Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD
Witam. Wziąłem się za czyszczenie kolektora zajęło mi to dużo więcej czasu niż opisywaliście ze względu na trudności z odkręceniem kilku śrub. Ale jakoś poszło.
A więc efekty są dobre, mazda ożyła. Lepiej się zbiera. Czasów 80-120 nie mierzyłem ale na oko jest poprawa z 20s na 15s.
Tyle wstępnie wyskrobałem, potem moczenie w benzynie, wypalanie i po obstukaniu wyleciała jeszcze połowa tego
A więc efekty są dobre, mazda ożyła. Lepiej się zbiera. Czasów 80-120 nie mierzyłem ale na oko jest poprawa z 20s na 15s.
Tyle wstępnie wyskrobałem, potem moczenie w benzynie, wypalanie i po obstukaniu wyleciała jeszcze połowa tego
- Od: 6 gru 2012, 12:20
- Posty: 196
- Skąd: Ozimek / Opole
- Auto: Mazda 323F BJ '01green "turbo klekot"
viewtopic.php?f=312&t=145523
zapewne dlatego iż kolega ma RF2A a klapki są w RF4F
w porównaniu z wami to ja miałem czyściutki ...
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Mam prośbę w związku z czyszczeniem kolektora w RF5C (właśnie skończyłem czyszczenie a takiego tematu dla RF5C nie znalazłem)....
Po odpięciu pompy wysokiego ciśnienia zeszło z niej i listwy Common Rail paliwko.
Żeby nie zatrzeć pompę wysokiego ciśnienia i aby nie pracowała ona na sucho biegu należy ją odpowietrzyć.....tylko jak i gdzie?
Czy wystarczy pompować pompką przy filtrze paliwa aby ten układ się zalał aż po wtryski (przy popuszczonych nakrętkach/złączach wtrysków)?
Czy może tą pompką można dopompować paliwo wyłącznie do pompy wysokiego ciśnienia?
Po odpięciu pompy wysokiego ciśnienia zeszło z niej i listwy Common Rail paliwko.
Żeby nie zatrzeć pompę wysokiego ciśnienia i aby nie pracowała ona na sucho biegu należy ją odpowietrzyć.....tylko jak i gdzie?
Czy wystarczy pompować pompką przy filtrze paliwa aby ten układ się zalał aż po wtryski (przy popuszczonych nakrętkach/złączach wtrysków)?
Czy może tą pompką można dopompować paliwo wyłącznie do pompy wysokiego ciśnienia?
Tak na szybko – wystarczy podpompować na filtrze. Jeśli pompa nie ma w środku paliwa to nie spręża – więc najpierw pierwsza sekcja ciągnąca zadziała i dopchnie paliwo do sekcji wysokiego ciśnienia.
Poza tym ropa nawet jak spłynie to nie do sucha przecież – zawsze zostaje, bo jest tłusta
Króciec to chyba jest od powrotów – sprawdź organoleptycznie skąd wychodzi
Poza tym ropa nawet jak spłynie to nie do sucha przecież – zawsze zostaje, bo jest tłusta
Króciec to chyba jest od powrotów – sprawdź organoleptycznie skąd wychodzi
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Odgrzeję kotleta.
Walczę dziś od ponad godziny z 2 śrubami, które znajdują się za pompą wtryskową. Ta z lewej, która myślałem że ma być trudna to jest pikuś.
Ale jakby ktoś tu dotarł i tak jak ja szukał pomocy to napiszę, że dobrze jest zdjąć te blachy z prawej strony pompy i wtedy wsadzi się rękę ze zwykłym kluczem 12 za pompę. Reszta to vłala, choć dziś poległem – nie mam w domu prostego klucza oczkowego a delikatnie nawet zagięty nie daje się użyć.
Tak czy siak mam nadzieję że się komuś przyda. Jeżeli ktokolwiek się zainteresuje to zrobię i wrzucę tutaj fotki "wejścia" które wymyśliłem.
Walczę dziś od ponad godziny z 2 śrubami, które znajdują się za pompą wtryskową. Ta z lewej, która myślałem że ma być trudna to jest pikuś.
Ale jakby ktoś tu dotarł i tak jak ja szukał pomocy to napiszę, że dobrze jest zdjąć te blachy z prawej strony pompy i wtedy wsadzi się rękę ze zwykłym kluczem 12 za pompę. Reszta to vłala, choć dziś poległem – nie mam w domu prostego klucza oczkowego a delikatnie nawet zagięty nie daje się użyć.
Tak czy siak mam nadzieję że się komuś przyda. Jeżeli ktokolwiek się zainteresuje to zrobię i wrzucę tutaj fotki "wejścia" które wymyśliłem.
- Od: 15 mar 2008, 21:13
- Posty: 28
- Auto: 323f 2.0 TD 2001r.
Nie jest to żadna tajemna wiedza, ale nikt tutaj nie wspomniał o tym.
Wystarczy odkręcić kilka śrubek po prawo od pompy i wejdzie tam ręka z kluczem.
Polecam kluczyk przegubowy z grzechotką bo miejsca wiele nie ma.
Aby uzyskać moment do odkręcenia śrub musiałem pas transportowy zawinąć o klucz i o wejście do kolektora z ic – tak sobie to wymyśliłem i się udało
Zdjęcie po kliknięciu w link poniżej
https://onedrive.live.com/redir?resid=B ... hoto%2cjpg
Jeszcze te szpilki muszę dziś wydostać, o ile ta z prawe to w sumie pewniak że wyjdzie to tej z lewej nie bardzo widze możliwość szarpnąć ( tam nie ma dojścia niczym ) – mam nadzieję że zejdzie po obróceniu bez ściągania tej lewej.
Wystarczy odkręcić kilka śrubek po prawo od pompy i wejdzie tam ręka z kluczem.
Polecam kluczyk przegubowy z grzechotką bo miejsca wiele nie ma.
Aby uzyskać moment do odkręcenia śrub musiałem pas transportowy zawinąć o klucz i o wejście do kolektora z ic – tak sobie to wymyśliłem i się udało
Zdjęcie po kliknięciu w link poniżej
https://onedrive.live.com/redir?resid=B ... hoto%2cjpg
Jeszcze te szpilki muszę dziś wydostać, o ile ta z prawe to w sumie pewniak że wyjdzie to tej z lewej nie bardzo widze możliwość szarpnąć ( tam nie ma dojścia niczym ) – mam nadzieję że zejdzie po obróceniu bez ściągania tej lewej.
- Od: 15 mar 2008, 21:13
- Posty: 28
- Auto: 323f 2.0 TD 2001r.
A jeszcze rozwinięcie tematu.
Następnego dnia nie dałem rady odkręcić tych szpilek i nie miałem odwagi ruszać pompy wtryskowej ( może gdyby były zdjęcia to bym się podją, ale w fotorelacji jest kupa )
Ciągłem, szarpałem, cisnąłem i pchałem aż w kocu udało mi się ściągnąć ten kolektor ( sam nie wiem jak )
Zakładanie to też nie będzie łątwizna i muszę zapomnieć o opcji z użyciem silikonu (ktoś wspominał ale mgliście o tym więc nie wiem czy powinienem ).
Czy jest on pod kolektorem potrzebny?
Następnego dnia nie dałem rady odkręcić tych szpilek i nie miałem odwagi ruszać pompy wtryskowej ( może gdyby były zdjęcia to bym się podją, ale w fotorelacji jest kupa )
Ciągłem, szarpałem, cisnąłem i pchałem aż w kocu udało mi się ściągnąć ten kolektor ( sam nie wiem jak )
Zakładanie to też nie będzie łątwizna i muszę zapomnieć o opcji z użyciem silikonu (ktoś wspominał ale mgliście o tym więc nie wiem czy powinienem ).
Czy jest on pod kolektorem potrzebny?
- Od: 15 mar 2008, 21:13
- Posty: 28
- Auto: 323f 2.0 TD 2001r.
Jeśli uszczelka pod kolektorem nie jest w żadnym miejscu draśnięta to – z tego co pamiętam – wstawiało się ją bez żadnych "dodatków".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
tam jest metalowa uszczelka i nic się nie dodaje, pamiętaj tylko żeby jej nie pogiąć.
No delikatnie była podgięta przy jednej szpilce ale ją założyłem po przeprostowaniu palcyma. Nie odprysła ta farba, przynajmniej nigdzie gdzie mogłaby być nieszczelność ( na brzegach delikatnie się obtarła.
- Od: 15 mar 2008, 21:13
- Posty: 28
- Auto: 323f 2.0 TD 2001r.
tiacocstoe, a czy Ty masz RF2A czy RF4F? Bo ja mam RF4F i cały czas się zbieram z czyszczeniem dolotu bez zdejmowania pompy... Potrzebuję znaku, że jest to możliwe, żebym nie siedział z tym cały weekend, a na koniec będą śmichy-chichy, że mi się nie udało, a teść mówił, że bez zdejmowania pompy nie dam rady...
Zobacz temat tadziola jak zdejmuje się pompę bez rozbierania rozrządu. Dzięki wyjęciu pompy będziesz miał tyle miejsce że szybko uporasz się z kolektorem.
Panowie po trzech latach użytkowania Premki silnik RF4F podjąłem decyzję o profilaktycznej regeneracji.
1. wtryski do regeneracji.
2. zawory
3. turbo (był trup – gwizdała)
4. jak w temacie kolektor!!!
Masakra. Klucze z przedłużkami przegubowe (jeden pękł) i dalej 12 sposobem. Ręce pokaleczone . Szpilka po prawej przy EGR wykręcona szczypcami KNIPEX, druga przy pompie poszła brzeszczotem (wkręci się śrubę). Kolektor (mam zdjęcia) zabity jakby lepikiem, nagarem. Wczoraj czyściłem nożykiem skrobałem wszystko po kolei każdy kanał. Wcześniej klapki, które ledwo się ruszały wykręciłem i od wlotu też. Delikatnie wyjąłem też uszczelnienia gumowe, takie małe simeringi od klap NOK 1,2 i wypalałem, żeby ta smoła dała się lepiej wyskrobać. Na zdjęciach o boczek86 widać, że jest łatwiej. Muszę kupić jakiś wycior druciany, żeby jeszcze dokładniej wyszorować od środka. Boję się wypalać – jeszcze pęknie.
A teraz mam pytanie do doświadczonych, czy po takim czyszczeniu warto np. po miesiącu użyć jeszcze dodatkowo środka Liqui Moly wtryskiwanego podczas pracy silnika?
Wymontowanie klapek też nie wchodzi w grę, bo by soft trzeba zmieniać.
1. wtryski do regeneracji.
2. zawory
3. turbo (był trup – gwizdała)
4. jak w temacie kolektor!!!
Masakra. Klucze z przedłużkami przegubowe (jeden pękł) i dalej 12 sposobem. Ręce pokaleczone . Szpilka po prawej przy EGR wykręcona szczypcami KNIPEX, druga przy pompie poszła brzeszczotem (wkręci się śrubę). Kolektor (mam zdjęcia) zabity jakby lepikiem, nagarem. Wczoraj czyściłem nożykiem skrobałem wszystko po kolei każdy kanał. Wcześniej klapki, które ledwo się ruszały wykręciłem i od wlotu też. Delikatnie wyjąłem też uszczelnienia gumowe, takie małe simeringi od klap NOK 1,2 i wypalałem, żeby ta smoła dała się lepiej wyskrobać. Na zdjęciach o boczek86 widać, że jest łatwiej. Muszę kupić jakiś wycior druciany, żeby jeszcze dokładniej wyszorować od środka. Boję się wypalać – jeszcze pęknie.
A teraz mam pytanie do doświadczonych, czy po takim czyszczeniu warto np. po miesiącu użyć jeszcze dodatkowo środka Liqui Moly wtryskiwanego podczas pracy silnika?
Wymontowanie klapek też nie wchodzi w grę, bo by soft trzeba zmieniać.
- Od: 18 sie 2013, 14:48
- Posty: 4
- Skąd: Olecko, warm.-maz.
- Auto: Premacy 2000r. 2.0 DITD, 101KM
Daj znać jaki masz przebieg – przy jakim dystansie (i rodzaju jazdy – miasto/trasa) miałeś takie zaklejenie. Może jakieś fotki byś udostepnił?
Szkoda skrobania i wypalania – są środki chemiczne do czyszczenia takich rzeczy – przemywasz i rozpuszczasz. Najprościej do czyszczenia silników – wyżera do gołego metalu. Nie zjada uszczelek.
Szkoda skrobania i wypalania – są środki chemiczne do czyszczenia takich rzeczy – przemywasz i rozpuszczasz. Najprościej do czyszczenia silników – wyżera do gołego metalu. Nie zjada uszczelek.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
witam można odświeżyć zdjęcia z pierwszej strony.
Mam problem z moją mazda 6, zrobiła się mulowata i nie ma kopytka, na autostradzie przegoniłem ją myśląc że to dpf, lecz nie dało to żadnych rezultatów, myślałem że egr ale nie ma żadnych błędów.
Co to może być korektor dolotowy???
Mam problem z moją mazda 6, zrobiła się mulowata i nie ma kopytka, na autostradzie przegoniłem ją myśląc że to dpf, lecz nie dało to żadnych rezultatów, myślałem że egr ale nie ma żadnych błędów.
Co to może być korektor dolotowy???
- Od: 21 lip 2014, 06:42
- Posty: 27
- Auto: mazda 6 2007 exclusive
2.0 121km
Nie udało mi się przejść tego – nie wiem, jest jakieś ograniczenie i nie mogę przywrócić fotek. Ktoś się już do mnie zwrócił o to i zapodałem mu nawet namiary na logowanie. Fotki trzeba gdzieś przełożyć i podpiąć a ja się już tym nie zajmę z przyczyn.....zdrowotnych.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość