Diagnostyka 323 F BJ
Witam.
Obecnie testuję program oraz interfejs umożliwiający diagnostykę Mazdy 323F BJ.Pierwsze testy wypadły dosyć pozytywnie w Mazdzie 323F 2001 rok z silnikiem 1.6 ZM. Jest możliwość odczytu błedów, kasowanie ich oraz co najbardziej interesujące podgląd parametrów bieżących silnika, ABS-u
Poniżej kila screenów:
Wybór modelu
Wybór opcji: SILNIK (PCM), ABS, AIRBAG
Silnik- parametry
Silnik- parametry
ABS- parametry
Po zakończonych testach oczywiście poinformuję
Obecnie testuję program oraz interfejs umożliwiający diagnostykę Mazdy 323F BJ.Pierwsze testy wypadły dosyć pozytywnie w Mazdzie 323F 2001 rok z silnikiem 1.6 ZM. Jest możliwość odczytu błedów, kasowanie ich oraz co najbardziej interesujące podgląd parametrów bieżących silnika, ABS-u
Poniżej kila screenów:
Wybór modelu
Wybór opcji: SILNIK (PCM), ABS, AIRBAG
Silnik- parametry
Silnik- parametry
ABS- parametry
Po zakończonych testach oczywiście poinformuję
323 BJ 1.6 ZM
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
co to za sprzęt i program?
Fajne,ZL da rade?(mam przejściowkd z obd 1 na obd2)
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Jestem właśnie po kolejnych testach oprogramowania i interfejsu.Tak więc po krótce więcej szczegółów:
– program nazywa się CASCADE i współpracuje z interfejsem 16-pinowym na USB
– testowane auto Mazda 323F 2001 rok, silnik benzyna 1.6 ZM ze złączem 16-pinowym pod kierownicą
– program umożliwia diagnostykę sterownika silnika (PCM), ABS-u oraz poduszek powietrznych (AIRBAG)
w tym odczyt i kasowanie błędów.
– w przypadku PCM-u i ABS-u możliwy jest odczyt różnych parametrów rzeczywistych.Np dla silnika jest dostępnych 26 bloków pomiarowych a dla ABS-u 21.
– w opcjach programu są również do wyboru inne modele ale z braku ich dotępności nie miałem możliwości ich sprawdzenia.Tak więc na obecną chwilę nie mogę więcej powiedzieć jak zachowuje się program
Program jest bardzo prosty w obsłudze i efekt jego działania jest bardzo zadowalający.Nie spotkałem się do tej pory z żadnym ogólnie dostępnym oprogramowaniem, które miało by możliwość diagnostyki innych modułów niż silnik w w Mazdzie 323F (mam na myśli interfejs ELM327).
– program nazywa się CASCADE i współpracuje z interfejsem 16-pinowym na USB
– testowane auto Mazda 323F 2001 rok, silnik benzyna 1.6 ZM ze złączem 16-pinowym pod kierownicą
– program umożliwia diagnostykę sterownika silnika (PCM), ABS-u oraz poduszek powietrznych (AIRBAG)
w tym odczyt i kasowanie błędów.
– w przypadku PCM-u i ABS-u możliwy jest odczyt różnych parametrów rzeczywistych.Np dla silnika jest dostępnych 26 bloków pomiarowych a dla ABS-u 21.
– w opcjach programu są również do wyboru inne modele ale z braku ich dotępności nie miałem możliwości ich sprawdzenia.Tak więc na obecną chwilę nie mogę więcej powiedzieć jak zachowuje się program
Program jest bardzo prosty w obsłudze i efekt jego działania jest bardzo zadowalający.Nie spotkałem się do tej pory z żadnym ogólnie dostępnym oprogramowaniem, które miało by możliwość diagnostyki innych modułów niż silnik w w Mazdzie 323F (mam na myśli interfejs ELM327).
323 BJ 1.6 ZM
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Bo_Lo napisał(a):Fajne,ZL da rade?(mam przejściowkd z obd 1 na obd2)
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
a czy cokolwiek udało Ci się odpalić na tym ?
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
gik napisał(a):a czy cokolwiek udało Ci się odpalić na tym ?
to jest po prostu zwykły kawałek kabla ,z jednej strony ma obd1 a z drugiej obd2
podłączylem sie do uniwersalnego urz. diagn. ale nie dalo rady bo mial program tylko do ZMa.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):gik napisał(a):a czy cokolwiek udało Ci się odpalić na tym ?
to jest po prostu zwykły kawałek kabla ,z jednej strony ma obd1 a z drugiej obd2
podłączylem sie do uniwersalnego urz. diagn. ale nie dalo rady bo mial program tylko do ZMa.
Mazda z silnik ZL jest na liście obsługiwanych modeli w programie i ma do wyboru podobne moduły jak ZM.Podejrzewam ,że i wtym silniku była by mozliwość odczytania parametrów silnika, ABS-u itd.
Pytanie jest czy auta z silinikem ZL mają złącze 16-pinowe (OBD2) pod kierownicą czy 17-pinowe w przedziale kierowcy (OBD1)?
323 BJ 1.6 ZM
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
To fajnie było by sprawdzić jak działa program dla ZL-a
W linku znajduje sie program: http://turbobit.net/av18yu82ywrd.html
Jeszcze jedna rzecz.Interfejs współpracuje z autem wyposażonym w gniazdo 17-pinowe z takim rozkładem pinów:
Wiem ,że w modelu 626 były dwa rodzaje gniazd, natomiast w 323 nie wiem dokładnie jak jest.
W linku znajduje sie program: http://turbobit.net/av18yu82ywrd.html
Jeszcze jedna rzecz.Interfejs współpracuje z autem wyposażonym w gniazdo 17-pinowe z takim rozkładem pinów:
Wiem ,że w modelu 626 były dwa rodzaje gniazd, natomiast w 323 nie wiem dokładnie jak jest.
323 BJ 1.6 ZM
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Bo_Lo napisał(a):takie mam
To jest dobra wiadomość
Dobrze było by sprawdzić działanie programu również w innych wersjach silnikowych.
Tak więc jeżeli ktoś z Wrocławia posiada Mazdę z następującymi silinkiem:
– B3
– ZL
– FP
– FS
– RF2A
– RF4A
oraz ze złączem 16-pinowym pod kierownicą to oferuję możliwość podłączenia interfejsu i sprawdzenia parametrów
Osoby zainteresowane proszę o kontakt na priv.
323 BJ 1.6 ZM
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Dzisiaj sprawdziłem inne programy, które wg informacji powinny działać w 323F
A więc tak:
1.Program FORscan
Działa z interfejsem ELM 327. Nawiązał połaczenie z samochodem i wykrył moduł PCM i ABS.
Jest mozliwość odczytu/kasowania błędów oraz odczyt parametrów rzeczywistych.
2.Program ScanXL
Działa z interfejsem ELM 327. Nawiązał połaczenie z samochodem i jest mozliwość wyboru połaczenia z silnikiem lub ABS-em.
Jest mozliwość odczytu/kasowania błędów oraz odczyt parametrów rzeczywistych.
A więc tak:
1.Program FORscan
Działa z interfejsem ELM 327. Nawiązał połaczenie z samochodem i wykrył moduł PCM i ABS.
Jest mozliwość odczytu/kasowania błędów oraz odczyt parametrów rzeczywistych.
2.Program ScanXL
Działa z interfejsem ELM 327. Nawiązał połaczenie z samochodem i jest mozliwość wyboru połaczenia z silnikiem lub ABS-em.
Jest mozliwość odczytu/kasowania błędów oraz odczyt parametrów rzeczywistych.
323 BJ 1.6 ZM
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 180 (17/2)
- Auto: Mazda 3 BK
Sprawdziłem w BA z Z5 1.5 i działa bez problemu będę się kontaktował z innymi osobami z grupy małopolska to sprawdzimy jak z innymi odmianami czy z diesle'ami łączy się równie bezproblemowo
Test programu przez odpięcie czujnika temperatury powietrza w dolocie
Test programu przez odpięcie czujnika temperatury powietrza w dolocie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Abs i reszte tez lyka w z5 ? Ja sprawdzalem forscanem praktycznie wszystkie roczniki w ba i laczy sie tylko z pcm. Jest moze gdzies kat wyprzedzenia zaplonu ?
-
Przemek323c
jak sprawdziłęm swój FORScanem to też widzi tylko PowerControlModul ale przez CASCADE łaczy mi się do ABSu i poduszek więc to niewątpliwa przewaga, szkoda bo FORScan jest dużo bardziej przejżysty
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
spoko z tym że potrzebuje zasilania do laptopa bo bateria jest reliktowa i prawie wogóle nie trzyma jak tylko będą warunki to nie ma problemu przeprowadzimy testa tylko nie wiem czy już nie powinieneś zorganizowac kolejki żeby nie było nieporozumień kto miał być wczesniej
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości