Mam na imię Rafał i zaczynam z wielką przyjemnością, swoją przygodę na tym forum
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy XEDOS 6 od 2005roku.
Uchwycona obiektywem dla niecierpliwych i nie chcących czytać całego wątku:
*Kliknij na wybrany tytuł galerii
1. Parking Skay Tower
2. Browar Mieszczański
3. Takie tam na drodze
4. Industrial z telefonu
5. Na torze ( zajęte 2 miejsce w swojej klasie )
6. Mega zlot MS 2016 Tor Poznań
7. IV ZLOT DOLNOŚLĄSKI NISSANA I MAZDY
8. Mega zlot MS Tor Poznań 2017
9. Spot JDM Wrocław Parking Wroclavia
Zanim jednak auto zaczęło wyglądać jak na powyższych zdjęciach, minęło wiele dni i długo by o tym opowiadać.
Tak więc nie traćmy czasu [/color][/b]
Moja przygoda z Xedosem zaczęła się w 1992 lub '93r ( dokładnie nie pamiętam ) kiedy to pierwszy raz zobaczyłem XEDOSA w katalogu " SAMOCHODY ŚWIATA" Byłem wtedy nastolatkiem i posiadanie takiego auta było niedoścignionym marzeniem małolata.
Po kilkunastu latach, kiedy najeździłem się już Trabantem Polo, później Fiatem 125p a jeszcze później wieloma innymi – służbowymi, marzenia powróciły i zaczęły się poszukiwania.
Pierwszy egzemplarz, który mi się spodobał wyglądał tak:
Jednak jego cena i strach przed serwisowaniem silnika Millera wyleczyło mnie z tego pomysłu bardzo szybko.
Po dalszych poszukiwaniach zdecydowałem się na tańszą opcję – XEDOS 6 ale koniecznie V6.
Moja pierwsza kupiona w 2005r
Moją pierwszą mazdę widniejącą na zdjęciu powyżej, kupiłem po obejrzeniu ponad 10 szt. i 6-miesięcznym poszukiwaniu egzemplarza godnego uwagi.
Uwierzcie mi, to co widać w ogłoszeniach na zdjęciach to oszustwo i nijak ma się do rzeczywistości
Nie łatwe to zadanie by znaleźć "perełkę" a będzie coraz trudniejsze z czasem – tak myślę .
Po moim rodzinnym mieście Wrocławiu, jeździło ich wtedy może ze dwie, moja została trzecią
Miała też krótką epilog na alu 17' wzór z LEXA Niestety ET 35 w tym aucie nie zdaje egzaminu.
Po 17 wróciłem do 16
Jeździłem nią przez blisko 6 lat, aż pewnego pięknego lipcowego poranka zakończyła swoją przygodę na polskich drogach 50 m od domu – czyt. garażu.
Fotki ze zdArzenia: A=e
Odszkodowanie z OC sprawcy i sprzedaż rozbitka.
Nowy właściciel jeździł nią 2 miesiące, później rozbił ponownie i sprzedawał na części ( 21 lat i pierwsze auto w życiu – długo się nie nacieszył )
Prosty rachunek 10.200 na nowe auto – sporo, aczkolwiek
Kupa części do przełożenia.
Szybka decyzja i:
– zarwana nocka, blisko 600 km pociągiem w wagonie z kolonistami i zakup.
Powrót na kołach ( po cichu powiem, że po przełożeniu tablic i naklejki ) 56h bez snu i euforia – 22:30 pod domem.
Szybkie oględziny przez kolegów " rzeczoznawców" i nocne zakupy na BP...
KUPIŁEM!
chociaż znajomi drapali się w głowę...
– A stare auto...
– A Mogłeś naprawiać poprzednie
... itd... itp...
Tak więc przedstawiam moją "MAGDĘ"
Tutaj już po przełożeniu kół z poprzedniczki.
Udokumentowany przebieg ( słabo ale jednak ) niemiecki TUV i różne faktury za naprawy ( tarcze i klocki PiT , rozrusznik, akumulator i jeszcze kilka innych łącznie z wymianą uszczelki sprężarki klimy i jej ponownym napełnieniem a nawet wymianą oleju i filtra w silniku)
Nie było nad czym się zastanawiać .
VIN: JMZCA12B201220625
Model: XEDOS 6
Rocznik: 1998, 1-sza rejestracja: czerwiec '99
Silnik: KF 2,0 V6 24v 140KM click AKTUALNIE KL = 159KM i 200NmPotwierdzone wynikiem z hamowni:
Przebieg przy zakupie: 105 400 km całość
obecnie 130k buda i 170k silnik KL
(prywatnie mało jeżdżę z racji wykonywanego zawodu – kierowca ciężarówki )
Kolor: niestety srebrny – chociaż są też zalety (nie łapie brudu)
V max: 240km/h (sprawdzone )
Spalanie: 7 do 13,9 l/100km, w zależności od wyobraźni kierującego
Średnia apetytu z 3 lat i 20000km:
10,4 l/100km ( większość po Wrocławiu )
Na KL-DE nigdy w mieście nie zszedłem poniżej 12,5l/100km No ale nie mogę się powstrzymać przed depnięciem gazu do deski – dane z aplikacji "My car"
Wyposażenie, chociaż wszystkie podobne to wymienię:
- – ABS
– airbag x 2
– tempomat
– immobilizer
– światła przeciwmgielne
– tapicerka alcantara
– elektrycznie sterowane szyby
– elektrycznie podgrzewane i regulowane lusterka
– klima-automatic
– regulacja wysokości kierownicy
– alufelgi ( oryginalne 15 – obecnie zimówki )
– parktronic ( dołożone przez Niemca )
– skrzynia oczywiście manualna i żadna inna w tym aucie ( przecież to nie limuzyna )
Poprzednia miała też:
– podświetlany schowek i stacyjkę
_ podświetlaną dziurkę od klucza drzwi kierowcy, zapalała się po odciągnięciu klamki
– czarną skórę, naprawdę w niezłym stanie
– przednią szybę z pasem przeciwsłonecznym
– drewno
– termometr
GALERIA:
Tak natomiast wygląda silnik po KL-owaniu
Nieaktualne już koła i hamulce z Mazdy 6, fi tarczy 283mm:
I jeszcze fotki na zimówkach:
TUNING:
delikatny i grubszy
- – Kierownica Nardi Torino Gara 3
– skrzynia biegów z MX3 K8, z 5ką od FSa
– przewody hamulcowe w stalowym oplocie ( Hel fioletowe )
– pełna/kompletna regeneracja zacisków wraz ze zmianą koloru na Candy Purple
– przyciemnione szyby, dymione lustro
– sprężyny JAMEX -35mm
– silnik KF / KL DE z Forda Probe ( przebieg 152kkm w dniu przekładki )
– alufelgi RIAL Nogaro 17"x8" ET42 z oponami ContiSportContact3 205/45 wszystko razem daje subtelny naciąg
– negatyw tylnego zawiasu 1,5*
– hamulce przednie z mazdy 6: tarcze i klocki Zimmermann nawiercane
– Car Audio? Ci którzy słyszeli niech się wypowiedzą
– wymiana tylnych lamp na przedlift, obecnie z czerwonym kierunkiem
– alu ramki na zegary i zmiana koloru ich podświetlenia
– kierunkowskazy na błotnikach w kolorze nadwozia
– "siatex" w zderzakach, z obawy o chłodnicę
– xenon 6000K i przetwornice 55W
– stożek w Airboxie i dolot film poniżej
– końcówka wydechu, podwójna ULTER
– zdalne odpalanie z pilota (film poniżej, przydaje się zimą )
Plany do realizacji oraz niespełnione marzenia:
*Brak
Naprawy i serwis: na bieżąco...
- – 1.2020 wymiana oleju i filtra (Motul 5w40/147kkm)
– 6.2019 fotel kierowcy w elektryce i alkantarze
– 2.2019 montaż spryskiwaczy mgłowych
– 1.2019 montaż skrzyni K8 z długą 5
– 12.2018 wymiana przewodów hamulcowych (Hel w oplocie stalowym)
– 12.2018 wymiana oleju i filtra (Valvo 5w40/141kkm)
– 7.2018 wymiana klocków tył (Zimmermann)
– 7.2018 regeneracja i zmiana koloru zacisków / komplet 4szt
– 12.2017 wymiana łożyska koła pasowego napinacza
– 12.2017 wymiana maszet na przegubach i lewej półosi
– 5.2017 wymiana klocków ham. przód
– 9.2016 wymiana przednich amortyzatorów i osłon wraz z odbojami
– 8.2016 wymiana filtra i oleju (Valvoline 5w40/134kkm)
– 8.2016 wymiana DOT 4
– 7.2016 ozonowanie i dobicie klimatyzacji
– 5.2016 negatyw tylnego zawiasu 1,5*
– 4.2016 czyszczenie przepustnicy i krokowca
– 9.2015 nowe przewody zapłonowe NGK
– 7.2015 obszycie kierownicy ( z obawy przed zniszczeniem oryginału )
– 5.2015 wymiana końcówek drążków kierowniczych i ustawienie zbieżności
– 5.2015 kompletny remont wahaczy przednich ( piaskowanie z lakierowaniem oraz wymiana: tuleje x4, łączniki x2, sworznie x2 )
– 3.2015 nowy tłumik końcowy OE Mazda z końcówkami ULTER ( tłumik z M626 2,5 KL )
– 2.2015 akumulator Bosch Silver 60Ah
– 9.2014 olej LIQUY MOLY 10W60 + filtr
– 9.2014 wymiana sworznia lewy przód
– 9.2014 sprężyny Jamex -35mm ( foto )
– 6.2014 swap hamulców na te z M6 oraz wymiana DOT 4 (foto )
– 4.2014 olej w skrzyni ELF 75w80
– 4.2014 olej LIQUY MOLY 10W40 + filtr + płyn chłodzący
– 4.2014 świece irydowe DENSO IK20 L
– 12.2013 wymiana przewodu hydraulicznego sprzęgła, pękł ze starości – pasuje hamulcowy z AUDI
– 5.2013 filtry: paliwa i powietrza
– 5.2013 olej Millers 10W40 + filtr
– 5.2013 wymiana rozrządu wraz z pompą wody oraz paski PK ( foto )
Klocki mojego CAR AUDIO
Nie wymieniam jakie bo większości z Was nic nie powiedzą. Gra, tak sobie
I to by było na tyle. Obiecuję, że uzupełniać będę na bieżąco.
Pozdrawiam Czytelników, risto