Lubryfikacja – potrzebna bądź nie?
Ile ? Ja mierzylem w kazdym cylindrze osobno wkrecajac termopare zaraz przy kanale wydechowym glowicy. Roznice przy palowaniu przy takim samym afr na poziomie 30st max. Temperatury plomienia nie bylo jak samemu sprawdzic ale wedle badan ten nie ma wielkich roznic. Poza tym bez problemu mozna znalezc relacje uzytkownikow ktorzy maja czujniki egt i melduja jeszcze mniejsze roznice.
-
Przemek323c
wypowim sie jako fachowiec na temat lubrifiakcji czy jest potrzbna czy nie
Lubrifikacja do naszych mazd jest zalecane z prostego względu gdyż nie posiadja one hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Głowice maja tez miekkie gniazda zaworowe.
Lubrifikacja ma na celu utwrdzenie zaworów i gniazd zaworowych, oczyszczenie zaworów i gniaz z zanieczyszczen i nagaru dzieki czemu moga odprowadzic one wiecej ciepła.
Jest kilka rodzaji lubryfikacji i kilka plynów.
najbardziej popularne są zbiorniczki z płynem JLM(lub innym) i doprowadzona dyszą za przepustnice. Sama idea jest bardo słyszna tylko jaka gwarancja ze płyn dostanie sie na wszystkie cylindry w takiej samej ilosc, jest on tez wysany za pomoca podcisnia wiec najwiecej leci na biegu jałowy a pod wiekszym otwarciem przepustnicy juz mnie wiec troszeczke nie tak jak powinno. stosuje sie też tzwane pajączki doprowadzający na kązdy cylinder rureczką płynu, ale robi sie już wtedy bałagan i moliwosc potencjalnych nieszczelnosci.
Kolejnym rozwiązaniem jest płyn który jest podawany wraz z gazem jest zbiorniczek z płynem który jest podawany elektronicznie propocjonalnie do spaloanego gazu na węzu lpg przed wtryskiwaczmi gazowymi w Polsce nie spotrkałem sie z taką lubryfikacją, zazwyczaj aut sprowadzanych z nimczech.
kolejna metoda wstrzykiwanie srodka firmy tunap pod ciśnieniem co 10tys do zbiornka z gazem, według mnie najlepsza i najskuteczniejsza metoda lubryfikcji.
Ale to nie wszystko żadne płyny nie pomogą gdy bedzie uboga mieszanka.
Przy gazie najlepiej miec oleju pod maximum gdyż olej nietylko smaruje ale także chłodzi silnik.
Bezwgledne sprawdzanie luzów zaworowych co 20tys km.
ogólnie trzeba dba o silnik.
Wiec podsumowując wszystko lubrifikacja jest zalecana ale nie konieczna.
Taka jest moja opinia wiem ze znajdzie sie dużo krytków tego co napisałem ale poto jest forum żeby pisac własne opinie.
Ja dodatkowo jeszcze w swoim samochodzie zastosowałem waritor zapłonu na paliwie lpg by zapłon był niecowczesniejszy. oczywiscie wszystko mam ustawione na hamowni podwoziowej przy użyciu sondy szerokopasmowej wiec nie ma możliwosci ubogiej mieszanki. obrobiona mapy pełniej mocy.
Lubrifikacja do naszych mazd jest zalecane z prostego względu gdyż nie posiadja one hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Głowice maja tez miekkie gniazda zaworowe.
Lubrifikacja ma na celu utwrdzenie zaworów i gniazd zaworowych, oczyszczenie zaworów i gniaz z zanieczyszczen i nagaru dzieki czemu moga odprowadzic one wiecej ciepła.
Jest kilka rodzaji lubryfikacji i kilka plynów.
najbardziej popularne są zbiorniczki z płynem JLM(lub innym) i doprowadzona dyszą za przepustnice. Sama idea jest bardo słyszna tylko jaka gwarancja ze płyn dostanie sie na wszystkie cylindry w takiej samej ilosc, jest on tez wysany za pomoca podcisnia wiec najwiecej leci na biegu jałowy a pod wiekszym otwarciem przepustnicy juz mnie wiec troszeczke nie tak jak powinno. stosuje sie też tzwane pajączki doprowadzający na kązdy cylinder rureczką płynu, ale robi sie już wtedy bałagan i moliwosc potencjalnych nieszczelnosci.
Kolejnym rozwiązaniem jest płyn który jest podawany wraz z gazem jest zbiorniczek z płynem który jest podawany elektronicznie propocjonalnie do spaloanego gazu na węzu lpg przed wtryskiwaczmi gazowymi w Polsce nie spotrkałem sie z taką lubryfikacją, zazwyczaj aut sprowadzanych z nimczech.
kolejna metoda wstrzykiwanie srodka firmy tunap pod ciśnieniem co 10tys do zbiornka z gazem, według mnie najlepsza i najskuteczniejsza metoda lubryfikcji.
Ale to nie wszystko żadne płyny nie pomogą gdy bedzie uboga mieszanka.
Przy gazie najlepiej miec oleju pod maximum gdyż olej nietylko smaruje ale także chłodzi silnik.
Bezwgledne sprawdzanie luzów zaworowych co 20tys km.
ogólnie trzeba dba o silnik.
Wiec podsumowując wszystko lubrifikacja jest zalecana ale nie konieczna.
Taka jest moja opinia wiem ze znajdzie sie dużo krytków tego co napisałem ale poto jest forum żeby pisac własne opinie.
Ja dodatkowo jeszcze w swoim samochodzie zastosowałem waritor zapłonu na paliwie lpg by zapłon był niecowczesniejszy. oczywiscie wszystko mam ustawione na hamowni podwoziowej przy użyciu sondy szerokopasmowej wiec nie ma możliwosci ubogiej mieszanki. obrobiona mapy pełniej mocy.
- Od: 24 sie 2014, 13:51
- Posty: 8
- Auto: mazda 6 rok2002 2,0 141km lpg- bp
Temat poruszany juz nie raz i znowu zadam te same pytania.
Lubra nie jest zalecana na benzynie, z niej robi sie nawet wiecej nagaru. Jaki jest mechanizm utwardzania ?
I klei wtryskiwacze jak zle !
Z jakiego powodu ? Temp spalana podobne.
Tu akurat 3x tak.
luksad2200 napisał(a):Lubrifikacja ma na celu utwrdzenie zaworów i gniazd zaworowych, oczyszczenie zaworów i gniaz z zanieczyszczen i nagaru dzieki czemu moga odprowadzic one wiecej ciepła.
Lubra nie jest zalecana na benzynie, z niej robi sie nawet wiecej nagaru. Jaki jest mechanizm utwardzania ?
luksad2200 napisał(a):Kolejnym rozwiązaniem jest płyn który jest podawany wraz z gazem jest zbiorniczek z płynem który jest podawany elektronicznie propocjonalnie do spaloanego gazu na węzu lpg przed wtryskiwaczmi gazowymi w Polsce nie spotrkałem sie z taką lubryfikacją, zazwyczaj aut sprowadzanych z nimczech.
I klei wtryskiwacze jak zle !
luksad2200 napisał(a):Przy gazie najlepiej miec oleju pod maximum gdyż olej nietylko smaruje ale także chłodzi silnik.
Z jakiego powodu ? Temp spalana podobne.
luksad2200 napisał(a):ogólnie trzeba dba o silnik.
luksad2200 napisał(a):waritor zapłonu
luksad2200 napisał(a):Ale to nie wszystko żadne płyny nie pomogą gdy bedzie uboga mieszanka.
Tu akurat 3x tak.
-
Przemek323c
próby na hamowni z max oleje i zminimum dlaczego temperatura oleju przy maxsie jest niższa nawet o 5 stopni.
lubrifikacja nie jest wskazana na bezynie a niby dlaczego, są specjalne płyny do benzyny np firmy tunap.
Lubrifikacja typu z biorniczek i płyn jest zła to fakt, ale inne nie są.
Utwardza i są potwierdzone badaniami wiec to są fakty a nie czyjesc odczucia.
A lubrifikator tunap działa na 100% tylko mało ktore warsztaty go stosują bo jest troche droższy, ale nie trzeba nic montowac żadnych zbiorniczków.
lubrifikacja nie jest wskazana na bezynie a niby dlaczego, są specjalne płyny do benzyny np firmy tunap.
Lubrifikacja typu z biorniczek i płyn jest zła to fakt, ale inne nie są.
Utwardza i są potwierdzone badaniami wiec to są fakty a nie czyjesc odczucia.
A lubrifikator tunap działa na 100% tylko mało ktore warsztaty go stosują bo jest troche droższy, ale nie trzeba nic montowac żadnych zbiorniczków.
- Od: 24 sie 2014, 13:51
- Posty: 8
- Auto: mazda 6 rok2002 2,0 141km lpg- bp
Zaden producent nie zaleca w instrukcjach lubryfikacji. 5 stopni to mala roznica ale dalej nie wyjasniasz dlaczego akurat na gazie skoro i na gazie i na benzynie efekty beda podobne.
-
Przemek323c
witam!
Panowie mój gazownik zdziera ze mnie każdy grosz, więc pomyslalem ze moze chociaz ten olej od lubryfikatora sam sobie kupie i doleje, a regulacja 1 kropla co 7 sekund korzystajac z pokretelka przy zbiorniczku wydaje sie byc bardzo prosta, macie moze pojecie jaki olej jest potrzebny?
pozdrawiam!!
Panowie mój gazownik zdziera ze mnie każdy grosz, więc pomyslalem ze moze chociaz ten olej od lubryfikatora sam sobie kupie i doleje, a regulacja 1 kropla co 7 sekund korzystajac z pokretelka przy zbiorniczku wydaje sie byc bardzo prosta, macie moze pojecie jaki olej jest potrzebny?
pozdrawiam!!
gr3mlin napisał(a):macie moze pojecie jaki olej jest potrzebny?
Kujawski tylko potem wali z rury frytkami.Daj sobie spokój z ta lubryfikacja,niezla sciema!!! Pomysl jak jedna kropla nasmaruje 16 zaworów rozgrzanych prawie do czerwonosci.Ona tam nawet nie doleci tylko osiadzie w kolektorze ssacym a potem bedziesz mial cyrki jak ci kolektor zarosnie syfem.Powodzenia.JA mam 70 000 bez lubry i wsystko smiga az milo.PA
-
WisniaUs
panowie no ale te ceramiczne gniazda zaworow nie powinny byc wlasnie tym olejem gadzetowane? i jesli mam juz to zalozone a pozostawie puste to nic sie nie stanie?! bez kitu no jak juz jest to niech chociaz funkcjonuje
potrzebujesz wpisać w allegro lubryfikacja
http://allegro.pl/listing/listing.php?f ... fault-1209
my też nie montujemy, tego urządzenia chyba że na specjalne życzenie, ale namawiam wtedy na elektroniczną i każdy kanał dodatkowo się nawierca pod lubrę .
Do tej pory założyłem 2 systemy lpg podparte lubryfikacją, w tym jeden system elektroniczny się popsuł po 40tys
lał olejem 1l/100km
Regulacja , dobre graty to podstawa , można podlać w większych partiach obrotowych procentowo benzynką np 30% od 5 tys obr, (takie możliwości daje np nowy stag 4 q-box) i to dużo lepsze rozwiązanie jak lubra
http://allegro.pl/listing/listing.php?f ... fault-1209
my też nie montujemy, tego urządzenia chyba że na specjalne życzenie, ale namawiam wtedy na elektroniczną i każdy kanał dodatkowo się nawierca pod lubrę .
Do tej pory założyłem 2 systemy lpg podparte lubryfikacją, w tym jeden system elektroniczny się popsuł po 40tys
lał olejem 1l/100km
Regulacja , dobre graty to podstawa , można podlać w większych partiach obrotowych procentowo benzynką np 30% od 5 tys obr, (takie możliwości daje np nowy stag 4 q-box) i to dużo lepsze rozwiązanie jak lubra
tzn tak ten zbiorniczek ktory ja mam od momentu zalozenia do 10tys km zostal oprozniony gdzies w 80%, po pierwszej kontroli 10tys teraz przejechalem juz 3tys i jest kompletnie pusty... cos jakby regulacja gdzies zawiodla albo zwykle dymanie na kase... nie jest raczej elektroniczny bo nie mam zadnego czujnika jak w przypadku FOCUSA ze plyn ten sie konczy takze podejrzewam ze to prostota, a co do samej instalacji wezme kwity ze schowka i wypisze co mi tam wrzucil ;–) ocenicie czy bylo warto wydac rok temu 2100zl
EDIT
wielozawór: tomasetto
obudowa: bormech
filtr gazu: filgaz
parownik: tomasetto AO 612601
zawod odcinajacy: zintegrowany
przewody: fagumit
wlew paliwa: tomasetto
wtryskiwacz: valtek
czujnik cisnienia: ps01
jeszcze sa symbole homologacji ale z danych technicznych tylko tyle wiem ;–)
zaplacilem 2100 z wlewem przy benie ;–)
EDIT2
a lubryfikacje jaka musze kupic to http://allegro.pl/p21-olej-5l-jlm-valve ... 42850.html
EDIT
wielozawór: tomasetto
obudowa: bormech
filtr gazu: filgaz
parownik: tomasetto AO 612601
zawod odcinajacy: zintegrowany
przewody: fagumit
wlew paliwa: tomasetto
wtryskiwacz: valtek
czujnik cisnienia: ps01
jeszcze sa symbole homologacji ale z danych technicznych tylko tyle wiem ;–)
zaplacilem 2100 z wlewem przy benie ;–)
EDIT2
a lubryfikacje jaka musze kupic to http://allegro.pl/p21-olej-5l-jlm-valve ... 42850.html
gr3mlin napisał(a):ocenicie czy bylo warto wydac rok temu 2100zl
"budżetowo" , ale daj zdięcia spod maski to ocenimy
a lubra którą zaznaczyłeś może być
O ku***, co to za wynalazek? Jak żyję nie widziałem jeszcze czegoś takiego, to może syfu narobić ...
-
makmarc
czesc,
jestem totalnym laikiem, w przyszlym tygodniu zakladam lpg brc 24.11 do mojej 6 2.0 147km.
jako ze nigdy wczesniej nie mialem doczynienia z lpg i ogolnie malo sie znam na autach poza kierowaniem to mam dylemat i pytanie.
instalator polecił mi dodatko zainstalowanie lubryfikacji JLM i wstepnie sie zgodzilem, ale po godzinach lektury tego forum i innych wychodzi na to, że lubryfikacja to zbedny bajer nie dający wymiernych efektów, wiec powiedzialem ze nie chce tego instalować, wiec powiedzieli mi ze ze dodatkowo skonfiguruja mi vrs czyli dotryskiwanie benzyny.
Czy ktoś kompetenty moze mi powiedziec czy :
1. czy sam vrs mi wystarczy, czy lepiej kupic ta lubryfikacje
2. czy vrs jest standardowo konfigurowany do tej instalacji ? bo oni chca dodatkowo 150 zł za konfiguracje, a z tego co czytalem to taka opcja jest w standardzie dostepna nie wiem tylko czy to sie jakoś dodatkowo konfiguruje.
Temat lubryfikacji poruszany bardzo często, ile ludzi, tyle opinii, proszę nie zakładać odrębnych tematów, skoro istnieje już o takiej tematyce.
jestem totalnym laikiem, w przyszlym tygodniu zakladam lpg brc 24.11 do mojej 6 2.0 147km.
jako ze nigdy wczesniej nie mialem doczynienia z lpg i ogolnie malo sie znam na autach poza kierowaniem to mam dylemat i pytanie.
instalator polecił mi dodatko zainstalowanie lubryfikacji JLM i wstepnie sie zgodzilem, ale po godzinach lektury tego forum i innych wychodzi na to, że lubryfikacja to zbedny bajer nie dający wymiernych efektów, wiec powiedzialem ze nie chce tego instalować, wiec powiedzieli mi ze ze dodatkowo skonfiguruja mi vrs czyli dotryskiwanie benzyny.
Czy ktoś kompetenty moze mi powiedziec czy :
1. czy sam vrs mi wystarczy, czy lepiej kupic ta lubryfikacje
2. czy vrs jest standardowo konfigurowany do tej instalacji ? bo oni chca dodatkowo 150 zł za konfiguracje, a z tego co czytalem to taka opcja jest w standardzie dostepna nie wiem tylko czy to sie jakoś dodatkowo konfiguruje.
Temat lubryfikacji poruszany bardzo często, ile ludzi, tyle opinii, proszę nie zakładać odrębnych tematów, skoro istnieje już o takiej tematyce.
- Od: 18 kwi 2013, 13:38
- Posty: 15
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: 6 2.0 MZR (GH LF) – 2007 r.
Witam
Panowie myślicie że płyn do lubryfikacji jest mieszalny z gazem w stanie ciekłym. Z skąd to pytanie a chodzi mi o to, że można by dozować ten płyn prosto do baku poprzez wlew. Tylko nie mogę nigdzie znaleźć czy to jest mieszalne to by rozwiązało problem tego mało dokładnego dozowania
Panowie myślicie że płyn do lubryfikacji jest mieszalny z gazem w stanie ciekłym. Z skąd to pytanie a chodzi mi o to, że można by dozować ten płyn prosto do baku poprzez wlew. Tylko nie mogę nigdzie znaleźć czy to jest mieszalne to by rozwiązało problem tego mało dokładnego dozowania
- Od: 21 lis 2015, 11:13
- Posty: 32
- Auto: mazda 3 1.6l Z6-VE
Nie nie jest mieszalny. A dodawanie oleju do gazu jest strzałem w kolano. Po pierwsze nie po to stosuje się FFL wyłapujące fazę olejową żeby ją teraz dolewać. Po drugie wtrysk masz w fazie lotnej także niby co z olejem?? dalej kapałby jak z maszynki do lubry tylko w innym miejscu. Poza tym jezli olej w ilości kilku ml dotarłby do wtryskiwaczy gazowych to nadają się na śmietnik ewentualnie gruntownego czyszczenia.
Także bez zbędnego rozpisywania można "delikatnie napisać" że to niezbyt trafiony pomysł.
Także bez zbędnego rozpisywania można "delikatnie napisać" że to niezbyt trafiony pomysł.
rafik256 napisał(a):Nie nie jest mieszalny. A dodawanie oleju do gazu jest strzałem w kolano. Po pierwsze nie po to stosuje się FFL wyłapujące fazę olejową żeby ją teraz dolewać. Po drugie wtrysk masz w fazie lotnej także niby co z olejem?? dalej kapałby jak z maszynki do lubry tylko w innym miejscu. Poza tym jezli olej w ilości kilku ml dotarłby do wtryskiwaczy gazowych to nadają się na śmietnik ewentualnie gruntownego czyszczenia.
Także bez zbędnego rozpisywania można "delikatnie napisać" że to niezbyt trafiony pomysł.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość