Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Giz » 16 wrz 2012, 11:12

Giz napisał(a):na dzien dzisiejszy przednie tarcze dostaja wiekszych wibracji podczas gdy sie intensywnie hamuje – zobaczymy co ASO na to...


Kolejny raz tarcze zostaly wymienione w czerwcu'12 w ramach gwarancji :)
Pewnie po zakonczeniu gwarancji zaloze lepsza wersje jak pisano powyzej by o tym zapomniec.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2010, 12:52
Posty: 87
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6, 2009
Mazda 3, 2.0, 2014

Postprzez SEBAJWACH » 20 lip 2013, 09:28

Witam pytanie dotyczy cx-9 2009r Czy ktoś montował bardziej wydajne tarcze hamulcowe na przód...
Fabryczne są słabe ale jest to bolączka modelu -podobnie jak Q7
Jeżeli wiecie jaki zamiennik jest godny polecenia proszę o info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 18:21
Posty: 40
Skąd: inowrocław/POZNAŃ
Auto: CX-9

Postprzez Giz » 1 sie 2013, 18:20

Obecnie wymienilem (juz po gwarancji) przednie tarcze i klocki na:
– tarcze SP Performance
– klocki Hawk Performance HPS HB656F.684

Zrobione dopiero 1.5k km, poki co jest ok. Poza tym sa one polecane za wielka woda do CX-9'tek
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2010, 12:52
Posty: 87
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6, 2009
Mazda 3, 2.0, 2014

Postprzez michusus » 19 wrz 2013, 22:34

Jako że wcześniej szukałem na tym forum porad, czuję się zobowiązany do podzielenia się swoimi doświadczeniami.
Kupiłem auto z lekkim przelotem 20kkm i zaraz po zakupie odezwały się tarcze. Wymieniłem w ASO grzecznie i bez zgłębiania tematu. Po około 3kkm pierwsza szybka autostrada i pierwsze objawy bicia na nowych tarczach. Po kolejnych podmiejskich 15kkm bałem się już tym autem wyjechać na wakacje. SP Performance były na za dwa miesiące (wakacje) więc zamówiłem Black Diamonds + Hawk Performance. Tarcze nawiercane i nacinane.
I teraz spostrzeżenia: Sprzęt ogólnie ciężki do zakatowania ale na zimno lipa straszna, normalnie jakby klocki ze sklejki były, dopiero po dwóch lub więcej hamowaniach zaczynają pokazywać co potrafią. To że szybko się wychładzają jest fajne, ale jak się ciśnie po autostradzie równo dłuższy czas i nagle trzeba mocno przyhamować to trzeba prawie stawać na pedale (sprzedawca zapewniał, że zestaw będzie się zachowywał jak zwykłe hamulce seryjne). Ułożenie tego zestawu trawa wieki, u mnie przy bardzo spokojnej jeździe trwało to jakieś 1,5kkm. Pylą znacznie bardziej od standardowych ale felgi dają się łatwo oczyścić. Ale jak się jest świadomym ograniczeń to można sobie w końcu swobodnie i bez obaw poprzyciskać... Po około 5kkm jestem zadowolony z zakupu i to pomimo tego że wydałem na obie osie zdrowo ponad 3 tysiące pln.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2013, 21:24
Posty: 9 (1/0)
Skąd: Piaseczno
Auto: CX-9 '10 3,7L
3 BM '15 2,0 AT
Audi Q7 4,2FSI

Postprzez SEBAJWACH » 20 wrz 2013, 12:16

Dzięki Ci wielkie kolego -wreszcie coś obiektywnego i prawdziwego...tego będę się trzymał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 18:21
Posty: 40
Skąd: inowrocław/POZNAŃ
Auto: CX-9

Postprzez Lapino69 » 17 paź 2013, 11:10

Dzień dobry,
przesyłam pełną ofertę do Pana CX9
witam, oferta 4brakes Kraków do modelu cx9:


Tarcze przód szt:
Tarcze Hamulcowe Black Diamond Grooved 12 nacięć
560zł brutto
Tarcze Hamulcowe Black Diamond Grooved 6 nacięć
540zł brutto
Tarcze Hamulcowe SP Performance Slotted (nacinana)Tą tarcze polecam z
klockami Hawk
630zł brutto

Tarcze tył szt:
Tarcze Hamulcowe SP Performance Slotted
500zł brutto

Klocki przód komplet:
Klocki Hamulcowe EBC Yellowstuff
270zł brutto
Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS
290zł brutto
Klocki Hamulcowe SP Performance Street Plus
360zł brutto

Klocki tył komplet:
Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS
240zł brutto
Klocki Hamulcowe SP Performance Street Plus
340zł brutto,

Jest zetaw EBC przód nacinane..tył EBC gładkie plus żólte klocki...auto ma 5 lat i 11.000 mil od nowości i wreszcie hamuje (lepiej niż moje subaru klekot)..całosc z wymianą 3300, polecam chłopaków z 4 Brakes bo ogarniają temat...pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 paź 2013, 10:57
Posty: 5
Skąd: RST
Auto: Mazda CX 9 3.7 aut 2008 r

Postprzez Damiano » 17 paź 2013, 21:17

Ja właśnie wczoraj przetoczyłem tarcze i założyłem klocki EBC Green stuff. Myśłałem o tarczach ATE (540 zł/2szt), ale na razie zdecydowałem się przetoczyć fabryczne (80zł/2szt) ;) . Po weekendzie dam znać jak efekty :D
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 21:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez Giz » 20 paź 2013, 20:47

Zrobione 15k+ km na tarczach jak pisalem powyzej i jak do tej pory zero bicia czy podobnych objawow znanych z oryginalnych tarcz w cx-9.
Sposob hamowania na poczatku podobny do opisu michusus, obecnie bez zastrzezen = zadowolony z zakupu.

pozdr
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2010, 12:52
Posty: 87
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6, 2009
Mazda 3, 2.0, 2014

Postprzez Damiano » 21 paź 2013, 09:52

Informuję, że jak na razie jest super! Zero bicia, pewne hamowanie. Zobaczymy jak długo tak będzie...
Pozdrawiam ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 21:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez drout » 29 gru 2013, 22:06

Ktoś ma na stanie tarcze sp-performance? Chodzi mi gdzie mogę je szybko zakupic? ATE ktoś ma w samochodzie i jakie opinie??
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez depeszman » 17 lut 2014, 12:05

Witam,

problem mam jak wszyscy. Po rozgrzaniu tarcz bicie na maxa. Chcę kupić nowe tarcze i klocki. Co myślicie o tym: 1150 pln z przesyłką tarcze wentylowane + klocki firmy CBK
lub ewentualnie o tym:
http://allegro.pl/tarcze-t-sp-mazda-cx- ... 13024.html

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 00:16
Posty: 28
Auto: Mazda CX-9, 3,7l, 277KM, wersja Europa

Postprzez drout » 17 lut 2014, 19:53

Ja kupilem ATE i klocki Hawk HPS tylko ze jeszcze nie zalozone. Ale robiac wywiad przed zakupem podobno daja rade.
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez Lapino69 » 18 lut 2014, 10:14

Witam mazda cx9 śmiga na ebc zestawie, o którym pisałem wyżej i auto hamuje znakomicie...zero bicia na kierownicy i wibracji kół podczas jazdy....polecam gorąco... <jupi>
Początkujący
 
Od: 17 paź 2013, 10:57
Posty: 5
Skąd: RST
Auto: Mazda CX 9 3.7 aut 2008 r

Postprzez czaknoris » 27 kwi 2014, 14:01

Witam, proszę o napisanie opinii na temat tarcz ATE, jak się sprawują w CX9.
Miałem kiedyś tarcze tej firmy w innym samochodzie i były rewelacyjne ale samochód był prawie połowę lżejszy. Mam nadzieje, że już ktoś użytkuje powyższe tarcze i może wyrazić opinię.
Pozdrawiam
czaknoris
 

Postprzez drout » 28 kwi 2014, 19:23

Mam i polecam. Mam z klockami Hawk
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez cinek78 » 25 sie 2014, 18:14

Mam tez "patent" ( a raczej komplecik) na przednie wichrujące się tarcze . Obecnie zrobione 13 tyś na kpl. , klocki ledwo ruszone, tarcze bez rantów , zaliczone już kilkanaście hamowań w deszczu z niemal maxa do 0 i nic się nie krzywi. Przy czym cena rewelka – kpl. tarcz + klocków niespełna 1 tys zł... ( klocki lekkie spieki , tarcze nawiercane+nacinane) <spoko>
Ostatnio edytowano 26 sie 2014, 08:04 przez Josh, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Wydzielenie do odpowiedniego tematu
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez drout » 26 sie 2014, 11:31

Mam teraz jakieś na wiercone i nacinane tarcze i w porównaniu z ate:
Ate szybciej brały i były ciche
Te co mam teraz na początku biorą słabiej od ate ale za chwile lub jak mocniej depne jest żyleta i staje dęba tylko są głośne
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez P CX-9 » 26 sie 2014, 12:40

Mi założyli w salonie tarcze i klocki EBC. Przejechałem 10.000 km i jest super.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2011, 08:06
Posty: 24
Skąd: lubuskie
Auto: Mazda CX-9 2010

Postprzez cinek78 » 2 wrz 2014, 09:25

uzupełnię moją wypowiedz:
klocki i tarcze mam zainstalowane firmy DOKUJI
jest to japoński zamiennik ori.
tarcze sa nacinane i nawiercane
cena kpl. ok. 800-900 zł.(klocki + tarcze na przód)

plusy –
jak dla mnie same... ;–)
skuteczne hamowanie w każdych warunkach
bardzo dozowalne hamowanie i skuteczne
nic sie nie krzywi, piszczy itp
klocki z kpl. bardzo mało brudzą felgi

minusy:
klocki sa tz. jednorazowego grzania , dla mnie to sie objawia tym, że rano jak podjeżdzam do bramy to hamulce sa takie jakby gumowe – później już są brzytwa!
przy hamowaniu z 170-150 do zera w końcowej fazie hamowania zestaw robi sie nieco głośny ( taki urok nacięć i nawierceń ;–)

nawinięte na zestawie juz ponad 17 tysi i nic się nie dzieje , na tarczach znikomy rant , klocki oceniam na jakies 30% zużycie , co przy gabarytach i masie auta uznaje na rewelacyjny wynik!!

POLECAM!!!
Gdyby ktoś miał problem z zakupem to smiało pisać...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez ute » 7 paź 2014, 21:20

Drout a co Cię skłoniło do wymianki ATE po tak krótkim czasie ? Wcześniej pisałeś że są super i nagle wymiana.

Dużo poruszam się po mieście na krótkich dystansach i martwię się waszymi opiniami że tarcze nawiercane trzeba rozgrzać bo inaczej słabo biorą. Czy tak jest do czasu ułożenia się zestawu czy też to stały element jazdy ?
Wszyscy piszecie że po wymianie na nawiercane, hamowanie staje się głośne, czy to oznacza że je lekko słychać czy raczej że wyją ? Duży hałas przy hamowaniu to jak dla mnie spory dyskomfort.

Obstawiałem dwa zestawy:
Pierwszy od
– tarcze SP Performance
– klocki Hawk Performance

lub ate o który pisze Drout i jestem dość zdezorientowany który wybrać.

Drout napisz co spowodowało zmianę może to pomoże w moim wyborze <co?>
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 23:41
Posty: 25
Auto: Mazda cx-9 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9