Drążek zmiany biegów – ciężko chodzi, skrzypi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez siwy_dymek » 27 mar 2006, 12:03

Zaobserwowalem u siebie w samochodzie cos dziwnego! Na zimnym silniku drazek zmiany biegow chodiz normalnie, a jak sie silnik rozgrzeje to wydaje mi sie jakby chodizl ciezej i pojawia sie na drazku "gumowe skrzypienie" podczas zmiany biegow! Taki odglos trzeszczacej gumy! Co to moze byc?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez Pyton162 » 27 mar 2006, 12:05

musisz zdjac plastiki, nastepnie przeczyscic i nasmarowac znjdujace sie mechanizmy , i potem pod autem tam sa takie lapy , je rowniez wyczyscic i nasmarowac, pozdro
Pyton162
 

Postprzez siwy_dymek » 27 mar 2006, 12:39

Pyton162 napisał(a):musisz zdjac plastiki, nastepnie przeczyscic i nasmarowac znjdujace sie mechanizmy , i potem pod autem tam sa takie lapy , je rowniez wyczyscic i nasmarowac, pozdro


no ale jak sie to ma do rozgrzewania silnika? Na zimnym jest ok, a jak sie rozgrzeje to nawet na postoju skrzypi! :|
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez Pyton162 » 27 mar 2006, 12:50

nei wiem , ja mialem to samo, poczyscilem, posmarowalwm i jest git
Pyton162
 

Postprzez siwy_dymek » 27 mar 2006, 13:17

no tak i tak to zrobie, bo mysle ze to przez to ze tam jakis brud bedzie
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez drakmen » 27 mar 2006, 13:20

siwy_dymek napisał(a):no ale jak sie to ma do rozgrzewania silnika? Na zimnym jest ok, a jak sie rozgrzeje to nawet na postoju skrzypi!


A tak się ma, że nagrzewa się od wydechu i stad skrzypienie. Tak jak pisze Pyton, przesmarujesz i po sprawie, poza tym ten temat już był.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 12:29
Posty: 46
Skąd: Bielin, Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez Pawmx » 27 mar 2006, 13:30

Nie wiem jak jest w 323 ale miałem podobny problem w mx-3. Po przejechaniu kilku kilometrów biegi ciężko wskakiwały. Chodzi o to ze pod samochodem znajują się śruby w tulejkach gumowych mocujące drążek zmiany biebów ze skrzynią za pomocą dwóch "prętów". Jak się samochód,skrzynia nagrzeje guma w tulejkach pęcznieje. Posmaruj te śruby. Powinno być OK.
Pawmx
 

Postprzez siwy_dymek » 27 mar 2006, 13:33

drakmen napisał(a):A tak się ma, że nagrzewa się od wydechu i stad skrzypienie. Tak jak pisze Pyton, przesmarujesz i po sprawie, poza tym ten temat już był.



Pawmx napisał(a):Nie wiem jak jest w 323 ale miałem podobny problem w mx-3. Po przejechaniu kilku kilometrów biegi ciężko wskakiwały. Chodzi o to ze pod samochodem znajują się śruby w tulejkach gumowych mocujące drążek zmiany biebów ze skrzynią za pomocą dwóch "prętów". Jak się samochód,skrzynia nagrzeje guma w tulejkach pęcznieje. Posmaruj te śruby. Powinno być OK.



ok, i po temacie :)

Znalezc cos przez szukaj nieraz graniczy z cudem! Lepiej juz normalnie cofac sie w tematach bo i tak cudaczne tematy wyswietla!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez drakmen » 27 mar 2006, 13:37

<czytaj>
Hehe wszystko jest: To powinno Ci trochę pomóc.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#117801

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 12:29
Posty: 46
Skąd: Bielin, Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez MartiniS » 27 mar 2006, 13:41

siwy_dymek napisał(a):Znalezc cos przez szukaj nieraz graniczy z cudem!

Czy aby na pewno? ;)

Cud
W takim razie...cuda się zdarzają, a mnie od dziś prosze mówić mości cudotwórco hahaha
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 16:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez siwy_dymek » 27 mar 2006, 14:12

http://forum.mazdaspeed.pl/search.php?s ... 00&start=0 takei cos mi wyskoczylo po wpisaniu "skrzypienie przy zmianie biegów"

ustawilem -->warsztat-->323/mx3

dopiero po ustawieniu "tylko w temecie" bylo trafienie w jeden z linkow ktore podaliscie, no ale i tak nieraz duzo postow jest niezgodnych z tematem i dopiero w takich mozna cos znalezc

Ale dobra, niech bedzie, leniwy jestem :P <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez MartiniS » 27 mar 2006, 15:06

siwy_dymek napisał(a):i tak nieraz duzo postow jest niezgodnych z tematem i dopiero w takich mozna cos znalezc

Yeah, w końcu ktoś zakumał!! Brawo, może teraz zrozumiecie moderatorów, czemu krzyczą o poprawne nazewnictwo tematów i koszują takie śmieci bez wyjaśnienia.
A już tylko dzisiaj chyba z 10 takich kwiatków, w samym 323 wydziałem..."mam problem – pomocy"...róbmy tak dalej, a potem narzekajmy na moderatorów, że są źli, czepiają się i eksponują swoją "władze", eh... :|
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 16:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez Haszcz » 27 mar 2006, 18:24

He, co z zbieg okoliczności...mi dzisiaj tez zaczeł skrzypiec drązek. Coz widocznie wiosna idzie...robi sie cieplej:)
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 10:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez siwy_dymek » 27 mar 2006, 21:48

MartiniS napisał(a):w samym 323 wydziałem..."mam problem – pomocy"

MartiniS ja przynajmniej tematy staram sie dobrze okreslic...no dodawanie w temacie skrzypienie czy cos, wydawalo mi sie juz zbyt opisowe! Ale nie wazne! Z mojego punktu widzenia to lepiej chyba jak temat sie przewinie 2-3 razy, niz jak sie go nie da odnalezc przez szukaj, bo jest zle nazwany! Ja wpisalem w szukaj "skrzypienie drazka biegow" i wiekszosc tematow ktore wyskoczyly byly tematami bierzacymi, a w jeszcze czesciej wogole nie na temat...bo ja nie wime co ma piasta do drazka zmiany biegow!

Pozdrawiam, co zlego to nie ja :)
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez MartiniS » 27 mar 2006, 21:56

Toteż dlatego dodałem polskie litery do Twojego tematu, zeby sie łatwiej szukało... i zostanie on dla potomnych z odsylaczami, które tu zostały zamieszczone – dlatego go nie wyrzuciłem, przyda się pod innym tytułem :)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 16:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez siwy_dymek » 27 mar 2006, 23:29

MartiniS to takie pytanie na przyszlosc-w "waznych"sprawach uzywac polskich liter? Bo ja jestem przyzwyczajony do takiej netykiety IRCowej, gdzie sie polskich liter nie uzywa :)
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez MartiniS » 28 mar 2006, 00:24

A co na ten temat mówi regulamin? :D

3. Pisanie na FORUM
Zawsze trzymaj się tematu dyskusji. Wypowiedzi nic nie wnoszące do tematu będą kasowane.

Swoje uwagi staraj się wygłaszać bez błędów ortograficznych, gramatycznych oraz stylistycznych. Podczas konstruowania wypowiedzi, nie pomijaj polskich znaków diakrytycznych. Jeśli nie jest to konieczne, unikaj wielkich liter, powtarzających się znaków wykrzyknięcia i zapytania oraz ikon emocji.


Co prawda nie tyczy się to bezpośrednio nazewnictwa tematów, no ale.... :) Na pewno wypadałoby przyjąć jakąś jednoznaczną konwencje, jednak skąd nowo-przybyły użytkownik miałby to wiedzieć....więc może lepiej piszmy poprawnie, po polsku ;)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 16:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez siwy_dymek » 28 mar 2006, 11:22

MartiniS napisał(a):jednak skąd nowo-przybyły użytkownik miałby to wiedzieć....więc może lepiej piszmy poprawnie, po polsku


:) Nie boj zaby!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Postprzez Lazuś » 28 mar 2006, 15:51

mi też skrzypiało, cięzko wchodziły biegi i nawet plastików nie zdejmowałem tylko pod gume drążka skrzyni biegów w te mechanizmy wszyskie WD-40 psyknołem i teraz fajniutko chodzą biegi :D <jupi>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2006, 19:24
Posty: 6
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16v SOHC

Postprzez siwy_dymek » 28 mar 2006, 22:42

Juz jetsem do mechaniora umowiony, bo kanal potrzebny! Nie bede ryzykowac przygniecenia pod lewarkiem hahaha Przy okazji na drugi ogien pojdzie plyn hamulcowy, bo po kilku hamowaniach pedal sie robi ciapowaty...
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 16:29
Posty: 608

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323