Za duże spalanie. Co to moze być?
pojeździłem trochę w wekkend tak dla samego sprawdzenia co i jak. Jest stosunkowo ciepło, nie kasowałem średniego wskazania paliwa i z 11l wskazuje w tej chwili 9,5 l , kolega ma Audii A3 sportback , spalanie 6,3 litra przy 2.0 146 KM . Na Autocentrum.pl pokazują całkiem inne spalanie i to nie jest 5 raportów tylko na prawdę sporo. Jak spalanie nie spadnie w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy to będę miał do sprzedania "szustkę" jak w profilu
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
Pisz o tym więcej – na pewno ktoś kupi takiego "chlejusa"
Zrozum w końcu, że ten silnika tak ma, a jak jeszcze z DPF i jeżdżąc na krótkich odcinkach, to masz normalne spalanie. Samo wyskoczenie na trasę i zrobienie 50 km nic nie da w wypalaniu. jak zrobisz kilka pełnych baków, policzysz średnią, to będziesz miał wynik – i zostaw w spokoju ten komputer.
Mój po mieście 20 tys. mieszk., gdzie non stop są skrzyżowania, nie ma dwupasmówek, są światła, ciągłe zmiany biegów, hamowania i przyspieszana na odcinku 50-100 metrów itp. pali zimą około 8,5-9 litrów (136 KM, oczywiście bez DPF), a robię króciutkie odcinki (5-10 km). W trasie spokojnie spada do 6 litrów, a czasami niżej jak włączy mi się "niedzielniak". Moje średnie z prawie pótora roku jest 7.77 l (65% miasto, 35% trasa) – trzeba było kupić bez DPF. Ewentualnie jakiegoś klekota z grupy VAG. Tam spalanie jest mniejsze, ale za do 2masa i wtryski lecą na łeb, na szyję. Nie porównuj A3 sportback`a, bo to maleństwo w porównaniu do M6, a w dodatku właśnie VAG. Na autocentrum, to sami bajkopisarze są, co wpisują różne bzdury, na to w ogóle nie patrz.
Kup żonie coś małego w benzynie, sobie na trasy zostaw szóstkę i będziesz miał spokój
Zrozum w końcu, że ten silnika tak ma, a jak jeszcze z DPF i jeżdżąc na krótkich odcinkach, to masz normalne spalanie. Samo wyskoczenie na trasę i zrobienie 50 km nic nie da w wypalaniu. jak zrobisz kilka pełnych baków, policzysz średnią, to będziesz miał wynik – i zostaw w spokoju ten komputer.
Mój po mieście 20 tys. mieszk., gdzie non stop są skrzyżowania, nie ma dwupasmówek, są światła, ciągłe zmiany biegów, hamowania i przyspieszana na odcinku 50-100 metrów itp. pali zimą około 8,5-9 litrów (136 KM, oczywiście bez DPF), a robię króciutkie odcinki (5-10 km). W trasie spokojnie spada do 6 litrów, a czasami niżej jak włączy mi się "niedzielniak". Moje średnie z prawie pótora roku jest 7.77 l (65% miasto, 35% trasa) – trzeba było kupić bez DPF. Ewentualnie jakiegoś klekota z grupy VAG. Tam spalanie jest mniejsze, ale za do 2masa i wtryski lecą na łeb, na szyję. Nie porównuj A3 sportback`a, bo to maleństwo w porównaniu do M6, a w dodatku właśnie VAG. Na autocentrum, to sami bajkopisarze są, co wpisują różne bzdury, na to w ogóle nie patrz.
Kup żonie coś małego w benzynie, sobie na trasy zostaw szóstkę i będziesz miał spokój
Ostatnio edytowano 16 mar 2011, 04:19 przez agnostyk, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Nie no, oczywiście ze sprzedażą żartowałem, za dużo zainwestowałem w to auto, a po za tym długo zastanawiałem się nad zakupem auta i jest to w swoim rodzaju mój ideał samochodu, nawet jak by palił 15 to bym go nie sprzedał, ma w sobie to COŚ , jest duży , sportowy a zarazem ekskluzywny , wersja po lifcie to wizualnie rewelacja. Teraz szukam ciekawych alusów z oponkami na lato , i przed sezonem letnim polerka ;] , a z rowerem nie przejdzie szkoda że sprzedałem starą civic, na krótkie odcinki była idealna...
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
motorynke najlepiej, bo idzie lato..agnostyk napisał(a):.....Kup żonie coś małego w benzynie, ...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jezdzilem V50tka, 2 litrowy diesel o tej samej mocy, waga tez ok 1500 kg i zamykalem sie w 8,5l. W mazdzie bez DPF – 10,5l. Przy czym V50 wydawalo sie byc duzo bardziej dynamiczne, kultura pracy silnika tez duzo lepsza. Nie jest to dla mnie wielki dramat, bo koszty paliwa to nie wszystkie koszty zwiazane z eksploatacja, a Mazda jest poki co bezawaryjna. Ale uwazam, ze 2litrowy diesel spalajacy 10-11 litrow w miescie to porazka. To nie jest normalne spalanie dla aut tego segmentu z takim silnikiem.
-
arekkom
arekkom napisał(a):Ale uwazam, ze 2litrowy diesel spalajacy 10-11 litrow w miescie to porazka. To nie jest normalne spalanie dla aut tego segmentu z takim silnikiem.
bo miasto, to nie jest normalne miejsce do jazdy dieslem – zrozumcie to w końcu "maniacy" niskiego spalania.
Diesel jest dobry tylko w trasie, w sensie ekonomiczny. Koniec kropka
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Coś musi być na rzeczy, bo wiele ososób narzeka na wysokie spalanie swoich 6. Bo nie oszukujmy się, te spalanie jak na diesel to jest dużo za duże i to jeszcze 121km. M6 143KM 06', którą swego czasu oglądałem, zimą w trasie pokazywała 6-7l(z cięzką nogą) w mieście ok. 8l(właściciel zapewniał że ten pomiar jest zgodny z dystrybutorem-znałem problem 6-stek i ich różnego spalania więc zwróciłęm na to uwagę).
Oczywiście, diesel w założeniu jest autem na trasy, ale również w założeniu jest on dużo ekonomiczniejszy niż silnik benzynowy (zarówno w trasie jak i w mieście). W tym przypadku o ekonomiczności nie ma mowy. Z drugiej strony, jak robisz krótkie odcinki + miasto + zima to webasto swoje weźmie, dpf swoje weźmie (procedura wypalania), rozgrzać silnik też musi.
Poczekaj na wiosne i przebujaj auto w trasie. To jest dobra okazja, aby zabrać żone na weekend w jakieś malownicze miejsce. Tylko trzaśnij konkretną odległość, przeprowadź procedure wypalania DPF i wtedy sprawdź.
Oczywiście, diesel w założeniu jest autem na trasy, ale również w założeniu jest on dużo ekonomiczniejszy niż silnik benzynowy (zarówno w trasie jak i w mieście). W tym przypadku o ekonomiczności nie ma mowy. Z drugiej strony, jak robisz krótkie odcinki + miasto + zima to webasto swoje weźmie, dpf swoje weźmie (procedura wypalania), rozgrzać silnik też musi.
Poczekaj na wiosne i przebujaj auto w trasie. To jest dobra okazja, aby zabrać żone na weekend w jakieś malownicze miejsce. Tylko trzaśnij konkretną odległość, przeprowadź procedure wypalania DPF i wtedy sprawdź.
- Od: 2 lip 2010, 14:29
- Posty: 58
- Skąd: Białystok/Łódź
- Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb
używam, ale tam są opisane sytuacje gdzie świeci kontrolka DPF a mi na szczęście nie świeci. Za dużo postów za mało informacji... Ciężko cokolwiek znaleźć , pomieszane są dyskusje o niczym z ważnymi informacjami. Ja tez tego nie powinienem tu pisać ale tak naprawdę nie ma gdzie...
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
konrad1235 napisał(a):Mam instrukcje w wersji austryjackiej, nie ma pl , nie mam manuala w ogóle jestem goły....
no juz nie placz... prosze... podpowiem, gdzie jest...
w dziale GG/GY... zaglada tam kolega?
tylko prasze nie pytaj sie w nowym watku: gdzie znajde instrukcje?
... lecz uzyj szukajki
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Powiem że czytam całe forum bo interesuje mnie co się dzieje w mojej mazdzie, ale dowiedziałem się kto ma ile dzieci, jaki lubi kolor itp. Sam moderuje jedne z największych forum w polsce . Nie ma tutaj tematu gdzie ludzie po prostu gadają tak jak my teraz, bo nie jest to odpowiednie miejsce na tego typu przemyślenia, ale gdzie to napisać... A jak mam 500 postów do przeczytania o DPF to nawet mi się szukać nie chce... oczywiście 90% z nich w ogóle nie jest potrzebnych. Reasumując , widzę że są naprawdę dobrzy ludzie na tym forum , i znają się na rzeczy . Niestety dostęp do rzeczowych informacji zawartych przez nich na postach jest bardzo utrudniony.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
konrad1235 napisał(a):A jak mam 500 postów do przeczytania o DPF to nawet mi się szukać nie chce...
Najlepiej zacznij od przeczytania/przeszukania podwieszonego Poradnika o silnikach Diesla.
konrad1235 napisał(a):..... Sam moderuje jedne z największych forum w polsce . ...Niestety dostęp do rzeczowych informacji zawartych przez nich na postach jest bardzo utrudniony.
Pozdrawiam
to może podsuń modom informacje jak i co poprawic, aby było lepiej!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to może podsuń modom informacje jak i co poprawic, aby było lepiej!
pozdr.E
Myślę że sam wiesz w czym jest problem i nie tylko Ty, skoro to napisałeś to znaczy że miałeś podobny problem z wyszukiwaniem jak i ja. Na forum są umieszczane naprawdę cenne i istotne informację, jest to najlepsze forum Mazdy w pl , ale nie najlepsze z pośród forum innych marek. Sprawa jest prosta, wystarczy oddzielić istotne informację od dyskusji takich jak ta, żeby potencjalny użytkownik znalazł post który go interesuje, ale pytania pisał już w innym temacie... to dobre rozwiązanie. Jeszcze jedno, za dużo uprawnień dla nowego użytkownika np. ja jestem jakieś 2-3 tygodnie na forum i mogę pisać co i gdzie mi się podoba tym samym zaśmiecać forum, posty serwisowe powinni moderować osoby które się na tym znają...
pozdrawiam
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
Chcesz porozmawiać luźno na temat swojego auta? To wejdź na poniższy link
viewtopic.php?f=60&t=115696&view=unread#unread
Chcesz porozmawiać o pierdołach? To wejdź na poniższy link
viewforum.php?f=8
Chcesz zasugerować coś modom? To wejdź na poniższy link
viewforum.php?f=3
i przestań już biadolić, bo przynudzasz
sprawa jest prosta – wystarczy używać znaków globalnych do wyszukiwania pożądanych wyrazów, fraz... to naprawdę nie boli.
viewtopic.php?f=60&t=115696&view=unread#unread
Chcesz porozmawiać o pierdołach? To wejdź na poniższy link
viewforum.php?f=8
Chcesz zasugerować coś modom? To wejdź na poniższy link
viewforum.php?f=3
i przestań już biadolić, bo przynudzasz
konrad1235 napisał(a):Sprawa jest prosta, wystarczy oddzielić istotne informację od dyskusji takich jak ta, żeby potencjalny użytkownik znalazł post który go interesuje
sprawa jest prosta – wystarczy używać znaków globalnych do wyszukiwania pożądanych wyrazów, fraz... to naprawdę nie boli.
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
Witam niewiem czy ten temat jest nadal aktualny ale się dołącze.
Od przedwczoraj jestem posiadaczem tak jak to piszecie takiego cacka. 143 Km 2006 rok zadbana z pewnej reki. Sprzedajacy zapewniał mnie ze pali 8 do 9 w miescie. A tu niespodzianka komp potrafi pokazać 13,9 litra. Udało mi sie zbic tą wartośc do 10 ale musiałem pojeżdzic o 23 po mieście czyli zero ruchu no i sobota rano podobnie. Niewiem czy powinienem byc przerażony tym co sie dzije ?
Do tej pory jeżdziłem corollą kombi 2.0 90 KM i ona paliła max 8 litrów. Fakt ze nie jeżdże długich odcinków ale ponad 10 litrów gdy za oknam niema mrozu to horror.
Od przedwczoraj jestem posiadaczem tak jak to piszecie takiego cacka. 143 Km 2006 rok zadbana z pewnej reki. Sprzedajacy zapewniał mnie ze pali 8 do 9 w miescie. A tu niespodzianka komp potrafi pokazać 13,9 litra. Udało mi sie zbic tą wartośc do 10 ale musiałem pojeżdzic o 23 po mieście czyli zero ruchu no i sobota rano podobnie. Niewiem czy powinienem byc przerażony tym co sie dzije ?
Do tej pory jeżdziłem corollą kombi 2.0 90 KM i ona paliła max 8 litrów. Fakt ze nie jeżdże długich odcinków ale ponad 10 litrów gdy za oknam niema mrozu to horror.
-
bartek3110
bartek3110 napisał(a):Od przedwczoraj
Wyjeździj przynajmniej 1 pełny zbiornik i dopiero wtedy podnoś płacz.
Teraz jesteś – po prostu – niewiarygodny
bartek3110 napisał(a):Witam niewiem czy ten temat jest nadal aktualny ale się dołącze.
Od przedwczoraj jestem posiadaczem tak jak to piszecie takiego cacka. 143 Km 2006 rok zadbana z pewnej reki. Sprzedajacy zapewniał mnie ze pali 8 do 9 w miescie. A tu niespodzianka komp potrafi pokazać 13,9 litra. Udało mi sie zbic tą wartośc do 10 ale musiałem pojeżdzic o 23 po mieście czyli zero ruchu no i sobota rano podobnie. Niewiem czy powinienem byc przerażony tym co sie dzije ?
Do tej pory jeżdziłem corollą kombi 2.0 90 KM i ona paliła max 8 litrów. Fakt ze nie jeżdże długich odcinków ale ponad 10 litrów gdy za oknam niema mrozu to horror.
A zrobiłeś już te 100km chociaż? Mi od resetu ustawień dopóki nie zrobie tej setki to też pokazuje czasem spalanie rzędu 13l, ale to nic nie znaczy. Przy końcu paliwa pokazuje już średnie spalanie mniej więcej takie jakie jest rzeczywiste, czyli koło 7,5.
- Od: 30 sie 2011, 13:16
- Posty: 50
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.
Dzisiaj jade na działkę więc zrobię setkę po trasie. Podziele się obserwacjami. A od poniedziałku przetestuje cykl miejski i również napiszę. W mojej Madzi podobno trzeba wymienic jakies uszczelki pod wtryskami moze to ma wpływ na większe pijaństwo.
-
bartek3110
poczytaj sobie poradnik na forum-naprawdę wiele istotnych rzeczy się dowiesz(np o Twoich podkładkach)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Napewno poczytam zwłaszcza ze teraz te tematy mnie dotyczą w końcu ją mam i narazie mieć bede.
-
bartek3110
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6