanie w drzwiach).
Ponadto ponoć te świecidełka z aliexpress szybko padają, co objawia się tym, że w miejscami przestają świecić :/ Nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba szkoda roboty jeśli tak ma być rzeczywiście.
Na chwilę obecną wszystkie planowane rzeczy zrealizowane:
* wymieniony czujnik spalania stukowego i uszczelki kolektora ssącego
* nagrzewnica wypłukana
* wymieniony halogen z prawej strony (przy okazji trochę odnowiłem plastiki opalarką)
* wymieniony wentylator chłodnicy i naprawiony przewód sterujący
* dodatkowo doszedł również 3 kluczyk (scyzoryk) od naszych wschodnich przyjaciół za całe 62 zł + dorobienie grota u lokalnego ślusarza 20 zł. Pilot działa, kluczyk odpala samochód (w zestawie z transponderem)
* wymieniłem żarówki oświetlenia w podsufitce na taśmę led (taką samą jak oświetlenie powitalne)
Plany na przyszłość:
* malowanie zacisków hamulcowych na kolor czerwony
* wymiana klocków hamulcowych z tyłu (z prawej strony luźny klocek wewnętrzny grzechocze na nierównościach)
Ponadto ponoć te świecidełka z aliexpress szybko padają, co objawia się tym, że w miejscami przestają świecić :/ Nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba szkoda roboty jeśli tak ma być rzeczywiście.
Na chwilę obecną wszystkie planowane rzeczy zrealizowane:
* wymieniony czujnik spalania stukowego i uszczelki kolektora ssącego
* nagrzewnica wypłukana
* wymieniony halogen z prawej strony (przy okazji trochę odnowiłem plastiki opalarką)
* wymieniony wentylator chłodnicy i naprawiony przewód sterujący
* dodatkowo doszedł również 3 kluczyk (scyzoryk) od naszych wschodnich przyjaciół za całe 62 zł + dorobienie grota u lokalnego ślusarza 20 zł. Pilot działa, kluczyk odpala samochód (w zestawie z transponderem)
* wymieniłem żarówki oświetlenia w podsufitce na taśmę led (taką samą jak oświetlenie powitalne)
Plany na przyszłość:
* malowanie zacisków hamulcowych na kolor czerwony
* wymiana klocków hamulcowych z tyłu (z prawej strony luźny klocek wewnętrzny grzechocze na nierównościach)
Ostatnio edytowano 18 kwi 2018, 16:01 przez radzix27, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 294 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Podoba mi się twój zapał i pomysły , super to wszystko robisz , ja swoje modyfikacje opisałem w wątku ogólnym dotyczącym modelu tu viewtopic.php?f=519&t=191841
Oświetlenie powitalne też planuję , jeśli chodzi o te "moje" neony to nic nie piszczy świecą w zupełnej ciszy , pierwsze słyszę o pisku ...? Będę podglądał twoją pracę
Pozdrawiam
Oświetlenie powitalne też planuję , jeśli chodzi o te "moje" neony to nic nie piszczy świecą w zupełnej ciszy , pierwsze słyszę o pisku ...? Będę podglądał twoją pracę
Pozdrawiam
A gdzie podłączyłeś , do gniazda zapalniczki ? Ja kupiłem 2 kawałki po 2 m na allegro + przetwornice + wtyczki (by sprawdzić) osobno wszystko (pewnie Chińskie) i po podłączeniu cisza ,natomiast później dokupiłem te z linka podanego gotowe (4x1m) ale podłączałem w domu do zasilacza i też cisza .Czy jest możliwe bym nie słyszał ? jeszcze raz wszystko dokładnie sprawdzę ale jak mówisz że tak głośno dają po uszach to bym zwrócił na ten pisk uwagę. Zresztą pamiętam parę mieś. temu pokazywałem te długie neony na lokalnym spocie i nikt nie zauważył tych pisków. Sprawdzę jeszcze raz i napiszę bo już sam zaczynam głupieć
Byłem się upewnić
i powiem tak w jednym się zgodzę jest pisk ,ale gdybyś nie zwrócił mi na to uwagi to bym nie wiedział. O ile ten 2 m odcinek coś tam słychać to ten o dł. 1m prawie nic. Dodam że wystarczy radio dać na jedną kreskę głośności i wtedy nic już nie da się usłyszeć a w tych ostatnich modelach Mazdy nie można wyłączyć radia tylko można wyciszyć, tak że po włączeniu zapłonu zawsze gra jak przed wyłączeniem i dlatego może nie wychwyciłem tego poprzednio Dodam że mam zamiar umiejscowić w boczkach drzwi w poprzek, tak jak idzie granica między skórą a plastikiem a podłączyć tak jak oświetlenie wnętrza by w czasie jazdy gasło, ale nawet jak by świeciło non stop to bym tego nie usłyszał -radio lub dmuchawa na 1 biegu to zagłuszy , nagrałem też filmik , ale bardziej mój oddech słychać niż ten pisk...
Tak czy inaczej dobrze że o tym wiem dzięki Tobie
Byłem się upewnić
i powiem tak w jednym się zgodzę jest pisk ,ale gdybyś nie zwrócił mi na to uwagi to bym nie wiedział. O ile ten 2 m odcinek coś tam słychać to ten o dł. 1m prawie nic. Dodam że wystarczy radio dać na jedną kreskę głośności i wtedy nic już nie da się usłyszeć a w tych ostatnich modelach Mazdy nie można wyłączyć radia tylko można wyciszyć, tak że po włączeniu zapłonu zawsze gra jak przed wyłączeniem i dlatego może nie wychwyciłem tego poprzednio Dodam że mam zamiar umiejscowić w boczkach drzwi w poprzek, tak jak idzie granica między skórą a plastikiem a podłączyć tak jak oświetlenie wnętrza by w czasie jazdy gasło, ale nawet jak by świeciło non stop to bym tego nie usłyszał -radio lub dmuchawa na 1 biegu to zagłuszy , nagrałem też filmik , ale bardziej mój oddech słychać niż ten pisk...
Tak czy inaczej dobrze że o tym wiem dzięki Tobie
radzix, ja zamówiłem kilka sztuk na aliexpress, wszystkie przetwornice piszczały strasznie, nawet jak umiesciłem pod boczkiem tapicerki to było słychać, moza tym po jakims czasie przestało działać, badziew jak cholera
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Dasz jakies foto jak zamontować ten czujnik spryskiwaczy? Fajny patent.
Z montażem dysz spryskiwaczy nie było problemów żadnych? Plug'n'play?
Z montażem dysz spryskiwaczy nie było problemów żadnych? Plug'n'play?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości