Witam
Jak w temacie ,Mazda Xedos 1.6 16v 97r ,instalka Landi les98 II generacji .Problem polega na tym ,że jak przełącze na centralce na gaz to mruga dioda ,po przegazowaniu do 2000 obrotów slychac cykniecie i samochód gaśnie.
Filtr gazu ,powietrza wymieniony był w lutym 2011 ,przejechane niecałe 10 tys km.
Rozłączyłem sterownik od wiązki i zauważyłem tam nadtopiony pin z masy .Czy to moze być tego przyczyną ,wyczyściłem to poskładałem i bez efektu .Czyściłem tez profilaktycznie końcówki na reduktorze ,elektrozaworze filtra .Bezpieczniki sprawdziłem są ok .Co moge jeszcze i jak ewentualnie sprawdzić w własnym zakresie ,przed wizytą u gazownika ?
Pozdrawiam
Tomek
Nie przełacza na Lpg -Rozwiązanie
Strona 1 z 1
wygląda to tak jakby nie otwierał sie jakis elektrozawór....
Ja bym sprawdził czy podczas przełaczania dochodzi napiecie do elektrozaworu na butli i elektrozaworu przy parowniku....
druga mozliwosc to krokowy, zmieniłbym go na srube i wtedy spróbował....
Ja bym sprawdził czy podczas przełaczania dochodzi napiecie do elektrozaworu na butli i elektrozaworu przy parowniku....
druga mozliwosc to krokowy, zmieniłbym go na srube i wtedy spróbował....
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Ok,teraz powiedzcie mi czy mogę sprawdzić na "krótko" bo pod maska mam 2 elektrozawory -przy filtrze i na reduktorze .
Z tego co zaobserwowałem -odłączyłem przedwczoraj klemy z aku i podłączyłem je z powrotem brakowało charakterystycznego buczenia reduktora
Z tego co zaobserwowałem -odłączyłem przedwczoraj klemy z aku i podłączyłem je z powrotem brakowało charakterystycznego buczenia reduktora
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Napiecie przy elektrozaworach sprawdziłem fazówką 12V i miernikiem -na wyłaczonym silniku ,załączonym ,przełaczonym na tryb lpg i jakoś go niema .Mase sprawdzałem tez bezpośrednio z aku i wygląda na to że jest.Czyli pozostaje mi szukać przyczyny gdzieś w przewodach
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
johny2007 napisał(a):ale on tylko ma otwierac wielozawór nic wiecej..............wywal krokowy i wstaw srube.....moze krokowy sie zablokował......
No i co z tego?
Jak nie dochodzi do niego napięcie to przeciez proste że jest zamkniety zawór!
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Więc sprawa wygląda następująco :
rozebrałem w instalacji wszystkie przewody ,pomierzyłem miernikiem przejścia na przewodach,sprawdziłem masę -wszystko ok od strony elektryki .
Rozebrałem krokowca od gazu w drobny mak i urządziłem mu kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej.
Poskładałem wszystko do kupy ,zajęło mi to w sumie 3h ,zapaliłem samochód przełączyłem na gaz i po problemie.
Z moich obserwacji wynika że prawdopodobnie silnik krokowy był przyczyną.
Najważniejsze że problem z głowy
Dzięki Panowie za podpowiedzi
rozebrałem w instalacji wszystkie przewody ,pomierzyłem miernikiem przejścia na przewodach,sprawdziłem masę -wszystko ok od strony elektryki .
Rozebrałem krokowca od gazu w drobny mak i urządziłem mu kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej.
Poskładałem wszystko do kupy ,zajęło mi to w sumie 3h ,zapaliłem samochód przełączyłem na gaz i po problemie.
Z moich obserwacji wynika że prawdopodobnie silnik krokowy był przyczyną.
Najważniejsze że problem z głowy
Dzięki Panowie za podpowiedzi
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Ja też wczoraj miałem przygodę z LPG. Postanowiłem pobawić się podciśnieniami i przy okazji powyciągałem rury od dolotu, akumulator generalnie wszystko żeby mieć jak najlepsze dojście. Po poskładaniu wszystkiego okazało się że nie przełącza na LPG, jak silnik jest na wolnych obrotach i się ma przełączyć na gaz to gaśnie i centralka wydaje pojedynczy pisk i mrugają diody jak by nie było gazu pomyślałem że brakuje gazu, więc rura na BP. Tankuje ale dalej to samo. Otwieram maskę patrzę niby wszystko OK, ale jednak nie. Od LPG mam dwa bezpieczniki na przewodach i jakiś patałach źle zarobił wtyczkę do jednego z bezpieczników tego czerwonego przy aku. i ta wtyczka była luźna i się wypiela. Po podłączeniu tego bezpiecznika wszystko pracuje jak powinno.
Więc w razie nagłych problemów z przełączaniem na LPG proponuję sprawdzić bezpieczniki i ich podłączenie.
Pozdrawiam
Więc w razie nagłych problemów z przełączaniem na LPG proponuję sprawdzić bezpieczniki i ich podłączenie.
Pozdrawiam
- Od: 16 kwi 2012, 16:21
- Posty: 60
- Skąd: Lubin
- Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość