Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Proszę użytkowników M3 zarówno silnika 120 km jak i 165km dla prostego porównania spalania. Proszę o informację ile wynosi bieżące spalanie przy osiągniętych już dwóch prędkościach np takich: 120 km (na 6 biegu) i 80 km (5 lub 6 bieg), przy możliwie równej drodze. Mile widziane również inne dane przy innych prędkościach. Z góry dziękuję!
Była gdzieś o tym mowa, ale teraz szczerze mówiąc sam nie mogę znaleźć. Teorii jest wiele (również tych pochodzących z salonów), ale jedyne teorie mające poparcie w faktach są takie:
* wykres momentu obrotowego i mocy do 4000 rpm jest taki sam
* 165 KM ma krótsze przełożenia, więc będzie się lepiej rozpędzał przy takim samym momencie
* silnik jako część w oficjalnym katalogu części Mazdy ma takie samo oznaczenie niezależnie od mocy
Jeszcze dodam, że podobno silnik 120 KM ma tak naprawdę tych koni więcej niż podaje producent, ale o tym to się przekonam w Czaplinku
* wykres momentu obrotowego i mocy do 4000 rpm jest taki sam
* 165 KM ma krótsze przełożenia, więc będzie się lepiej rozpędzał przy takim samym momencie
* silnik jako część w oficjalnym katalogu części Mazdy ma takie samo oznaczenie niezależnie od mocy
Jeszcze dodam, że podobno silnik 120 KM ma tak naprawdę tych koni więcej niż podaje producent, ale o tym to się przekonam w Czaplinku
child napisał(a):138 KM, 236 Nm
tak na przewoźnej hamowni , jakieś 5- 10 km to może jeszcze ale 18 KM i 26 Nm w gratisie nie wierzę
To nie jest pierwszy test, który pokazuje takie rezultaty (któraś gazeta motoryzacyjna pojechała na hamownię i wyszło im bodajże 140KM). Więc nie bardzo wiem, co tu jest do wierzenia (poza ew. niedokładnością pomiaru przenośnej hamowni).
Ilość KM nie jest aż tak istotna, wpływa ona bezpośrednio na maksymalną prędkość auta. Czy auto pojedzie 188km/h czy 197km/h nie ma większego znaczenia.
Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.
Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.
Motor pojechał Mazdą 3 120KM na hamownię i uzyskali prawie 140KM. Tutaj http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... t=all&vc=1 nawet wywołało to niemałą dyskusję
flazx napisał(a):Ilość KM nie jest aż tak istotna, wpływa ona bezpośrednio na maksymalną prędkość auta. Czy auto pojedzie 188km/h czy 197km/h nie ma większego znaczenia.
Dla kogo nie ma, dla tego nie ma
Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.
Nie tylko ilość, ale także przebieg krzywej momentu obrotowego. Z wykresu tej słabszej wersji (który można obejrzeć w odpowiednim dziale) widać, że przy 4500 rpm krzywa się nagle załamuje (co IMHO wskazuje, że silnik jest sztucznie zdławiony).
flazx napisał(a):Ilość KM nie jest aż tak istotna, [...] Ważnym jest natomiast ilość Nm
Biorąc pod uwagę, że jedno jest iloczynem drugiego ze stałym współczynnikiem... Bzdura. :)
the right man in the wrong place...
Nie do końca bzdura, bo moc zależy zarówno od momentu, jak i obrotów – więc silniki z zarąbistym maksymalnym momentem niekoniecznie muszą osiągać wielkie moce. Przykład – współczesne turbodiesle, które mają potężne momenty, ale przy niskich obrotach.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość