Mazda 3 Sedan 4WD

Postprzez Rashal » 15 wrz 2013, 20:17

Witam!
Planuję przerzucić moją maździochę na napęd 4 kapciowy, plan wygląda tak, że przerzucamy dyferencjał ze skrzynią biegów oraz tylną osią z 323 GTX do mojej 3, co o tym sądzicie + czy macie jakieś inne ewentualne porady lub pomysły?
Myślałem aby to jakoś inaczej zrobić zachowując fabryczną skrzynię (lubię ją :D ).
Za wszystkie porady i pomysły dzięki z góry, gdy pomysł zostanie zatwierdzony na pewno podzielę się fotorelacją ;)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2013, 20:07
Posty: 4
Auto: Mazda 3 Sedan 2004 MZP 2.0

Postprzez People_Hate_Me » 15 wrz 2013, 21:21

jeżeli chcesz naped na 4 to zapomnij o swojej skrzyni.
Jeżeli myślisz o napędzie z 323 GTX'a i włożeniu tej skrzyni do siebie odpuść sobie :) te skrzynie niestety są papierowe. Najlepszym rozwiązaniem jest próba założenia napędu z Celici 4WD. Niemniej jednak każda taka opcja wiąże się z nową skrzynią plus całym napedem, zawieszeniem półosiami itd. koszt liczyłbym na 20+
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Rashal » 15 wrz 2013, 22:35

Ok, zapomniałem ;)
Mówisz, że przekładka z GT4 jest najlepszym rozwiązaniem?
Jeszcze może ktoś ma jakieś sugestie? :)
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2013, 20:07
Posty: 4
Auto: Mazda 3 Sedan 2004 MZP 2.0

Postprzez carsik » 15 wrz 2013, 22:40

nie wiem czy ktokolwiek z was widział napęd od celiki 4WD. Małe szanse na zmieszczenie tego w 3 a do tego całkiem pokaźna masa. Pewnie, że wszystko się da, ale pod warunkiem, że samochód pójdzie już na zabawkę i się z nim ożenisz :)

Dopisano 15 wrz 2013, 23:40:

nie wiem czy ktokolwiek z was widział napęd od celiki 4WD. Małe szanse na zmieszczenie tego w 3 a do tego całkiem pokaźna masa. Pewnie, że wszystko się da, ale pod warunkiem, że samochód pójdzie już na zabawkę i się z nim ożenisz :)
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 21:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez Paweł » 16 wrz 2013, 07:20

Masz dwa sensowne rozwiązania lub ich miks, które nie spowodują, że osiwiejesz – dzwonisz do Japonii i ściągasz stamtąd graty od Axeli 4WD. Adaptujesz napęd z "szóstki" MPS.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rashal » 16 wrz 2013, 10:51

Ok dzieki, tylko teraz tak: czy trzeba by przekladac cale zawieszenie z 6 czy tylko dyferencjaly + skrzynia i czy trzeba by wyniebiac caly uklad kierowniczy?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2013, 20:07
Posty: 4
Auto: Mazda 3 Sedan 2004 MZP 2.0

Postprzez Paweł » 16 wrz 2013, 11:19

Przede wszystkim będziesz musiał pomyśleć nad zmodyfikowaniem płyty podwozia, bakiem. Z szóstki przenosisz skrzynię, dyfer, półosie, wał po przeróbce. Nie wiem jak dokładnie poszłoby z zawieszeniem. Dlatego sugerowałbym jednak ściągnąć jak najwięcej podzespołów z japońskiej Axeli, najlepiej razem z najważniejszym fragmentem podłogi.

Dopisano 16 wrz 2013 12:40:

Punkt zaczepienia: http://www.awrracing.com/2009/03/30/all ... r-concept/
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Rashal » 16 wrz 2013, 12:35

W sumie najbardziej logicznym wyjsciem byloby sciagniecie calego "dolu" tj plyty, zawieszenia i napedu/przeniesienia napedu z Axeli tj skrzynie, wal, obie osie i ich zawieszenie, oba mechanizmy roznicowe, skrzynie ze wszystkimi elementami, potem to przeszczepic, przerobic i cieszyc sie trojeczka na 4 kapciach :) pytanie tylko czy jest to oplacalne? Nie :D
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2013, 20:07
Posty: 4
Auto: Mazda 3 Sedan 2004 MZP 2.0

Postprzez Paweł » 16 wrz 2013, 12:42

Cieszę się, że doszedłeś do tego w niecałe 24h. Co robimy z tematem? :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez podmuch » 16 wrz 2013, 13:54

Jedno pytanie
czemu do 3 by nie weszła skrzynka z celi jak do bagiety wchodzi ?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez People_Hate_Me » 16 wrz 2013, 19:02

podmuch chciałem zadać to samo pytanie :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez carsik » 16 wrz 2013, 19:58

przy odpowiednim potraktowaniu budy narzędziami tnącymi to wszystko się zmieści ale chyba nie tego oczekiwał twórca tematu
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 21:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez podmuch » 17 wrz 2013, 09:42

W BG wystarczy jedno nacięcie lub wycięcie kawałka wielkości 20cm i takowa skrzynka wchodzi.
A ładowanie skrzyni z GTX lub GTR to pomysł godny nagrody Darwina.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez carsik » 17 wrz 2013, 12:50

tylko w trójce jest wózek i przekładnia kierownicza na drodze. Tak czy inaczej można to zmieścić wszędzie ale w samochodzie zwyczajnym ulicznym bez sensu.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 21:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez People_Hate_Me » 17 wrz 2013, 19:44

Taki chyba wlasnie jest zamysl aby rzeźbic :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez tekkenfan » 17 wrz 2013, 22:59

carsik napisał(a):przy odpowiednim potraktowaniu budy narzędziami tnącymi to wszystko się zmieści ale chyba nie tego oczekiwał twórca tematu

to jak nic nie ma być cięte to ja się pytam którędy pójdzie wał?

Sorry ale jak na moje to każda zmiana FWD na AWD wiąże się z cięciem i rzeźbą, adapterami skrzyni itp, itd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez carsik » 18 wrz 2013, 06:32

z moich dośc długich obserwacji 99% myśli, że napęd na 4 kółka będą mieli jak znajdą części. Zupełni nie myślą o tym, że umieszczenie tego w samochodzie to zupełnie inna bajka a samochody mimo, że pozornie wyglądają tak samo mają inną płytę podłogową.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 21:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2013, 15:01

Myślę że najłatwiej jest przerabiać z FWD na AWD auta które były wypuszczane w wersji AWD, wtedy są części, możliwości i jest to realne do zrobienia w sensownej kasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez carsik » 24 wrz 2013, 16:14

zapewniam Cię, że to nie takie proste. Np Celica 4WD i FWD mają kompletnie różne podłogi. To tylko zewnętrznie taki sam samochód.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 21:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje