Regulacja VGT

Postprzez przemek141093 » 10 gru 2013, 22:18

Witam, potrzebuję informacji na temat regulacji cięgna i zderzaków ograniczających sterującego VGT a dokładniej rzecz ujmując w jakim położeniu powinno się ustawiać to cięgno po odpaleniu ponieważ słabo zbiera mi się samochód z dolnych obrotów. Sporo szukałem na forum i nigdzie nie znalazłem wystarczającej informacji. Z góry dziękuje. Cięgno rusza się bez oporów.

Dopisano 10 gru 2013, 22:30:

Może ktoś z okazji świąt zajrzy do swojej mazdy i napisze ile mniej więcej zwojów po jednej i drugiej stronie śruby rzymskiej zostaje.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 17:11
Posty: 5

Postprzez Neonixos666 » 11 gru 2013, 12:43

Przyjmuje że masz RF4F.

Po odpaleniu cięgno powinno być wciągnięte do ,,gruszki". Ja radzę nie ruszać cięgna oraz śrub ograniczających. To że auto nie jest żwawe na niskich obrotach nie obstawiał bym winy turbosprężarki.

Czy jest różnica na zimnym i ciepłym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemek141093 » 11 gru 2013, 16:55

Jest na ciepłym trochę lepiej się zbiera a co do cięgna to czy dobrze rozumiem że musi opierać się na zderzaku ograniczającym tym górnym?

Dopisano 11 gru 2013, 16:00:

Dodam że czujnik doładowania jest sprawny, przepływka też ogólnie odpala bez najmniejszych problemów nie dymi nie bierze oleju sam nie wiem co może być przyczyną braku mocy na niskich obrotach.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 17:11
Posty: 5

Postprzez tadziol » 11 gru 2013, 22:13

przemek141093 napisał(a):co może być przyczyną braku mocy na niskich obrotach.

charakterystyka pracy DITD,no i efekt czterech wentyli na gar.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez przemek141093 » 12 gru 2013, 12:35

A co myślicie o wstawieniu oporników?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 17:11
Posty: 5

Postprzez Neonixos666 » 12 gru 2013, 12:40

tadziol napisał(a):charakterystyka pracy DITD,no i efekt czterech wentyli na gar.


dlatego włożyli klapki w kolektor żeby to jakoś lepiej zawirować przy niskich obrotach :)
Ja tam nie odczuwam mega słabego dołu, fakt że jazda zaczyna się od 2tyś. ale w mieście wystarczą mi obroty do 2tyś i jest dosyć elastycznie.

dlaczego nie chcesz rozwiązać przyczyny a jedynie załagodzić skutek opornikami? to tak jak by na katar lekarz przepisał Ci chusteczki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9495 (52/241)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemek141093 » 12 gru 2013, 22:27

Niestety u mnie jest słaby dół i jak ruszam ze sprzęgła bez gazu i mu depnę to mija chwila zanim wstanie turbina później jest sporo lepiej.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 17:11
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323