Jak zdemontować zderzak przedni?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 18 lip 2015, 14:00

Witajcie...

By zdemontować zderzak przedni należy:
1. Odkręcić po 3 szt na stronę zapinek w nadkolach
2. Odchylić nadkola i spojrzeć "od dołu" na krawędz zderzaka... Znajdziecie tam śrubę trzymającą zderzak do błotnika (po 1 na stronie)
2. Spojrzeć teraz należy od przodu auta i od dołu zderzaka. Odkręcić wszystkie śruby trzymające zderzak... Chyba 8 szt
3. Już prawie... Teraz spójrzcie na zderzak "od góry"... Przy obu lampach od wewnętrznej strony jest 1 szt śruby i 1 szt klipsu... Należy je zdemontować...
4. Następnie chwytamy zderzak (najlepiej we dwie osoby) i ściągamy boczne końce z tak zwanych ślizgów...
5. Idziemy na środek zderzaka, chwytamy go i cofamy się od auta...
Uwaga na kable od lamp przeciwmgielnych...
6. Naprawiamy co mamy do naprawienia i składamy wszystko w kolejności odwrotnej... :)

zderzak M5.jpg


Może się komuś przyda... ;)


Jakby ktoś mógł demontując zderzak zrobić kilka fotek, to by było super :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez volare » 20 cze 2016, 22:21

W mojej Mazdzie 5 padł przedni czujnik uderzeniowy. Aby się do niego dostać i wymienić konieczne jest zdjęcie zderzaka przedniego.
Robiłem wszystko krok po kroku zgodnie z powyższym opisem kolegi Wojtka. Przy okazji zrobiłem parę zdjęć (nie najlepsza jakość, bo robione telefonem). Może komuś się przyda.

Najpierw pacjent <serduszka> :

mazda 5.jpg



Poniżej fotka wszystkich wkrętów i spinek trzymających zderzak, a które trzeba zdemontować.
Oznaczyłem je kolorami. Tymi samymi kolorami pozaznaczałem ich umiejscowienie na fotkach poniżej.

mix1.jpg



Przekręcamy kierownicą koło przednie maksymalnie w prawo. Odkręcić trzy plastikowe spinki nadkola (kolor żółty). Odciągnąć lekko plastikową osłonę nadkola mniej więcej w miejscu oznaczonym zieloną strzałką i patrząc od dołu widać teraz wkręt (kolor czerwony). Odkręcamy.

IMAG0633.jpg

IMAG0637.jpg



To samo robimy z prawej strony, przekręcając wcześniej koło maksymalnie w lewo.

Teraz kładziemy się pod zderzak przedni. Od spodu trzeba odkręcić łącznie 10 wkrętów metalowych – po 5 na stronę (kolor czerwony).

IMAG0652.jpg



Następnie otwieramy pokrywę silnika. Demontujemy spinkę gumowo-plastikową w okolicy reflektora przedniego z lewej i prawej strony (kolor zielony) oraz po jednym wkręcie obok spinki (kolor niebieski).

grill.jpg



Na zdjęciach poniżej umiejscowienie wszystkich wkrętów i spinek.

IMAG0639.jpg

IMAG0408.jpg


Teraz ściągamy zderzak z tzw. ślizgów z lewej i prawej strony. Po prostu wkładamy rękę pod plastikowa osłonę nadkola i ciągniemy bok zderzaka do siebie. Schodzi całkiem łatwo, nie wymaga to wiele siły. Obrazuje to poniższy rysunek i fotki

2012-09-12_203641_hl1.gif


IMAG0644.jpg


IMAG0647.jpg



Zostaje już tylko złapać zderzak na środku i ciągnąć delikatnie do siebie. Uwaga na kable do halogenów i jeżeli ktoś ma, to na rurki od spryskiwaczy reflektorów. I po bólu …

IMAG0642.jpg



Opis dotyczy zderzaka Mazdy 5 w wersji sport. Nie wiem niestety czy opis będzie idealnie pasował do wersji ze „zwykłym” zderzakiem.
Od siebie dodam, że ściągnięcie zderzaka to nic trudnego. Nie jestem żadnym mechanikiem, a zajęło mi to może około pół godziny łącznie z robieniem zdjęć.
Powodzenia.
volare
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy