Gdzie co jest pod maską ?
Witam, Mazda jest moim drugim autem , nie jestem zorientowany w motoryzacji , inaczej mowiac prawie nic nie wiem, chcialbym to zmienic i dowiedziec sie mozliwie jak najwiecej o tym modelu , mam zamiar jezdzic nim długo.
Zaczne od tego do czego sluza te wlewy ?
1. Czy to wlew plynu do wspomagania ? czytalem ze najlepszy jest dexron II i nie mozna ich mieszac.
2. Najbardziej mnie interesuje , bo jest go NAPRAWDE MALO! Na forum nie znalazlem zadnych zdjec.
Zblizenie wlewu nr 2
prosze o jakas pomoc pozdrawiam.
Zaczne od tego do czego sluza te wlewy ?
1. Czy to wlew plynu do wspomagania ? czytalem ze najlepszy jest dexron II i nie mozna ich mieszac.
2. Najbardziej mnie interesuje , bo jest go NAPRAWDE MALO! Na forum nie znalazlem zadnych zdjec.
Zblizenie wlewu nr 2
prosze o jakas pomoc pozdrawiam.
- Od: 19 lip 2014, 14:32
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F BA 1996 , benzyna 1.8
3 – płyn hamulcowy ( lej DOT – 4 jest mieszalny)
4 – korek od układu chłodzenia
5 – płyn do spryskiwaczy
Płyn chłodniczy lejesz taki jaki masz kolor starego albo wodę bo pewnie i tak najlepiej przed zimą zalac świeży skoro nie wiesz co tam jest
4 – korek od układu chłodzenia
5 – płyn do spryskiwaczy
Płyn chłodniczy lejesz taki jaki masz kolor starego albo wodę bo pewnie i tak najlepiej przed zimą zalac świeży skoro nie wiesz co tam jest
Jeżeli płyn chłodniczy jest czarny to nie wróży to wg. mnie nic dobrego. Czy ta ciecz w zbiorniczku nie jest oleista? Oleju nie ubywa?
-
ZdzichuZ
Wystarczy sie ktos wcale nie zmienial i zrobil sie plyn czarny, a nie juz straszenie!
Kup z K2 i tez bedzie, ja zalalem go 5 lat temu i przy zmiane silnik znow zalalem z tej firmy. Plyn ma nie zamarzac w zimie a latem jak uklad jest drożny silnik sie nie przegrzeje a i jak bedzie zmienial to zmien teraz i przed zima znow zmien uklad sie oczysci .
Kup z K2 i tez bedzie, ja zalalem go 5 lat temu i przy zmiane silnik znow zalalem z tej firmy. Plyn ma nie zamarzac w zimie a latem jak uklad jest drożny silnik sie nie przegrzeje a i jak bedzie zmienial to zmien teraz i przed zima znow zmien uklad sie oczysci .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
plynu jest naprawde bardzo malo , nie wiem jak sprawdzic jaki jest naprawde , bo nie mam zadnej strzykawki :/. Ale wydaje sie byc gesty , oleisty.
No ok , rozumiem , ale czy moge dodac nowego do sladowych ilosci starego ? czy musze go dokladnie zlac i dopiero dolac nowy ?
No ok , rozumiem , ale czy moge dodac nowego do sladowych ilosci starego ? czy musze go dokladnie zlac i dopiero dolac nowy ?
- Od: 19 lip 2014, 14:32
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F BA 1996 , benzyna 1.8
Na razie do układu chłodzenia dolej po prostu wody i tyle.
Później jak wymienisz płyn to trzymaj się jednego typu.
Ją u siebie zalane mam obecnie zielone Borygo i też nie narzekam. Wcześniej używałem Prestone i też było ok.
Uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Swoją drogą był już taki temat na Forum – później połączenie to razem.
Dlatego zachęcam do używania wyszukiwarki.
EDIT: łączę z istniejącym tematem.
Później jak wymienisz płyn to trzymaj się jednego typu.
Ją u siebie zalane mam obecnie zielone Borygo i też nie narzekam. Wcześniej używałem Prestone i też było ok.
Uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Swoją drogą był już taki temat na Forum – później połączenie to razem.
Dlatego zachęcam do używania wyszukiwarki.
EDIT: łączę z istniejącym tematem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jesli ma kolor jasnobrazowej wody to pewnie blok zardzewialy. Nie lej wody, chyba ze destylowanej.
-
Przemek323c
Witam. Mam pytanie co to jest i do czego służy, tak o z ciekawości.
Jakby ktoś wiedział to proszę o info.
Pacjent to Mazda 323f Ba 1998(Do 98r) silnik 1.5
Pierwsze zdjęcie po lewej stronie komory silnika za kielichem.
Drugie i trzecie to coś w okolicy przepustnicy, za kolektorem
2 Ostatnie zdjęcia są najważniejsze- śrubka która się wkręca lub wykręca, a silnik po tej regulacji maleją obroty lub podwyższają się(słychać), lecz bez zmian na obrotomierzu.
Dodatkowe pytanko to jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym z Off-all-światła itp. Mam na 900- i lekko falują. Wymienione fajki, świece, teraz wymieniam filtr paliwa i czyszczę przepustnicę.
Ktoś coś zna?
Dziękuje za każdą odp.
Pozdr.
Jakby ktoś wiedział to proszę o info.
Pacjent to Mazda 323f Ba 1998(Do 98r) silnik 1.5
Pierwsze zdjęcie po lewej stronie komory silnika za kielichem.
Drugie i trzecie to coś w okolicy przepustnicy, za kolektorem
2 Ostatnie zdjęcia są najważniejsze- śrubka która się wkręca lub wykręca, a silnik po tej regulacji maleją obroty lub podwyższają się(słychać), lecz bez zmian na obrotomierzu.
Dodatkowe pytanko to jakie powinny być obroty silnika na biegu jałowym z Off-all-światła itp. Mam na 900- i lekko falują. Wymienione fajki, świece, teraz wymieniam filtr paliwa i czyszczę przepustnicę.
Ktoś coś zna?
Dziękuje za każdą odp.
Pozdr.
Pierwsze to filtr oparów paliwa, drugie to zawór EGR.
Obrotami biegu jałowego regulujemy po wejściu w tryb serwisowy (zworka w złączu diagnostycznym).
Odsyłam do lektury właściwego tematu.
P.S. i uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Obrotami biegu jałowego regulujemy po wejściu w tryb serwisowy (zworka w złączu diagnostycznym).
Odsyłam do lektury właściwego tematu.
P.S. i uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
kisia12 napisał(a):po tej regulacji maleją obroty lub podwyższają się(słychać), lecz bez zmian na obrotomierzu
nawet david copefirld tak nie potrafi
obroty w granicach ~750 tak jak kolega wyżej, kręć w trybie serwisowym.
Witam, czy wiecie może jak fachowo nazywa się ta rurka ? niedawno kupiłem mazde 323P i zauważyłem że właśnie tej części brakuje
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 15 lut 2015, 18:57
- Posty: 69
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150KM 2004r. (Sprzedana)
Mazda 323P 1.5 88KM 97r.
Mazda Mx-3 2,5 164KM 94r. (KL-DE)
To jest rurka tzw. "odmy olejowej".
Ta rurką opary oleju z wnętrza silnika są doprowadzone do układu dolotowego, gdzie później oczywiście są spalane.
Ta rurką opary oleju z wnętrza silnika są doprowadzone do układu dolotowego, gdzie później oczywiście są spalane.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość