[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.
I tak i nie. Sama winda, przykrecona jest na tych 2 srubach pod zaslepkami, ale winda polączona jest razem z wyswietlaczem ktory rowniez jest przykrecony na 2 srubach (są one pod panelem radia), niezbedne jest wyciągniecie calego panelu. Dlatego zeby wyciagnąc winde, nalezy odkrecic 4 sruby (2 pod zaslepkami i 2 od wyswietlacza radia). Potem winde od wyswietlacza radia mozna odzielic, ale niestety nie jest to chyba mozliwe przed wyciągnieciem calego zestawu.
Ponizej masz foto, z zaznaczonymi miejscami gdzie znajdują sie sruby... Pzdr.
Ponizej masz foto, z zaznaczonymi miejscami gdzie znajdują sie sruby... Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.

- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Dzięki za odpowiedź,u mnie jest o tyle dobrze,że mam fabryczną navi.Kupiłem już nawigację 7",kabel kątowy mini usb z adapterem pod zapalniczkę itp.Pozostaje kwestia samego włączania nowej nawigacji-czy wykorzystując przycisk TILT jako włączenie nawigacji,automatyczne otwieranie/zamykanie będzie działać tak jak wcześniej?(wywalę tylko ori wyświetlacz,bebechy zostaną)
Chcę się po prostu wpiąć w ścieżkę układu scalonego w nowej nawigacji do przycisku power i połączyć z przyciskiem TILT.
Ogarniał ktoś jeszcze ten temat?
Dzięki wielkie
Chcę się po prostu wpiąć w ścieżkę układu scalonego w nowej nawigacji do przycisku power i połączyć z przyciskiem TILT.
Ogarniał ktoś jeszcze ten temat?
Dzięki wielkie

- Od: 13 lut 2012, 14:43
- Posty: 13
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 6 sedan 2.0 CITD 2003r.
Jezeli chodzi o kabel mini usb kątowy to ja musialem calego rozwalac.. Nie chcial i tak sie tam zmiescic..
Co to podlączenia pod przycisk TILT to spokojnie to zrobisz. Ja tak zrobilem, od przycisku power wyprowadzilem przewody i podpiąlem pod TILT. Dziala bez zarzutu.
Jezeli chodzi otwieranie i zamykanie, to jesli sie nie myle, to bedzie Ci dzialac, tylko pod warunkiem, ze zostawisz stary sprzet. Np. schowany pod siedzeniem albo w schowku (w miejscu DVD). Z tego wzgledu, ze wlasnie navi steruje otwieraniem i zamykaniem windy. A konkretnie jak rozbierzesz, to bedziesz widzial plytke sterującą, ktora jest polączona z monitorem. No chyba ze chcesz wywalic caly sprzet, wtedy bedziesz musial kombinowac z otwieraniem.
Tu masz o tym wszystko. viewtopic.php?f=28&t=40560&start=1760
Pare osob rozgryzlo ten temat. "Mick" z tego co wiem, zostawil sobie wlasnie caly osprzet w schowku, ktos inny wywali wszystko a zamontowal nadprądowy sterownik silnika DC, takze sam mozesz wybierac i kobinowac.
Co to podlączenia pod przycisk TILT to spokojnie to zrobisz. Ja tak zrobilem, od przycisku power wyprowadzilem przewody i podpiąlem pod TILT. Dziala bez zarzutu.
Jezeli chodzi otwieranie i zamykanie, to jesli sie nie myle, to bedzie Ci dzialac, tylko pod warunkiem, ze zostawisz stary sprzet. Np. schowany pod siedzeniem albo w schowku (w miejscu DVD). Z tego wzgledu, ze wlasnie navi steruje otwieraniem i zamykaniem windy. A konkretnie jak rozbierzesz, to bedziesz widzial plytke sterującą, ktora jest polączona z monitorem. No chyba ze chcesz wywalic caly sprzet, wtedy bedziesz musial kombinowac z otwieraniem.
Tu masz o tym wszystko. viewtopic.php?f=28&t=40560&start=1760
Pare osob rozgryzlo ten temat. "Mick" z tego co wiem, zostawil sobie wlasnie caly osprzet w schowku, ktos inny wywali wszystko a zamontowal nadprądowy sterownik silnika DC, takze sam mozesz wybierac i kobinowac.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.

- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Słuchajcie,jeśli mogę coś doradzić w kwestii wywalania czytnika DVD od nawigacji to niestety trzeba ją zostawić z tego względu,że wczoraj zabrałem się za montaż nowej nawigacji i po złożeniu wszystkiego,gdy włączyłem radio nie grał przedni prawy głośnik,a to pewnie dlatego,że nawigacja podłączona jest do niego,po ty by było słychać komunikaty głosowe.Dotyczy to przynajmniej użytkowników z fabryczną navi.

- Od: 13 lut 2012, 14:43
- Posty: 13
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 6 sedan 2.0 CITD 2003r.
Koledzy, więc i ja się zajarałem tematem nawigacji
. Zakupiłem już nawigację GOCLEVER Navio 705V PLUS i oryginalny kompletny monitor nawigacji mazdy 6. Założenie wstępne jest że może gdzieś wcisnę stare bebechy nawigacji by działało otwieranie i zamykanie, tylko że w tym momencie zrodziło mi się następujące pytanie. Otóż skąd oryginalna nawigacja bierze zasilanie do zamykania monitora? Czy jak włożę ten oryginalny monitor nawigacji i podepnę wtyczkę do wyświetlacza radia to będzie działać otwieranie i zamykanie? Sorry za może banalne pytania ale chcę wiedzieć na jakie problemy mogę trafić zanim porozbieram trochę w aucie 
Ja też się przez lukasrapa zajarałem
... poczyniłem podobne zakupy jak Kolega mądry, tylko że tak jak pisałem wyżej nie zamierzam upychać gdzieś starych gratów i sam robię sterowanie tylko, że nie takie jak kolega dexter1515 (dzięki za inspirację) ...
... no i na razie najgorsze mam już za sobą (sterowanie kierunkiem silnika, sterowanie mocą (zmniejszam moc przy domykaniu dlatego tak nie trzaska, wykrycie otwarcia/zamknięcia, automatyczne otwarcie po odpaleniu stacyjki i automatyczne zamkniecie po wyjęciu kluczyka)... pracę potrwają jeszcze pewnie kilka miesięcy, bo muszę to zbudować od zera (na razie mam to w środowisku uruchomieniowym i nie działa jeszcze wszystko co bym chciał), ale mogę już przedstawić początki
Zastanawiam się w ogóle czy dorabiać przycisk OPEN/CLOSE, bo ja kupiłem navi bez wyświetlacza od radia więc będę, miał te same przyciski co poprzednio. Ale skoro navigacja się sama otworzy i sama zamknie, a dodatkowo navroad mi się też sam włączy i wyłączy przy zaniku zasilania to po co mi dodatkowa funkcja zamknięcia podczas jazdy... muszę to przemyśleć ... najwyżej zmienię później oprogramowanie 
A Ty mądry chyba będziesz miał problem to wszystko połączyć, bo z tego co wiem to auto z oryginalną navi ma inną wiązkę (więcej przewodów) niż auto bez navigacji... ale życzę powodzenia
... no i na razie najgorsze mam już za sobą (sterowanie kierunkiem silnika, sterowanie mocą (zmniejszam moc przy domykaniu dlatego tak nie trzaska, wykrycie otwarcia/zamknięcia, automatyczne otwarcie po odpaleniu stacyjki i automatyczne zamkniecie po wyjęciu kluczyka)... pracę potrwają jeszcze pewnie kilka miesięcy, bo muszę to zbudować od zera (na razie mam to w środowisku uruchomieniowym i nie działa jeszcze wszystko co bym chciał), ale mogę już przedstawić początki

A Ty mądry chyba będziesz miał problem to wszystko połączyć, bo z tego co wiem to auto z oryginalną navi ma inną wiązkę (więcej przewodów) niż auto bez navigacji... ale życzę powodzenia


- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
No właśnie też tak się zastanawiam, puki co to mam teraz dni przemyśleń jak to rozwiązaćNIEBO! napisał(a):A Ty mądry chyba będziesz miał problem to wszystko połączyć, bo z tego co wiem to auto z oryginalną navi ma inną wiązkę (więcej przewodów) niż auto bez navigacji... ale życzę powodzenia
. Powoli zaczynam myśleć nad zbudowaniem jakiegoś układu do tej windy, u mnie zamysł jest podobny jak u Ciebie czyli że musi się koniecznie otwierać przy zapłonie i zamykać po wyjęciu kluczyka (dla mnie to niezła bajera Witam
A może by któryś z kolegów który zna się na elektronice by opracował schemat i widok płytki?
W Mazdzie 3 silniczek od nawigacji jest taki sam jak w 6-stce (RF-370CB15370).
Oryginalnie jest on sterowany za pomocą scalaka AN8049.
Potencjometr liniowy 10k który określa pozycję klapki nawigacji.
I ja chcę uruchomić swoją nawigację tylko że chcę aby można było użyć tylko jednego przycisku OPEN/CLOSE.
Tak sobie myśle że potencjometr można wpiąć w obwód z wyjściem na silnik i kiedy narasta rezystancja to wtedy spowalnia się silniczek. A sterowanie silnikiem można zrealizować że po przyciśnięciu przycisku stycznik jest podtrzymywany przez załóżmy 5 sekund. I wtedy jak klapka od nawigacji dochodzi do pozycji krańcowej to potencjometr go spowalnia i po tych 5 sekundach znika napięcie na przekaźniku.
Nie wiem, nie znam się dobrze na elektronice dlatego zadałem pytanie i ktoś kumaty ogarnie to.
Pozdrawiam
Paweł
A może by któryś z kolegów który zna się na elektronice by opracował schemat i widok płytki?
W Mazdzie 3 silniczek od nawigacji jest taki sam jak w 6-stce (RF-370CB15370).
Oryginalnie jest on sterowany za pomocą scalaka AN8049.
Potencjometr liniowy 10k który określa pozycję klapki nawigacji.
I ja chcę uruchomić swoją nawigację tylko że chcę aby można było użyć tylko jednego przycisku OPEN/CLOSE.
Tak sobie myśle że potencjometr można wpiąć w obwód z wyjściem na silnik i kiedy narasta rezystancja to wtedy spowalnia się silniczek. A sterowanie silnikiem można zrealizować że po przyciśnięciu przycisku stycznik jest podtrzymywany przez załóżmy 5 sekund. I wtedy jak klapka od nawigacji dochodzi do pozycji krańcowej to potencjometr go spowalnia i po tych 5 sekundach znika napięcie na przekaźniku.
Nie wiem, nie znam się dobrze na elektronice dlatego zadałem pytanie i ktoś kumaty ogarnie to.
Pozdrawiam
Paweł
-
Paweł_Radom
no i trochę ostatnio podziałałem w temacie, a mianowicie udało my się stworzyć układ który po podaniu napięcia np. po stacyjce otwiera navi a po zaniku napięcia navi się zamyka
. Układ jest dosyć prosty i składa się raptem z czterech przekaźników, diody i dwóch kondensatorów
Po niedzieli jak stworzę schemat układu to wrzucę dla potomnych.
A poniżej przedstawiam to co udało mi się stworzyć ostatnimi wieczorami. Niestety filmik nagrywany telefonem i pod światło więc jakość nie powala na kolana a no i w sumie nie wiem czemu ale na filmiku słychać jak by winda trochą trzaskała w rzeczywistości nie słychać trzaskania
No i dobrnąłem do końca moich zmagań z nawigacją, układ sterujący otwieraniem -zamykaniem windy i włączaniem nawigacji upchnąłem z tyłu nawigacji w obudowę starej płytki od wyświetlacza do tego wszystkiego dorzuciłem kamerkę cofania i teraz jestem zadowolony
Efekty poniżej
I na deser przed chwilą stworzony schemat układu sterującego nawigacją.
To mój pierwszy schemat robiony w paincie także proszę o wyrozumiałość
Dopisano 11 sie 2013 0:28:
A poniżej przedstawiam to co udało mi się stworzyć ostatnimi wieczorami. Niestety filmik nagrywany telefonem i pod światło więc jakość nie powala na kolana a no i w sumie nie wiem czemu ale na filmiku słychać jak by winda trochą trzaskała w rzeczywistości nie słychać trzaskania
No i dobrnąłem do końca moich zmagań z nawigacją, układ sterujący otwieraniem -zamykaniem windy i włączaniem nawigacji upchnąłem z tyłu nawigacji w obudowę starej płytki od wyświetlacza do tego wszystkiego dorzuciłem kamerkę cofania i teraz jestem zadowolony
Efekty poniżej
I na deser przed chwilą stworzony schemat układu sterującego nawigacją.
To mój pierwszy schemat robiony w paincie także proszę o wyrozumiałość
Dopisano 11 sie 2013 0:28:
Ostatnio edytowano 21 sie 2013, 23:53 przez mądry, łącznie edytowano 1 raz
Ponieważ zainspirowaliście mnie do działania to i tu pochwalę się moim urządzeniem
Nawigacja załącza się po przekręceniu kluczka w pierwszą pozycję stacyjki i wyłącza po wycofaniu kluczyka
Nawigacja załącza się po przekręceniu kluczka w pierwszą pozycję stacyjki i wyłącza po wycofaniu kluczyka
Dokładnie, bateria została w urządzeniu- jest to konieczne by nawigacja pamiętała ustawienia. Jeśli chodzi o ładowanie to ładowarka jest podłączona przewodami pod zapalniczkę od tyłu i wszystko ładnie schowane 
hehe powiem tak – najważniejsze, że działa!
Schematu narysowanego w ten sposób nie jestem w stanie przeanalizować, bo mi się po prostu nie chce
Zastanawia mnie tylko czy układ realizuje wyłączenie silnika po otwarciu/zamknięciu jeśli tak to w jaki sposób (napisz tak na szybko) .. za sprawą tych kondensatorów?
Obawiam się, że gdy ja skończę schemat to dopiero mnie zabijecie śmiechem
Schematu narysowanego w ten sposób nie jestem w stanie przeanalizować, bo mi się po prostu nie chce Obawiam się, że gdy ja skończę schemat to dopiero mnie zabijecie śmiechem

- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
No jasne że realizuje wyłączenie silnika po otwarciu i zamknięciuNIEBO! napisał(a):Zastanawia mnie tylko czy układ realizuje wyłączenie silnika po otwarciu/zamknięciu jeśli tak to w jaki sposób
NIEBO! napisał(a):za sprawą tych kondensatorów
a jednak coś tam zerknąłeś
NIEBO! napisał(a):Obawiam się, że gdy ja skończę schemat to dopiero mnie zabijecie śmiechem
albo opadnie nam kopara po prezentacji
początkowo zacząłem się bawić skryptami, ale nie szło mi to
. Więc wyciągnąłem z nawigacji przewody od włącznika i wpiąłem się nimi w zbudowany wcześniej układ sterujący windą nawigacji
Schemacik na dole wątku viewtopic.php?f=28&t=155099&start=20
Schemacik na dole wątku viewtopic.php?f=28&t=155099&start=20
mądry,
W tym schemacie górne, prawe oczko przekaźnika, który jest na samym dole powinno być połączone z masą tak? Pokazałeś fajne rozwiązanie tematu, które zrozumiałem
Gdzie w stacyjce znajdę kabel +12v? Zasilanie stałe +12v wziąłeś z zapalniczki?
W tym schemacie górne, prawe oczko przekaźnika, który jest na samym dole powinno być połączone z masą tak? Pokazałeś fajne rozwiązanie tematu, które zrozumiałem

- Od: 16 cze 2013, 19:00
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3, 2005, 1.6 MZ-CD 110KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje