Dzieńdobry witam wszystkich Mam już od 3lat piękny samochód mazde tribute2.0 benzyna 2001r
i mam bardzo duży problem z manualną skrzynią biegów rozsypała mi się i nie mogę dostać nigdzie używanej a nowe części są tak drogie że aż strach pytanie mam czy ktoś nie słyszał o takiej skrzyni.
Mazda Tribute 2.0 4WD 2001 rozsypana skrzynia
Strona 1 z 1
Miałem ten sam problem. U nie też się rozsypała... Szukałem przez 2 miesiące używanej aż w końcu znalazłem u gościa z allegro, który sprzedawał escape na części... Niestety padła też przekładnia kątowa tak zwanego "reduktora". Koszt skrzyni i "reduktora" to 2000zł. Pół roku później widziałem ten zestaw na allegro za 1000zł.
- Od: 2 mar 2012, 14:10
- Posty: 4
- Auto: Ford Maverick 2002r. 2.0 Zetec użytkowany już 6-7 lat i nie mogę się z nim rozstać:)
Panowie, odniosę siędo skrzyni w Tributkach 2,0 z 4x4.
Może kogoś moja opinia uchroni przed dużymi kosztami takimi jak zakup skrzyni.
Po kupieniu auta skrzynia stopniowa zaczęła niedomagać.
Przed samą naprawą już nie chciał wchodzić pierwszy bieg oraz wsteczny.
Nie była to wina linek sterujących wybierakiem biegów.
Otóż znalazłem gościa który tylko zajmuje się naprawami skrzyń biegów.
Po samym ściągnięciu dekla i ruszeniu wałka stwierdził że na 100 % łożysko i przez to wybierakie ciężko chodzą.
Cała reszta łożysk i kół zębatych była zdrowiusieńka.
W salonie mazdy Lublin zamówili łożysko z magazynów z Belgii i po 3-4 dniach je miałem.
Łożysko o numerze katalogowym G5R0172290AA – 294,40 zł Producent KOYO.
Co ciekawsze standardowe seryjne łożyska np SKF posiadają identyczne łożyska ( średnica zewn i wewn) z tą różnicą że ich szerokość jest mniejsza o 0,25mm.
Po złożeniu skrzyni wszystko gra jak należy.
Dodatkowo wymiana tarczy sprzęgłowej i docisk plus łożysko oporowe.
Koszty:
Wyciągnięcie i włożenie skrzyni ( u innego mechanika) -400zł
Rozebranie skrzyni mycie montaż nowego łożyska -200zł
Tarcza sprzęgłowa docisk, łożysko oporowe – 800zł
Łożysko skrzyni – 294,40zł.
Niestety od samego kupna przy ruszaniu lub zmianie biegów delikatnie szarpie rzuca silnikiem.
Zmieniłem poduszkę od strony rozrządu przez co zrobiło się ciszej w kabinie (opisałem temat w innym poście) ale widocznie jeszcze jakaś poducha jest walnięta po szarpanie pozostało, trochę słabiej odczuwalne ale jest.
Pozdrawiam użytkowników aut tej marki:)
Może kogoś moja opinia uchroni przed dużymi kosztami takimi jak zakup skrzyni.
Po kupieniu auta skrzynia stopniowa zaczęła niedomagać.
Przed samą naprawą już nie chciał wchodzić pierwszy bieg oraz wsteczny.
Nie była to wina linek sterujących wybierakiem biegów.
Otóż znalazłem gościa który tylko zajmuje się naprawami skrzyń biegów.
Po samym ściągnięciu dekla i ruszeniu wałka stwierdził że na 100 % łożysko i przez to wybierakie ciężko chodzą.
Cała reszta łożysk i kół zębatych była zdrowiusieńka.
W salonie mazdy Lublin zamówili łożysko z magazynów z Belgii i po 3-4 dniach je miałem.
Łożysko o numerze katalogowym G5R0172290AA – 294,40 zł Producent KOYO.
Co ciekawsze standardowe seryjne łożyska np SKF posiadają identyczne łożyska ( średnica zewn i wewn) z tą różnicą że ich szerokość jest mniejsza o 0,25mm.
Po złożeniu skrzyni wszystko gra jak należy.
Dodatkowo wymiana tarczy sprzęgłowej i docisk plus łożysko oporowe.
Koszty:
Wyciągnięcie i włożenie skrzyni ( u innego mechanika) -400zł
Rozebranie skrzyni mycie montaż nowego łożyska -200zł
Tarcza sprzęgłowa docisk, łożysko oporowe – 800zł
Łożysko skrzyni – 294,40zł.
Niestety od samego kupna przy ruszaniu lub zmianie biegów delikatnie szarpie rzuca silnikiem.
Zmieniłem poduszkę od strony rozrządu przez co zrobiło się ciszej w kabinie (opisałem temat w innym poście) ale widocznie jeszcze jakaś poducha jest walnięta po szarpanie pozostało, trochę słabiej odczuwalne ale jest.
Pozdrawiam użytkowników aut tej marki:)
- Od: 5 lis 2013, 20:59
- Posty: 8
- Skąd: Krasnystaw
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4, 2003
PB + LPG.
Komuś na pewno się przyda. Zestaw łożysk do skrzyni biegów Tribute / Maverick 2,0 2001-2004:
1. NTN 131306 2szt
2. NSK HTFR27-6G5UR4 2szt
3. NSK HR 322/28
4 KOYO 320/28JR
i łożysko podporowe wałka sprzęgłowego: INA HK1516
Całość kosztuje ok 600zł i skrzynia naprawiona
1. NTN 131306 2szt
2. NSK HTFR27-6G5UR4 2szt
3. NSK HR 322/28
4 KOYO 320/28JR
i łożysko podporowe wałka sprzęgłowego: INA HK1516
Całość kosztuje ok 600zł i skrzynia naprawiona
- Od: 12 mar 2013, 10:19
- Posty: 18
- Auto: Ford Maverick 2,0 2001r.
Robal30!
Odgrzewam temat: może wiesz, gdzie mogę kupić zestaw tych łożysk do Tributa do skrzyni, bo własnie mi się rozsypała i muszę ją naprawiać, a każdy namiar na części i fachowców na wagę złota... Moja Mazda jest z 2001 roku, 4x4, silnik Zetec 2.0, niestety nie znam( jeszcze) numeru skrzyni... Za wszelkie informacje stokrotne dzięki!
Pozdrawiam Wszystkich!
Odgrzewam temat: może wiesz, gdzie mogę kupić zestaw tych łożysk do Tributa do skrzyni, bo własnie mi się rozsypała i muszę ją naprawiać, a każdy namiar na części i fachowców na wagę złota... Moja Mazda jest z 2001 roku, 4x4, silnik Zetec 2.0, niestety nie znam( jeszcze) numeru skrzyni... Za wszelkie informacje stokrotne dzięki!
Pozdrawiam Wszystkich!
- Od: 8 wrz 2013, 12:37
- Posty: 5
- Skąd: Morawica świętokrzyskie
- Auto: mazda Tribute silnik Zetec 2.0 benzyna 2001
Też padła. Wsteczny nie chciał wchodzić. Prawdopodobna przyczyna brak fachowej wymiany tarczy sprzęgłowej brak łożyska podporowego na kole zamachowym. Ja wymieniałem zestaw sprzęgła z łożyskiem około 4k km temu. Na kole luzy zlikwidowane to łożysko w skrzyni padło do końca.
- Od: 3 paź 2016, 23:21
- Posty: 6
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4WD 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości