Problemy z filtrem DPF w Mazdzie 6 GH 2.0
I tu bym sie z kolega Sebal mogl zgodzic. Az tak ekstremalnie nie probowalem wiec nie doswiadczylem jeszcze tego.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
No ja niestety przypadkiem tego doświadczyłem
heh... wracając do sedna sprawy..
...i nie ma to wpływu na zapychanie się filtra DPF...
Wojtek napisał(a):P115A – jest wynikiem niskiego poziomu paliwa w baku...
...i nie ma to wpływu na zapychanie się filtra DPF...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dzięki za wyjaśnienie usterki P115A.
Filtr udało się wyczyścić chemią i wypalić procedurą z testera.
Szukając przyczyny tak szybkiego zapełnienia filtra sprawdziłem podkładki pod wtryskami przez demontaż wtryskiwaczy, sprawdziłem też oczywiście same wtryski na specjalnym stole z pomiarem wydatków i dawek wtrysku. Test wyszedł pozytywnie, dawki wtrysków i przelewy były bardzo zbliżone miedzy sobą. Skorygowałem luzy zaworowe i poskładałem, zrobiłem też kasowanie i ponowną kalibrację wtrysków.
W tej chwili różnica ciśnień na biegu jałowym to ok. 1 kPa, a przy 3000 obr/min – 5 kPa, błędów obecnie nie wyświetla zobaczymy jak długo...
Filtr udało się wyczyścić chemią i wypalić procedurą z testera.
Szukając przyczyny tak szybkiego zapełnienia filtra sprawdziłem podkładki pod wtryskami przez demontaż wtryskiwaczy, sprawdziłem też oczywiście same wtryski na specjalnym stole z pomiarem wydatków i dawek wtrysku. Test wyszedł pozytywnie, dawki wtrysków i przelewy były bardzo zbliżone miedzy sobą. Skorygowałem luzy zaworowe i poskładałem, zrobiłem też kasowanie i ponowną kalibrację wtrysków.
W tej chwili różnica ciśnień na biegu jałowym to ok. 1 kPa, a przy 3000 obr/min – 5 kPa, błędów obecnie nie wyświetla zobaczymy jak długo...
- Od: 5 maja 2013, 09:57
- Posty: 5
- Skąd: Tomaszów Maz.
- Auto: M6 GY RF5C 2003 r.
M6 GH RF7J 2008 r.
Witam pozmiemnialo sie tutaj troche od mojej ostaniej wizyty wiec podkleje sie pod temat. Szwagier kupil mazde 6 w kombi z 2009r oczywiscie diesel i mam male pytanko. chodza glosy ze do filtra czasteczek stalych trzeba dolewac jakiegos plynu, troche to dziwne wiec powiedzcie mi czy to prawda
- Od: 15 gru 2011, 14:54
- Posty: 39
- Skąd: Mysliborz-Saarbrücken
- Auto: Mazda 6 kombi, 2003r. 2.0 121 km
igor46 napisał(a):hodza glosy ze do filtra czasteczek stalych trzeba dolewac jakiegos plynu, troche to dziwne wiec powiedzcie mi czy to prawda
nie trzeba ale można mu pomóc,
np tym –> http://forte-nwe.pl/DPF-Cleaner-And-Regenerator
spełnia swoje zadanie,
Szanowni użytkownicy forum. Postanowiłem wylać w kilku zdaniach moją opinię na temat gorączki związanej z DPFem. Naczytałem się na forum o tym, że spalanie rośnie przy wypalaniu filtra i gdy tylko kupiłem auto, komputer od razu ustawiłem na spalanie chwilowe. Przy każdym wyjeździe z domu gorączkowo obserwowałem spalanie, a obawy przed zapaleniem się kontrolki prawie spędzały sen z powiek . Ostatnio doszedłem do wniosku ze mam to wszystko gdzieś. Komputer przełączyłem na zegar, spalania chwilowego nie sprawdzam, po prostu cieszę się jazdą. Jedyna zasada, której w tym aspekcie przestrzegam, to staram się trzymać obroty powyżej 2000 poza miastem. Kontrolka jeszcze nigdy mi się nie włączyła.
Pozdrawiam, szerokości.
Pozdrawiam, szerokości.
No właśnie – to nieuniknione. Ja też cieszyłem się że mi się nie zaświeca. U mnie okrągła liczba 128 wypalań przebiegła bez problemu. niestety 129 była zaznaczona również świecącą kontrolką. Trochę to z mojej winy bo: leciałem sobie około 18km Gierkówką , szósty bieg, ale z uwagi na to że testowałem nowy bagażnik na relingi i jechałem z dziećmi prędkość ograniczałem do120Kmph – czyli obroty około 1800rpm. Skręciłem z trasy na Piotrków i wtedy kontrolka DPF zasugerowała mi, abym jednak utrzymywał obroty powyżej 2k rpm. Podjechałem pod mieszkanie i wypakowałem samochód. Postanowiłem jeszcze trochę pojeździć i przy okazji podjechać na stacje bo paliwo miałem na wykończeniu. Po powtórnym odpaleni silnika kontrolka już nie świeciła pomimo, iż proces dopalania DPF jeszcze trwał około 10minut.
krystian77 napisał(a):U mnie okrągła liczba 128 wypalań przebiegła bez problemu.
Kurde dziwna ta liczba wypaleń. Ile masz już przejechane kilometrów od ostatniej wymiany oleju?
Ja od ostatniej wymiany zrobiłem ponad 7tyś. km i wypaleń mam 28 Co prawda ja mam silnik R2 ale i tak rozbieżność duuuuża. No chyba, że u Ciebie cały czas sandał w podłodze lub miasto....
krystian77 napisał(a): ... szósty bieg (...) prędkość ograniczałem do120Kmph – czyli obroty około 1800rpm...
U mnie przy tej prędkości na szóstym jest ponad 2000rpm. Długie te skrzynie w dieslu 2.0
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
No może prędkość była trochę mniejsza, w każdym razie mój problem jest na tą chwilę trochę większy bo po przejechaniu około 200km na A1 z prędkością 130kph zapalił mi się DPF a po 30 sek. MIL i DPF – odczytany błąd – zapchanie DPF popiołem.
Znacie jakiś serwis w okolicach Koszalina gdzie bym mógł podjechać.
Na dodatek jeszcze wywaliło mi błąd P1200:00-6F (Zakres sygnału wtryskiwacza czy coś takiego) i teraz mi świeci MIL, DPF i jeszcze lampa świec żarowych. . Wie ktoś o co chodzi?
Znacie jakiś serwis w okolicach Koszalina gdzie bym mógł podjechać.
Na dodatek jeszcze wywaliło mi błąd P1200:00-6F (Zakres sygnału wtryskiwacza czy coś takiego) i teraz mi świeci MIL, DPF i jeszcze lampa świec żarowych. . Wie ktoś o co chodzi?
Procedury na kabelek próbowałem, ale nie działa. Przy kolejnych próbach raz odpaliła ale po2 sekundach się sama przerwała
Byłem też w Toruńskim serwisie Mazdy ale nie mieli czasu. A z kolei w jakimś nie autoryzowanym serwisie przy próbie z odpalenia z jakiegoś interfejsu ich sprzęt się zablokował.
Byłem też w Toruńskim serwisie Mazdy ale nie mieli czasu. A z kolei w jakimś nie autoryzowanym serwisie przy próbie z odpalenia z jakiegoś interfejsu ich sprzęt się zablokował.
Na obecna chwilę mój problem wygląda tak:
– Z uwagi na sytuacje osobistą musiałem trochę kilometrów przejechać z zapchanym DPF. I tu uwaga bo pomimo, iż mam błąd P242F – Mazda chodzi w trybie awaryjnym i znacznie ograniczyła moc(przyśpieszenie ma takie że włączenie się do ruchu to nie lada wyzwanie) to nie ograniczyła mi prędkości do 70kmph. Raczej się sam znacznie ograniczałem.
– Udało mi się poradzić z błędem P1200-00:6F. Kilkukrotna próba kasowania błędu nie przyniosła rezultatu. Pożyczyłem w drodze kluczyk 10 za pomocą którego zdjąłem osłonę silnika, a następnie odłączyłem i na nowo podłączyłem wtyczki elektryczne do wtryskiwaczy. Po powtórnym podłączeniu akumulatora błędu już nie było a kontrolka od świec żarowych już nie świeci.
– Pozostał niestety problem zapchanego DPF (Kontrolka MIL + DPF, oraz 3 błędy w PCM). Postęp jest taki że po usunięciu błędu P1200 startuje procedura dopalania "na kabelek". Niestety przerywa się po kilkudziesięciu sekundach – prawdopodobnie z powodu zbyt dużej różnicy ciśnień .
– Aktualnie zastanawiam się nad wyborem:
1. Czyszczenie chemiczne.
2. Zamiennik DPF reklamowany jako "System pasywnej regeneracji"
3. Usuniecie DPF.
Będę wdzięczny za opinie szczególnie dla wariantów 1 i 2.
– Z uwagi na sytuacje osobistą musiałem trochę kilometrów przejechać z zapchanym DPF. I tu uwaga bo pomimo, iż mam błąd P242F – Mazda chodzi w trybie awaryjnym i znacznie ograniczyła moc(przyśpieszenie ma takie że włączenie się do ruchu to nie lada wyzwanie) to nie ograniczyła mi prędkości do 70kmph. Raczej się sam znacznie ograniczałem.
– Udało mi się poradzić z błędem P1200-00:6F. Kilkukrotna próba kasowania błędu nie przyniosła rezultatu. Pożyczyłem w drodze kluczyk 10 za pomocą którego zdjąłem osłonę silnika, a następnie odłączyłem i na nowo podłączyłem wtyczki elektryczne do wtryskiwaczy. Po powtórnym podłączeniu akumulatora błędu już nie było a kontrolka od świec żarowych już nie świeci.
– Pozostał niestety problem zapchanego DPF (Kontrolka MIL + DPF, oraz 3 błędy w PCM). Postęp jest taki że po usunięciu błędu P1200 startuje procedura dopalania "na kabelek". Niestety przerywa się po kilkudziesięciu sekundach – prawdopodobnie z powodu zbyt dużej różnicy ciśnień .
– Aktualnie zastanawiam się nad wyborem:
1. Czyszczenie chemiczne.
2. Zamiennik DPF reklamowany jako "System pasywnej regeneracji"
3. Usuniecie DPF.
Będę wdzięczny za opinie szczególnie dla wariantów 1 i 2.
Na razie zdecydowałem się na opcje najtańszą, czyli mycie chemiczne.
Wymontowanie pomimo zapieczonych 2 nakrętek poszło w miarę sprawnie.
Przed myciem ciśnienie różnicowe było na poziomie 3-4 Kpa. Po założeniu wymytego filtra ciśnienie wynosiło również 5-6kPA. Po przejechaniu 3 km gdy resztki wody już odparowały ciśnienie różnicowe na biegu jałowym utrzymuje się w przedziale 0-1 kPa. Nawet przez 1 km świecił się sam DPF, a ale po 2 km zaświecił się też MIL ale nie było już błędu P242F, zostały tylko p2458 i P2455
Aby temu zaradzić odpaliłem procedurę statycznego dopalania DPF z Forscana. Przez pierwsze 3 minuty było siwo pod warsztatem. Potem już nic nie dymiło. Generalnie uważam procedura z Forscana działa inaczej niż ta "na kabelek" – żeby się nie powtarzać opisze to w wątku dotyczącym Forscana. Po równych 60 minutach procedura się zakończyła . Wykasowałem pozostałe błędy i wyjechałem na jazdę testową. Po 30 km parametry DPF wynoszą odpowiednio PM_GEN=1,PM_ACC=0, PM_ACC_DSD=0.
Dopiszę coś w temacie po przejechaniu paruset kilometrów lub w razie wcześniejszych problemów.
15.08.2014r.
Udało mi się znaleźć przyczynę błędu P1200:00 – przyczyną tego błędu jest nie udana procedura kalibracji wtryskiwaczy. Kolejna kalibracja rozwiązuję sprawę.
Wymontowanie pomimo zapieczonych 2 nakrętek poszło w miarę sprawnie.
Przed myciem ciśnienie różnicowe było na poziomie 3-4 Kpa. Po założeniu wymytego filtra ciśnienie wynosiło również 5-6kPA. Po przejechaniu 3 km gdy resztki wody już odparowały ciśnienie różnicowe na biegu jałowym utrzymuje się w przedziale 0-1 kPa. Nawet przez 1 km świecił się sam DPF, a ale po 2 km zaświecił się też MIL ale nie było już błędu P242F, zostały tylko p2458 i P2455
Aby temu zaradzić odpaliłem procedurę statycznego dopalania DPF z Forscana. Przez pierwsze 3 minuty było siwo pod warsztatem. Potem już nic nie dymiło. Generalnie uważam procedura z Forscana działa inaczej niż ta "na kabelek" – żeby się nie powtarzać opisze to w wątku dotyczącym Forscana. Po równych 60 minutach procedura się zakończyła . Wykasowałem pozostałe błędy i wyjechałem na jazdę testową. Po 30 km parametry DPF wynoszą odpowiednio PM_GEN=1,PM_ACC=0, PM_ACC_DSD=0.
Dopiszę coś w temacie po przejechaniu paruset kilometrów lub w razie wcześniejszych problemów.
15.08.2014r.
Udało mi się znaleźć przyczynę błędu P1200:00 – przyczyną tego błędu jest nie udana procedura kalibracji wtryskiwaczy. Kolejna kalibracja rozwiązuję sprawę.
Miałem taki przypadek w zeszłym tygodniu podczas próby wypalenia DPF ,że proces nie powiódł się i samochód nie odzyskał mocy. Robiłem Hella Guttmann Mega macs procedurą identyczną z IDS . Była też instrukcja procedury na kabelek ,ale nie decydowalem sie na to.
Ale na szczeście problem został rozwiązany
Ale na szczeście problem został rozwiązany
Hella nie ma identycznej procedury jak IDS.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6998 (209/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6