Mazda6 GY L3 '04 2,3l Top Sport Wagon

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez MIRAS M6 » 17 lut 2015, 23:20

NIE[quote="NIEBO! napisał(a):zastanawiam czy nie wymienić choć moje działa dobrze i poprawnie tylko cholernie ciężko

W Waszych Pb jest tez wysprzęglik hydrauliczny ?? Jak tak to rozpoczął bym od niego bo to jest pierwsze ogniwo w tym dominie które wywołuje nacisk na łożysko i docisk .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez xRafalx » 17 lut 2015, 23:25

A ja z tego co czytałem to wiem, że jeśli w maździe 6 lekko chodzi pedał sprzęgła to wiedz, że coś się dzieje :D <diabełek>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez MIRAS M6 » 17 lut 2015, 23:41

No i Tu słuszna uwaga Rafał bo niestety tak jest i nie tylko w Mazdach. Są to zazwyczaj pierwsze objawy kończącego swój żywot docisku .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez xRafalx » 17 lut 2015, 23:48

Chyba, źle zrozumiałeś co napisałem :) Chodzi mi o to, że ciężko chodzący pedał znaczy, że wszystko ok :) U mnie w M np w porównaniu z Fiatem Bravo 2009r to chodzi sprzęgło ciężko jak w staże, ale wolę moje bo przynajmniej czuję, że je wciskam :) Z kolei u mnie jest ciężko, a nie widać, czuć, słychać aby było coś nie tak :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez MIRAS M6 » 17 lut 2015, 23:56

Dobrze Rafał zrozumiałem.Tylko że tu jest mowa o za ciężko chodzącym sprzęgle i takie są objawy jak wysprzęglik puszcza płyn pomiędzy tłoczkiem a cylinderkiem i wtedy połowa siły skupia się na pedale sprzęgła aby je wysprzęglić. Ale to o czym Ty mówisz że za lekko chodzące to jest też nie dobrze bo j/w napisałem Musi iść z lekkim oporem ale nie ciasno. W skrócie – jeżeli za połową pedał sprzęgłą wpada prawie sam w kierunku podłogi a opór docisku jest wyczuwalny tylko do połowy skoku pedału sprzęgła to są początki końca docisku. No ale to są lata praktyki u mnie i miliony km przejechane hahaha hahaha hahaha
Ostatnio edytowano 17 lut 2015, 23:59 przez MIRAS M6, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez matthies » 17 lut 2015, 23:58

u mnie już chodzi sprzęgło bardzo lekko, do połowy pedał wchodzi niemal bez oporu. ALe decyzja zapadła głównie dlatego, że w trakcie wyjazdu urlopowego, sprzęgło zaczęło się bardzo ślizgać podczas wyprzedzania, a to już stwarza niebezpieczeństwo.
Koszt za części 600 pln, plus jakaś robocizna ale jeszcze nie wiem ile, w czwartek po pracy wstawiam na warsztat celem wymiany, to będę znał koszty.
Mimo wszystko, wysprzęglik warto obejrzeć, tak samo jak i wężyk, który ja już wymieniałem, bowiem utracił szczelność i straciłem sprzęgło ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez MIRAS M6 » 18 lut 2015, 00:04

matthies napisał(a):u mnie już chodzi sprzęgło bardzo lekko, do połowy pedał wchodzi niemal bez oporu
A tu jest ewidentne żużycie tarczy bo teraz jak nowa w porównaniu z obecną jest np o 5-7mm grubsza to wtedy na pedale sprzęgła kasuje się luz przynajmniej 2cm i nie ma tego o czym pisze matthies
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez mmarcis4 » 24 lut 2015, 15:52

matthies napisał(a):Koszt za części 600 pln, plus jakaś robocizna ale jeszcze nie wiem ile

Czy mógł byś dać namiary na gościa od którego kupiłeś to sprzęgło?Bo też zastanawiam się nad wymianą,no i jak się ma firma AISIN względem Exedy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez matthies » 24 lut 2015, 17:58

kupowałem u rikiego --> http://www.mazparts.pl
AISIN w wielu elementach idzie na pierwszy montaż w japończykach. WIelu mówi, że Exedy i AISIN są porównywalne jakościowo. Co ważne, kpl który kupiłem, pasował idealnie 1:1 względem tego co było. Minusem jedynie jest konieczność wymontowania całych sanek z przodu, przez co koszta wymiany są niewiele mniejsze od samego sprzęgła...


Także tego, teraz już całkiem oficjalnie:

» 2015.02.23 @ 184533km
nadszedł czas na wymianę sprzęgła, ponieważ zaczęło się ślizgać przy wyprzedzaniu.
Został założony komplet AISIN, w skład którego weszły: Tarcz AISIN, docisk EXEDY, łożysko SKF
Obrazek

A tak wyglądało stare sprzęgło
20150223_155039.JPG

20150223_155029.JPG

20150223_154747.JPG


Dopisano 24 lut 2015, 17:15:

a jeszcze jedna rzecz, jakie możecie polecić tuleje wachacza przedniego dolnego prostego, te umiejscowione przy mocowaniu do sanek? Mam ofertę na Monroe za 39 pln/szt, ale kompletnie nie wiem co to za jakość. Poratujcie please.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Socyopatic » 24 lut 2015, 19:34

matthies napisał(a):
a jeszcze jedna rzecz, jakie możecie polecić tuleje wachacza przedniego dolnego prostego, te umiejscowione przy mocowaniu do sanek? Mam ofertę na Monroe za 39 pln/szt, ale kompletnie nie wiem co to za jakość. Poratujcie please.


ja te Monroe dałem do przedniego górnego wahacza, wygladały całkiem ok ale jak bedzie z trwałoscia to sie okaze ;) Dolne proste zamiast tulejek dałem całe wahacze Delphi (cos pod 300 pln za 2 szt) ale oferte miałem tez na same tuleje: Oyodo – 155 zł/4 szt., Moog – 190 zł/4 szt. Osobiscie najwieksze zaufanie miałbym właśnie do jakosci Mooga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Danmazda » 24 lut 2015, 20:04

Socyopatic napisał(a):Osobiscie najwieksze zaufanie miałbym właśnie do jakosci Mooga

Też jakieś gumy kupowałem Mooga i na nie nie narzekałem, podobno na pierwszy montaż szły do Hond.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez matthies » 25 lut 2015, 20:03

Monroe – 39 pln
Oyodo – 40 plm
OEM Mazda – 144 pln
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Socyopatic » 27 lut 2015, 10:49

oem byłyby najtrwalsze ale 6 stowek za cztery tulejki to jest grube przegiecie..
imo bierz Monroe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez matthies » 27 lut 2015, 13:08

mam do wymiany tylko 2 tuleje, nie 4 i szczerze teraz zastanawiam się nad Oyodo 40 pln (art 40Z3028A-OYO) oraz poliuretany 55 pln (art 797). Nie wiem tylko, czy jest sens pakować poliuretan w tylko jedną stronę wachacza, żeby nie był to jakiś dziki składak. Chociaż żywotność poliuretanów przemawia do rozsądku.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Socyopatic » 27 lut 2015, 15:06

Poli odradzam do codziennej jazdy, mimo ze i tak masz juz glebe=mniejszy komfort. U siebie musiałem je załozyc do tych tylnych wahaczy pod sprezyne i tył jak wpadnie w wieksza dziure to go słychac i czuc jakby auto było obnizone – 60.. Poza tym jak wymieniac na poli to tylko komplet w danym miejscu. Jak chcesz wymieniac tylko dwie to teoretycznie mozna by sie szarpnac na oem ale tylko wtedy jesli auto ma jeszcze sporo u Ciebie pojezdzic. Z zamiennikow patrzac po ich zblizonych cenach chyba wszystko bedzie podobnej jakosci, najwyzej jak padna za szybko to zmienisz na zamiennik drugiej firmy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez matthies » 11 mar 2015, 12:52

Chłopaki są do wzięcia felgi 16x7 Dezent J pod zimowy setup, szczegóły i moje wątpliwości opisałem w tym poście. Możecie się też wypowiedzieć co do spasowania, wyglądu i opłacalności?
viewtopic.php?p=2999637#p2999637

Dopisano 11 mar 2015, 23:05:

dzień jak codzień, dziś krótki wpis, czysta eksploatacja, czyli wymiana tulejek [waaaczego?].

» 2015.03.11 @ 184650km
Wymiana tulejek wachacza przedniego dolnego prostego, wewnętrzne L+P
Stare, środek po prostu wypadł, a jeden to nawet się przesunął na aucie i było to dość niebezpieczne.
20150311_164348.JPG

Mnie natomiast bardziej martwi, dlaczego diagnosta mi tego nie powiedział na przeglądzie w październiku, bo powinno to wyjść na szarpakach, a jednak wg niego wszystko było ok... Żal <dupa> ściska z "profesjonalizmu" diagnosty, a mnie to stukanie męczyło ponad rok.

Nowe tulejki OEM Japan
20150304_233141.JPG

Teraz stukania zniknęły, szarpanie kierownicy przy energicznym ruszaniu też zniknęły, jak również ściąganie przy hamowaniu też zniknęło :]
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 18 mar 2015, 08:25

Wiesz ze niedługo druga strona będzie do roboty bo teraz nowe ze starym sie nie zgra ,takie rzeczy to raczej parami <faja> Swoją droga to uważaj z kim dyskutujesz i gdzie wyrazisz swoją opinie hahaha bo może być wont hahaha hahaha ja pitole <lol>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Socyopatic » 18 mar 2015, 10:18

co do diagnostów, to u mnie w wakacje też powiedział: "tylko lać i jezdzić" a widziałeś na fotkach w jakim stanie było zawieszenie u mnie przed wymiana :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez makmarc » 18 mar 2015, 11:18

Ja też je u siebie wymieniałem, chociaż tragedii nie było. Nie pamiętam tylko producenta.
makmarc
 

Postprzez matthies » 18 mar 2015, 11:57

Broda mam parę, lewa i prawa strona. Z kolei druga strona wahacza o dziwo w bdb stanie dlatego mechanik nie wymieniał.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy