Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania
A do mnie przyszła zima. Zimówki założone, płyn chłodniczy wlany. Miałem problem z grzaniem i trzymaniem temperatury, wymieniłem termostat na wahlera, przy okazji strzelony czujnik włączania wentylatora. Temperatura się trzyma, po nagrzaniu dmuchawa nie do końca daje takie ciepło jakie powinna. Powietrze nie jest zimne ale też nie jest ciepłe, na odparowanie szyb wystarczy. Wina nagrzewnicy? zawalona brudem, liśćmi? Nie bardzo mam czas ją wyjąć ale wiosną biorę się ostro. Przy wymianie opon zauważyłem dziurę obok wahacza na dwa palce + popękany kapturek amortyzatora. Zaspawać dziurę przed srogą zimą? Wypadałoby. A co z kapturem? Wymienić tylko jeden czy od razu wszystkie? Pozdrawiam!
Co do grzania to u mnie też jest kiepsko, tzn powietrze leci letnie. Podejrzewam o to nagrzewnice ale jak pisałeś nie ma teraz warunków z tym kombinować. Co do dziury to myślę, że czymkolwiek nawet warto będzie to zabezpieczyć przed zimą. Jeśli nie masz możliwości pospawania to można np. miejsce odrdzewić a potem jakąś matą szklaną lub czymś podobnym zalepić i na to "bitex" (nie chodzi o firme tylko o rodzaj produktu). Co do "kapturka" to rozumiem, że chodzi o gumową osłonę na amortyzatorze ? Jeśli tak, to o ile masz amory w dobrym stanie to jak najbardziej warto je wymienić. Jeśli reszta osłon jest w dobrym stanie to wystarczy wymienić tylko uszkodzoną ale podejrzewam, że są w podobnym wieku więc mogą niedługo też pęknąć.
Pozdr.
Pozdr.
Myślę nad swapem większych hamulców do BG. Ktoś to robił ? Jak tak to z jakiej mazdy ? Wiem, że pasują od 323F BA 2.0 GT oraz Mazdy 6 ale wiąże się to ze zmianą piasty.. Jeśli innej opcji nie ma to trudno przeskoczę na piastę 5x114 tylko jakie hamulce najlepiej swapować
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
przecież możesz zostawić swoją piaste 4x100
zakładasz tylko zwrotnice od 323f v6 a łożysko z piastą od swojej i zacisk od m 6 tylko wtedy musisz dać tarcze do nawiercenia na 4x100 albo poszukać jakiejś tarczy 4x100 o wymiarach zbliżonych do m6
zakładasz tylko zwrotnice od 323f v6 a łożysko z piastą od swojej i zacisk od m 6 tylko wtedy musisz dać tarcze do nawiercenia na 4x100 albo poszukać jakiejś tarczy 4x100 o wymiarach zbliżonych do m6
honda2911 napisał(a):przecież możesz zostawić swoją piaste 4x100
zakładasz tylko zwrotnice od 323f v6 a łożysko z piastą od swojej i zacisk od m 6 tylko wtedy musisz dać tarcze do nawiercenia na 4x100 albo poszukać jakiejś tarczy 4x100 o wymiarach zbliżonych do m6
Dzięki za info, zerknąłem również na temat od weede i już wiem co wleci na przód
Szukam też alternatywy na tył ale chyba pozostaje zostać przy serii.
Wiesia napisał(a):witam mam takie pytanko czy docisk i tarcza spasuje do mazdy 323F bg 1.6 16v z mazdy 323F BG 1.8 16v?
Pewny nie jestem ale wydaje mi się, że w 1.6 16V 88km oraz 1.8 16V 103km jest takie same sprzęgło
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
tyla napisał(a):1.6 16V srednica tarczy sprzegla 190mm
1.8 16V SOHC 103km 200mm
Faktycznie, zgadza się
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
czy rorpórka z Mazda 323 / Protege 1990-95 będzie pasowała do 323 f bg – http://allegro.pl/rozporka-pro-racing-m ... 82229.html
- Od: 15 gru 2013, 22:01
- Posty: 11
- Skąd: Wielowieś(Gorzów WLKP)
- Auto: MAZDA 323 F BG 1.6 1990r
nie
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Jak wygląda sprawa ze swapem tylnych hamulców do BG z BA 2.0 V6 ?
Piastę zostawię 4x100 a przerzucę resztę czyli zwrotnica, zacisk i tarcza z BA to wydaje mi się, że powinno pasować P&P jak nie to proszę o szczegóły
Piastę zostawię 4x100 a przerzucę resztę czyli zwrotnica, zacisk i tarcza z BA to wydaje mi się, że powinno pasować P&P jak nie to proszę o szczegóły
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
tył w BG GT i BA V6 jest taki sam. Jedyna różnica to rozstaw.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):tył w BG GT i BA V6 jest taki sam. Jedyna różnica to rozstaw.
Rzeczywiście. To już nie mam pomysłu, chyba jedynie tył też wziąć z Mazdy 6
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
bez adaptera nie podejdzie. Ile Ty tam masz koni że Ci hamulce nie starczają
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):bez adaptera nie podejdzie. Ile Ty tam masz koni że Ci hamulce nie starczają
Eh to szkoda, olewam w takim razie temat. Oj tam od razu ile koni To ma wyglądać malutkie są tarcze z tyłu i mnie to wkurza
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość