Brunox epoxy potrzebna rada

Postprzez jjsliwka » 3 kwi 2007, 08:04

Udało mi się skontaktować z przedstawicielem Brunoxa mówi że zaleca się zastosowanie 2 warstw w odstępach 3-4 godzinnych i dopiero po całkowitym wyschnięciu nałożyć lakier mówi że nie zaleca się po wyschnięciu wystawianie zastygłego Brunoxa przed malowaniem na deszcz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2006, 19:01
Posty: 81
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1993R 1,84

Postprzez Feniks_rf » 10 paź 2009, 15:46

Witam mazdowiczów. Mam pytanko odnośnie Brunox-a Epoxy. Malowałem drobne ogniska rdzy na klapie ok 3 miesiące temu. Niestety po ostatnim deszczu zauważyłem że miejsce przejechane preparatem zmieniło kolor z ciemnego(coś w okolicach czarnego) na biały (miałem taki efekt jak nakładałem brunox-a na mokrą blachę) czy da się coś z tym zrobić?
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 20:24
Posty: 90
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez Borys » 12 paź 2009, 23:13

>Eksploatacja
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Ziolkov » 16 lis 2009, 23:20

Odświeżam temat.

Potrzebuję porady a propos Epoxy brunox.
Zabezpieczałem nim ostatnio Mc Phersona i chlapnęło mi się trochę na wewnętrzną stronę felgi. Nie jest to w ogóle widoczne ale jak wstawiam auto na kanał widać zaschnięty zaciek z epoxy.
Pytanie brzmi: czym to można usunąć?

druga sprawa malowanie... zabezpieczyłem epoxy całą wnękę na koło zapasowe i teraz zastanawiam się co na to nałożyć- malować od razu lakierem w kolorze nadwozia a może najpierw podkład biały i dopiero kolor?
Albo wersja ultimate epoxy+hammerite+ podkład +lakier :P
Pozdrawiam
323F sprzedana ----> nareszcie MX-6 KL-DE :))
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2009, 19:55
Posty: 33
Skąd: Wwa
Auto: MX-6 GE KL DE

Postprzez Borys » 16 lis 2009, 23:28

Brunox można traktować jako podkład, więc po lekkim zmatowieniu można nakładac na niego bazę.
Żywicę epoksydową rozpuszcza aceton techniczny jeśli dobrze pamiętam.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez alk80 » 13 wrz 2010, 20:38

utwardzaczem Brunoxa jest rdza, gdy jej nie ma to nie wysycha
oto odpowiedź przedstawiciela znaleziona na jakimś forum:
Nasz preparat nanosi się bezpośrednio na elementy pokryte korozją, można tylko usynąć mechanicznie lub ręcznie odrywające się kawałki rdzy.
Preparat EPOXY wchodzi w reakcję z rdzą i powoduje jej całkowite zneutralizowanie. Niepotrzebnie zastosował Pan odrdzewiacz i benzynę ! wystarczyło jak już to przetrzeć czy spryskać acetone, gdyż nie jest on tłusty i szybko odparowywuje. Aby Pan nie poniusł większych kosztów to proszę jeszcze raz oczyścić ten element i odtłuścić rozp. acetonowym lub najlepiej acetonem / koszt op. około 4 zł za 0,5 litra/ i nanieść pędzlem na element, odlewając preparat do np. słoiczka żeby w opakowaniu Eopxy czasem nie zamaczać pędzla na którym znajdóją sie opiłki korozji, gdyż wówczas już zachodzi reakcja i proces neutralizacji rudy która się utleniła z metalu czyli rdzy.
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Hubix » 3 paź 2010, 08:28

Zamiast brunoxa można dać cortanin F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez SNCF » 6 paź 2010, 13:39

jjsliwka napisał(a):Udało mi się skontaktować z przedstawicielem Brunoxa mówi że zaleca się zastosowanie 2 warstw w odstępach 3-4 godzinnych i dopiero po całkowitym wyschnięciu nałożyć lakier mówi że nie zaleca się po wyschnięciu wystawianie zastygłego Brunoxa przed malowaniem na deszcz.


Czy ktos to potwierdza ze po zabezpieczeniu brunoxem KONIECZNIE
trzeba nalozyc farbe lub baranka? (chodzi mi o podwozie)
Przedstawiciel widze mowi ze brunox nie jest odporny sam w sobie a wiele wpisow mowi co innego

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:58
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: 4xMazda

Postprzez alk80 » 6 paź 2010, 17:46

nie trzeba malować, możesz nałożyć na brunoxa szpachle albo żywice, ale koniecznie trzeba go czymś przykryć gdyż:
jjsliwka napisał(a):nie zaleca się po wyschnięciu wystawianie zastygłego Brunoxa przed malowaniem na deszcz.
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Piasek » 14 lis 2013, 17:32

Ostatnio bawiłem się Brunoxem i ... niestety to kicha.
Przede wszystkim preparat jest wodozmywalny. Trochę deszczu i po zabezpieczeniu – wszystko spływa.
Po drugie w warunkach podwyższonej wilgotności praktycznie nie wysycha tylko łączy się z wodą co znacznie wydłuża czas do zastosowania jakiejś powłoki zabezpieczającej.
Po trzecie kiedy udało mi się jednak dosuszyć trzecią już nałożoną warstwę i zabezpieczyć całą powierzchnię preparatem antykorozyjnym – po tygodniu zaczyna ponownie wyłazić korozja.
Wystarczy mały odprysk np od kamienia warstwy bitumicznej zabezpieczającej/kryjącej Brunox i dostająca się tym miejscem woda (z solą) zrobi resztę.
Podsumowując:
Brunox to "równie skuteczny" preparat co "ceramizery" i podobne do zarżniętego silnika.

Jego właściwości antykorozyjne może i jakieś są i do czegoś się nadają ale z pewnością nie do zabezpieczenia/napraw korozji w samochodach.

Z przetestowanych i sprawdzonych powłok antykorozyjnych stosowanych na elementy zainfekowane polecam:
Elastometal – farba stosowana do kadłubów okrętowych, konstrukcji stalowych itp. Po wyschnięciu zatrzymuje procesy utleniania stali i tworzy bardzo twardą, odporną na uderzenia i warunki atmosferyczne powłokę
Farby poliuretanowe z chem. utwardzaczem (ale to na oczyszczone powierzchnie). Farbami tymi malowane są np zbiorniki paliwowe stosowane na stacjach paliw. To idzie w ziemię i ma gwarancję na min. 20 lat na zabezpieczenie antykorozyjne. Elementy pomalowane poliretanem po wyschnięciu można kuć młotem i farba nie odpadnie.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2009, 08:38
Posty: 51 (0/1)
Skąd: CRA
Auto: była Mazda Xedos 9 2,5 V6,

Postprzez maziadm » 21 lis 2013, 20:59

SNCF napisał(a):Czy ktos to potwierdza ze po zabezpieczeniu brunoxem KONIECZNIE
trzeba nalozyc farbe lub baranka? (chodzi mi o podwozie)
Przedstawiciel widze mowi ze brunox nie jest odporny sam w sobie a wiele wpisow mowi co innego
Tak.
A tak wogóle ten brunox można sobie w buty wlać, aby być wyższym. Jest dużo lepszych i duuużo tańszych środków.

Kolega
Piasek napisał(a):Elastometal
i to jest strzał w 10tkę. Jednak na ogniska rdzy, pod elastomal winno pójść coś co zatrzyma rdzę. A i nie wiem, które środki i czy w ogóle można coś aplikować na elastomal.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 05:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Hubix » 21 lis 2013, 21:31

Cortanin F zatrzymuję rdzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maziadm » 22 lis 2013, 10:28

Hubix napisał(a):Cortanin F zatrzymuję rdzę.
Tak. Jak każdy kwas fosforowy/otofosforowy.
Ja stosowałem u siebie DintrolRC800.
Najważniejsze to, aby odpowiednio i w odpowiednim czasie zamknąć tą powierzchnie jakimś podkładami.
Np. epoksydowy+akryl albo elastomal+epoksyd.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 05:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Piasek » 22 lis 2013, 10:52

Elastometal to warstwa pierwsza i ostateczna – jak ocynk. Stosujesz raz i nie wymaga żadnych zabezpieczeń.
Tym zabezpieczają np stalowe konstrukcje mostów dając na to 15 lat gwarancji.
Jedyny minus to wodorozcieńczalność:
przy obecnej aurze do stosowania tylko jeżeli dysponujemy suchym i ogrzewanym garażem na kilka dni nim wszystko odparuje i wyschnie. Jak dostanie za wcześnie wody – zmyje się, jak dostanie mrozu – odpadnie.
No i trochę zabawa z nanoszeniem bo konsystencją przypomina silikon. Tego nie nałoży klasycznym pistoletem.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2009, 08:38
Posty: 51 (0/1)
Skąd: CRA
Auto: była Mazda Xedos 9 2,5 V6,

Postprzez Raduli » 8 paź 2014, 07:10

U mnie brunox epoxy nie sprawdził się. Wszytko zrobione z instrukcją, a po 2 miesiącach zaczął się łuszczyć i odpadał z nowym nalotem korozji nawet w miejscach dokładnie oczyszczonych. Powtórzyłem robotę zdziwiony że "taki" cudowny neutralizator rdzy jak brunox epoxy zawiódł i sytuacja się powtórzyła, cała robota od nowa. Zastosowałem elastometal na razie jest ok zobaczymy za rok.

Więc jest 03-2016 i elastometal trzyma się jak należy zero widocznej rdzy !!! :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2013, 22:22
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, 2.0i/GTA
Rok prod. 2003

Postprzez mzebrows » 19 maja 2016, 07:54

Ja co roku testuje inna technologie zabezpieczania ale cudownego srodka jeszcze nie znalazlem:
-Hammerite i inne takie z Castoramy-do klamki przy furtce to sie nadaje ale do samochodu nie polecam

-Sama zywica epoksydowa+lakier tez rdza wylazi

-Dodatkowe zabezpieczanie silikonem tez nic

-Elastometal-najlepszy do tej pory, ale w niektórych miejscach rdza i tak wyszla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 08:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez TukanTychy » 5 wrz 2016, 09:38

Są różne środki do neutralizowania rdzy polecam zajrzeć do tego wątku

viewtopic.php?f=97&t=152721
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2016, 11:05
Posty: 12 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 6
2002 Benzyna Kombi
Poj 1800

Postprzez lucxxx » 2 paź 2016, 18:02

Brunox to niestety kicha straszna. Zresztą polecam oglądnięcie tego materiału
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 11:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez Beny » 2 paź 2016, 20:44

Tez to widziałem ale nie zgadzam się.W zeszłym roku o tej porze obudziłem się ze trzeba zabezpieczyć rudą na rancie błotnika.Jutro wstawię zdjęcie jak to wygląda ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki