[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.
I tak i nie. Sama winda, przykrecona jest na tych 2 srubach pod zaslepkami, ale winda polączona jest razem z wyswietlaczem ktory rowniez jest przykrecony na 2 srubach (są one pod panelem radia), niezbedne jest wyciągniecie calego panelu. Dlatego zeby wyciagnąc winde, nalezy odkrecic 4 sruby (2 pod zaslepkami i 2 od wyswietlacza radia). Potem winde od wyswietlacza radia mozna odzielic, ale niestety nie jest to chyba mozliwe przed wyciągnieciem calego zestawu.
Ponizej masz foto, z zaznaczonymi miejscami gdzie znajdują sie sruby... Pzdr.
Ponizej masz foto, z zaznaczonymi miejscami gdzie znajdują sie sruby... Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Dzięki za odpowiedź,u mnie jest o tyle dobrze,że mam fabryczną navi.Kupiłem już nawigację 7",kabel kątowy mini usb z adapterem pod zapalniczkę itp.Pozostaje kwestia samego włączania nowej nawigacji-czy wykorzystując przycisk TILT jako włączenie nawigacji,automatyczne otwieranie/zamykanie będzie działać tak jak wcześniej?(wywalę tylko ori wyświetlacz,bebechy zostaną)
Chcę się po prostu wpiąć w ścieżkę układu scalonego w nowej nawigacji do przycisku power i połączyć z przyciskiem TILT.
Ogarniał ktoś jeszcze ten temat?
Dzięki wielkie
Chcę się po prostu wpiąć w ścieżkę układu scalonego w nowej nawigacji do przycisku power i połączyć z przyciskiem TILT.
Ogarniał ktoś jeszcze ten temat?
Dzięki wielkie
- Od: 13 lut 2012, 14:43
- Posty: 13
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 6 sedan 2.0 CITD 2003r.
Jezeli chodzi o kabel mini usb kątowy to ja musialem calego rozwalac.. Nie chcial i tak sie tam zmiescic..
Co to podlączenia pod przycisk TILT to spokojnie to zrobisz. Ja tak zrobilem, od przycisku power wyprowadzilem przewody i podpiąlem pod TILT. Dziala bez zarzutu.
Jezeli chodzi otwieranie i zamykanie, to jesli sie nie myle, to bedzie Ci dzialac, tylko pod warunkiem, ze zostawisz stary sprzet. Np. schowany pod siedzeniem albo w schowku (w miejscu DVD). Z tego wzgledu, ze wlasnie navi steruje otwieraniem i zamykaniem windy. A konkretnie jak rozbierzesz, to bedziesz widzial plytke sterującą, ktora jest polączona z monitorem. No chyba ze chcesz wywalic caly sprzet, wtedy bedziesz musial kombinowac z otwieraniem.
Tu masz o tym wszystko. viewtopic.php?f=28&t=40560&start=1760
Pare osob rozgryzlo ten temat. "Mick" z tego co wiem, zostawil sobie wlasnie caly osprzet w schowku, ktos inny wywali wszystko a zamontowal nadprądowy sterownik silnika DC, takze sam mozesz wybierac i kobinowac.
Co to podlączenia pod przycisk TILT to spokojnie to zrobisz. Ja tak zrobilem, od przycisku power wyprowadzilem przewody i podpiąlem pod TILT. Dziala bez zarzutu.
Jezeli chodzi otwieranie i zamykanie, to jesli sie nie myle, to bedzie Ci dzialac, tylko pod warunkiem, ze zostawisz stary sprzet. Np. schowany pod siedzeniem albo w schowku (w miejscu DVD). Z tego wzgledu, ze wlasnie navi steruje otwieraniem i zamykaniem windy. A konkretnie jak rozbierzesz, to bedziesz widzial plytke sterującą, ktora jest polączona z monitorem. No chyba ze chcesz wywalic caly sprzet, wtedy bedziesz musial kombinowac z otwieraniem.
Tu masz o tym wszystko. viewtopic.php?f=28&t=40560&start=1760
Pare osob rozgryzlo ten temat. "Mick" z tego co wiem, zostawil sobie wlasnie caly osprzet w schowku, ktos inny wywali wszystko a zamontowal nadprądowy sterownik silnika DC, takze sam mozesz wybierac i kobinowac.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Słuchajcie,jeśli mogę coś doradzić w kwestii wywalania czytnika DVD od nawigacji to niestety trzeba ją zostawić z tego względu,że wczoraj zabrałem się za montaż nowej nawigacji i po złożeniu wszystkiego,gdy włączyłem radio nie grał przedni prawy głośnik,a to pewnie dlatego,że nawigacja podłączona jest do niego,po ty by było słychać komunikaty głosowe.Dotyczy to przynajmniej użytkowników z fabryczną navi.
- Od: 13 lut 2012, 14:43
- Posty: 13
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 6 sedan 2.0 CITD 2003r.
Koledzy, więc i ja się zajarałem tematem nawigacji
. Zakupiłem już nawigację GOCLEVER Navio 705V PLUS i oryginalny kompletny monitor nawigacji mazdy 6. Założenie wstępne jest że może gdzieś wcisnę stare bebechy nawigacji by działało otwieranie i zamykanie, tylko że w tym momencie zrodziło mi się następujące pytanie. Otóż skąd oryginalna nawigacja bierze zasilanie do zamykania monitora? Czy jak włożę ten oryginalny monitor nawigacji i podepnę wtyczkę do wyświetlacza radia to będzie działać otwieranie i zamykanie? Sorry za może banalne pytania ale chcę wiedzieć na jakie problemy mogę trafić zanim porozbieram trochę w aucie 
Ja też się przez lukasrapa zajarałem
... poczyniłem podobne zakupy jak Kolega mądry, tylko że tak jak pisałem wyżej nie zamierzam upychać gdzieś starych gratów i sam robię sterowanie tylko, że nie takie jak kolega dexter1515 (dzięki za inspirację) ...
... no i na razie najgorsze mam już za sobą (sterowanie kierunkiem silnika, sterowanie mocą (zmniejszam moc przy domykaniu dlatego tak nie trzaska, wykrycie otwarcia/zamknięcia, automatyczne otwarcie po odpaleniu stacyjki i automatyczne zamkniecie po wyjęciu kluczyka)... pracę potrwają jeszcze pewnie kilka miesięcy, bo muszę to zbudować od zera (na razie mam to w środowisku uruchomieniowym i nie działa jeszcze wszystko co bym chciał), ale mogę już przedstawić początki
Zastanawiam się w ogóle czy dorabiać przycisk OPEN/CLOSE, bo ja kupiłem navi bez wyświetlacza od radia więc będę, miał te same przyciski co poprzednio. Ale skoro navigacja się sama otworzy i sama zamknie, a dodatkowo navroad mi się też sam włączy i wyłączy przy zaniku zasilania to po co mi dodatkowa funkcja zamknięcia podczas jazdy... muszę to przemyśleć ... najwyżej zmienię później oprogramowanie 
A Ty mądry chyba będziesz miał problem to wszystko połączyć, bo z tego co wiem to auto z oryginalną navi ma inną wiązkę (więcej przewodów) niż auto bez navigacji... ale życzę powodzenia
... no i na razie najgorsze mam już za sobą (sterowanie kierunkiem silnika, sterowanie mocą (zmniejszam moc przy domykaniu dlatego tak nie trzaska, wykrycie otwarcia/zamknięcia, automatyczne otwarcie po odpaleniu stacyjki i automatyczne zamkniecie po wyjęciu kluczyka)... pracę potrwają jeszcze pewnie kilka miesięcy, bo muszę to zbudować od zera (na razie mam to w środowisku uruchomieniowym i nie działa jeszcze wszystko co bym chciał), ale mogę już przedstawić początki

A Ty mądry chyba będziesz miał problem to wszystko połączyć, bo z tego co wiem to auto z oryginalną navi ma inną wiązkę (więcej przewodów) niż auto bez navigacji... ale życzę powodzenia

- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
No właśnie też tak się zastanawiam, puki co to mam teraz dni przemyśleń jak to rozwiązaćNIEBO! napisał(a):A Ty mądry chyba będziesz miał problem to wszystko połączyć, bo z tego co wiem to auto z oryginalną navi ma inną wiązkę (więcej przewodów) niż auto bez navigacji... ale życzę powodzenia

Witam
A może by któryś z kolegów który zna się na elektronice by opracował schemat i widok płytki?
W Mazdzie 3 silniczek od nawigacji jest taki sam jak w 6-stce (RF-370CB15370).
Oryginalnie jest on sterowany za pomocą scalaka AN8049.
Potencjometr liniowy 10k który określa pozycję klapki nawigacji.
I ja chcę uruchomić swoją nawigację tylko że chcę aby można było użyć tylko jednego przycisku OPEN/CLOSE.
Tak sobie myśle że potencjometr można wpiąć w obwód z wyjściem na silnik i kiedy narasta rezystancja to wtedy spowalnia się silniczek. A sterowanie silnikiem można zrealizować że po przyciśnięciu przycisku stycznik jest podtrzymywany przez załóżmy 5 sekund. I wtedy jak klapka od nawigacji dochodzi do pozycji krańcowej to potencjometr go spowalnia i po tych 5 sekundach znika napięcie na przekaźniku.
Nie wiem, nie znam się dobrze na elektronice dlatego zadałem pytanie i ktoś kumaty ogarnie to.
Pozdrawiam
Paweł
A może by któryś z kolegów który zna się na elektronice by opracował schemat i widok płytki?
W Mazdzie 3 silniczek od nawigacji jest taki sam jak w 6-stce (RF-370CB15370).
Oryginalnie jest on sterowany za pomocą scalaka AN8049.
Potencjometr liniowy 10k który określa pozycję klapki nawigacji.
I ja chcę uruchomić swoją nawigację tylko że chcę aby można było użyć tylko jednego przycisku OPEN/CLOSE.
Tak sobie myśle że potencjometr można wpiąć w obwód z wyjściem na silnik i kiedy narasta rezystancja to wtedy spowalnia się silniczek. A sterowanie silnikiem można zrealizować że po przyciśnięciu przycisku stycznik jest podtrzymywany przez załóżmy 5 sekund. I wtedy jak klapka od nawigacji dochodzi do pozycji krańcowej to potencjometr go spowalnia i po tych 5 sekundach znika napięcie na przekaźniku.
Nie wiem, nie znam się dobrze na elektronice dlatego zadałem pytanie i ktoś kumaty ogarnie to.
Pozdrawiam
Paweł
-
Paweł_Radom
no i trochę ostatnio podziałałem w temacie, a mianowicie udało my się stworzyć układ który po podaniu napięcia np. po stacyjce otwiera navi a po zaniku napięcia navi się zamyka
. Układ jest dosyć prosty i składa się raptem z czterech przekaźników, diody i dwóch kondensatorów
Po niedzieli jak stworzę schemat układu to wrzucę dla potomnych.
A poniżej przedstawiam to co udało mi się stworzyć ostatnimi wieczorami. Niestety filmik nagrywany telefonem i pod światło więc jakość nie powala na kolana a no i w sumie nie wiem czemu ale na filmiku słychać jak by winda trochą trzaskała w rzeczywistości nie słychać trzaskania
No i dobrnąłem do końca moich zmagań z nawigacją, układ sterujący otwieraniem -zamykaniem windy i włączaniem nawigacji upchnąłem z tyłu nawigacji w obudowę starej płytki od wyświetlacza do tego wszystkiego dorzuciłem kamerkę cofania i teraz jestem zadowolony
Efekty poniżej
I na deser przed chwilą stworzony schemat układu sterującego nawigacją.
To mój pierwszy schemat robiony w paincie także proszę o wyrozumiałość
Dopisano 11 sie 2013 0:28:
A poniżej przedstawiam to co udało mi się stworzyć ostatnimi wieczorami. Niestety filmik nagrywany telefonem i pod światło więc jakość nie powala na kolana a no i w sumie nie wiem czemu ale na filmiku słychać jak by winda trochą trzaskała w rzeczywistości nie słychać trzaskania
No i dobrnąłem do końca moich zmagań z nawigacją, układ sterujący otwieraniem -zamykaniem windy i włączaniem nawigacji upchnąłem z tyłu nawigacji w obudowę starej płytki od wyświetlacza do tego wszystkiego dorzuciłem kamerkę cofania i teraz jestem zadowolony
Efekty poniżej
I na deser przed chwilą stworzony schemat układu sterującego nawigacją.
To mój pierwszy schemat robiony w paincie także proszę o wyrozumiałość
Dopisano 11 sie 2013 0:28:
Ostatnio edytowano 21 sie 2013, 23:53 przez mądry, łącznie edytowano 1 raz
Ponieważ zainspirowaliście mnie do działania to i tu pochwalę się moim urządzeniem
Nawigacja załącza się po przekręceniu kluczka w pierwszą pozycję stacyjki i wyłącza po wycofaniu kluczyka
Nawigacja załącza się po przekręceniu kluczka w pierwszą pozycję stacyjki i wyłącza po wycofaniu kluczyka
Dokładnie, bateria została w urządzeniu- jest to konieczne by nawigacja pamiętała ustawienia. Jeśli chodzi o ładowanie to ładowarka jest podłączona przewodami pod zapalniczkę od tyłu i wszystko ładnie schowane 
hehe powiem tak – najważniejsze, że działa!
Schematu narysowanego w ten sposób nie jestem w stanie przeanalizować, bo mi się po prostu nie chce
Zastanawia mnie tylko czy układ realizuje wyłączenie silnika po otwarciu/zamknięciu jeśli tak to w jaki sposób (napisz tak na szybko) .. za sprawą tych kondensatorów?
Obawiam się, że gdy ja skończę schemat to dopiero mnie zabijecie śmiechem

Obawiam się, że gdy ja skończę schemat to dopiero mnie zabijecie śmiechem
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :) Jest.. Das Auto :)
No jasne że realizuje wyłączenie silnika po otwarciu i zamknięciuNIEBO! napisał(a):Zastanawia mnie tylko czy układ realizuje wyłączenie silnika po otwarciu/zamknięciu jeśli tak to w jaki sposób
NIEBO! napisał(a):za sprawą tych kondensatorów
a jednak coś tam zerknąłeś
NIEBO! napisał(a):Obawiam się, że gdy ja skończę schemat to dopiero mnie zabijecie śmiechem
albo opadnie nam kopara po prezentacji
początkowo zacząłem się bawić skryptami, ale nie szło mi to
. Więc wyciągnąłem z nawigacji przewody od włącznika i wpiąłem się nimi w zbudowany wcześniej układ sterujący windą nawigacji
Schemacik na dole wątku viewtopic.php?f=28&t=155099&start=20
Schemacik na dole wątku viewtopic.php?f=28&t=155099&start=20
mądry,
W tym schemacie górne, prawe oczko przekaźnika, który jest na samym dole powinno być połączone z masą tak? Pokazałeś fajne rozwiązanie tematu, które zrozumiałem
Gdzie w stacyjce znajdę kabel +12v? Zasilanie stałe +12v wziąłeś z zapalniczki?
W tym schemacie górne, prawe oczko przekaźnika, który jest na samym dole powinno być połączone z masą tak? Pokazałeś fajne rozwiązanie tematu, które zrozumiałem
- Od: 16 cze 2013, 19:00
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3, 2005, 1.6 MZ-CD 110KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje