Demontaż i naprawa/wymiana Intercoolera
Witam ponownie.
Mam maly problem z ktorym chcialbym sie uporac, a w zasadzie posluchac waszej opini.
Do modatora forum prosze o nie przenoszenie (bynajmniej przez kilka dni jesli to mozliwe oczywiscie)
Wiem temat zostal opisany w dziale demontaz i naprawa Intercoolera, ale niestety czekam caly czas na jakies rady moze tu mi sie poszczesci . Wyczytalem wszystkie posty, troszke juz wiem na temat mojego problemu bo jak widze ma ten sam co inni opisujacy, choc i tak jestem zielony
Poniewaz zamierzam sie do tego zabrac mam pytanie zasadnicze,
– Czy moge wyciagnac ten caly IC bez wymiany jakis tam uszczelek?, czy przy wyjmowaniu niestety bede musial je wymienic?
Dolaczam kilka fotek na , ktorych widac duzy wyciek z gory i z dolu. Odziwo sprawdzalem stan oleju i mam max., a tu jak widac sporo tego.
Jeszcze jedno wazne pytanko,
– Czy jazda z takim wyciekiem moze spowodowac jakie kolwiek dalsze problemy?
Pytam bo w razie nie powodzienia demontazu, zastanawiam sie jak dlugo pojezdze na takim czyms.
Niechcialbym w nie inwestowac bo za 2 miechy zjerzdzam do Polski i moja 6-stka pojdzie na czesci.
Pozdrawiam
Mam maly problem z ktorym chcialbym sie uporac, a w zasadzie posluchac waszej opini.
Do modatora forum prosze o nie przenoszenie (bynajmniej przez kilka dni jesli to mozliwe oczywiscie)
Wiem temat zostal opisany w dziale demontaz i naprawa Intercoolera, ale niestety czekam caly czas na jakies rady moze tu mi sie poszczesci . Wyczytalem wszystkie posty, troszke juz wiem na temat mojego problemu bo jak widze ma ten sam co inni opisujacy, choc i tak jestem zielony
Poniewaz zamierzam sie do tego zabrac mam pytanie zasadnicze,
– Czy moge wyciagnac ten caly IC bez wymiany jakis tam uszczelek?, czy przy wyjmowaniu niestety bede musial je wymienic?
Dolaczam kilka fotek na , ktorych widac duzy wyciek z gory i z dolu. Odziwo sprawdzalem stan oleju i mam max., a tu jak widac sporo tego.
Jeszcze jedno wazne pytanko,
– Czy jazda z takim wyciekiem moze spowodowac jakie kolwiek dalsze problemy?
Pytam bo w razie nie powodzienia demontazu, zastanawiam sie jak dlugo pojezdze na takim czyms.
Niechcialbym w nie inwestowac bo za 2 miechy zjerzdzam do Polski i moja 6-stka pojdzie na czesci.
Pozdrawiam
- Od: 15 cze 2010, 07:25
- Posty: 9
- Skąd: Havant
- Auto: Mazda 6 diesel rok 2003
Demontaż / montaż IC nie wymaga wymiany uszczelek.
Zdemontuj IC, wyczyść, znajdziesz pęknięcia na króćcach, IC do wymiany.
Zdemontuj przewód od turbo, daj gazu i sprawdź czy z turbiny nie rzuca olejem.
Zdemontuj IC, wyczyść, znajdziesz pęknięcia na króćcach, IC do wymiany.
Zdemontuj przewód od turbo, daj gazu i sprawdź czy z turbiny nie rzuca olejem.
witam panowie bede wymienial intercooler w swojej madzi i tu moje pytanie... czym najlepiej wyczyscic/rozpuscic ten nagar ktory znajduje se na koncach tych dwoch chyba zeliwnych rurek.. dzieki za podpowiedzi pozdr
- Od: 29 cze 2010, 19:17
- Posty: 24
- Skąd: Wolverhampton UK
- Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r
szczotka druciana na wiertarce
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ostatnio chciałem odkręcić przewód dolny od intercoolera. Po odkręceniu dwóch śrubek za nic nie mogłem oddzielić tej rury od intercoolera. Delikatnie szarpalem, opukiwałem i ... nic. Czy oprócz tych 2 śrubek jest jeszcze jakieś mocowanie?
wklejam tekst z zablokowanego postu:
Jak wiadomo wystepuja 2 problemy z IC w Mazda 6 GG
1. Pekniecie i wyciek oleju
2. Zatkanie blotem (z sola) od kola poprzez kratke w oslonie nadkola
efektem tego IC wyglada nie ciekawie – oblepiony zaolejonym blotem – pozostaje wymiana (co mnie czeka niebawem fotorelacja)
przemyslenia i pytania jakie mnie przyszly do glowy:
1. Zamontowanie oslony pomiedzy IC a kratka – mniejsza prawnosc chlodzenia, ale jaka jest sprawnosc chlodzenia zatkanej blotem chlodnicy ?
2. Czy ktos montowal wentylator za / przed IC ?
Pytania pomocne przy wymianie:
1. Czy sa uszczelki na polazeniu IC – rura od i do IC
2. Czujnik temperatury – wykrecic ze starego IC wkrecic do nowego – jest jakies uszczelnienie ?vgw
wiem ze na temat uszczelek juz pisano ;–)
Jak wiadomo wystepuja 2 problemy z IC w Mazda 6 GG
1. Pekniecie i wyciek oleju
2. Zatkanie blotem (z sola) od kola poprzez kratke w oslonie nadkola
efektem tego IC wyglada nie ciekawie – oblepiony zaolejonym blotem – pozostaje wymiana (co mnie czeka niebawem fotorelacja)
przemyslenia i pytania jakie mnie przyszly do glowy:
1. Zamontowanie oslony pomiedzy IC a kratka – mniejsza prawnosc chlodzenia, ale jaka jest sprawnosc chlodzenia zatkanej blotem chlodnicy ?
2. Czy ktos montowal wentylator za / przed IC ?
Pytania pomocne przy wymianie:
1. Czy sa uszczelki na polazeniu IC – rura od i do IC
2. Czujnik temperatury – wykrecic ze starego IC wkrecic do nowego – jest jakies uszczelnienie ?vgw
wiem ze na temat uszczelek juz pisano ;–)
- Od: 8 cze 2009, 17:38
- Posty: 21
- Skąd: Walbrzych
- Auto: Mazda 6
Postanowiłem skleić swój intercooler ponieważ zauważyłem że zaczyna się pocić lewe nadkole. Po wyjęciu coolera znalazłem pęknięcie w tym samym miejscu co u wszystkich (łączenie chłodnicy z rurą na dole). I tu moje pytanie: moja madzia ma silnik RF-7J 143KM a na moim coolerze jest napis Denso RF-5C. Mój ma tylko jeden czujnik a z tego co wyczytałem na forum powinny być dwa (chyba). Mam za to drugą wtyczkę pustą przymocowaną do nadkola. Czy to normalne? Czy może wcześniej już ktoś zmieniał chłodnicę. Ktoś się orientuje w temacie?
-
Raczek_L
Koledzy pytanie, chcialbym założyć sportowy iintercooler do mojej mazdy 6 2.0 136 KM
mozecie mi powiedziec jak dobrać intercooler
jak się montuje taka rzecz
mozecie mi powiedziec jak dobrać intercooler
jak się montuje taka rzecz
-
jackowiak
Witam
Ja przy okazji demontażu zderzaka obejrzałem IC. Po oczyszczeniu znalazłem jedno pęknięcie na dolnym króćcu:
Pęknięcie zakleiłem klejem dwuskładnikowym – płynne aluminium (szczegóły na priv), kupionym w sklepie motoryzacyjnym. Po zastygnięciu uzyskuje wg zapewnień producenta pełną wytrzymałość metalu. Po wyschnięciu struktura jest jednolita i błyszcząca, co niestety uniemożliwiło wykonanie dobrego zdjęcia.
Pozdrawiam
Ja przy okazji demontażu zderzaka obejrzałem IC. Po oczyszczeniu znalazłem jedno pęknięcie na dolnym króćcu:
Pęknięcie zakleiłem klejem dwuskładnikowym – płynne aluminium (szczegóły na priv), kupionym w sklepie motoryzacyjnym. Po zastygnięciu uzyskuje wg zapewnień producenta pełną wytrzymałość metalu. Po wyschnięciu struktura jest jednolita i błyszcząca, co niestety uniemożliwiło wykonanie dobrego zdjęcia.
Pozdrawiam
- Od: 9 wrz 2008, 10:42
- Posty: 49
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03
Z czasem i tak pęknie. Ja kleiłem już trzy razy różnymi klejami i po roku to samo. Na tych łączeniach powstają za duże naprężenia od zmian temperatury i drgań silnika. Połączenie intercoolera z aluminiową rurą jest za ciasne i jedno drugie rozsadza.
Teraz zamiast kleić czwarty raz poszukam intercoolera od 2.2D
Teraz zamiast kleić czwarty raz poszukam intercoolera od 2.2D
witam przy okazji wymiany progów zdjolem przedni zderzak i zajrzalem do ic wydawalo mi sie ze zaczyna syczec cooler leciutko spocony olejem zato totalnie zalepiony blotem grzechem bylo by go nie umyc niestety po umyciu jestem pewien ze syczy ale madzia zrobila sie zrywniejsza moim zdaniem mozna by uniknac problemow z ic ( zatkany blotem,pekajace krucce,itp.) montujac inny cooler na srodku ja przymierzalem z focusa i pasowalby mam wiec pytanie czy ktos robil juz cos takiego jesli tak to prosil bym o jakis opis operacji madzia pojedzie do lakiernika wiec bede mial kilka dni na skompletowanie zestawu dziekuje i pozdrawiam
- Od: 14 sty 2015, 20:37
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 6 2,0 diesel 136KM 2002r
Witam,
mnie rownież dopadła awaria intercoolera. Po demontażu znalazłem 4 pęknięcia i doszedłem do wniosku, że trzeba kupić nowy. Pytanie brzmi: czy mogę użyć starych rur (tych aluminiowych) do połączenia z nową chłodnicą, ktora ma plastikowe wloty:
Jeśli tak, to czy oprócz wymiany uszczelek powienienem czym smarować przed włożeniem?
pozdr
mnie rownież dopadła awaria intercoolera. Po demontażu znalazłem 4 pęknięcia i doszedłem do wniosku, że trzeba kupić nowy. Pytanie brzmi: czy mogę użyć starych rur (tych aluminiowych) do połączenia z nową chłodnicą, ktora ma plastikowe wloty:
Jeśli tak, to czy oprócz wymiany uszczelek powienienem czym smarować przed włożeniem?
pozdr
- Od: 13 maja 2004, 10:54
- Posty: 7
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 136KM, 2002
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6