przez chris77 » 12 kwi 2018, 16:31
Ja mam ten sam silnik i u mnie po przebiegu około 170-180 tys. km trzeci wtrysk się tak uszkodził, że całkowicie przestał pracować. Po kalibracji w ASO Mazdy, zaproponowali mi wymianę wtrysków. Mówili, że najlepiej wszystkich, ponieważ niedługo zaczną siadać następne.Niedziałający dobrze wtrysk robił problemy z wypalaniem DPF (nie chciał się wypalać w trakcie jazdy, ponieważ nie mógł uzyskać odpowiedniej temperatury, do wypalania trzeba było obrotów około 3000-4000 zamiast 2000). Auto też było słabsze i potrafiło zgasnąć na światłach. W czasie kiedy wtrysk padł (w 2016 roku), nowe w sklepikach internetowych kosztowały około 700 Euro (w niemieckim ASO cena za jeden była około 1200 Euro), regenerowanych raczej nie można było znaleźć na Ebayu, a więc wymieniłem wtedy tylko jeden na jakiś inny używany.
Rok później padł następny, tym razem drugi, nie tak całkiem jak poprzedni, tylko że parametry miał też poniżej -100 i znów problem z DPF i temperaturą i czasami wypadanie zapłonu na cylindrze 2. A więc mieli rację, że lepiej wymienić od razu wszystkie. Przy wymianie potrzeba kupić uszczelkę pokrywy zaworów i komplet podkładek pod przelewy 5 sztuk, a więc za każdą wymianą dodatkowe koszty. Sytuacja z cenami się trochę zmieniła i nowe można było kupić już za około 300 Euro i znalazłem na Ebayu regenerowane po 149 Euro, zapewniali, że po regeneracji są jak nowe. Ja wymieniłem od razu 3, ponieważ nie chciałem znów wydawać na podkładki i nie chciało mi się czekać, aż się zepsują następne 2. Miesiąc po wymianie problem powtórzył się znów z trzecim wtryskiem (tym co był wymieniany na używany na samym początku), a więc dokupiłem jeszcze jeden i na razie działają wszyskie dobrze, kalibrują się mniej więcej co około 3 tys. km i na razie mają dobre parametry.