INSTRUKCJA | Samodzielne odczytywanie kodów błędów w MX-3
dokładnie tak
D4NI3L napisał(a):Na włączonym silniku nie radze podłączać bo nie wiadomo jakie mogą być tego konsekwencje.
Jeżeli nie zrobisz nigdzie zwarcia to żadnych konsekwencji nie będzie
Ogólnie to KOEO pozwala na sprawdzenie jakie błędy wyłapał komp podczas jazdy. Jak wszystko masz dobrze podłączone to po przekręceniu stacyjki na zapłon dioda powinna się zapalić na ~1s i zgasnąć (sygnalizacja że komp jest w trybie serwisowym). Po tym czasie zaczyna wyświetlać błędy.
Jeżeli nie ma nic to odpalasz silnik (KOER) i sprawdzasz błędy w czasie rzeczywistym.
Jeżeli były jakieś błędy to trzeba je skasować (np. odłączyć aku na powiedzmy 19s i włączyć światła/wcisnąć hamulec). Oczywiście przed skasowaniem dobrze jest spisać te błędy
Dopiero po skasowaniu błędów zapisanych w kompie przechodzimy do KOER.
Dobrze to robić już na w miarę rozgrzanym silniku.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Witam
Podlacze sie do tematu mam problemy z mazda mx3 v6 1, 8 mianowicie falowanie obrotow niekiedy obroty sa tak niskie ze potrafi zgasnac brak mocy szarpanie dopiero po przekroczeniu 4 tys jest jakies tam przyspieszenie niekiedy czuc benzyne. Sprawdzilem sugerujac sie instrukcja bledy i wyskoczyl mi blad 12 , 2 i 3 konieczna bedzie wymiana tych wszystkich czujnikow czy moze to naprzyklad przeplywka
Podlacze sie do tematu mam problemy z mazda mx3 v6 1, 8 mianowicie falowanie obrotow niekiedy obroty sa tak niskie ze potrafi zgasnac brak mocy szarpanie dopiero po przekroczeniu 4 tys jest jakies tam przyspieszenie niekiedy czuc benzyne. Sprawdzilem sugerujac sie instrukcja bledy i wyskoczyl mi blad 12 , 2 i 3 konieczna bedzie wymiana tych wszystkich czujnikow czy moze to naprzyklad przeplywka
-
cypiso
Witam kolegów
mam mazdę mx3 1.8 v6 92r i nie mogę odczytać błędów robię zworkę pomiędzy GND a TEN wkładam diodę z opornikiem pomiędzy B+ a FEN po włączeniu zapłonu w pozycje ON dioda ciągle świeci nawet po 3 minutach po odpaleniu silnika cały czas świeci
Ma ktoś pomysł co to oznacza ? boje się że komp jest uszkodzony
mam mazdę mx3 1.8 v6 92r i nie mogę odczytać błędów robię zworkę pomiędzy GND a TEN wkładam diodę z opornikiem pomiędzy B+ a FEN po włączeniu zapłonu w pozycje ON dioda ciągle świeci nawet po 3 minutach po odpaleniu silnika cały czas świeci
Ma ktoś pomysł co to oznacza ? boje się że komp jest uszkodzony
jarekM78 napisał(a):Witam kolegów
mam mazdę mx3 1.8 v6 92r i nie mogę odczytać błędów robię zworkę pomiędzy GND a TEN wkładam diodę z opornikiem pomiędzy B+ a FEN po włączeniu zapłonu w pozycje ON dioda ciągle świeci nawet po 3 minutach po odpaleniu silnika cały czas świeci
Ma ktoś pomysł co to oznacza ? boje się że komp jest uszkodzony
komp wymieniony i mogę odczytać kody 5 i 41
kod 5 czujnik spalania stukowego jaki powinien mieć opór chce go sprawdzić miernikiem bo coś stuka ja myślałem że to zawór a to może być uszkodzona świeca
kod 41 elektrozawór od VICES uszkodzony już go kupiłem
Czyjnik spalania stukowego, może być nie sprawny i silnik będzie pracował ok. Wykrywa spalanie stukowe, ale jeśli miałbyś je dłuższy czas w silniku to długo by on nie pochodził Jak jest poprawnie ustawiony zapłon, dobre paliwko, cały dolot to nie powinno nic się dziać.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Czujnik jest walnięty ma opór w Mega omach , rozebrałem cały dolot i go wymontowałem .Nie miał przejścia do masy a w wewnątrz jest opornik i też nie ma przejścia .
Postawie PIWKO albo nawet wyśle na wskazany adres czteropaka jak sprawdzi jaki jest opór na tym czujniku w mazdzie mx3 1,8 V6 24 z 92roku
Na forach jak przeszukałem piszą że 560 ale raz że KILOOM raz że OM a to jest duża różnica a także wyczytałem że odpowiada za spalanie i spadek mocy stąd chce go naprawić
Mam sterownik silnika K8 (K819B)
Będę bardzo wdzięczny jak ktoś zejdzie do auta i sprawdzi albo ma fajną instrukcje dobrze opisaną
I panie Witku masz madzie bajer
Postawie PIWKO albo nawet wyśle na wskazany adres czteropaka jak sprawdzi jaki jest opór na tym czujniku w mazdzie mx3 1,8 V6 24 z 92roku
Na forach jak przeszukałem piszą że 560 ale raz że KILOOM raz że OM a to jest duża różnica a także wyczytałem że odpowiada za spalanie i spadek mocy stąd chce go naprawić
Mam sterownik silnika K8 (K819B)
Będę bardzo wdzięczny jak ktoś zejdzie do auta i sprawdzi albo ma fajną instrukcje dobrze opisaną
I panie Witku masz madzie bajer
jarekM78 napisał(a):że odpowiada za spalanie i spadek mocy stąd chce go naprawić
Ale głupoty. Tak naprawdę to jest to trochę jak mikrofon po prostu jak w silniku zacznie się spalanie stukowe, to ECU robi tak żeby je wyeliminować.
U mnie w 1.8 V6 też miałem go nie sprawnego. A jakoś ani spadku mocy, ani stukania Na hamowni nawet moc seryjna wyszła Więc jeśli masz problemy z silnikiem, szukałbym innej przyczyny.
Jakie panie Witku po prostu witek i dzięki ale mazde trza jeszcze dłubać ostro
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
witek napisał(a):Ale głupoty. Tak naprawdę to jest to trochę jak mikrofon po prostu jak w silniku zacznie się spalanie stukowe, to ECU robi tak żeby je wyeliminować.
Wież mi Witku że sporo poczytałem o tym czujniku I czy jest on ważny czy nie to będzie tyle zdań ilu ludzi . Niby w mazdzie czujnik stukowy współpracuje z czujnikiem temperatury i przyspiesza lub opóźnia zapłon a dokładnie mówiąc jest to czujnik pizoelektryczny który przy pomocy częstotliwości (od 1Hz do 20Hz ) przesyła informacje do ECU o wibracji silnika ( ala jak mikrofon zbiera informacje o stukaniu ) i w tedy ECU przyspiesza lub opóźnia zapłon . Taka niby jest zasada działania tego czujnika w mojej mazdzie a aparat zapłonowy jest sterowany przez ECU więc im więcej cisnę na pedał gazu to ECU po przez czujnik spalania stukowego przyspiesza lub opóźnia zapłon. Może doregulowanie zapłonu coś pomoże
Więc już głupieje czy jest to ważne czy nie
Spadek mocy może być spowodowany także nieszczelnym dolotem ,podciśnienia , układ zapłonowy . układ paliwowy układ wydechowy i wszystko po kolei sprawdzam
Powiem jeszcze że mazde mam od niedawna i przyjechała na lawecie już stoi na kołach ,wyremontowałem układ hamulcowy i naprawiłem ABS, wywaliłem i wyprałem wnętrze teraz grzebie w silniku chce usunąć usterki wymienić za dwa tygodnie cały wydech i po przeglądzie trochę pośmigać na torze poznań jak mi znajomy załatwi a wszystko zakończyć ładnym lakierem więc też mam trochę dłubaniny
Nikt nie chce piwka za info o oporze czujnika
Po prostu bez niego auto i tak powinno chodzić ok, jak wszystko z zapłonem jest ok. Po prostu czujnik stuku i raczej dopóki nie masz stukowego nic z zapłonem się nie dzieje. Testowane na kilku silnikach i nie było żadnego problemu po odpięciu tego czujnika
ECU w maździe też jakoś szczególnie zawansowane nie jest nawet jest bardzo ograniczone w swego rodzaju adaptacje, a nawet ich brak... Ale nie o tym temat. Mnie też wkurza jak wyskakuję jakiś błąd a jak masz to już rozebrane to warto naprawić Chociaż obstawiam pewnie gdzieś uszkodzony przewód jak takie wartości oporności Ci wychodzą. A do manuala zaglądałeś?
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php ... F2-082.gif
Tylko coś takiego znalazłem i faktycznie działa on również na zapłon wtryski i czujnik temperatury, ale to pewnie właśnie po to żeby ogarnąć stukowe jeśli się pojawi.
ECU w maździe też jakoś szczególnie zawansowane nie jest nawet jest bardzo ograniczone w swego rodzaju adaptacje, a nawet ich brak... Ale nie o tym temat. Mnie też wkurza jak wyskakuję jakiś błąd a jak masz to już rozebrane to warto naprawić Chociaż obstawiam pewnie gdzieś uszkodzony przewód jak takie wartości oporności Ci wychodzą. A do manuala zaglądałeś?
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php ... F2-082.gif
Tylko coś takiego znalazłem i faktycznie działa on również na zapłon wtryski i czujnik temperatury, ale to pewnie właśnie po to żeby ogarnąć stukowe jeśli się pojawi.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Kupiłem i wymienię kabelek w czujniku odpowiedni . Faktycznie od tego zacznę to najtańsze bo byłem w japomoto i mnie załamali cena za czujnik 600 zł i termin około miesiąca tylko płakać
I to na zdjęciu jak i na schemacie które wygląda dla mnie jak rezystor co mi spać nie daje nie ma przejścia . Jutro idę do elektronika żeby po wymianie kabelka sprawdził na oscyloskopie czy żyje ,
Na allegro używkę znalazłem za 120zł + koszt wysyłki pytanie czy sprawny
Naprawdę nikt nie ma tak starego auta i chwili czasu żeby sprawdzić jaki jest opór na czujniku
I Witku nie wiem co to manual
I to na zdjęciu jak i na schemacie które wygląda dla mnie jak rezystor co mi spać nie daje nie ma przejścia . Jutro idę do elektronika żeby po wymianie kabelka sprawdził na oscyloskopie czy żyje ,
Na allegro używkę znalazłem za 120zł + koszt wysyłki pytanie czy sprawny
Naprawdę nikt nie ma tak starego auta i chwili czasu żeby sprawdzić jaki jest opór na czujniku
I Witku nie wiem co to manual
Nie dawno taki czujnik sprzedałem za grosze kumpel też powinien to mieć z bloku silnika wytargane, drugi na pewno ma jeszcze w silniku który jest nie rozłożony do końca Napisz PW to się dogadamy i podeśle Ci kontakt.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Dziękuje koledzy za pomoc
Przy czujniku spalania stukowego wymieniłem tylko kabelek od czujnika do wtyczki i czujnik jest sprawny
Błąd 5 już nie istnieje
Pozdrawiam jarek
Przy czujniku spalania stukowego wymieniłem tylko kabelek od czujnika do wtyczki i czujnik jest sprawny
Błąd 5 już nie istnieje
Pozdrawiam jarek
Mój kod błędu jest taki https://www.youtube.com/watch?v=R8Fhjuf5qfs
i nie bardzo wiem jak go odczytać ,czy 11,12,13,14 czy 1234 .Z tego że 1234 takiego kodu nie ma. ktoś pomoże
i nie bardzo wiem jak go odczytać ,czy 11,12,13,14 czy 1234 .Z tego że 1234 takiego kodu nie ma. ktoś pomoże
- Od: 11 mar 2016, 19:16
- Posty: 1
- Auto: Mx3 1,6 16v 1998
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości