Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0
Mamy też IDS na miejscu . Informację na temat zbieżności procedur Hella Guttmann i IDS udzielił mi przedstawiciel Guttmanna na Polske południową .
Dodam jako ciekawostkę ,że człowiek pracował wcześniej w ASO Mazdy .
Może przybliżysz nam na czym te różnice polegają ?
Dodam jako ciekawostkę ,że człowiek pracował wcześniej w ASO Mazdy .
Może przybliżysz nam na czym te różnice polegają ?
Przeprowadzasz wypalanie Hella a masz IDS? Oryginał ? Chyba ze macie dostęp do IDS-a a to już co innego. Już przeprowadzaliśmy rozmowę na ten temat w Motorozmowach, zadałem pytanie wtedy, kto steruje procedurą wypalania Hella czy EKU auta?
Zbieżność procedur to nie to samo co robienie czegoś tak samo . Przedstawiciel ma za zadanie sprzedać produkt i to jak najlepiej.
Nie twierdze ze coś robisz źle czy coś w tym rodzaju, IDS to IDS i póki co nie ma odpowiednika dla niego.
Często jest tak ze ludzie jeżdżą po warsztatach i tam wypalania się nie powodzą, wiec zalecają im wycięcie DPF (najlepiej u siebie) , a w 90% IDS z tym radzi sobie , nie naraża na właściciela na bezsensowną wycinkę(modną tylko w Polsce) jako rozwiązanie problemu.
Jeśli IDS nie wypali to DPF jest już trupem i to z winy właściciela, najczęściej wiadomo już po podłączeniu, wtedy można wycinać jeśli nie ma się kasy na wstawienie nowego.
Zbieżność procedur to nie to samo co robienie czegoś tak samo . Przedstawiciel ma za zadanie sprzedać produkt i to jak najlepiej.
Nie twierdze ze coś robisz źle czy coś w tym rodzaju, IDS to IDS i póki co nie ma odpowiednika dla niego.
Często jest tak ze ludzie jeżdżą po warsztatach i tam wypalania się nie powodzą, wiec zalecają im wycięcie DPF (najlepiej u siebie) , a w 90% IDS z tym radzi sobie , nie naraża na właściciela na bezsensowną wycinkę(modną tylko w Polsce) jako rozwiązanie problemu.
Jeśli IDS nie wypali to DPF jest już trupem i to z winy właściciela, najczęściej wiadomo już po podłączeniu, wtedy można wycinać jeśli nie ma się kasy na wstawienie nowego.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6998 (209/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Prawdę mówiąc powiedział mi ,że identyczne są procedury Helli i IDS .
Przedstawiciel zadanie spełnił produkt mam u siebie nie pierwszy rok
Zauważyłem tu niestety osoby , które chwytają za słówka i próbują zdeprecjonować zdanie drugiej osoby więc asekurancko wolałem użyć określenia zbieżne.
Jako,iż najczęściej do mnie trafiają samochody kierowane z ASO , lub innych warsztatów to domyśl się ,że są to przypadki z reguły kliniczne i dopalanie oraz próby czyszczenia nic nie dały .
W ogóle mamy u nas w pracy taką niepisana zasadę , że jeśli klient podjeżdźa do nas na wypalanie DPF , a w ciagu miesiąca wróci na przeróbke na wersje bez DPF to mu zwracamy kwotę za wypalanie .
Podaje namiary do Hella Polska Sp. z o.o: – tam dopytaj .Pod numerem infolini siedzi człowiek z działu technicznego – może z Tobą pogada
Tel.: 022/514 17 60
Fax: 022/514 17 61
Numer infolinii to 800 42 55 66.
polska@hella-gutmann.com
Przedstawiciel zadanie spełnił produkt mam u siebie nie pierwszy rok
Zauważyłem tu niestety osoby , które chwytają za słówka i próbują zdeprecjonować zdanie drugiej osoby więc asekurancko wolałem użyć określenia zbieżne.
Jako,iż najczęściej do mnie trafiają samochody kierowane z ASO , lub innych warsztatów to domyśl się ,że są to przypadki z reguły kliniczne i dopalanie oraz próby czyszczenia nic nie dały .
W ogóle mamy u nas w pracy taką niepisana zasadę , że jeśli klient podjeżdźa do nas na wypalanie DPF , a w ciagu miesiąca wróci na przeróbke na wersje bez DPF to mu zwracamy kwotę za wypalanie .
Podaje namiary do Hella Polska Sp. z o.o: – tam dopytaj .Pod numerem infolini siedzi człowiek z działu technicznego – może z Tobą pogada
Tel.: 022/514 17 60
Fax: 022/514 17 61
Numer infolinii to 800 42 55 66.
polska@hella-gutmann.com
Ostatnio edytowano 25 lis 2014, 20:36 przez Mr_Bartek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Treść reklamy usunięta /Mr_Bartek
Powód: Treść reklamy usunięta /Mr_Bartek
marlad nie wiem co swoimi wypowiedziami chcesz osiagnac ale jak dla mnie to brzmia one jak nieudolna proba reklamy polaczona z checia przedluzenia sobie tego i owego. Slownictwo uzywane w Twoich wypowiedziach wskazywalo by na osobe nazwijmy ja "bardziej uporzadkowana". Niestety czar pryska jak banka mydlana z chwila, gdy zaczynasz pograzac innych (ASO, warsztaty, forumowiczow). Mamy rozumiec, ze kolega handlowiec uciekl z Mazdy bo nie umial np. wypalic DPF? Albo, ze naciagacie klientow na wypalanie truchla w ukladzie wydechowym (swiadomie szkodzac turbosprezarce, EGR – jak sam napisales) a potem i tak to truchlo wycinacie (z rabatem w wysokosci ostatniej uslugi)?Troche to nieprofesjonalne jak dla mnie. Skoro jestescie tacy dobrzy to w takim razie dlaczego nie oszczedzicie klientowi czasu, nerwow a moze i nawet kosztow? To ze procedura jest zbiezna wiesz tylko od przedstawiciela a majac obydwa interfejsy i jak twierdzisz DPFy to wasz chleb powszedni – sam tego nie wiesz na 100% (czytaj nie sprawdziles)? Szkoda gadac. Ja sie jakos nie chwale, ze znam Tomasza Kedziora osobiscie....
Marianek jak uznasz za sluszne to wywal.
Pozdrawiam tych co chca naprawde pomagac innym.....
Koniec OT.
Marianek jak uznasz za sluszne to wywal.
Pozdrawiam tych co chca naprawde pomagac innym.....
Koniec OT.
Ciekawa interpretacja. Zgoła odmienna od opisanych faktów. Nie obraź się jeśli coś Cię uraziło , ale niewiele zrozumiałem z Twoich teorii. Jak będziesz miał jakiś problem z samochodem to daj znać – na ile będziemy umieli to pomożemy.
Chodzi marlad o to że bardziej zachęcasz do siebie i do swojego warsztatu w formie reklamy, niżeli podajesz konkretów czy chęci w problemach tego czy innego tematu.
Nic wielkiego napisać w każdym temacie n.p. : "kolego zapraszam do siebie a wypiprzymy tobie DPF czy EGR z auta itd w promocyjnej powakacyjnej czy świątecznej cenie"... nie obraź się tylko marlad ale wiesz o co chodzi, to nie jest forum z jakiegoś zadupia.
Napisałeś mi kiedyś PW i upomniałem Cię że źle czynisz, a z pytaniem "...no to gdzie..." no to nakierowałem Cię na odpowiedni temat o usługach czy polecanych warsztatach, tak? no to luzik
Nic wielkiego napisać w każdym temacie n.p. : "kolego zapraszam do siebie a wypiprzymy tobie DPF czy EGR z auta itd w promocyjnej powakacyjnej czy świątecznej cenie"... nie obraź się tylko marlad ale wiesz o co chodzi, to nie jest forum z jakiegoś zadupia.
Napisałeś mi kiedyś PW i upomniałem Cię że źle czynisz, a z pytaniem "...no to gdzie..." no to nakierowałem Cię na odpowiedni temat o usługach czy polecanych warsztatach, tak? no to luzik
Ostatnio edytowano 25 lis 2014, 21:21 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Bocianek nie jestem już tu modem brak czasu nie pozwala . Jak na moje może a i powinna Twoja wypowiedz zostać.
Kolego Marlland, proponuje żebyś zaciągał języka jak przeprowadza wypalanie IDS który jeszcze pracuje online. A jak przeprowadza procedura Hella (oraz inne urządzenia)która jest zapewne offline od serwerów serwisowych Mazdy. Dlatego naszym i nie tylko marzeniem jest, żeby np taki Forscan jeden z lepszych programów dedykowany Mazdzie dal rade kiedyś przejąć funkcje wypalana DPF przez siebie a nie uruchamianie na EKU pojazdu. Popytaj tego przedstawiciela jak to wygląda Dodatkowo powiem ze wypalanie DPF-u przy pomocy IDS-a wygląda za każdym razem inaczej, czasem dłużej,czasem krócej.
To ze do was trafiają przypadki kliniczne z ASO wcale się nie dziwie, zapewne nie jest to wina ASO ze już IDS z wypalaniem sobie nie poradził, bo DPF to już padło było załatwione przez właściciela mimo ze dostał informacje na wskaźnikach ze nie powinien jechać autem. Jak już powiedziałem wcześniej gdzie indziej, taki klient nie czytał instrukcji obsługi swojego pojazdu.
Kolego Marlland, proponuje żebyś zaciągał języka jak przeprowadza wypalanie IDS który jeszcze pracuje online. A jak przeprowadza procedura Hella (oraz inne urządzenia)która jest zapewne offline od serwerów serwisowych Mazdy. Dlatego naszym i nie tylko marzeniem jest, żeby np taki Forscan jeden z lepszych programów dedykowany Mazdzie dal rade kiedyś przejąć funkcje wypalana DPF przez siebie a nie uruchamianie na EKU pojazdu. Popytaj tego przedstawiciela jak to wygląda Dodatkowo powiem ze wypalanie DPF-u przy pomocy IDS-a wygląda za każdym razem inaczej, czasem dłużej,czasem krócej.
To ze do was trafiają przypadki kliniczne z ASO wcale się nie dziwie, zapewne nie jest to wina ASO ze już IDS z wypalaniem sobie nie poradził, bo DPF to już padło było załatwione przez właściciela mimo ze dostał informacje na wskaźnikach ze nie powinien jechać autem. Jak już powiedziałem wcześniej gdzie indziej, taki klient nie czytał instrukcji obsługi swojego pojazdu.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6998 (209/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jak widać ponad tysiąc rozwiązanych przypadków z zakresu mechaniki DPF i elektroniki nie czyni nas jeszcze dostatecznie doświadczonymi,żeby dzielić się naszymi spostrzeżeniami z co poniektórymi uczestnikami forum
.Dziękuje Panowie za wszystkie uwagi.
Przymuję je z pokorą i na pewno kaźdą sensowną przemyślę .
.Dziękuje Panowie za wszystkie uwagi.
Przymuję je z pokorą i na pewno kaźdą sensowną przemyślę .
Marland nikt nie neguje waszego doświadczenia, wiedzy, możliwości ale sposób ich przekazywania,
a zwłaszcza rozwiązań.
a zwłaszcza rozwiązań.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6998 (209/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Panowie, od 2 tygodni mam 6 GH 2.0 (diesel). W czwartek mechanik wymienił olej + wszystkie filtry.
Wczoraj wracając z pracy (tj. następnego dnia) zaczęła mrugać kontrola DPF.
Zrobiłem kasowanie inspekcji olejowej (z przewodem i pedałem gazu) – kontrolka zgasła.
Wcześniej zauważyłem wysokie wskazania spalania- od samego początku gdy kupiłem auto, tj. chwilowego: około 2,2l bez wciskania gazu auto się kulało samo na biegu i około 11-12l średniego spalania.
Po skasowaniu inspekcji profilaktycznie, wrzuciłem 3 bieg i przejechałem około 20 km z 2500-3000 obrotów silnika. Kontrolka dalej nie zabłysła i średnie spalanie spadło do około 6l.
Czy Waszym zdaniem migająca kontrolka to tylko tzw. inspekcja olejowa?
W elektronicznym wydruku z Mazdy znalazłem wpis, ze auto ostatnio miało wymianę oleju przy 100125 km, a ja robiłem przy ponad 119 tyś km. Co o tym myślicie?
Kolejne pytanie na przyszłość: zamówiłem ELM'a i przełącznik. Czy po wymuszonym wypalaniu dpf forscanem należy robić wymianę oleju?
Będę wdzięczny za każdą sugestię, chociażby w małej części moich wątpliwości.
Dopisano 20 gru 2014, 11:37:
Tak sobie myślę, że jeśli wszystko jest zgodnie z prawdą (historia auta) to inspecja zapaliła się po 19 tyś km – czy tak ma być? I wtedy użytkownik ma 1000 km na wymianę co daje 20 tyś km na wymianę oleju?
Wczoraj wracając z pracy (tj. następnego dnia) zaczęła mrugać kontrola DPF.
Zrobiłem kasowanie inspekcji olejowej (z przewodem i pedałem gazu) – kontrolka zgasła.
Wcześniej zauważyłem wysokie wskazania spalania- od samego początku gdy kupiłem auto, tj. chwilowego: około 2,2l bez wciskania gazu auto się kulało samo na biegu i około 11-12l średniego spalania.
Po skasowaniu inspekcji profilaktycznie, wrzuciłem 3 bieg i przejechałem około 20 km z 2500-3000 obrotów silnika. Kontrolka dalej nie zabłysła i średnie spalanie spadło do około 6l.
Czy Waszym zdaniem migająca kontrolka to tylko tzw. inspekcja olejowa?
W elektronicznym wydruku z Mazdy znalazłem wpis, ze auto ostatnio miało wymianę oleju przy 100125 km, a ja robiłem przy ponad 119 tyś km. Co o tym myślicie?
Kolejne pytanie na przyszłość: zamówiłem ELM'a i przełącznik. Czy po wymuszonym wypalaniu dpf forscanem należy robić wymianę oleju?
Będę wdzięczny za każdą sugestię, chociażby w małej części moich wątpliwości.
Dopisano 20 gru 2014, 11:37:
Tak sobie myślę, że jeśli wszystko jest zgodnie z prawdą (historia auta) to inspecja zapaliła się po 19 tyś km – czy tak ma być? I wtedy użytkownik ma 1000 km na wymianę co daje 20 tyś km na wymianę oleju?
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Nie ma potrzeby to nie włączaj wymuszonego wypalania DPF. Podczas jazdy jak wypala sie DPF jet normalne ze skacze spalanie w górę. Jak zgasła lampka DPF i nie zapala się, znaczy wszytko OK i nie kombinuj Forscan pokarze Tobie kiedy była ostania i przed ostania wymiana oleju jeśli była kasowana inspekcja. Ostanie kasowanie powinien pokazać jako te co ty zrobiłeś.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6998 (209/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dziś doszedł mój interfejs. Forscan pokazał tylko jeden błąd: P2459
Czy to inspekcja olejowa czy jednak problem z dpf?
Pytanie dodatkowe: jak i gdzie zobaczyć w FS kiedy była kasowana inspekcja olejowa (tak łopatologicznie) oraz jaki jest % zapchania dpf lub jego żywotność?
Czy to inspekcja olejowa czy jednak problem z dpf?
Pytanie dodatkowe: jak i gdzie zobaczyć w FS kiedy była kasowana inspekcja olejowa (tak łopatologicznie) oraz jaki jest % zapchania dpf lub jego żywotność?
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
P2459 – Mimo iż translator google mówi mi: "Częstotliwość regeneracji filtra cząstek stałych" – chodzi o tzw. inspekcje olejową. Procedura serwisowa nakazuje wyminę oleju i wyzerowanie inspekcji.
Przy okazji poświęciłem chwilę czasu i postanowiłem przemalować tabelkę dotyczącą DPF z instrukcji serwisowej Mazdy 6 GH (silnik MZR-CD).
Co do kondycji DPF możesz ją ocenić Forscanem odczytując niektóre pid dla DPF:
PM, PM_GEN, PM oraz ciśnienie różnicowe spalin.
Przy okazji poświęciłem chwilę czasu i postanowiłem przemalować tabelkę dotyczącą DPF z instrukcji serwisowej Mazdy 6 GH (silnik MZR-CD).
Co do kondycji DPF możesz ją ocenić Forscanem odczytując niektóre pid dla DPF:
PM, PM_GEN, PM oraz ciśnienie różnicowe spalin.
Panowie czyli mój przypadek pokazał, że sposób kasowania inspekcji przy użyciu przewodu skutkuje tylko zgaśnięciem kontrolki DPF (nie mruga już) ale błąd nadal pozostaje
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Precyzując moją wypowiedź to:
Instrukcja serwisowa Mazdy dla błędu P2459 poleca :
– wykonać wyminę oleju
– Wykasować inspekcję
– wykasować M-MDSem błąd P2459
– uruchomić silnik
– sprawdzić czy błąd jest nadal obecny ( powrócił)
Wydaje mi się że wykasowałeś inspekcję kabelkiem prawidłowo. Wykasuj Forscanem błąd, przejedź kawałek i sprawdź czy błąd wraca.
Odpalę Forscana i podam Ci jeszcze nazwę dwóch PIDów do sprawdzenia czy procedur na kabelek zadziałała.
Instrukcja serwisowa Mazdy dla błędu P2459 poleca :
– wykonać wyminę oleju
– Wykasować inspekcję
– wykasować M-MDSem błąd P2459
– uruchomić silnik
– sprawdzić czy błąd jest nadal obecny ( powrócił)
Wydaje mi się że wykasowałeś inspekcję kabelkiem prawidłowo. Wykasuj Forscanem błąd, przejedź kawałek i sprawdź czy błąd wraca.
Odpalę Forscana i podam Ci jeszcze nazwę dwóch PIDów do sprawdzenia czy procedur na kabelek zadziałała.
Po wykasowaniu inspekcji – błędów brak.
Auto jeździło i jeździ normalnie.
Wygląda na to, że minęło magiczne 20 tyś km od ostatniego kasowania inspekcji.
Auto jeździło i jeździ normalnie.
Wygląda na to, że minęło magiczne 20 tyś km od ostatniego kasowania inspekcji.
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Jak masz chwilę to odpal Forscana i odczytaj PIDy:
OILCHG_DIS – odległość od wymiany oleju(kasowania inspekcji)
oraz
OILCHG_DIS2 – w mojej opinii ten parametr jest adaptacyjny i mówi po ilu km olej będzie wymagał wymiany (czyli jeśli OILCHG_DIS >=OILCHG_DIS2 to PCM zaświeci inspekcję olejową).
Czyli OILCHG_DIS powinien napisać ile km przejechałeś od kasowania w twoim wypadku kabelkiem.
Co do OILCHG_DIS2 to mi po wykasowaniu inspekcji Forscanem ustawił się na stałą wartość 21000km.
Po przejechaniu ok. 3000km zapchał mi się DPF i musiałem odpalić procedurę Statycznego Dopalania i wtedy OILCHG_DIS2 spadł na ok. 17712km. Teraz w miarę jazdy powoli rośnie i w tej chwili mam 19194km. Dla przykładu: przed poprzednią wymianą miałem wartość tego parametru = 20483km.
OILCHG_DIS – odległość od wymiany oleju(kasowania inspekcji)
oraz
OILCHG_DIS2 – w mojej opinii ten parametr jest adaptacyjny i mówi po ilu km olej będzie wymagał wymiany (czyli jeśli OILCHG_DIS >=OILCHG_DIS2 to PCM zaświeci inspekcję olejową).
Czyli OILCHG_DIS powinien napisać ile km przejechałeś od kasowania w twoim wypadku kabelkiem.
Co do OILCHG_DIS2 to mi po wykasowaniu inspekcji Forscanem ustawił się na stałą wartość 21000km.
Po przejechaniu ok. 3000km zapchał mi się DPF i musiałem odpalić procedurę Statycznego Dopalania i wtedy OILCHG_DIS2 spadł na ok. 17712km. Teraz w miarę jazdy powoli rośnie i w tej chwili mam 19194km. Dla przykładu: przed poprzednią wymianą miałem wartość tego parametru = 20483km.
Witam
Mam szybkie pytanko odnośnie diagnostyki Forscan'em.
Czy znajdzie się dobra dusza w Katowicach (lub okolice) z zestawem (interface + program do Mazda 3 BK 2,0 Dieselek), pomoże mi sprawdzić błedy?
Sam się zastanawiam nad zakupem zabawki ale potrzebuje sprawdzic to na żywca
Będe wdzieczny
Mam szybkie pytanko odnośnie diagnostyki Forscan'em.
Czy znajdzie się dobra dusza w Katowicach (lub okolice) z zestawem (interface + program do Mazda 3 BK 2,0 Dieselek), pomoże mi sprawdzić błedy?
Sam się zastanawiam nad zakupem zabawki ale potrzebuje sprawdzic to na żywca
Będe wdzieczny
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
Z ciekawostek o problemach z filtrem DPF:
viewtopic.php?p=2980733#p2980733
viewtopic.php?p=2980733#p2980733
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6