Mazda 323F BJ RF '03 2.0 DiTD 101KM
1, 2
Witam. Od lipca 2013 jestem posiadaczem pięknej Mazdy 323F BJ 2.0 DiTD 101km 2003r.
Wersja po lifcie.
Kupując samochód, kiedy zacząłem rozglądać sie za Bj-tką natrafiłem na tą, od razu na drugi dzień pojechałem oglądnąć i odwiedziłem mechanika.
Według jego oględzin silnik ok, blacha do małych poprawek, wymagana konserwacja i problem z zaciskami hamulców. Z tego co mówił sprzedawca i co pokazywał licznik było przejechane 126tys km. Nie jestem przekonany co do tego. Patrząc na stan lewarka, obszytej kierownicy, obtartego już troszkę fotela kierowcy
Dane techniczne:
Kolor: Niebieski (STARRY BLUE)
Silnik: 2.0 DiTD
Moc: 101KM
Rok prod: 2003
Wyposażenie:
– 4 el szyby
– ABS
– el. podgrzewane lusterka
– klimatyzacja (nie oryginalne sterowanie klimatyzacja, coś pod klimatronik)
– 4 poduszki powietrzne
– białe zegary z czerwonym podświetleniem
– 3-ramienna kierownica
– centralny zamek(z kluczyka)
– 16calowe felgi, szczerze mówiąc nie wiem jakiej to firmy, ale prezentują się ładnie.
Trochę historii od czasu nabycia.
Samochód kupiłem na 16-calowych czarnych alusach z oponami 205/45 dodatkowo komplet zimowek na stalówkach. Posiada książkę serwisową do 2008 roku przy przebiegu 75tys. później w 2009 trafił do polski no i niestety tu jego historia się urywa.
Z biegiem czasu wychodziły ukryte wady. Między innymi, zaczęła migać kontrolka od świec.
Podjechałem na komputer, powiedzieli ze EGR, Zawór został przeczyszczony, błąd skasowany. Niestety po jakimś czasie znów błąd. Jako, że nic się nie działo z samochodem nie robiłem nic.
Na dodatek przy zakupie zrobiłem błąd nie sprawdzając klimy..Uwierzyłem na słowo. Co się potem okazało klima nie działała były nieszczelne przewody.
Teraz naprawy oraz zmiany jakie już są dokonane:
– smarowanie zacisków hamulca przód
– wymiana przewodów klimatyzacji, odgrzybianie i nabicie
– przeczyszczenie zaworu EGR
– wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody
– konserwacja podwozia w raz z naprawa nadkoli
– wymiana sworznia wahacza oraz łączników stabilizatora
– wymiana klocków hamulcowych przód (ATE)
– wymiana radia z TEVION T1000 na JVC KD – R541(czerwone podświetlenie)
– zamontowanie radia CB
– oświetlenie samochodu na ledy( zewnatrz, schowek, tablica rejestracyjna) + żarówki Philips Blue Vision
– dorobienie sterowania centralnym zamkiem z pilota
Planowane zmiany:
– CAR AUDIO- wygłuszenie drzwi, wymiana głośników zamontowanie subwoofera, myślałem żeby zamontować głośnik w kole zapasowym, nie tracił bym bagażnika.
– przyciemnienie szyb
– wymiana kierunków na białe albo dymione
– halogeny
– wymiana tarcz(przód i tył) i klocków tył firmy ATE
– wymiana przednich lamp
Jak coś sobie jeszcze wymyślę, to dopisze;)
Zdjęcia jeszcze z aukcji, w najbliższym czasie porobię jak autko aktualnie się prezentuje:
Na dzień dzisiejszy to tyle. Jest to mój pierwszy tego typu temat więc proszę o wyrozumiałość;)
Wersja po lifcie.
Kupując samochód, kiedy zacząłem rozglądać sie za Bj-tką natrafiłem na tą, od razu na drugi dzień pojechałem oglądnąć i odwiedziłem mechanika.
Według jego oględzin silnik ok, blacha do małych poprawek, wymagana konserwacja i problem z zaciskami hamulców. Z tego co mówił sprzedawca i co pokazywał licznik było przejechane 126tys km. Nie jestem przekonany co do tego. Patrząc na stan lewarka, obszytej kierownicy, obtartego już troszkę fotela kierowcy
Dane techniczne:
Kolor: Niebieski (STARRY BLUE)
Silnik: 2.0 DiTD
Moc: 101KM
Rok prod: 2003
Wyposażenie:
– 4 el szyby
– ABS
– el. podgrzewane lusterka
– klimatyzacja (nie oryginalne sterowanie klimatyzacja, coś pod klimatronik)
– 4 poduszki powietrzne
– białe zegary z czerwonym podświetleniem
– 3-ramienna kierownica
– centralny zamek(z kluczyka)
– 16calowe felgi, szczerze mówiąc nie wiem jakiej to firmy, ale prezentują się ładnie.
Trochę historii od czasu nabycia.
Samochód kupiłem na 16-calowych czarnych alusach z oponami 205/45 dodatkowo komplet zimowek na stalówkach. Posiada książkę serwisową do 2008 roku przy przebiegu 75tys. później w 2009 trafił do polski no i niestety tu jego historia się urywa.
Z biegiem czasu wychodziły ukryte wady. Między innymi, zaczęła migać kontrolka od świec.
Podjechałem na komputer, powiedzieli ze EGR, Zawór został przeczyszczony, błąd skasowany. Niestety po jakimś czasie znów błąd. Jako, że nic się nie działo z samochodem nie robiłem nic.
Na dodatek przy zakupie zrobiłem błąd nie sprawdzając klimy..Uwierzyłem na słowo. Co się potem okazało klima nie działała były nieszczelne przewody.
Teraz naprawy oraz zmiany jakie już są dokonane:
– smarowanie zacisków hamulca przód
– wymiana przewodów klimatyzacji, odgrzybianie i nabicie
– przeczyszczenie zaworu EGR
– wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody
– konserwacja podwozia w raz z naprawa nadkoli
– wymiana sworznia wahacza oraz łączników stabilizatora
– wymiana klocków hamulcowych przód (ATE)
– wymiana radia z TEVION T1000 na JVC KD – R541(czerwone podświetlenie)
– zamontowanie radia CB
– oświetlenie samochodu na ledy( zewnatrz, schowek, tablica rejestracyjna) + żarówki Philips Blue Vision
– dorobienie sterowania centralnym zamkiem z pilota
Planowane zmiany:
– CAR AUDIO- wygłuszenie drzwi, wymiana głośników zamontowanie subwoofera, myślałem żeby zamontować głośnik w kole zapasowym, nie tracił bym bagażnika.
– przyciemnienie szyb
– wymiana kierunków na białe albo dymione
– halogeny
– wymiana tarcz(przód i tył) i klocków tył firmy ATE
– wymiana przednich lamp
Jak coś sobie jeszcze wymyślę, to dopisze;)
Zdjęcia jeszcze z aukcji, w najbliższym czasie porobię jak autko aktualnie się prezentuje:
Na dzień dzisiejszy to tyle. Jest to mój pierwszy tego typu temat więc proszę o wyrozumiałość;)
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 23:01 przez kamilq777, łącznie edytowano 4 razy
Ładna bejotka Nowe fotki obowiązkowe
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Witam. Miał być dziś update z nowymi zdjęciami, ale niestety mały wypadek i dziś zdjęć nie będzie.
Jak myłem auto, zamknąłem lusterka i po wszystkim jak chciałem je otworzyć, lewe lusterko odpadło.. okazało się ze było wcześniej klejone no i w końcu się urwało.
Wykręciłem je i teraz leży w pokoju sklejone. Jak klej wyschnie i będzie sie to trzymało to jutro je w dzień zamontuje. Mam nadzieje, że to na jakiś czas pomoże bo w tej chwili nie mam kasy na zakup nowego. A na allegro w granicach 150zł. Samego mocowania chyba się nie da wymienić?
Przy okazji dowiedziałem się ze mam podgrzewane lusterka;).
Postaram się jutro dodać aktualne zdjęcia.
Jak myłem auto, zamknąłem lusterka i po wszystkim jak chciałem je otworzyć, lewe lusterko odpadło.. okazało się ze było wcześniej klejone no i w końcu się urwało.
Wykręciłem je i teraz leży w pokoju sklejone. Jak klej wyschnie i będzie sie to trzymało to jutro je w dzień zamontuje. Mam nadzieje, że to na jakiś czas pomoże bo w tej chwili nie mam kasy na zakup nowego. A na allegro w granicach 150zł. Samego mocowania chyba się nie da wymienić?
Przy okazji dowiedziałem się ze mam podgrzewane lusterka;).
Postaram się jutro dodać aktualne zdjęcia.
Lusterko posklejane, niestety będzie na sztywno jak będę miał pieniądze to kupie nowe.
A dziś kilka nowych zdjęć jak prezentuje się oświetlenie w nocy.
Będą lepsze jak tylko pogoda dopisze i znajdę więcej czasu. Może w weekend się uda.
I jeszcze jedno małe pytanie, Przeglądałem allegro i znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/mazda-323f-bj-1999r-uchwyt-schowek-na-kubki-i3651989020.html
Powiedzcie mi, gdzie to się montuje? Bo nie widzę u siebie czegoś takiego a według tego co w aukcji pasuje do mojej Mazdy.
A dziś kilka nowych zdjęć jak prezentuje się oświetlenie w nocy.
Będą lepsze jak tylko pogoda dopisze i znajdę więcej czasu. Może w weekend się uda.
I jeszcze jedno małe pytanie, Przeglądałem allegro i znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/mazda-323f-bj-1999r-uchwyt-schowek-na-kubki-i3651989020.html
Powiedzcie mi, gdzie to się montuje? Bo nie widzę u siebie czegoś takiego a według tego co w aukcji pasuje do mojej Mazdy.
Co Ci nie odpowiada w podświetleniu konsoli? Tak jest fabrycznie.
Na zdjęciu wygląda to prawie jak na żywo.
jak da się lepiej to mógłbym zmienić.
A co do podświetlenia zegarów, tam obowiązkowo do wymiany 2 duże żarówki bo założyłem ledy, ale źle rozchodzi się z nich światło i dlatego słabo się to podświetla.
Na zdjęciu wygląda to prawie jak na żywo.
jak da się lepiej to mógłbym zmienić.
A co do podświetlenia zegarów, tam obowiązkowo do wymiany 2 duże żarówki bo założyłem ledy, ale źle rozchodzi się z nich światło i dlatego słabo się to podświetla.
Trochę z przygodami, szczelina pod maską jest tak duża czy auto podczas zdjęć miało maskę otwarta?
Rzecz z aukcji którą wrzuciłeś to uchwyt na napoje do ... gfki więc komuś coś nie wyszło u nas są pod tą ładną otwieraną plastikową zaślepką nad skrzynią
kolor ładny felgi jeszcze ładniejsze no i klimatronic rzadko spotykane z tego co widziałem
Rzecz z aukcji którą wrzuciłeś to uchwyt na napoje do ... gfki więc komuś coś nie wyszło u nas są pod tą ładną otwieraną plastikową zaślepką nad skrzynią
kolor ładny felgi jeszcze ładniejsze no i klimatronic rzadko spotykane z tego co widziałem
Co do maski, nie była otwarta. Dziwnie była wysoko podniesiona. Myślałem że tak jest oryginalnie, ale kolega tez ma bj-tke i u niego ta maska była niżej. U mnie udało się obniżyć maskę, trochę na zamku i na tych "gumowych dystansach" pod maska. Teraz leży ładnie.
Klimatronic, jakiś nieoryginalny sterownik fajnie bo regulacja temperatury jest nie na pokrętle, ale coś się z nim dzieje i czasem miga wyświetlacz, pokazuje jakiś błąd E1 i nie wiem nawet czy da rade to naprawić, ale póki co działa;)
Tak, wiem że u nas na kubki jest przed lewarkiem, ale myślałem, że jest to jakiś dodatkowy uchwyt
A felgi ładne tylko są do malowania i piaskowania, na tych zdjęciach tego nie widać ale miejscami farba odpada i jest trochę otarć. Orientuje się ktoś ile renowacja takich felg może kosztować?
Jakby się udało to przez zimę bym to zrobił, na spokojnie.
Klimatronic, jakiś nieoryginalny sterownik fajnie bo regulacja temperatury jest nie na pokrętle, ale coś się z nim dzieje i czasem miga wyświetlacz, pokazuje jakiś błąd E1 i nie wiem nawet czy da rade to naprawić, ale póki co działa;)
Tak, wiem że u nas na kubki jest przed lewarkiem, ale myślałem, że jest to jakiś dodatkowy uchwyt
A felgi ładne tylko są do malowania i piaskowania, na tych zdjęciach tego nie widać ale miejscami farba odpada i jest trochę otarć. Orientuje się ktoś ile renowacja takich felg może kosztować?
Jakby się udało to przez zimę bym to zrobił, na spokojnie.
No właśnie bo u mnie jest za duza ta szczelina a tu jeszcze większą ale dobrze że udało się wyregulować
koszt renowacji to od ok. 200 za sztukę, zależy ile roboty i w jakim warsztacie
oby już było z nią tylko lepiej
koszt renowacji to od ok. 200 za sztukę, zależy ile roboty i w jakim warsztacie
oby już było z nią tylko lepiej
kamilq777 napisał(a):A co do podświetlenia zegarów, tam obowiązkowo do wymiany 2 duże żarówki bo założyłem ledy, ale źle rozchodzi się z nich światło i dlatego słabo się to podświetla.
I o to mi chodziło
Witam. Chwile nic nie pisałem,;)p w tym czasie zmianie uległo audio;)
Wsadziłem zestaw Hertz ESK 165 + wzmacniacz Alpine MRV-F505:)
Kilka zdjęć z prac i jak to mniej więcej wygląda. Niestety mało bo czas gonił, a że robiłem to pierwszy raz trochę mi to zajęło.
Zwrotnice zamontowałem pod siedzeniami, tweeterki jak widać. Póki co bez wiercenia w słupkach, na kleju,
Chciałbym dać tweetery w plastik od lusterek, ładnie wykończyć, tylko muszę nauczyć się "zabawy" z żywicą;):D
Wtedy też jak znajdę odpowiednie miejsce, zamontuję na drzwiach zwrotnice, ale to przy wygłuszaniu drzwi.
Kable do głośnika niskotonowego pościłem przez oryginalną kostkę. Nie są to najgrubsze kable, więc po rozwierceniu delikatnie w kostce przeszły bez problemu.
Wzmacniacz na razie leży w bagażniku pod tym materiałem na podłogę. Myślałem zabudować go pod płytą, będzie trochę podniesiony bagażnik ale wzmacniacz ładnie się schowa a bagażnik będzie dalej użyteczny. Kwestia czasu..
Z kablami troche dałem d..y bo kupiłem budżetowe peying'a. chciałem ograniczyć się cenowo tak max 70zł. Wybór był tylko pomiędzy tymi a jakimiś ponad 100zł. Takie niestety tylko były u mnie w mieście, ale trudno., na razie wystarczą. Jak dojdzie subwoofer pomyślę nad wymianą na konkretne.
Co do wrażeń z odsłuchu nowego ca, to tak, dźwięk bardzo ładny, czysty głośny, basu jednak brakuję, ale myślę, że po wygłuszeniu i odpowiednim przygotowaniu drzwi to się poprawi.
Jeszcze to co mnie zastanawia to, czy trzeba wyciąć te plastiki na boczkach drzwi, co były wokół ori głośnika? Bo mam wrażenie, że przy wysokim basie membrany uderzają w ten plastik co nieładnie słychać. Po odciągnięciu boczka drzwi, zniekształceń nie ma.
Wsadziłem zestaw Hertz ESK 165 + wzmacniacz Alpine MRV-F505:)
Kilka zdjęć z prac i jak to mniej więcej wygląda. Niestety mało bo czas gonił, a że robiłem to pierwszy raz trochę mi to zajęło.
Zwrotnice zamontowałem pod siedzeniami, tweeterki jak widać. Póki co bez wiercenia w słupkach, na kleju,
Chciałbym dać tweetery w plastik od lusterek, ładnie wykończyć, tylko muszę nauczyć się "zabawy" z żywicą;):D
Wtedy też jak znajdę odpowiednie miejsce, zamontuję na drzwiach zwrotnice, ale to przy wygłuszaniu drzwi.
Kable do głośnika niskotonowego pościłem przez oryginalną kostkę. Nie są to najgrubsze kable, więc po rozwierceniu delikatnie w kostce przeszły bez problemu.
Wzmacniacz na razie leży w bagażniku pod tym materiałem na podłogę. Myślałem zabudować go pod płytą, będzie trochę podniesiony bagażnik ale wzmacniacz ładnie się schowa a bagażnik będzie dalej użyteczny. Kwestia czasu..
Z kablami troche dałem d..y bo kupiłem budżetowe peying'a. chciałem ograniczyć się cenowo tak max 70zł. Wybór był tylko pomiędzy tymi a jakimiś ponad 100zł. Takie niestety tylko były u mnie w mieście, ale trudno., na razie wystarczą. Jak dojdzie subwoofer pomyślę nad wymianą na konkretne.
Co do wrażeń z odsłuchu nowego ca, to tak, dźwięk bardzo ładny, czysty głośny, basu jednak brakuję, ale myślę, że po wygłuszeniu i odpowiednim przygotowaniu drzwi to się poprawi.
Jeszcze to co mnie zastanawia to, czy trzeba wyciąć te plastiki na boczkach drzwi, co były wokół ori głośnika? Bo mam wrażenie, że przy wysokim basie membrany uderzają w ten plastik co nieładnie słychać. Po odciągnięciu boczka drzwi, zniekształceń nie ma.
Witam ponownie,
Dziś miałem niemiłą stłuczkę..
Niestety na dzień dzisiejszy samochód wygląda tak:
Moja wina w tym nieszczęśliwym wypadku, także zaboli mnie to trochę finansowo.
Może w tej sytuacji, że muszę kupić nowy zderzak kupie od wersji sportive, dymione kierunki.
Ogólnie naprawa samochodu mnie dużo wyniesie. Blacharka, felga skrzywiony wahacz, drzwi, maska błotnik, reflektor i kilka innych rzeczy póki co do wymiany..Jak mechanik to obejrzy może dużo więcej nie znajdzie.
Jakby ktoś miał jakieś części które wymieniłem chętnie kupię.
Dziś miałem niemiłą stłuczkę..
Niestety na dzień dzisiejszy samochód wygląda tak:
Moja wina w tym nieszczęśliwym wypadku, także zaboli mnie to trochę finansowo.
Może w tej sytuacji, że muszę kupić nowy zderzak kupie od wersji sportive, dymione kierunki.
Ogólnie naprawa samochodu mnie dużo wyniesie. Blacharka, felga skrzywiony wahacz, drzwi, maska błotnik, reflektor i kilka innych rzeczy póki co do wymiany..Jak mechanik to obejrzy może dużo więcej nie znajdzie.
Jakby ktoś miał jakieś części które wymieniłem chętnie kupię.
Witam. Jutro mazda leci do lakiernika, chciałbym o waszą w pomoc.
Najprawdopodobniej maska będzie do malowania, co sądzicie o pomalowaniu całej w czarny mat? Czy może cała lakierem błyszczącym?
Ewentualnie myślałem, żeby pomalować tak jak zdjęciu
A tu foto, z przymiarki zderzaka:
http://sdrv.ms/1lW5uGT
Najprawdopodobniej maska będzie do malowania, co sądzicie o pomalowaniu całej w czarny mat? Czy może cała lakierem błyszczącym?
Ewentualnie myślałem, żeby pomalować tak jak zdjęciu
A tu foto, z przymiarki zderzaka:
http://sdrv.ms/1lW5uGT
Witam. Po ponad miesiącu czasu, mazda jest już cała;) Dziś odebrałem ją od lakiernika, byłem na diagnostyce, zbieżność ustawiona, poza tym reszta ok.
Jedynie jeszcze nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby, jutro na to popatrzę.
Tak prezentuję się "nowy" przód samochodu:
Jutro więcej zdjęć, zrobię w ciągu dnia jak będzie jasno.
Poza tym, mam problem z zakupioną rozpórką i nadkolami.
Rozporka jest za krótka, dokładnie ta z tej aukcji:
http://allegro.pl/mazda-323f-2-0-2002r-rozporka-czesci-i3898618339.html
Powie mi ktoś, czy do diesla nie będzie pasować?
A nadkola nie pasują do zderzaka, czy sportive ma inne przednie nadkola?
Jedynie jeszcze nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby, jutro na to popatrzę.
Tak prezentuję się "nowy" przód samochodu:
Jutro więcej zdjęć, zrobię w ciągu dnia jak będzie jasno.
Poza tym, mam problem z zakupioną rozpórką i nadkolami.
Rozporka jest za krótka, dokładnie ta z tej aukcji:
http://allegro.pl/mazda-323f-2-0-2002r-rozporka-czesci-i3898618339.html
Powie mi ktoś, czy do diesla nie będzie pasować?
A nadkola nie pasują do zderzaka, czy sportive ma inne przednie nadkola?
przód na duży plus powodzenia w modach
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości