Zakup używanego auta – Mazda CX-5 (2012 – 2016)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Analog45 » 23 cze 2014, 00:44

CX 5 mnie zaczarowała. Piękne nadwozie. Punktem honoru jest zakup tej maszyny do końca roku~!
Analog45
 

Postprzez SenorDottore » 2 sie 2014, 20:15

Witajcie. Mam nadzieję, że już niedługo będę mógł napisać, że jestem posiadaczem CX-5.

Mam tylko jedno pytanie do użytkowników wersji z napędem 2x4 – jak się zachowuje to auto na drodze? To jednak dość wysoki wóz, czy zaobserwowaliście jakieś kłopoty ze sterownością, poślizgiem?

Będę ogromnie zobowiązany.
Pozdrowienia,
Marcin
Ostatnio edytowano 2 sie 2014, 20:59 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesienie do odpowiedniego działu
SenorDottore
 

Postprzez karol.m » 5 wrz 2014, 17:13

Witajcie!

Wreszcie mogę napisać, że jestem szczęśliwym posiadaczem CX-5!

28 sierpnia odebrałem auto z salonu Autolaros w Ostrawie (CZ) w wersji Revolution Navi, która odpowiada polskiej SkyPassion (silnik 2.0 benz, 4x4, manual).
Do dzisiaj zrobiłem tym autem 2000km (z czego 1200 na autostradzie) i wrażenia są niesamowite :) Spalanie na poziomie 7,8 na autostradzie przy tempomacie ustawionym na 125km/h i ok. 8,2 – 8,5 po mieście (podobno spadnie jeszcze trochę przy ok 5000km przebiegu). Mnie osobiście te cyfry nie przerażają, ponieważ poprzednie auto z trudem zamykało się w 10l/100km a było mniej przestronne.
Co do samych zakupów w CZ, to jestem przyjemnie zaskoczony: dealer mówi po polsku, więc mogłem się z nim bez problemów dogadać, do tego załatwił dla mnie wszystkie formalności związane z eksportem tego auta do Francji, gdzie mieszkam. Tak więc gdy przyjechałem po odbiór, auto było zarejestrowane na tablicach wywozowych, miało wykupione ubezpieczenie (OC+NNW+AC) na czas ważności tablic a wszystkie dokumenty, których potrzebowałem do zarejestrowania auta we Francji były przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. Poza tym pan David, który sprzedawał mi auto przedstawił mi wszystkie rachunki związane z rejestracją samochodu i tłumaczeniami (wszystko zamknęło się w kwocie poniżej 400EUR).
Poza tym na auto dostałem 54000 CZK (ok.2000EUR) upustu od ceny katalogowej netto.
W związku z tym, że auto musiałem kupić bez VAT (we Francji jestem zwolniony z płacenia VAT przy zakupie nowego auta i mogę je zarejestrować nie płacąc za nie VAT-u), nie robiono mi z tym żadnych problemów i za auto oraz wszystkie akcesoria zapłaciłem cenę netto.
Dlaczego piszę o tym wszystkim? Ponieważ na początku chciałem kupić auto w Polsce, we Wrocławiu, ale na pytanie o zniżki otrzymałem dywaniki i alarm za 1PLN, a gdy zapytałem o pomoc w formalnościach związanych z wywozem auta, usłyszałem, że oniczegoś takiego nie praktykują, ale mogą dać mi adres do urzędu komunikacji we Wrocławiu a jak chcę auto ubezpieczyć tylko na miesiąc (na czas ważności tablic wywozowych), to muszę sobie sam znaleźć ubezpieczyciela. Na koniec dowiedziałem się, że nie ma możliwości zapłacenia za auto bez VAT, a jeśli chcę to mogę spróbować potem na własną rękę odzyskać VAT w skarbówce (chociaż istnieje coś takiego jak wewnątrzwspólnotowy obrót towarami i faktura VAT22 na nowe samochody).

Poniżej zestawienie, jakie zrobiłem na podstawie faktury za auto (wszystkie kwoty są cenami NETTO!) wg. średniego kursu google:


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution Navi BL 610,000.00 Kč (21,960.00 €) 91,500.00 zł
folia ochronna bagażnika 1,351.24 Kč (48.64 €) 202.69 zł
śruby antykradzieżowe 1,209.09 Kč (43.53 €) 181.36 zł
Alarm 4,428.92 Kč (159.44 €) 664.34 zł
dywaniki 1,109.92 Kč (39.96 €) 166.49 zł
folia ochronna progów drzwi 1,809.92 Kč (65.16 €) 271.49 zł
chlapacze przednie 1,290.91 Kč (46.47 €) 193.64 zł
chlapacze tylne 1,680.99 Kč (60.52 €) 252.15 zł
hak 10,842.97 Kč (390.35 €) 1,626.45 zł
wiązka elektryczna haka 13-pin 7,644.63 Kč (275.21 €) 1,146.69 zł
automatyczne składanie lusterek 2,348.76 Kč (84.56 €) 352.31 zł
koło zapasowe 10,322.31 Kč (371.60 €) 1,548.35 zł
koła 17" wz. 146 + opony Sava Eskimo SUV – kpl. 22,770.00 Kč (819.72 €) 3,415.50 zł

RAZEM: 676,809.66 Kč (24,365.15 €) 101,521.45 zł

Dla porównania, cena katalogowa w Polsce to ok. 110000zł a we Francji to 30000EUR.

Czy się opłacało? W moim przypadku tak. Zwłaszcza, że auto z dodatkowym wyposażeniem zapłaciłem mniej, niż wynosi cena wyjściowa tego modelu w PL...

Pozdrawiam,
Karol
Początkujący
 
Od: 30 maja 2014, 23:48
Posty: 10
Auto: CX-5 AWD, 2014, 2.0G, manual

Postprzez artgrzyb » 10 paź 2014, 12:43

witam,

jestem posiadaczem mazdy 6 (I) ale mysle o kupnie cx5, nie wiem tylko czy warto zaplacic wiecej za 4WD czy nie? jak to ma sie do jazdy, jezdze tylko po miescie nie interesuje mnie jazda po wertepach czy bezdrozach. no i jezdze raczej spokojnie (z rodzina).
jestem laikiem i nie wiem tak naprawde czy naped na cztery kola sluzy tylko do jazdy (ruszania) po sniegu, wertepach itp czy ma tez zwiazek z poslizgiem, zachowaniem toru jazdy w jesienno-zimowych warunkach?
bardzo prosze o porade,

dzieki

art
Początkujący
 
Od: 10 paź 2014, 12:29
Posty: 4
Auto: mazda 6 (I), 2007rok, 2.0 diesel

Postprzez brii » 10 paź 2014, 14:24

Jeśli nie wiesz czy kupować to raczej nie jest Ci potrzebne 4WD. Jeśli w zimę sobie radzisz i nie narzekasz to lepiej te pieniądze wrzucić do skarbonki albo kupić lepsze wyposażenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Danmazda » 10 paź 2014, 14:52

Jeśli ja bym zmieniał auto na coś takiego jak cx5 to dopłacił bym do tego napędu. W zimę ten napęd na prawdę pomaga. W lecie też, tym bardziej przy opadach deszczu. Jak ktoś ma mniejsze umiejętności w prowadzeniu to polecam napęd 4x4. Dużo jeździłem takim autem.
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brii » 11 paź 2014, 08:47

Jeśli w CX-5 na deszczu nagle stracisz przyczepność to napęd dużo nie pomoże ze względu na laga – załączanie napędu to elektronika. W zimę pomoże przy ruszaniu, ale jeśli samochód ma jeździć głównie w mieście i spokojnie to ten system nie jest wart dopłaty przy zakupie i traconego paliwa z powodu wożenia większej masy. Podkreślam – jeśli nie wiesz czy ta opcja jest Ci potrzebna to znaczy, że nie jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Danmazda » 11 paź 2014, 09:55

Czyli w cx5 nie jest wart ten napęd. Jeździłem Mercedesem GLK i tam w czasie deszczu bardzo ładnie on działał :)
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brii » 11 paź 2014, 10:03

GLK ma centralny dyferencjał – to inna liga :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez artgrzyb » 15 paź 2014, 16:33

do brii,

dzieki wszystkim za odpowiedzi.

zastanawialem sie czy 4wd nie pomaga przy wyprzedzaniu przy tak zwanym blocie posniegowym czy tez innych mokrych koleinach?

dzieki

art
Początkujący
 
Od: 10 paź 2014, 12:29
Posty: 4
Auto: mazda 6 (I), 2007rok, 2.0 diesel

Postprzez Gamboa » 15 paź 2014, 17:17

kto wyprzedza na błocie pośniegowym? <co?>
Ostatnio edytowano 15 paź 2014, 18:46 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez child » 15 paź 2014, 18:27

Ten, kto ma 4wd ;)
Ostatnio edytowano 15 paź 2014, 18:46 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez brii » 15 paź 2014, 19:08

artgrzyb napisał(a):zastanawialem sie czy 4wd nie pomaga przy wyprzedzaniu przy tak zwanym blocie posniegowym czy tez innych mokrych koleinach?

Pomaga ale szału nie będzie przy tym napędzie szczególnie jeśli trafisz dwoma kołami prawymi albo dwoma kołami lewymi na coś śliskiego w koleinie – można się wtedy ostro przejechać. Ogólnie ten napęd pomaga w kiepskich warunkach ale nie spodziewaj się po nim, że samochód będzie na co dzień dzięki niemu znacząco lepszy od wersji z napędem na jedną oś. Dużo ten napęd Ci da jeśli chcesz szybko ruszać na śliskim albo wykorzystać pełną moc przy ruszaniu, ale patrząc na to jaki styl jazdy preferujesz to jest to bez znaczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez artgrzyb » 24 paź 2014, 12:46

do brii,

dzieki za porady.
chyba sobie ten 4wd odpuszcze skoro nie jest taki wazny a wybor uzywanego cx5 b maly.

do Gamboa,

ja wyprzedzam jak mam przed soba na trasie tira albo blondynke, a ty jaki masz kolor wlosow?
Początkujący
 
Od: 10 paź 2014, 12:29
Posty: 4
Auto: mazda 6 (I), 2007rok, 2.0 diesel

Postprzez sqeldow » 8 lis 2014, 13:44

Witam serdecznie. Zdecydowalem sie na zakup nowej CX5 w wersji sport Nav. Bylem na jezdzie probnej i jezdzilem wersja z dieslem i manualna skrzynia biegow. Baardzo pozytywne wrazenia. Poczatkowo, czytajac oficjalne dane mazdy chcialem kupic motor benzynowy. Na codzien mieszkam w anglii, i dealer proponuje mi teraz silnik diesla za doplata tylko 1000 funtow (ok 5tys.zl). Ogolnie robie rocznie ok 25-30 tys.km. z tego 60% w miescie. Mam zatem pytania do uzytkownikow diesli w mazdach ogolnie:

-czy bedzie to ekonomicznie uzasadniony zakup? Jak ksztaltuja sie realne spalania ON w miescie w porownaniu z benzyna?
-slyszalem wiele niepochlebnych opinii o silnikach z DPF uzytkowanych w miescie. (szczegolnie o dwulitrowych silnikach montowanych w mazdach6 po2007roku). Obecnie jezdze oplem z takim filtrem i nigdy nie mialem zadnego problemu z DPF
-wiem ze benzyna i diesel, to nowe jednostki mazdy, ale ktora w ujeciu wieloletnim bedzie mniej awaryjna i klopotliwa?
-zamierzam uzytkowac ten samochod ok 4 lat, moze wiecej w zaleznosci od "przyjemnosci z jazdy" czy warto doplacac do diesla w manualu, czy pozostac przy benzynie (tez manual)
-no i ostatnie. nigdy nie uzytkowalem SUV-a. Jak sprawdza sie w dluzszej trasie? takiej np 2 tys. km?
Początkujący
 
Od: 8 lis 2014, 13:10
Posty: 5 (1/0)

Postprzez fomicz » 20 lis 2014, 07:54

Przy różnicy 5000 zł pewnie nie zastanawiałbym się i wziął diesla ale nie wiem czy w UK nie masz jeszcze różnicy w podatkach PB/ON.
Co do długich tras: CX5 sprawuje się poprawnie, chociaż na niemieckie autostrady wolałbym mocniejsze auto :)
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 13:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez Wojtek » 20 lis 2014, 08:48

W UK placi sie podatek od emisji spalin, a to oznacza ze nowoczesny diesel ma zero lub prawie zero oplat... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hordagoga78 » 25 lis 2014, 22:28

sqeldow, kupiles juz cos?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2013, 00:03
Posty: 89 (0/1)
Skąd: london
Auto: – czarna magda TS2 BL '11 Auto –

Postprzez sqeldow » 26 lis 2014, 16:46

Jeszcze nie, ale na 90% bedzie cx5 2wd w dieslu i z full wyposazeniem. Bylem na jezdzie testowej, nigdzie nie maja dostepnej benzyny, wiec wezme diesla.
Początkujący
 
Od: 8 lis 2014, 13:10
Posty: 5 (1/0)

Postprzez Pabloss » 2 gru 2014, 21:46

Witam,
również przymierzam się do zakupu CX-5 i ciągle analizuję. Zgadzam się z kolegami, że dieslem jeździ się przyjemnie, ale pokuszę się o stwierdzenie, że NOWYM. Piszę to jak wieloletni użytkownik diesel – służbowo, benzyna prywatnie. Obecnie jednak użytkuję 10 letniego diesla i pomimo 163 KM i przyjemnego odczucia z jazdy to zawsze jest to "coś". Czy zapali, czy świece żarowe są OK, czy paliwo nie zamarznie, jak daleko mam do pracy bo nawet nie zdąży się zagrzać, itd. Dlatego postanowiłem podsumować jak się ma różnica 13 000 zł w stosunku diesel/benzyna przy zakupie nowego auta, oraz ile muszę przejechać kilometrów dieslem, aby zaoszczędzić większy wydatek o 13 000 zł przy zakupie ropniaka. Założyłem, że oba silniki palą tyle samo paliwa (7,5 l/100 km) i nawet jeżeli tak nie jest to można to łatwo skorygować. Poniżej moje wyliczenia.
Mazda CX-5 Sky Passion cena [zł]
Diesel 4x4 AT 157 400
Benzyna 4x4 AT 144 400
Różnica [zł] 13 000
kilometry / rok 50 000
Koszty paliwa
Diesel 4,95
Benzyna 5,33
Różnica 0,38
Średnie spalanie [L] 7,5
Roczne spalanie [L] 3 750
Koszt diesla [zł] 18 563
Koszt benzyny [zł] 19 988
Różnica w kosztach [zł] 1 425
Konieczna ilość przejechanych kilometrów do rekompensowania różnicy w cenie zakupu diesel/benzyna [km] 456 140
z mojego punktu widzenia (ekonomicznego) zakup diesla jest po prostu nie opłacalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto