Mazda 3 Sedan 4WD
Strona 1 z 1
Witam!
Planuję przerzucić moją maździochę na napęd 4 kapciowy, plan wygląda tak, że przerzucamy dyferencjał ze skrzynią biegów oraz tylną osią z 323 GTX do mojej 3, co o tym sądzicie + czy macie jakieś inne ewentualne porady lub pomysły?
Myślałem aby to jakoś inaczej zrobić zachowując fabryczną skrzynię (lubię ją ).
Za wszystkie porady i pomysły dzięki z góry, gdy pomysł zostanie zatwierdzony na pewno podzielę się fotorelacją
Pozdrawiam
Planuję przerzucić moją maździochę na napęd 4 kapciowy, plan wygląda tak, że przerzucamy dyferencjał ze skrzynią biegów oraz tylną osią z 323 GTX do mojej 3, co o tym sądzicie + czy macie jakieś inne ewentualne porady lub pomysły?
Myślałem aby to jakoś inaczej zrobić zachowując fabryczną skrzynię (lubię ją ).
Za wszystkie porady i pomysły dzięki z góry, gdy pomysł zostanie zatwierdzony na pewno podzielę się fotorelacją
Pozdrawiam
- Od: 15 wrz 2013, 21:07
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 Sedan 2004 MZP 2.0
jeżeli chcesz naped na 4 to zapomnij o swojej skrzyni.
Jeżeli myślisz o napędzie z 323 GTX'a i włożeniu tej skrzyni do siebie odpuść sobie te skrzynie niestety są papierowe. Najlepszym rozwiązaniem jest próba założenia napędu z Celici 4WD. Niemniej jednak każda taka opcja wiąże się z nową skrzynią plus całym napedem, zawieszeniem półosiami itd. koszt liczyłbym na 20+
Jeżeli myślisz o napędzie z 323 GTX'a i włożeniu tej skrzyni do siebie odpuść sobie te skrzynie niestety są papierowe. Najlepszym rozwiązaniem jest próba założenia napędu z Celici 4WD. Niemniej jednak każda taka opcja wiąże się z nową skrzynią plus całym napedem, zawieszeniem półosiami itd. koszt liczyłbym na 20+
nie wiem czy ktokolwiek z was widział napęd od celiki 4WD. Małe szanse na zmieszczenie tego w 3 a do tego całkiem pokaźna masa. Pewnie, że wszystko się da, ale pod warunkiem, że samochód pójdzie już na zabawkę i się z nim ożenisz
Dopisano 15 wrz 2013, 23:40:
nie wiem czy ktokolwiek z was widział napęd od celiki 4WD. Małe szanse na zmieszczenie tego w 3 a do tego całkiem pokaźna masa. Pewnie, że wszystko się da, ale pod warunkiem, że samochód pójdzie już na zabawkę i się z nim ożenisz
Dopisano 15 wrz 2013, 23:40:
nie wiem czy ktokolwiek z was widział napęd od celiki 4WD. Małe szanse na zmieszczenie tego w 3 a do tego całkiem pokaźna masa. Pewnie, że wszystko się da, ale pod warunkiem, że samochód pójdzie już na zabawkę i się z nim ożenisz
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Masz dwa sensowne rozwiązania lub ich miks, które nie spowodują, że osiwiejesz – dzwonisz do Japonii i ściągasz stamtąd graty od Axeli 4WD. Adaptujesz napęd z "szóstki" MPS.
the right man in the wrong place...
Przede wszystkim będziesz musiał pomyśleć nad zmodyfikowaniem płyty podwozia, bakiem. Z szóstki przenosisz skrzynię, dyfer, półosie, wał po przeróbce. Nie wiem jak dokładnie poszłoby z zawieszeniem. Dlatego sugerowałbym jednak ściągnąć jak najwięcej podzespołów z japońskiej Axeli, najlepiej razem z najważniejszym fragmentem podłogi.
Dopisano 16 wrz 2013 12:40:
Punkt zaczepienia: http://www.awrracing.com/2009/03/30/all ... r-concept/
Dopisano 16 wrz 2013 12:40:
Punkt zaczepienia: http://www.awrracing.com/2009/03/30/all ... r-concept/
the right man in the wrong place...
W sumie najbardziej logicznym wyjsciem byloby sciagniecie calego "dolu" tj plyty, zawieszenia i napedu/przeniesienia napedu z Axeli tj skrzynie, wal, obie osie i ich zawieszenie, oba mechanizmy roznicowe, skrzynie ze wszystkimi elementami, potem to przeszczepic, przerobic i cieszyc sie trojeczka na 4 kapciach pytanie tylko czy jest to oplacalne? Nie
- Od: 15 wrz 2013, 21:07
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 Sedan 2004 MZP 2.0
podmuch chciałem zadać to samo pytanie
przy odpowiednim potraktowaniu budy narzędziami tnącymi to wszystko się zmieści ale chyba nie tego oczekiwał twórca tematu
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
tylko w trójce jest wózek i przekładnia kierownicza na drodze. Tak czy inaczej można to zmieścić wszędzie ale w samochodzie zwyczajnym ulicznym bez sensu.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Taki chyba wlasnie jest zamysl aby rzeźbic
carsik napisał(a):przy odpowiednim potraktowaniu budy narzędziami tnącymi to wszystko się zmieści ale chyba nie tego oczekiwał twórca tematu
to jak nic nie ma być cięte to ja się pytam którędy pójdzie wał?
Sorry ale jak na moje to każda zmiana FWD na AWD wiąże się z cięciem i rzeźbą, adapterami skrzyni itp, itd.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
z moich dośc długich obserwacji 99% myśli, że napęd na 4 kółka będą mieli jak znajdą części. Zupełni nie myślą o tym, że umieszczenie tego w samochodzie to zupełnie inna bajka a samochody mimo, że pozornie wyglądają tak samo mają inną płytę podłogową.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Myślę że najłatwiej jest przerabiać z FWD na AWD auta które były wypuszczane w wersji AWD, wtedy są części, możliwości i jest to realne do zrobienia w sensownej kasie.
zapewniam Cię, że to nie takie proste. Np Celica 4WD i FWD mają kompletnie różne podłogi. To tylko zewnętrznie taki sam samochód.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje