Instalacja LPG – duszenie się silnika
Strona 1 z 1
Witam. Od czerwca tego roku ganiam na LPG, żadnych problemów nie było. Obecnie niepokoi mnie jeden fakt – przy ostrym dodaniu gazu, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach – zwyczajnie się dławi. Występuje to jedynie na LPG, na PB wszystko jest ok, a auto zwiększa obroty tak jak powinno. Czy takie zjawisko jest normalne? Czy należy, dokładniej dobrać mapę, poddać instalacje LPG regulacji?
- Od: 9 maja 2012, 22:31
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG
Powodów może być wiele, od złej regulacji instalacji przez zapchane filtry gazowe i powietrza, a także przebicia na przewodach wysokiego napięcia, które dają o sobie znać częściej w chłodne i wilgotne dni. Warto też zajrzeć do świec, silnik pracujący na LPG jest bardziej "wyczulony" na słabą iskrę właśnie z powodu słabych świec lub przewodów WN.
W tamtym roku miałem objawy podobne do Twoich i winne okazały się świece.
W tamtym roku miałem objawy podobne do Twoich i winne okazały się świece.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Ja po założeniu instalacji gazowej i po odbyciu pierwszego przeglądu miałem problem tego typu, że jadąc i mając powiedzmy 2-3 tys. obrotów, puściłem gaz i następnie wciskając go w podłogę, silnik dławił się w takim stopniu, że szarpało całym samochodem. Przy niskich obrotach również było to wyczuwalne, ale w mniejszym stopniu. Na szczęście mój gazownik szybko zorientował się o co chodzi – na reduktorze było zbyt niskie ciśnienie gazu. Po regulacji tego parametru wszystko wróciło do normy.
Zanim jednak udałem się do gazownika przekopałem forum i sugerowano mi również zmniejszenie przerwy na świecach (zakładałem nowe przez montażem LPG). Może u Ciebie problem leży w świecach, dawno były wymieniane?
Zanim jednak udałem się do gazownika przekopałem forum i sugerowano mi również zmniejszenie przerwy na świecach (zakładałem nowe przez montażem LPG). Może u Ciebie problem leży w świecach, dawno były wymieniane?
No właśnie byłem i mapy wyglądały prawidłowo. Gazownik stwierdził że go zalewa przy maksymalnym i szybkim wciśnięciu gazu. Na benzynie ten efekt jest minimalny, a na gazie szczególnie kiedy silnik jeszcze nie ma 90 stopni przydusza go na chwilę zanim wkręci się na obroty. Zacząłem od czyszczenia przepływomierza i zauważyłem nie dopiętą obudowę filtra powietrza. Zapiąłem, zresetowałem ECU, ale nie pomogło dalej dusi się po wciśnięciu gazu.
pomocy...
pomocy...
- Od: 12 lip 2005, 07:52
- Posty: 31
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości