Po wymianie SCV dalej problem poniżej -10. Czy to pompa?
czy ktos wie jak domowym sposobem sprawdzic czy pompa działa ........?/ jak popusciłem przy wtryskach rurke to cos tam leci ale czy to nie powinno byc duze cisnienie....(300bar) a to kapie...
- Od: 8 lut 2012, 11:50
- Posty: 19
- Skąd: okolice Mietkowa
- Auto: Mazda 6 /combi/ impression/ 2004/combi 2.0 /136km
Teza z wadliwym filtrem knechta potwierdzona. W moim przypadku nie bylo problemow z odpalaniem, byly problemy z "zabka" po paru kilometrach jazdy, gdy temperatura spadala ponizej -12st C:
– pierwszy dzien wiekszych mrozow – dlawienie sie i gasniecie silnika po 5 kilometrach
– wymiana filtra paliwa na nowy knechta – na drugi dzien to samo
– dolewanie lepszego paliwa, depresatorow – nie pomoglo.
– czyszczenie sitka – na drugi dzien to samo
– wymiana zaworu SCV – na drugi dzien to samo
– powtorna wymiana filtra paliwa na oryginalny z ASO – bingo – dzisiaj przy minus 15 dojechalem do pracy, zrobilem jeszcze pare kilometrow, przegonilem samochod – wszystko OK.
Mam nadzieje, ze to jest koniec przygod ponizej -12 C. Gdyby problem jednak powrocil dam wam znac.
Ps. Mam do sprzedania uzywany i dzialajacy zawor SCV :–)
– pierwszy dzien wiekszych mrozow – dlawienie sie i gasniecie silnika po 5 kilometrach
– wymiana filtra paliwa na nowy knechta – na drugi dzien to samo
– dolewanie lepszego paliwa, depresatorow – nie pomoglo.
– czyszczenie sitka – na drugi dzien to samo
– wymiana zaworu SCV – na drugi dzien to samo
– powtorna wymiana filtra paliwa na oryginalny z ASO – bingo – dzisiaj przy minus 15 dojechalem do pracy, zrobilem jeszcze pare kilometrow, przegonilem samochod – wszystko OK.
Mam nadzieje, ze to jest koniec przygod ponizej -12 C. Gdyby problem jednak powrocil dam wam znac.
Ps. Mam do sprzedania uzywany i dzialajacy zawor SCV :–)
-
arekkom
Porównania filtrów ciąg dalszy:
-dzisiejszy poranek u mnie -24 st.C auto celowo zostawione pod chmurką, filtr ORI Mazdy; auto odpala z bólem dopiero za trzecim razem, jak już złapało to poklepało chwilę wtryskami i chodziło OK, nie gasło, trzymało równo obroty – no to w codzienną trasę do roboty 50 km – przez pierwsze 15 min nic złego się nie działo, zero żabkowania, później zauważyłem że w okolicach 3 tyś. obr delikatnie szarpie więc spokojnie nie przekraczając tych obrotów przejechałem resztę drogi.
Reasumując: w porównaniu do Knechta auto przedewszystkim nie gaśnie i delikatnie żabkuje dopiero w wyższych zakresach obrotów, dodam że dwa dni temu jak miałem rano -20 st.C auto odpaliło za pierwszym razem i żabkowania w ogóle nie było – wtedy w paliwie miałem dodatkowo jakiś dodatek do dizla – dzisiaj czysta ropa.
-dzisiejszy poranek u mnie -24 st.C auto celowo zostawione pod chmurką, filtr ORI Mazdy; auto odpala z bólem dopiero za trzecim razem, jak już złapało to poklepało chwilę wtryskami i chodziło OK, nie gasło, trzymało równo obroty – no to w codzienną trasę do roboty 50 km – przez pierwsze 15 min nic złego się nie działo, zero żabkowania, później zauważyłem że w okolicach 3 tyś. obr delikatnie szarpie więc spokojnie nie przekraczając tych obrotów przejechałem resztę drogi.
Reasumując: w porównaniu do Knechta auto przedewszystkim nie gaśnie i delikatnie żabkuje dopiero w wyższych zakresach obrotów, dodam że dwa dni temu jak miałem rano -20 st.C auto odpaliło za pierwszym razem i żabkowania w ogóle nie było – wtedy w paliwie miałem dodatkowo jakiś dodatek do dizla – dzisiaj czysta ropa.
podpinam
Nie odpala, gaśnie w trakcie jazdy.
Dzwoniąc do ASO powiedzieli że to zawór SCV. Zamówiłem, wymieniłem i to samo. Pokrótce o objawach.
Samochód bardzo ciężko odpala, czasem aż do wyczerpania akumulatora.
Jeżeli już odpali, to często gaśnie mimo dodania gazu.
Potrafi zgasnąć podczas jazdy, zdążyłem siłą rozpędu zaparkować go na parkingu, i przyjśc napisać ten post.
Siedząc zmartwiony w tej mażdzie i myśląc co może być przyczyną. Usłyszałem jakiś dziwny bulgot wydobywający sięz okolic zbiornika paliwa. Coś siętam dzieje. Po odkręceniu korka bylo bardzo duże ciśnienie tak jakbym odkręcał zgazowaną coca colę. Po odkręceniu samochód zgasł i już nie chce odpalić w ogóle.
HELP MI.
Nie odpala, gaśnie w trakcie jazdy.
Dzwoniąc do ASO powiedzieli że to zawór SCV. Zamówiłem, wymieniłem i to samo. Pokrótce o objawach.
Samochód bardzo ciężko odpala, czasem aż do wyczerpania akumulatora.
Jeżeli już odpali, to często gaśnie mimo dodania gazu.
Potrafi zgasnąć podczas jazdy, zdążyłem siłą rozpędu zaparkować go na parkingu, i przyjśc napisać ten post.
Siedząc zmartwiony w tej mażdzie i myśląc co może być przyczyną. Usłyszałem jakiś dziwny bulgot wydobywający sięz okolic zbiornika paliwa. Coś siętam dzieje. Po odkręceniu korka bylo bardzo duże ciśnienie tak jakbym odkręcał zgazowaną coca colę. Po odkręceniu samochód zgasł i już nie chce odpalić w ogóle.
HELP MI.
-
maz0101
Jeśli zdążyłeś rozładować aku to naładuj. Następnie pompką na filtrze paliwa napompuj paliwo, potem gorącą wodą polej po filtrze i po wężach. Jak odpali to wymień filtr paliwa.
ps napompowanie całego filtra może potrwać dobre kilkanaście minut przekonałem się o tym po wymianie
ps napompowanie całego filtra może potrwać dobre kilkanaście minut przekonałem się o tym po wymianie
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
deluge
Gdy pompuje pomką ręczną to po kilku 5-7 wcisnieciach leci paliwo pod samochod...gdybym tak pompowal kilka minut to 2 litry spokojnie wyleci..ale z tą gorącą wodą to dobry pomysł utro spróbuję. Dzięki za sugestie.
Gdy pompuje pomką ręczną to po kilku 5-7 wcisnieciach leci paliwo pod samochod...gdybym tak pompowal kilka minut to 2 litry spokojnie wyleci..ale z tą gorącą wodą to dobry pomysł utro spróbuję. Dzięki za sugestie.
-
maz0101
maz0101 napisał(a): leci paliwo pod samochod...gdybym tak pompowal kilka minut to 2 litry spokojnie wyleci..
Przepraszam, a dlaczego nie podepniesz przewodu paliwowego tylko chlapiesz napędem gdzie popadnie?
maz0101 napisał(a):deluge
Gdy pompuje pomką ręczną to po kilku 5-7 wcisnieciach leci paliwo pod samochod...gdybym tak pompowal kilka minut to 2 litry spokojnie wyleci..ale z tą gorącą wodą to dobry pomysł utro spróbuję. Dzięki za sugestie.
albo korek/motylek od spodu filtra dokręć.
nic dziwnego, że nie pali ...
Ostatnio edytowano 10 lut 2012, 18:34 przez deluge, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
byłem teraz i sprawdziłem, przewody podpiete, korek/motylek dokręcony, a paliwo cieknie gdy pompuje..U was też tak jest?
-
maz0101
maz0101 napisał(a):paliwo cieknie gdy pompuje
Pytanie skąd cieknie. Jeśli rozszczelniła się obudowa to tylko do śmieci się nadaje.
maz0101 napisał(a):byłem teraz i sprawdziłem, przewody podpiete, korek/motylek dokręcony, a paliwo cieknie gdy pompuje..U was też tak jest?
Znalazłeś przyczynę problemów... zlokalizuj nieszczelność i ją usuń. I powinno być OK.
Skąd dokładnie cieknie?
mecher wyczyścił sitko( nic na nim nie było) ale wyczyścił, wymienił filtr paliwa( marki Man- 90pln) i po przespanej nocy w garażu madzia pięknie pracuje. dojeżdżam pod blok, parkuje idę spać. rano wstaje grzeje auto -kilka minut webasto się nie załącza- próbuje ruszyć żabka
nie zamierzam wydać 600 zł na SCV( choć ciekawi mnie czy mam ten wadliwy- JAK TO SPRAWDZIĆ? )
wolę czekać wiosny niż wymienić pół auta. mam też colta z 92 roku chodzi jak złoto- 6 lat i dwie awarie w sumie za 400 zł naprawy a tu auta 10 razy więcej warte i śpi pod blokiem wiem , wiem benzyna to nie diesel
nie wiem czy filtr man-a ma tą samą przypadłość co Knecht ale ciekawi mnie ile Was kosztował filtr oryginał zakupiony w ASO?
dodam jeszcze że mam odlane 0,5l paliwa V-power z shella( przed tankowaniem dawka skydd)– po spędzonej nocy na zewnątrz w butelce około 25% parafiny na dnie aż biało, a paliwo shell się chwali że bez dodatków do -27 stopni śmiech i żenada- moja noga na shellu już nie postanie. złożyłem reklamacje na paliwo i załączyłem próbkę tego ich cud paliwa za 6,22pln/ litr- minął ponad tydzień i nikt się nie odezwał. w sumie po co ? bo niby co mi powiedzą że to nie ich paliwo na shella
nie zamierzam wydać 600 zł na SCV( choć ciekawi mnie czy mam ten wadliwy- JAK TO SPRAWDZIĆ? )
wolę czekać wiosny niż wymienić pół auta. mam też colta z 92 roku chodzi jak złoto- 6 lat i dwie awarie w sumie za 400 zł naprawy a tu auta 10 razy więcej warte i śpi pod blokiem wiem , wiem benzyna to nie diesel
nie wiem czy filtr man-a ma tą samą przypadłość co Knecht ale ciekawi mnie ile Was kosztował filtr oryginał zakupiony w ASO?
dodam jeszcze że mam odlane 0,5l paliwa V-power z shella( przed tankowaniem dawka skydd)– po spędzonej nocy na zewnątrz w butelce około 25% parafiny na dnie aż biało, a paliwo shell się chwali że bez dodatków do -27 stopni śmiech i żenada- moja noga na shellu już nie postanie. złożyłem reklamacje na paliwo i załączyłem próbkę tego ich cud paliwa za 6,22pln/ litr- minął ponad tydzień i nikt się nie odezwał. w sumie po co ? bo niby co mi powiedzą że to nie ich paliwo na shella
- Od: 29 sty 2012, 11:45
- Posty: 4
- Auto: madzia 6 kombi, 2.0 TD; produkcja 11.2004
U mnie objaw tylko taki, że poniżej -10 nie odpala. Aku wymieniłem i różnica jest tylko taka, że mogę dłużej go żyłować. Jak już cudem odpali po półgodzinnym kręceniu na nowym aku to nie ma żadnych żabek i innych tego typu rzeczy. Jeździ płynnie nie traci mocy. Wczorajsza jazda przy -20 i podczas jazdy wszystko ok. Dziś rano – 10 i nie odpaliła. Jak postoi w ciepłym garażu to odpala od kopa :–) Już nie mam pomysłów co to może być
- Od: 28 lis 2009, 19:55
- Posty: 12
- Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan
boger01 napisał(a):Dziś rano – 10 i nie odpaliła. Jak postoi w ciepłym garażu to odpala od kopa :–)
A świece żarowe działają?
Wszystkie 4 świece wymieniane w zeszłym roku: wstawione Denso, bo miałem podobną sytuację z nieodpaleniem w mrozy. Kontrolka od świec gaśnie w różnym czasie w zależności od temperatury zewnętrznej, wiec myślę, że działają. Oprócz tego sprawdzone przed zimą, podłączone na krótko do aku były ok. Proszę o dalsze propozycje diagnozy. Przypomnę:
1. sitko w baku czyste
2. Filtr powietrza wymieniony
3. filtr paliwa oryginał
4. świece ok
5 Przepływka wypłukana
6. Aku nowe
1. sitko w baku czyste
2. Filtr powietrza wymieniony
3. filtr paliwa oryginał
4. świece ok
5 Przepływka wypłukana
6. Aku nowe
- Od: 28 lis 2009, 19:55
- Posty: 12
- Skąd: Bydgoszcz/Warszawa/Grudziądz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 136KM 04r sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6