Kod błędu 0403
Witam!
Proszę wszystkich o szybką pomoc czy to jest błąd 0403 ,bo juz sam nie wiem sprawdziłem juz wszystko związane z egr,a błąd i tak powraca.PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŻ
http://www.youtube.com/watch?v=C3cjAlO_8h4
Proszę wszystkich o szybką pomoc czy to jest błąd 0403 ,bo juz sam nie wiem sprawdziłem juz wszystko związane z egr,a błąd i tak powraca.PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŻ
http://www.youtube.com/watch?v=C3cjAlO_8h4
- Od: 18 sty 2010, 12:54
- Posty: 75
- Skąd: Hajnówka
- Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r
Tak miga,ale przeważnie gdy przekraczam 100km/h,ale nie zawsze.Po skasowaniu błędu jest spokój na jakieś 100km,ale potem znowu błąd powraca.To co zrobiłem to wyczyściłem egr,sprawdziłem szczelność wężyków,i czy jest podciśnienie przy egr,oczywiście jest.Przeczyściłem tez kostki przy elektrozaworkach ale tez bez rezultatu.Dodam że egr mam zaślepiony ale to juz chyba ze trzy lata,a błąd pokazał sie od niedawna.Chodzi mi po głowie żeby przedłużyć czymś odrobinkę ten bolec ruchomy czujnika egr Może to pomoże,bo kończą mi się już pomysły
- Od: 18 sty 2010, 12:54
- Posty: 75
- Skąd: Hajnówka
- Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r
może problem tkwi w samy zaworze.
no więc skapitulowałem... co ok 100, 200 lub 300 km (losowo) wywala błąd P0403.
brak spadku mocy, spalanie takie samo, jedynie kontrolka miga i denerwuje.
1. Przepływomierz czyszczony wielokrotnie w efekcie wymieniony na nowy...
2. Przewody – wężyki sprawdzone – szczelne...
3. zaworki solenoidowe (elektrozaworki) sprawdzone, przedmuchane, wyczyszczone w efekcie wymienione na nowe/ używki wymieniane pojedyńczo na przemian i oba na raz – raczej sprawne
4. zawor EGR – bez elektroniki/czujnika, sterowany tylko podcisnieniowo – sprawdzony, czyszczony, podcisnienie dochodzi, podnosi, nie zawiesza sie, działa..
5. kabelki elektryczne – wizualnie ok, brak urwanych, zgnitych, przetartych.
6. najgorsze jest to ze po resecie wszystko działa, podcisnienie dochodzi do zaworu i nim porusza.. dopiero po xxx km jest error, brak pomysłów co sprawdzić/wymienić.
HELP!!
brak spadku mocy, spalanie takie samo, jedynie kontrolka miga i denerwuje.
1. Przepływomierz czyszczony wielokrotnie w efekcie wymieniony na nowy...
2. Przewody – wężyki sprawdzone – szczelne...
3. zaworki solenoidowe (elektrozaworki) sprawdzone, przedmuchane, wyczyszczone w efekcie wymienione na nowe/ używki wymieniane pojedyńczo na przemian i oba na raz – raczej sprawne
4. zawor EGR – bez elektroniki/czujnika, sterowany tylko podcisnieniowo – sprawdzony, czyszczony, podcisnienie dochodzi, podnosi, nie zawiesza sie, działa..
5. kabelki elektryczne – wizualnie ok, brak urwanych, zgnitych, przetartych.
6. najgorsze jest to ze po resecie wszystko działa, podcisnienie dochodzi do zaworu i nim porusza.. dopiero po xxx km jest error, brak pomysłów co sprawdzić/wymienić.
HELP!!
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Wie ktoś coś o kodzie 14 i 48? Na diagnostyce powiedziano mi ze mam sprawidzić kod błedu nr 14 i 48. Mazda 2.0 DiTD 90KM.
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
No właśnie pali się. 4x długo i 8x krótko. Neonix pisał że lewy.
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Kod 14 uszkodzony tylny czujnik abs lewy świeci się wtedy abs i kontrolka od ręcznego
Kod 48 sygnalizowany przez poduszki powietrzne czerwona mruga 4 długie a żółta 8 szybkie uszkodzona mata pasażera w siedzeniu jak się nie mylę gdzieś jest foto relacja jak ten błąd usunąć w razie kolizji poduszki masz nie aktywne i nie zadziałają do puki nie usuniesz tego błędu
Mała poprawka żółta kontrolka 4 długie a czerwona 8 szybki
Kod 48 sygnalizowany przez poduszki powietrzne czerwona mruga 4 długie a żółta 8 szybkie uszkodzona mata pasażera w siedzeniu jak się nie mylę gdzieś jest foto relacja jak ten błąd usunąć w razie kolizji poduszki masz nie aktywne i nie zadziałają do puki nie usuniesz tego błędu
Mała poprawka żółta kontrolka 4 długie a czerwona 8 szybki
No dobra, z tym że zółta świeci się cały czas bez mrugania (żółta po lewej) a czerwona po prawej mruga 4x dlugo i 8x krótko.
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
U siebie robiłem reset tego błędu dawno temu i teraz kurcze nie pamiętam czy ta żółta świeciła cały czas a czerwona tylko mrugała ale to nie ważne błąd 48 mata pasażera uszkodzenie spróbuj rozłączyć i włączyć kostki pod siedzeniem poruszaj kablami może pomoże jeśli nie mata do wymiany lub obejście jej
Już długo mam ten błąd. Kiedyś wystarczyło poruszać siedzeniem przód tył i było ok teraz nawet nie pomagają wtyczki. Już się przyzwyczaiłem do tego aczkolwiek fajnie by było gdyby nic mi nie mrugało... Najlepiej wyciągnąć żarówkę i problem z głowy! Joke!
Tylko Mazda...
- Od: 11 wrz 2012, 08:47
- Posty: 81
- Skąd: Pomorskie, Bytów
- Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była
Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest
Wiesz fajnie by było aby poduszki zadziałały jak będą potrzebne a teraz masz nie aktywne i nie zadziałają w razie kolizji, wypadku w poradniku BJ masz opisane jak sobie z tym poradzić i skasować ten błąd 10 min, roboty i już nic nie mruga na desce
Witam. Niedawno wywaliło mi błąd 0403. Po skasowaniu ujechałem ok 500 km i niestety to samo. Jak narazie wyczyściłem EGR i trochę poobserwowałem (zastanawiałem się nad zaślepieniem ale jednak nie zdecydowałem się). Z obserwacji EGRa w innych autach (Mondeo, Pg 406) i porównaniu wyszło, że mój rusza się dość ślamazarnie, a mianowicie na wolnych obrotach strasznie wolno (prawie niewidocznie) podnosi się ok 1mm, a po przygazowaniu szybko zamyka, a i podciśnienie wydaje mi się strasznie słabe prawie niewyczuwalne. Próbując ręcznie popchać zawór trzeba użyć trochę siły ale chodzi nawet gładko. Jak to powinno prawidłowo wyglądać w naszych autkach? Ile mniej więcej mm u was podnosi się zawór i jakie jest podciśnienie? Czy to może być wina EGRa czy podciśnienia czy może jednak działa prawidłowo i przyczyny błędu szukać gdzie indziej?
- Od: 25 sty 2013, 20:12
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101 KM 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości