SWAP 2.0 KF –> 2.5 KL – Mazda 323F BA
Witam!Posiadam 323F 95r. docelowo 2.0 KF.Na wiosnę zrobiłem SWAP na KL-DE z xedos 9 w automacie po przebiegu 174 tys. razem kolektorem ssącym,przepustnicą.Ogólnie jest lepiej szczególnie w niższym zakresie obrotów,ale coś jest nie tak z płynnością rozkręcaniu silnika na wysokie obroty.No i brakuje mocy od 5 tys. i wyżej.Próbowałem się w sprincie z 626 GE 2.5 KL-DE no i nie mam z nią żadnych szans.Kolegi 626 wyciąga 230km/h a moje lżejsza i i na krótszej skrzyni(została od KF,koło zamachowe też zostało KF)wyciąga ledwie 190km/h.Ogólnie to wstyd i porażka.Silnik kupiłem z auta które było jeżdżące.To powiem,że nawet tamten xedos w automacie lepiej ciągnął niż moja 323 BA z tym samym serduchem.Zaprowadziłem mazdę do najlepszego elektryka w mieście.Madzia stała u niego 1,5 tygodnia.Elektryk skasował mnie 150zł i powiedział,że wszystko jest ogólnie OK!A dla pewności zaproponował wymienić cewkę,czujnik temp.cieczy,przepływomierz,obie sondy lambda oraz przewody zapłonowe,kopułkę,palec i świece.No i tak zrobiłem.Częsci oprócz przepływomierza(bardzo drogi w ASO) kupiłem nowe w serwisie mazdy więc powinno być OK!Koszty poniosłem.No i tu rozczarowanie.Po wymianie części nic się nie zmieniło po za tym że silnik pracuje równiej i jakby ciszej na biegu jałowym.Kompresja sprawdzana i jest od 13.3 do 13,6.Oleju spala ok 1l na 6-7 tys.Dodam jeszcze,że wydech mam zrobiony cały od kolektorów czyli kat wywalony,środkowy sportowy BOSAL a ostatni dedykowany ULTER dual(pomruk jest piękny ale mocy nie ma).Podobno problem leży w ECU.Ale mój elektryk powiedział,że na taką rzeźbę to się nawet nie tyka,to już jest temat dla znawcy mazdy a ja w moim mieście nikogo takiego nie znam,dlatego Drodzy forumowicze proszę Was o pomoc z ogarnięciem ECU?
- Od: 10 sty 2016, 16:33
- Posty: 9
- Skąd: Klwatka Królewska,Radom
- Auto: 323F BA 2.5V6 KL-DE 95r.
Haha dobry elektryk skoro swap silnika z przelozeniem ECU to dla niego rzezba :-D gdzie praktycznie wszysyko w miarę do siebie pasuje i jeszcze czesci z ASO brales? Bo niby lepsze beda? :-D
Ale zeby OT nie robić
Tak jak wyzej kolega wspomniał może być problem z vrisami, w KLU otwierają sie jak wcisniesz gaz praktycznie w opór. Czyli otwierasz maske przepustnica do konca i patrzysz czy ruszaja sie takie dwie dzwigienki z tylu kolektora dolotowego. Jak będą martwe to za pewne ktos przy swapie olal sobie podcisnienia, na próbę możesz je obie otworzyć na stałe i dać trytytką źeby sie przejechać. Powinienes juz czuc różnice w gornych partiacj obrotów, ale.dol bedzie słabszy i spalanie wieksze. Wiec przydaloby sie to ogarnąć
Jak nie vrisy to pisz dalej i bedzie sie myśleć mozesz tez samemu dioda odczytac bledy silnika, bo z tego co piszesz elektryk nie ma pojecia skoro wszystko Co kazal wymieniac bez sprawdzenia
Ale zeby OT nie robić
Tak jak wyzej kolega wspomniał może być problem z vrisami, w KLU otwierają sie jak wcisniesz gaz praktycznie w opór. Czyli otwierasz maske przepustnica do konca i patrzysz czy ruszaja sie takie dwie dzwigienki z tylu kolektora dolotowego. Jak będą martwe to za pewne ktos przy swapie olal sobie podcisnienia, na próbę możesz je obie otworzyć na stałe i dać trytytką źeby sie przejechać. Powinienes juz czuc różnice w gornych partiacj obrotów, ale.dol bedzie słabszy i spalanie wieksze. Wiec przydaloby sie to ogarnąć
Jak nie vrisy to pisz dalej i bedzie sie myśleć mozesz tez samemu dioda odczytac bledy silnika, bo z tego co piszesz elektryk nie ma pojecia skoro wszystko Co kazal wymieniac bez sprawdzenia
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Łączę.
Vrisy były sprawdzane po SWAPIE i jeden elektrozawór podciśnienia wymagał wymiany.Teraz na pewno są sprawne.Błędy były sprawdzane i wymiguje 16,28.29(wszystkie od EGR bo jest wywalony).Przypominam,że ECU zostało od KF.W tamtym tygodniu go wymontowałem i zawiozłem do Warszawy do pewnego magika od chiptuningu.Elektronik powiedział mi,że to jest archaiczny sterownik denso i nic się tu nie polepszy.Wziął 100$ i wysłał mnie do swojego znajomego co stroji auta.Ten już zaczął gadać normalnie tzn.chciał mnie wysłać do przyjaznego elektryka na zamontowanie jakiegoś tam deta i powiedział że możemy umówić się na strojenie i po tym będzie cacy.Wszystko fajnie się zapowiada ale znowu duże koszty(za cały ten montaż i strojenie wychodzi 1750zł).No i pytanie czy to zadziała?Ja już powoli mam dosyć tego SWAPA i tych problemów.Dobrze,że jest zima i nie muszę korzystać z mocy,ale nie długo wiosna i chciałbym polatać z chłopakami a jak na razie to jestem w czarnej du...
- Od: 10 sty 2016, 16:33
- Posty: 9
- Skąd: Klwatka Królewska,Radom
- Auto: 323F BA 2.5V6 KL-DE 95r.
Komp z BA powinien spokojnie skorygować mapę pod kl-a
Błędów szukałbym gdzie indziej. Sprawdzałeś kompresję?
Sprawdzałeś czy są sprawne, czy ktoś tobie powiedział. Otwórz maskę, odpal auto i otwórz przepustnicę na maxa i sprawdź czy v-risy się otwierają
Zrób reset kompa i sprawdź czy jest jakaś różnica.
Podciśnienia sprawdzałeś ?
Błędów szukałbym gdzie indziej. Sprawdzałeś kompresję?
danielGTV6 napisał(a):Teraz na pewno są sprawne
Sprawdzałeś czy są sprawne, czy ktoś tobie powiedział. Otwórz maskę, odpal auto i otwórz przepustnicę na maxa i sprawdź czy v-risy się otwierają
Zrób reset kompa i sprawdź czy jest jakaś różnica.
Podciśnienia sprawdzałeś ?
Bie skoryguje jej tak do konca, bo ma zamontowane wiejsze wtryski itp a nawet o tym nie wie :-D bo to jest wlasnie archaiczny sterownik, to nie honda, trzeba albo kompa od kla, albo jakis ecumaster
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Vrisy sprawdzane były wielokrotnie i otwierają się w ten sposób,że pierwszy(ten od strony pasażera) otwiera się po 4 tys.obr. a drugi przy ok. 5,5tys. i są otwarte nawet na odcince.U mojego kolegi w 626 GE 2.5 KL.Te vrisy jakoś dziwnie się otwierają(ten pierwszy jest cały czas otwarty a drugi otwiera się czasami przy ok.4.5 tys. a mazda dużo lepiej jedzie na wysokich obrotach.Moje ma elastykę do ok. 4 tys. obr. ale póżniej to już jet kicha.Kumpla 626 GE na wysokich to ciągnie jak zła na każdym biegu.Kompresję sprawdzaliśmy dla porównania tym samym manometrem u mnie i w 626.Jest porównywalna a nawet w niewielkim stopniu u mnie wieksza.
Dopisano 26 sty 2016, 20:48:
Jak mam podłączyć kompa od KL-a jak one mają inne wtyczki i trochę inny osprzęt typu aparat zapłonowy,przepływomierz i jakieś tam jeszcze czujniki.Nawet nie wiem kto by chciał to wszystko przerabiać.Ja bym to zrobił sam ale nie umiem.Ten pomysł już miałem na samym początku ale,żaden elektryk w Radomiu nie chciał się do tego zabrać bo to stara i toporna mazda.Nie chce jej się pozbywać bo dużo w nią zainwestowałem i jeżdże nią dużo i ogólnie nie mam z nią problemów oprócz tego o czym piszemy.Teraz nawet kupiłem(od naszego kolegi forumowicza)zaciski na przód od mazdy 6 GG i zamówiłem sportowe tarcze Mikoda.
Dopisano 26 sty 2016, 20:48:
Jak mam podłączyć kompa od KL-a jak one mają inne wtyczki i trochę inny osprzęt typu aparat zapłonowy,przepływomierz i jakieś tam jeszcze czujniki.Nawet nie wiem kto by chciał to wszystko przerabiać.Ja bym to zrobił sam ale nie umiem.Ten pomysł już miałem na samym początku ale,żaden elektryk w Radomiu nie chciał się do tego zabrać bo to stara i toporna mazda.Nie chce jej się pozbywać bo dużo w nią zainwestowałem i jeżdże nią dużo i ogólnie nie mam z nią problemów oprócz tego o czym piszemy.Teraz nawet kupiłem(od naszego kolegi forumowicza)zaciski na przód od mazdy 6 GG i zamówiłem sportowe tarcze Mikoda.
- Od: 10 sty 2016, 16:33
- Posty: 9
- Skąd: Klwatka Królewska,Radom
- Auto: 323F BA 2.5V6 KL-DE 95r.
Jakie czujniki masz inne w klu? To blizniacze silniki, aparaty zaplonowe byly stosowane wymiennie itp.
Dopisano 27 sty 2016, 01:24:
Cytat z innego tematu, w mx-3 za pewnie byl ECU k8 jako baza
Dopisano 27 sty 2016, 01:24:
Cytat z innego tematu, w mx-3 za pewnie byl ECU k8 jako baza
onyx napisał(a):Z tego co pamiętam, jak była strojona MX-3 Jarka.ze, to auto jak przyjechało to było w całym zakresie przelane...
EDIT: przy WOT brakowalo paliwa
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Ja to się już poddaje.Teraz ogarne hamulce,a póżniej zaprowadzam mazde do Lublina(CARSPEED).Tam mają coś tam na to poradzić.
- Od: 10 sty 2016, 16:33
- Posty: 9
- Skąd: Klwatka Królewska,Radom
- Auto: 323F BA 2.5V6 KL-DE 95r.
Kolego DANIELGTV6 w moim przekonaniu u Ciebie ewidentnie jest coś nie tak, bo też mam w Xedosie 6 silnik kl od X9 a kolektor z przepustnicą od Probe. Wszystko na ECU kf. U mnie przy 5100 wychodzi 208Nm i 153Km. Ogólnie 220 już leciałem autem na S8 do Wrocławia.
Z kolei u mnie jak widać na wykresie są dziury dlatego w czwartek będę próbował odpalić auto na sterowniku KL 68 i przepływomierzem kl 47 od X9.
Czy się uda będę pisał, bo sprawa nie jest prosta. Moje auto jest z 97r. i nie mam schematów pinout sterownika kl68 a wiadomo, że zmiany w wiązce były.
Tobie poradziłbym zakup ELM 327 aby sprawdzić pracę wszystkich czujników w stanie rzeczywistym.
Docelowo wymiana sterownika na kl05, kl07 lub kl59 – Probe...
Myślę, że jeśli osiągnąłbyś 208 Nm na sterowniku kf też byłbyś zadowolony, bo przy włączeniu II Vrisa czuć moc Poniżej wykres z hamowni :
http://www.pdf-archive.com/2015/12/15/output/
Z kolei u mnie jak widać na wykresie są dziury dlatego w czwartek będę próbował odpalić auto na sterowniku KL 68 i przepływomierzem kl 47 od X9.
Czy się uda będę pisał, bo sprawa nie jest prosta. Moje auto jest z 97r. i nie mam schematów pinout sterownika kl68 a wiadomo, że zmiany w wiązce były.
Tobie poradziłbym zakup ELM 327 aby sprawdzić pracę wszystkich czujników w stanie rzeczywistym.
Docelowo wymiana sterownika na kl05, kl07 lub kl59 – Probe...
Myślę, że jeśli osiągnąłbyś 208 Nm na sterowniku kf też byłbyś zadowolony, bo przy włączeniu II Vrisa czuć moc Poniżej wykres z hamowni :
http://www.pdf-archive.com/2015/12/15/output/
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Dzięki Ci za cenne informacje.Ja na razie daje sobie spokój z silnikiem bo mam budżet słaby.Na wiosne(przesiądę się na motocykl a teraz auto jest mi bardzo potrzebne) będę szukał głowic kl31 wraz z wałkami kl31 z zamiarem wstawienia ,,dmuchawki" i wystrojenie np.ECUMASTER.Wtedy to wiem,że na pewno to będzie jeździć jak powinno.Taka jest moja wizja.Mam nadzieję,że wejdzie w życie.Teraz się bawie z zawiachą i heblami.Monter powiedz mi jakie są odczucia po wstawieniu kompa od KL-a.
- Od: 10 sty 2016, 16:33
- Posty: 9
- Skąd: Klwatka Królewska,Radom
- Auto: 323F BA 2.5V6 KL-DE 95r.
Daj sobie spokój z wałkami kl 31 i głowicą, bo musiałbyś jeszcze tłoki wstawić o wyższym stopniu sprężania. Najlepiej było od razu kupić KLZE ale nie jest łatwe kupno takiej jednostki. Sam szukałem z pół roku, ale w tej chwili stoją jedynie w USA i Kanadzie. Co prawda pojawiają się od czasu do czasu jakieś jednostki do sprzedania ale w moim przekonaniu trzeba by taki silnik rozebrać i złożyć od nowa patrząc co wymienić lub zregenerować.
Dmuchawka dałaby radę nawet w zwykłym KL ale stroiłbym na ECU EMU tylko taki sterownik kosztuje.
W dodatku montaż dmuchawki do jednostki V nie jest tak banalnie prostą sprawą.
Szczerze to lepiej kupić po prostu mocniejszy samochód. Chyba, że masz dużo czasu i kasy to można się bawić w formie hobby
Dmuchawka dałaby radę nawet w zwykłym KL ale stroiłbym na ECU EMU tylko taki sterownik kosztuje.
W dodatku montaż dmuchawki do jednostki V nie jest tak banalnie prostą sprawą.
Szczerze to lepiej kupić po prostu mocniejszy samochód. Chyba, że masz dużo czasu i kasy to można się bawić w formie hobby
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Powiem szczerze,przywiązałem się do mojej mazdy i dużo w nią włożyłem $$$.Można powiedzieć,że wszystkie podzespoły w niej są wymienione lub zregenerowane.Do tej pory zakładam wszystko ori,ale teraz będę wkładał w nią graty tuningowe.Zaczynam od zawieszenia,hamulców i sprzęgła.Na tą dmuchawkę namówili mnie chłopaki z Carspeedu z Lublina.To oni mi kazali mi założyć góre od KL-ZE a tłoki zostawić od KL bo są lepsze pod turbo(tzn.odprężone)
- Od: 10 sty 2016, 16:33
- Posty: 9
- Skąd: Klwatka Królewska,Radom
- Auto: 323F BA 2.5V6 KL-DE 95r.
Wszystko się zgadza, ale teraz rozbieraj głowice tylko po to aby wsadzić tą kl 31, bo ma prostokątne wloty powietrza. Równie dobrze skoro nie chcesz zmieniać tłoków i Twój motor jest ok to można zrobić porting głowicy pod klze i jeden temat z głowy.
Wtedy tylko wałki kl31 i możesz wstawiać dmuchawkę, ale jeśli masz motor w dobrym stanie to możesz dmuchawkę wsadzać bez przeróbek. W dodatku kolektora kl31 prostego i tak nie dostaniesz w Europie więc pozostaje kl68 zakrzywiony od X9 z prostokątnymi wlotami. Osobiście podarowałem sobie jego montaż, bo do xedosa 6 za dużo przeróbek. Ten od 626 podszedł idealnie do mojej budy i tylko lekkie modyfikacje w dolocie robiłem. Gdybym się zdecydował na zakrzywiony to miałbym trochę roboty aby go podłączyć. Sumarycznie Xedos 9 z głowicą kl 31 i wałkami kl 01 ma 170 km. Natomiast kl-de 165. Ile roboty i kasy do wydania aby zyskać 5 km. Odpuściłem temat głowicy i moim zdaniem zwykły po portinku kolektor kl-de też wystarczy
Wałki kl 31 też odpuściłem, bo ich nie ma, a nawet jak znajdziesz to musisz deta montować, bo nasz sterownik ich nie ogarnie. Ty i tak będziesz stroił także jeśli je dostaniesz i będziesz rozpinał cały rozrząd to można je zamontować.
Reasumując – wsadziłbym dmuchawkę do kl-de z kolektorem kl-de i dobrze to wystroił i będzie pan zadowolony )
Mnie osobiście ciekawi czy korby były inne w klze niż zwykłym kl,bo wydaje się, że mogą one być słabym punktem przy dmuchawce. Zastanawiam się, że w CARSPEED chcą głowice kl 31 i wałki kl 31 pod dmuchawkę ci zamontować aby wzmocnić jednostkę bez ruszania dołu. Sumarycznie zwykły kl miał 165km natomiast po dmuchawce będziesz miał o 100km więcej, ale moment obrotowy to pewnie ponad 300 Nm i czy kroby seryjne wyrobią ?
Temat dla znawców...
Mi się marzy :
http://www.ebay.com/itm/MAZDA-MILLENIA- ... -M&vxp=mtr
Wtedy tylko wałki kl31 i możesz wstawiać dmuchawkę, ale jeśli masz motor w dobrym stanie to możesz dmuchawkę wsadzać bez przeróbek. W dodatku kolektora kl31 prostego i tak nie dostaniesz w Europie więc pozostaje kl68 zakrzywiony od X9 z prostokątnymi wlotami. Osobiście podarowałem sobie jego montaż, bo do xedosa 6 za dużo przeróbek. Ten od 626 podszedł idealnie do mojej budy i tylko lekkie modyfikacje w dolocie robiłem. Gdybym się zdecydował na zakrzywiony to miałbym trochę roboty aby go podłączyć. Sumarycznie Xedos 9 z głowicą kl 31 i wałkami kl 01 ma 170 km. Natomiast kl-de 165. Ile roboty i kasy do wydania aby zyskać 5 km. Odpuściłem temat głowicy i moim zdaniem zwykły po portinku kolektor kl-de też wystarczy
Wałki kl 31 też odpuściłem, bo ich nie ma, a nawet jak znajdziesz to musisz deta montować, bo nasz sterownik ich nie ogarnie. Ty i tak będziesz stroił także jeśli je dostaniesz i będziesz rozpinał cały rozrząd to można je zamontować.
Reasumując – wsadziłbym dmuchawkę do kl-de z kolektorem kl-de i dobrze to wystroił i będzie pan zadowolony )
Mnie osobiście ciekawi czy korby były inne w klze niż zwykłym kl,bo wydaje się, że mogą one być słabym punktem przy dmuchawce. Zastanawiam się, że w CARSPEED chcą głowice kl 31 i wałki kl 31 pod dmuchawkę ci zamontować aby wzmocnić jednostkę bez ruszania dołu. Sumarycznie zwykły kl miał 165km natomiast po dmuchawce będziesz miał o 100km więcej, ale moment obrotowy to pewnie ponad 300 Nm i czy kroby seryjne wyrobią ?
Temat dla znawców...
Mi się marzy :
http://www.ebay.com/itm/MAZDA-MILLENIA- ... -M&vxp=mtr
- Od: 24 maja 2007, 20:06
- Posty: 62
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje