Problem z podświetleniem konsoli nawiewów i wskaźników – wspólna dyskusja
Podświetlenie zrobione Trochę było roboty bo wszystkie mi popaliło,noi kombinowanie z tymi malutkimi żaróweczkami we włącznikach,ale warto było
jelson napisał(a): do suwaków (3sztuki)
w wersji z kompletem suwaków wchodzi tam tylko jedna,bodajże R5,takie same jak do popielniczki i zapalniczki
Co do tłumika to zrobiłem dziurkę małym wiertłem(fi6),wyleciało sporo wody,ale problem z dymem dalej jest noi jednak tłumik troszkę głośniej pracuje,ale mi to nie przeszkadza,takie info dla potomnych
wilusjdm napisał(a):Możesz troche obroty zmniejszyć powinno być po kłopocie
jak się dowiem jak to zrobić to napewno tak zrobię,choć z drugiej strony pózniej obroty są OK więc nie wiem czy to pomoże
jozi28
Avatar użytkownika
Posty: 25
Od: 26 mar 2011, 19:00
Skąd: Oświęcim
Auto: Mazda 323c
pozdrówka
Dopisano 13 lut 2013, 20:55:
hmmm.. tylko nie wiem jak to u Ciebie wygląda...
jelson napisał(a): do suwaków (3sztuki)
w wersji z kompletem suwaków wchodzi tam tylko jedna,bodajże R5,takie same jak do popielniczki i zapalniczki
Co do tłumika to zrobiłem dziurkę małym wiertłem(fi6),wyleciało sporo wody,ale problem z dymem dalej jest noi jednak tłumik troszkę głośniej pracuje,ale mi to nie przeszkadza,takie info dla potomnych
wilusjdm napisał(a):Możesz troche obroty zmniejszyć powinno być po kłopocie
jak się dowiem jak to zrobić to napewno tak zrobię,choć z drugiej strony pózniej obroty są OK więc nie wiem czy to pomoże
jozi28
Avatar użytkownika
Posty: 25
Od: 26 mar 2011, 19:00
Skąd: Oświęcim
Auto: Mazda 323c
pozdrówka
Dopisano 13 lut 2013, 20:55:
hmmm.. tylko nie wiem jak to u Ciebie wygląda...
- Od: 26 mar 2011, 20:00
- Posty: 26
- Skąd: Oświęcim
- Auto: Mazda 323c
Czy ja dobrze rozumiem? Panel nawiewów ma tylko jedną żarówkę, taką jaka jest w popielniczce? U mnie problem nie tkwi w tych pojedynczych żaróweczkach co się zapalają na przycisku jak się go włączy, tylko podświetlenie całego panelu nawiewu.
Dzięki, zerknęłam i wiem mniej więcej jak mam to rozebrać
luki_92_92 napisał(a):Proponuję przejrzeć ten temat
viewtopic.php?f=116&t=65068
niby do F, ale w C jest na pewno bardzo podobnie. Nie miałem czasu przeczytać całego tego wątku czy jest tam coś o panelu nawiewów, ale możliwe że coś tam znajdziesz
Dzięki, zerknęłam i wiem mniej więcej jak mam to rozebrać
- Od: 10 lut 2012, 15:26
- Posty: 98
- Skąd: Szczecinek
- Auto: Wcześniej: Mazda 323C 1,5, 96r.
Obecnie: Ford Focus cmax 1,8 benzyna, 2005r.
Właściwie to za te przyciski i suwaki odpowiadają bodajże dwie żarówki, ale nie pamiętam jaki rozmiar. Światło jest rozszczepiane przez taki plastik żeby z dwóch żarówek podświetlało się wszystko. Te lampki oznaczające wciśnięty przycisk to osobne żaróweczki w każdym przycisku.
Witam.
Padło mi podświetlenie liczników i panelu nawiewów.
Wczoraj rozłożyłem deskę i dobrałem się do liczników z licznikami wydaje się być ok, ale na wtyczce tej środkowej wchodzącej do liczników są przewody oznaczone ILL(+) i ILL(–) i po włączeniu oświetlenia na obu pojawia się napięcie +12
I nie wiem gdzie i czego szukać, przekaźniki pod maską dwa tylko i na moje oko działają, bezpieczniki ok.
PS. Jeszcze jedna kwestia. Po włączeniu świateł nie przygasa zegarek ani radio. Czyli tak jakby światła były wyłączone.
Padło mi podświetlenie liczników i panelu nawiewów.
Wczoraj rozłożyłem deskę i dobrałem się do liczników z licznikami wydaje się być ok, ale na wtyczce tej środkowej wchodzącej do liczników są przewody oznaczone ILL(+) i ILL(–) i po włączeniu oświetlenia na obu pojawia się napięcie +12
I nie wiem gdzie i czego szukać, przekaźniki pod maską dwa tylko i na moje oko działają, bezpieczniki ok.
PS. Jeszcze jedna kwestia. Po włączeniu świateł nie przygasa zegarek ani radio. Czyli tak jakby światła były wyłączone.
- Od: 7 kwi 2011, 18:19
- Posty: 13
Widzę chętnych do pomocy nie brakuje:D Ale nic wczoraj całe popołudnie z miernikiem w garści i szukanie przyczyny. Rozłożyłem m.in. manetkę włączania świateł (powziąłem informacje że podświetlenie może może być załączane oddzielnie z manetki) tam jedna z blaszek była lekko odymiona. Przetarłem złożyłem i działa. Czy to było przyczyną to nie wiem bo w między czasie rozpięte były wszystkie kostki każdy bezpiecznik wyjęty sprawdzony, żaróweczki posprawdzane po raz n-ty, popodginane blaszki przy żaróweczkach.
PS. Pamiętajcie o regulacji jasności podświetlenia, po złożeniu dalej nie świeciło do momentu aż mnie olśniło, że regulator jasności leży nadal w desce z moimi plecami.
PS. Pamiętajcie o regulacji jasności podświetlenia, po złożeniu dalej nie świeciło do momentu aż mnie olśniło, że regulator jasności leży nadal w desce z moimi plecami.
- Od: 7 kwi 2011, 18:19
- Posty: 13
Kol. cronoseek – czemu zakładasz nowy temat skoro już jest dyskusja o problemach związanych z oświetleniem wskaźników?
Uzupełnij proszę też profil o typ autka i lokalizację.
A temat dołączę do dyskusji wspólnej.
Uzupełnij proszę też profil o typ autka i lokalizację.
A temat dołączę do dyskusji wspólnej.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nikelajer napisał(a):Witam,od kilku dni mam problem z podświetleniem zegarów. Może w sumie nie problem- po prostu nie działają. Dodatkowo po kilku dniach zauważyłem, że nie świecą mi się światła pozycyjne, tylne + tylne przeciwmgielne oraz brzęczyk nie piszczy że światła nadal zapalone gdy silnik już zgaszony.Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (i te przy pedałach i pod maską) i nic nie jest przepalone. Na wszelki wypadek wymieniłem bezpiecznik tail na nowy ale nic z tego. Przeszukiwałem forum ale natknąłem się tylko na tematy że również te rzeczy nie działały ale albo nie było odpowiedzi, albo padło że już wszystko działa ale bez podania rozwiązania Ma ktoś jakiś pomysł gdzie co sprawdzać? Od razu mówię, że miernika nie mam, chyba gdzieś próbnik głęboko mam schowany ale nawet nie wiem czy działa
W innym temacie pisałem i poproszono mnie żebym tu dyskusję przeniósł więc przenoszę się
Mierników i innych narzędzi nie miałem więc zawiozłem samochód od elektryka. Przed chwilą zadzwonił i powiedział że spaliły się styki przy włączniku chyba. Po 19.00 będę wiedział więcej, w każdym razie nie był to problem wypiętej wtyczki czy rozizolowania kabla.
Widzę jednak, że od momentu zakupu samochodu, a to już z 3 lata nawet nie zdawałem sobie sprawy, że przycisku od nawiewu również czy też stop/przeciwmgielne mogą być podświetlone (w sensie ikonki tych przycisków). Elektryk powiedział że za 80-100 zł by to zrobili ale jest z tym strasznie dużo zabawy. Trzeba chyba będzie wziąć urlop i się pobawić samemu..
- Od: 4 paź 2010, 09:50
- Posty: 14
- Skąd: Giżycko/Warszawa
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1995r.
powiem ci tak w 323 c jak kupiłem nie miałem podświetlenia nawiewu. Puki nie padło podświetlenie zegarów to nie zwracałem na to uwagi. Jak mi wymienili podświetlenie zegarów to sie zdziwiłem bo sie świecił również panel nawiewu (który sie nie świecił) w 323f wydaje mi się że poszczególne guziki sie powinny świecić. Natomiast brzęczyk po zgaszeniu silnika to poruszaj czujnikami w dzwiach bo mogą styku gdzieś nie mieć , a przeciwmgilene i pozycyjne to pewnie czujniki albo jakieś przekaźniki
A widzisz, dobrze że ktoś coś odpisał bo zapomniałem że miałem dodać co dokładnie było:)
Wiązka jakaś od włącznika się przepaliła stąd nie dochodził impuls. Musieli kierownicę wyciągać żeby się do tego dobrać. Także samemu bez narzędzi bym nie doszedł
A przyciski na desce mam podświetlone, tylko właśnie oznaczenia przycisków czy suwak nie świecą się. Na pewno żarówka przepalona tylko kombinowania trochę jest żeby się tam dostać.
Wiązka jakaś od włącznika się przepaliła stąd nie dochodził impuls. Musieli kierownicę wyciągać żeby się do tego dobrać. Także samemu bez narzędzi bym nie doszedł
A przyciski na desce mam podświetlone, tylko właśnie oznaczenia przycisków czy suwak nie świecą się. Na pewno żarówka przepalona tylko kombinowania trochę jest żeby się tam dostać.
- Od: 4 paź 2010, 09:50
- Posty: 14
- Skąd: Giżycko/Warszawa
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 1995r.
ja również mam problem z podswieltleniem licznika i nawiewu.
sprawdziłem bezpieczniki były ok, rozebrałem licznik 1 żaróweczka była spalona wiec ją wymieniłem.
padły podejrzenia na sciemniacz. podmieniłem sciemniacz od innej BA i nadal ciemno. moze jeszcze przełacznik zespolony?? tylko nie mam odwagi sie za to zabrac. chyba ze macie jeszcze inne pomysły
sprawdziłem bezpieczniki były ok, rozebrałem licznik 1 żaróweczka była spalona wiec ją wymieniłem.
padły podejrzenia na sciemniacz. podmieniłem sciemniacz od innej BA i nadal ciemno. moze jeszcze przełacznik zespolony?? tylko nie mam odwagi sie za to zabrac. chyba ze macie jeszcze inne pomysły
-
Dawid
- Od: 13 sty 2009, 00:13
- Posty: 2035 (9/10)
- Skąd: EPA ....
- Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r
Tak. Musisz zdjąć obudowę deski, pod nią jest zegarek i sterowanie nawiewem, ogrzewaniem szyby i awaryjnych.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk 4
Witajcie.
Jestem w trakcie naprawy podświetlenia na wszystkich panelach.
Kupiłam swoją Madlenkę miesiąc temu i w środku było ciemno jak w d....
Jest to mój pierwszy samochód, nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z tego typu sprawami.
Ale poczytałam forum, fotorelacje są bardzo pomocne i dziękuję wszystkim, którzy wypowiadają sie w tematach, bo to wiele pomaga.
Udało mi się zrobić na razie podświetlenie całego środkowego panelu, czyli: światła awaryjne, podgrzewanie tylnej szyby, panel nawiewu, oświetlenie popielniczki.
Teraz zamierzam zabrać się za wskaźniki po obu stronach kierownicy, czyli w sumie 4 wskaźniki.
I tutaj mam problem i proszę o pomoc, bo nie mogę się do tego dostać!!
Wczoraj we wszystkich pozycjach próbowałam wsadzić tam rękę i jakoś wycisnąć te wskaźniki, ale nie ma bata!
Szukałam na forum, ale nie znalazłam jak się do tego dobrać.
Poniżej pokazuję zdjęcie (nie moje auto ale znalazłam układ taki jak u mnie): ten kokpit w samochodzie nie jest podzielony jak u niektórych tylko jest w jednej całości.
Na czerwono wskaźniki, do których chcę się dobrać.
Zielona strzałka to taka mała obudowa, która udało mi się ściągnąć.
na żółto zaznaczony schowek, który odkręciłam od dołu.
Mimo tego nie udało mi się wyciągnąć tych wskaźników, kostki da radę poodpinać ale nie mogę wycisnąć wskaźników, bo jest za mało miejsca!
Kombinowałam nożami, śrubokrętami żeby te zatrzaski docisnąć i móc wysunąć ale nie da rady
Podpowiedzcie mi coś
Jestem w trakcie naprawy podświetlenia na wszystkich panelach.
Kupiłam swoją Madlenkę miesiąc temu i w środku było ciemno jak w d....
Jest to mój pierwszy samochód, nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z tego typu sprawami.
Ale poczytałam forum, fotorelacje są bardzo pomocne i dziękuję wszystkim, którzy wypowiadają sie w tematach, bo to wiele pomaga.
Udało mi się zrobić na razie podświetlenie całego środkowego panelu, czyli: światła awaryjne, podgrzewanie tylnej szyby, panel nawiewu, oświetlenie popielniczki.
Teraz zamierzam zabrać się za wskaźniki po obu stronach kierownicy, czyli w sumie 4 wskaźniki.
I tutaj mam problem i proszę o pomoc, bo nie mogę się do tego dostać!!
Wczoraj we wszystkich pozycjach próbowałam wsadzić tam rękę i jakoś wycisnąć te wskaźniki, ale nie ma bata!
Szukałam na forum, ale nie znalazłam jak się do tego dobrać.
Poniżej pokazuję zdjęcie (nie moje auto ale znalazłam układ taki jak u mnie): ten kokpit w samochodzie nie jest podzielony jak u niektórych tylko jest w jednej całości.
Na czerwono wskaźniki, do których chcę się dobrać.
Zielona strzałka to taka mała obudowa, która udało mi się ściągnąć.
na żółto zaznaczony schowek, który odkręciłam od dołu.
Mimo tego nie udało mi się wyciągnąć tych wskaźników, kostki da radę poodpinać ale nie mogę wycisnąć wskaźników, bo jest za mało miejsca!
Kombinowałam nożami, śrubokrętami żeby te zatrzaski docisnąć i móc wysunąć ale nie da rady
Podpowiedzcie mi coś
- Od: 11 paź 2013, 12:13
- Posty: 10
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5, 1998
benzyna + LPG
Witam serdecznie. Męczę się z tym już od 3 dni i nie umiem wyjąć tych przycisków i nawiewu ;/ Bardzo chciałem zmienić kolor podświetlenia na czerwony i nie umiem tego wyjąć. Inne poradniki pokazują jak to zrobić ale do mazdy z przed liftu ;x Czy mógłbym mi ktoś w tym pomóc ?
Oto z czym mam problem :
z tłu jest podłączona jeszcze jakaś linka , nie mogę jej odczepić ,ale wydaje mi się ,że chyba dałoby radę wymienić żarówki bez wyjmowania tak do końca tego paneliku
Mowa tu o tych przyciskach od regulacji świateł , przeciw mgielnych itd. (zegary mam wyjęte i zmienione na kolor czerwony ) Jak mógłbym to rozebrać :x
Oto z czym mam problem :
z tłu jest podłączona jeszcze jakaś linka , nie mogę jej odczepić ,ale wydaje mi się ,że chyba dałoby radę wymienić żarówki bez wyjmowania tak do końca tego paneliku
Mowa tu o tych przyciskach od regulacji świateł , przeciw mgielnych itd. (zegary mam wyjęte i zmienione na kolor czerwony ) Jak mógłbym to rozebrać :x
Derfflingeru – połączyłem Twój temat z tematem wspólnym.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
eveliyah – napisz może tak na przyszłość dla innych jak rozwiązałeś swój problem.
Uzupełnijcie proszę też swoje profile o lokalizację bo czasem bywa to przydatne.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
eveliyah – napisz może tak na przyszłość dla innych jak rozwiązałeś swój problem.
Uzupełnijcie proszę też swoje profile o lokalizację bo czasem bywa to przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Panowie jaka moc jest tych żaróweczek całoszklanych z wąsami do konsoli nawiewów mazda 323c?A jaka do moc do podswietleń przycisków np.ogrzewania tylnej szyby?Czy włącznik świateł awaryjnych tez jest podswietlany??I jeszcze jedno pytanie gdzie na necie można zakupić takie z zieloną otoczką na żarówce. W motoryzacyjnych u mnie jest porażka i nie można tego dostać.Wkurza mnie to że wieczorem nawet nie widać co się włacza na panelu nawiewów.Ogólnie jak na nowicjusza łatwo to rozebrać po Waszych poradach za co dziękuję. Dziekuję za odpowiedz.
-
pietia77
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości