Najbardziej popularne problemy z Comprexem

Postprzez zadra » 19 lut 2014, 22:11

mógłbyś spróbować jechać bez demontażu sprężarki.

Musiałbyś:
1. zdemontować pasek napędu sprężarki
2. zdemontować wirnik sprężarki
3. zdemontować kolanko przy kolektorze ssącym

Powinieneś odpalić auto i możliwa będzie jazda; niestety nie będziesz demonem prędkości na drodze i wielce prawdopodobne, że gimnazjaliści na skuterkach bez problemu Cię wyprzedzą.
Drugim problemem mogą być spaliny, które nie pójdą do kolektora wydechowego ale bezpośrednio pod maskę komory silnika i być może również do kabiny auta.
Nie będę się rozpisywał na temat głośności silnika, która drastycznie wzrośnie i będzie nieprzyjemna dla ucha.

Życzę powodzenia.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3212 (38/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez biniloluk » 19 lut 2014, 22:32

zdjęcie samego paska nic nie daje silnik zdławią spaliny trzeba tak jak muunek mówi by wyjąć wirnik inaczej nie da rady no i odpiąć kolanko na kolektorze

jeżeli ma dostęp do prostych narzędzi to najlepiej rozkręcić ją po obwodzie wyjąć wirnik z głowicą i dorobić blachę zaślepkę okrągły dekiel i bez problemu się dojedzie
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez pawel23 » 20 lut 2014, 08:42

Ok dzięki biorę pół warsztatu i ruszam po mazdę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez pawel23 » 22 lut 2014, 20:35

Czołem,sprężarka rozebrana wewnętrzne łożysko przestał istnieć i wdac na wirniku ślady ocierania.Teraz pytanie czy do kolektora ssącego poprowadzić rurę prosto z filtra czy puścić to przez ic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez biniloluk » 22 lut 2014, 21:45

na razie wystarczy że odkręcisz kolanko przy kolektorze nie musisz nic łączyć na powietrzu
podłączając przez intercooler blokował by zawór startowy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez pawel23 » 22 lut 2014, 21:55

Zawór startowy zdemontowałem,więc przepływ jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez biniloluk » 22 lut 2014, 22:17

no to wystarczy j
ewentualnie jak byś się uparł to mógł byś na razie połączyć kolektory te dwa co idą na sprężarkę ten co idzie ze sprężarki na ic i ten co idzie od filtra na sprężarkę wtedy by szło przez filtr powietrza ale to jak na rozwiązanie tym czasowe za wiele kombinacji
na krótką metę to tylko trzeba tak zrobić żeby silnik ciągnął swobodnie powietrze
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez pawel23 » 22 lut 2014, 23:36

A no kolego nie ma zbytnio co połączyć,ta aluminiowa część sprężarki cała była popękana i jak ją odkręciłem to się rozleciała :( Jutro dorabiam blachę na zaślepienie , wsadzę rurę filtr powietrza kolektor i już.

Dopisano 23 lut 2014, 19:33:

A więc tak szanowni państwo comprex bez comprexa jedzie <rotfl> nie że jedzie bo musi ale zbiera się sprawnie,poleciał 140 więcej nie było gdzie.Ma po prostu charakterystykę zwykłego diesla.
Dolot poprowadzony za pomocą kibel rury do filtra i uszczelniony taśmą tak na szybko.potem inne plany będą na spokojnie.Co do zmian po zdemontowaniu sprężarki:
Silnik prawie nie kopci
przyspieszanie jak zwykłym diezelem
głośniejsza praca wydechu(ale ładnie mruczy :) )
Temperatura spalin jest na pewno wyższa ze sprężarką, sprawdzone na końcówce wydechu łapą
głośniejszy pomruk z filtra powietrza
A teraz najważniejsze,trzeba się nauczyć operować gazem najlepsze przyspieszenie jest przy wciskaniu gazu do połowy,przy pełnym bucie trochę muli.Od 3,5 tyś obr trochę brak mocy ale kto kręci tak silnik,kręcąc do 3tyś można sprawnie jeżdzić.Muunek gimnazjaliści na skuterach nie mieli szans hahaha hahaha hahaha
A teraz takie moje tam.Wygląda na to że silnik jest odprężony w nie wielkim stopniu lub wcale.Brak porządnej góry to ewidentny brak turbiny,Gdyby założył wałek rozrządu z gd n/a moąliwe że by uzyskał charakterystykę zwykłego kopciucha.Szukałem w necie i by wychodziło na to że gd i ge silniki mają takie same po za tym że ge ma turbo.Może się mylę nie wiem.Nie widziałem rozbebeszonego silnika jednego i drugiego.
A więc wszystkie uwagi i podpowiedzi mile widziane.Auto będzie służyło do doświadczeń więc nie bedzie miało sprężary.
Pozdr.
Paweł.
P.S.Wyprzedzone auta :VW kilka sztuk.audi 80,ford mondeo papa papa papa

Dopisano 23 lut 2014, 20:13:

Zamiast zwykłego filtra będzie stożek to może sound sie trochę jeszcze poprawi <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez noxes » 23 lut 2014, 22:15

Panowie, koniec OT. To nie temat na tego typu pytania. Zbędne OT zostanie usunięte.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez pawel23 » 23 lut 2014, 23:21

Racja,można było założyć nowy wątek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6