Cześć,
Tytułem wstępu, po zakończeniu przygody z Corollą E11 i w pełni zadowoleniu z jej posiadania szukałem samochodu z Japonii, wymogami było 5 drzwi i jakiś mocniejszy niż 100 koni silnik tolerujący gaz, najlepiej z w miarę przyzwoitym wyposażeniem. Pierwotnie chciałem się przesiąść do następczyni E11, ale moje wymagania były nie współmierne do środków, które chciałem wydać na samochód Zacząłem czytać, czytać, czytać... aż doszedłem do wniosku, że poszukam dla siebie Mazdy, a to czy będzie to 3, czy 6 było już zależne od tego, co ciekawego pokaże się prędzej Spokojnie z miesiąc przeszukiwania ogłoszeń dzień w dzień zanim trafiło się coś co mogłoby mi odpowiadać, na ogłoszenie mojej Madzi trafiłem siedząc na piwie ze znajomymi, podczas próby udowodnienia im, że każde nowe ogłoszenie mi nie odpowiada. Pojechałem, obejrzałem, objeździłem, idealnie złożyło się tak, że w dniu w którym oglądałem auto miało ono do zrobienia przegląd do dowodu, więc zostały załatwione dwie pieczenie na jednym ogniu, postanowiłem sobie: przegląd bez problemu – biorę, stękanie diagnosty – nie biorę, końcem historii – kupiłem Poprzedni właściciel ściągnął auto dla siebie w 2013 roku z Niemiec.
Dane
rok produkcji: 2005
przebieg w dniu kupna: ~170.000km
Data pierwszej rejestracji: 28.11.2005
Silnik: 2.0 LF benzyna + instalacja STAG
Moc: 150KM
Kolor: czarny (16W)
Wersja wyposażenia: Active
Wyposażenie:
ABS, ESP
Felgi 16" oryginalne (z oponami zimowymi)
6 poduszek powietrznych
elektryczne szyby przód/tył
automatyczna klimatyzacja
sterowanie z kierownicy
światła przeciwmgielne przód/tył
ISOFIX
mata bagażnika oryginalna[/list]
Naprawy/wymiany:
– 170.000km – klocki hamulcowe tył – dzień po zakupie
– 171.000km – czyszczenie przepustnicy
– 173.000km – wymiana termostatu (OEM Ford)
– 176.555km – wymiana sworzni wahaczy przód (MOOG)
– 177.000km – wymiana wydechu od tłumika środkowego do końca
– 177.600km – wymiana przednich łączników stabilizatorów (CTR) razem ze sprężynami Eibach -40
– 178.600km – serwis olejowy (Valvoline SynPower 5W30+Knecht), nowy komplet uszczelek pokrywy zaworów (OEM Mazda), świece NGK LASER IRIDIUM ITR6F-13
– 179.000km – serwis LPG
– 182.500km – przegląd, ubezpieczenie, nowa tylna tuleja wahacza przód (prawa strona, Febi Bilstein)
– 185.200km – wymiana amortyzatorów przednich (KYB Excel G), drugiej tylnej tuleji wahacza (Febi Bilstein) i poduszek oraz łożysk amortyzatora (Febi Bilstein)
– 189.000km – serwis LPG, wymiana filtrów
– 190.000km – olej OEM Mazda 5w30 + filtr Knecht
– 194.800km – Końcówki drążków stabilizatora Lemforder, komplet przednich hamulców Textar
– 195.300km – łączniki przód, wymiana półosi od strony pasażera
– 196.400km – wymiana chłodnicy, wymiana kloszy reflektorów przednich
– 198.000km – regulacja luzów zaworowych (5 szklanek)
– 198.800km – wymiana akumulatora na Yuasa YBX3075 60Ah 550A
– 200.000km – Olej Valvoline SynPower 5w30
– 203.000km – Wymiana pierścieni olejowych
– 203.300km – serwis LPG, wymiana poduszki olejowej silnika
– 204.000km – Odnowienie drążka stabilizatora tył, wymiana gum (Tedgum) i końcówek drążka (Febi) tył
– 209.000km – Olej Penrite HPR 5 5w40 + wymiana płynu wspomagania (Mobil ATF 320) + wymiana płynu hamulcowego (Valvoline DOT4) w hamulcach i sprzęgle
– 217.000km – sworznie wahacza 555, łączniki stabilizatora CTR
– 220.300km – serwis LPG, serwis olejowy (Valvoline), wymiana świec (NGK LASER IRIDIUM ITR6F-13)
– 224.000km – wymiana kompletu hamulców przód+tył na zestaw Brembo
– 230.000km – serwis olejowy (Valvoline)
Modyfikacje:
– Xcarlink (seryjne radio nie obsługuje w moim przypadku mp3, a reklam w radiu słuchać nie lubię )
– Przyciemnione szyby tylne (jeszcze przez poprzedniego właściciela)
– Nakładki na pedały Mazdaspeed
– Felgi z RX-8 (opony Uniroyal Rainsport 5 225/40/R18)
– Sprężyny obniżające Eibach
– Zderzak tylny Kintaro
– Końcówka wydechu 100mm no-name
– Wideorejestrator Navitel R600 przód, wideorejestrator 70mai tył
– podświetlenie wnętrza, postojówek i tablicy led
– Lotka z trzecim stopem na klapę bagażnika
– Obszyta kierownica i gałka zmiany biegów (skóra + niebieska nitka)
– Czarne wkłady lamp przednich, kierunkowskazy przednie Osram Diadem
– Dynamiczne kierunkowskazy w błotnikach
– Nexus 7 w miejsce fabrycznej nawigacji
– Magnetyczne czujniki parkowania tył + Kamera cofania
– Symetryczne (przezroczyste) światła w klapie
– Podwójne światło wsteczne oraz przeciwmgłowe
– Nakładki progowe
– Spryskiwacze mgłowe
– Mocowania siatki bagażnika wydrukowane na drukarce 3D
– Lusterko fotochromatyczne z GH
– EZ-Lip
Plany:
– oklejenie niektórych plastików wewnątrz folią BlackPiano, aby wyglądały tak samo jak listwa przy wyświetlaczu