Rozkręcenie licznika – fotorelacja
1, 2
Z racji tego, że na stanie mam nieużywany licznik od Mazdy 323f BJ wersja angielska postanowiłem go rozebrać można powiedzieć, że na części pierwsze.
Licznik trochę już przeszedł i ma pewne braki w wyposażeniu ale to nam nie będzie potrzebne.
Ogólnie fotorelacja ma pokazać jak można wyjąc tarcze zegarów bez konieczności wyjmowania wskazówek ale o tym w dalszej części.
To co może się nam przydać to jedynie dwa śrubokręty jeden płaski, drugi krzyżykowy.
Ok. To zaczynami.
To będzie nasz dawca.
Pierwszą rzeczą co robimy to odkręcamy górny uchwyt.
Teraz zdejmujemy plastikową obudowę i szybkę z licznika. Musimy je tylko odpiąć od pozostałej części licznika. Przyda nam się tutaj śrubokręt plaski.
Mamy teraz dostęp do tarcz.
Teraz musimy zdjąć tylną osłonę. Odkręcamy śrubki (4), które zaznaczyłem na obrazku.
Później wystarczy zdjąć zaczepy i osłona schodzi bez problemowo.
Po wykonaniu tych czynności mamy już dobry dostęp do zegarów. Możemy zabierać się za ich demontaż.
Na pierwszy rzut idzie odkręcenie zegarów od temperatury i paliwa. Tu odkręcamy 6 śrubek.
Teraz wyjmujemy tarcze od prędkości i obrotów. Z początku myślałem, że są one przylutowane da płytki ale tak nie jest. Są one przymocowane do płyty za pomocą metalowych zaczepów.
Musimy je odgiąć najlepiej mieć tu do pomocy plaski śrubokręt, którym podważamy i prostujemy.
Robimy to tak samo przy drugiej tarczy. Żeby je wyjąc z obudowy musimy te zaczepy wyprostowane powpychać, najlepiej naciskając na nie płaskim śrubokrętem, wtedy cała tarcza powinna odskoczyć lekko od płytki. A cały ten mechanizm jest na takich szpilach.
Po pokonaniu tych etapów mamy tarcze wyjęte.
Teraz zostaje nam odkręcenie zielonej płytki. Tutaj jest 10 śrubek.
The end
Czas w jakim można rozebrać licznik to góra 45min. Lepiej się nie śmieszyć by czegoś nie złamać. Ogólnie moja pierwsza taka fotorelacja ale myślę, że komuś się może przydać. W razie pytań pytać. Pozdrawiam GroMo
PS. Może moderator skusi się dodać wątek do ogólnego.
Licznik trochę już przeszedł i ma pewne braki w wyposażeniu ale to nam nie będzie potrzebne.
Ogólnie fotorelacja ma pokazać jak można wyjąc tarcze zegarów bez konieczności wyjmowania wskazówek ale o tym w dalszej części.
To co może się nam przydać to jedynie dwa śrubokręty jeden płaski, drugi krzyżykowy.
Ok. To zaczynami.
To będzie nasz dawca.
Pierwszą rzeczą co robimy to odkręcamy górny uchwyt.
Teraz zdejmujemy plastikową obudowę i szybkę z licznika. Musimy je tylko odpiąć od pozostałej części licznika. Przyda nam się tutaj śrubokręt plaski.
Mamy teraz dostęp do tarcz.
Teraz musimy zdjąć tylną osłonę. Odkręcamy śrubki (4), które zaznaczyłem na obrazku.
Później wystarczy zdjąć zaczepy i osłona schodzi bez problemowo.
Po wykonaniu tych czynności mamy już dobry dostęp do zegarów. Możemy zabierać się za ich demontaż.
Na pierwszy rzut idzie odkręcenie zegarów od temperatury i paliwa. Tu odkręcamy 6 śrubek.
Teraz wyjmujemy tarcze od prędkości i obrotów. Z początku myślałem, że są one przylutowane da płytki ale tak nie jest. Są one przymocowane do płyty za pomocą metalowych zaczepów.
Musimy je odgiąć najlepiej mieć tu do pomocy plaski śrubokręt, którym podważamy i prostujemy.
Robimy to tak samo przy drugiej tarczy. Żeby je wyjąc z obudowy musimy te zaczepy wyprostowane powpychać, najlepiej naciskając na nie płaskim śrubokrętem, wtedy cała tarcza powinna odskoczyć lekko od płytki. A cały ten mechanizm jest na takich szpilach.
Po pokonaniu tych etapów mamy tarcze wyjęte.
Teraz zostaje nam odkręcenie zielonej płytki. Tutaj jest 10 śrubek.
The end
Czas w jakim można rozebrać licznik to góra 45min. Lepiej się nie śmieszyć by czegoś nie złamać. Ogólnie moja pierwsza taka fotorelacja ale myślę, że komuś się może przydać. W razie pytań pytać. Pozdrawiam GroMo
PS. Może moderator skusi się dodać wątek do ogólnego.
GroMo dobra robota , na pewno ktoś z tego skorzysta .
Nawet nie wiedziałem że tam naskubane tak tej elektroniki
Borys napisał(a):No i da się wymienić tarcze bez zdejmowania wskazówki?
Kurcze nie napisałem tego. Zmienic tarcze można ale tylko jak masz drugi zestaw. A tak jak to można wyjąc wskazówki ale czy będzie to później dobrze wskazywało to loteria. Ja jak zrobiłem taki manewr z wyjęciem wskazówek to była lipa.
Dzięki, to nie kombinuję
A skoro masz już wszystko na wierzchu to może doszedłbyś to tego dlaczego nie działa kontrolka otwartych drzwi? Wydaje mi się, że ścieżki są całe i gdyby podać 12V na odpowiednią ścieżkę to by działało. Zatem kwestia pewnie pinu kostki, którego nie ma.
A skoro masz już wszystko na wierzchu to może doszedłbyś to tego dlaczego nie działa kontrolka otwartych drzwi? Wydaje mi się, że ścieżki są całe i gdyby podać 12V na odpowiednią ścieżkę to by działało. Zatem kwestia pewnie pinu kostki, którego nie ma.
U mnie też taka jest. Jak się zdejmuje wskazówki to trzeba sobie odznaczyć w kt miejscu były prawidłowo położone. GroMo możesz zaznaczyć w kt miejscach są diody podświetlające licznik i in. wskaźniki?
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Witam, żeby niezakładać nowego tematu napisze tutuaj:)
Jakie są diody w podświetleniu zegarów BJ-tki?
Jakie są diody w podświetleniu zegarów BJ-tki?
-
wodzu05
Dziś straciłem oświetlenie zegarów i również pytam jakie są tam potrzebne diody i czy ich wymiana wymaga jakiś specjalnych narzędzi, gdzie one są?
Ja zmieniłem u Siebie podświetlenie, ale niestety nie obyło się bez kupna drugiego licznika.
Niech nikomu nie przychodzi do głowy ściągać wskazówki od paliwa i temperatury, na 99% ułamiecie ośki!!
Drugi licznik miałem stary od ojca z BA wygląda identycznie no i to samo, też urwane obie. W końcu kupiłem licznik z anglika i całą tarcze z ustrojami przełożyłem. Dopiero po wszystkim zmieniłem podświetlenie, wstawiłem po prostu diody zamiast żarówek akurat niebieskie
no i mniejsze:
.
Fajnie świeci
Niech nikomu nie przychodzi do głowy ściągać wskazówki od paliwa i temperatury, na 99% ułamiecie ośki!!
Drugi licznik miałem stary od ojca z BA wygląda identycznie no i to samo, też urwane obie. W końcu kupiłem licznik z anglika i całą tarcze z ustrojami przełożyłem. Dopiero po wszystkim zmieniłem podświetlenie, wstawiłem po prostu diody zamiast żarówek akurat niebieskie
no i mniejsze:
.
Fajnie świeci
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość