Wymiana rozrządu, numery części GG/GY

Postprzez Neonixos666 » 4 paź 2011, 22:43

jozim napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):eee tam ja znam ditd które śmiga na uszczelce pokrywy zaworów od ... citd, w końcu oryginał <lol>
(małe OT:P)

Jeżeli to tyczy się do mnie to muszę ciebie rozczarować – wymieniłem na właściwą.
A skoro piszesz, że "eee tam ja znam ditd" to odszukaj stosowny wątek i opisz czym się różnią te uszczelki. Mam na dzieje, że nie jest to problem dla ciebie, gdyż jesteś na forum od Od: 10 wrz 2009, 00:21 papa


miałem na myśli swój silnik ;) a różnią się długością bo ciut inny jest blok od strony turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dziabas82 » 5 lis 2011, 20:19

a pompy wody chlopaki nie wymieniacie bo jak juz pasek sciagnety to juz chyba za jednym razem robic wszystko bo koszt niewiele wiekszy a robocizna 2razy drozsza niz pompka
dziabas82
 

Postprzez xANDy » 7 gru 2011, 21:57

Uszczelka pod kapę zaworową w DiTD i w MZR-CD jest bardzo podobna – minimalna różnica dotyczy jednego punktu, gdzie w DiTD śruba przechodzi przez wnętrze kapy (i dlatego posiada dodatkową uszczelkę miedzianą) a w nowszym silniku jest "na zewnątrz" więc i uszczelka ma wyprofilowane "uszko".
Generalnie da się wsadzić uszczelkę od DiTD do MZR-CD i naciągnąć nieco w tym miejscu (o jakiś niecały centymetr) i potraktować dla pewności tam silikonem, ale nie polecam.

Kiedyś jakiś klient przyjechał ze swoją uszczelką od DiTD do swojego silnika MZR-CD, a że auto musiało być złożone, to zmontowane zostało to co było (sam montowałem tę uszczelkę). Klient "zatwierdził" ale nie musiał tego potem korygować – nie ciekło.
Niemniej wolę uszczelek nie zamieniać.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Swoop » 28 mar 2013, 11:46

mam pytanie:

Do mojej mazdy potrzebuje pasek rozrządu RF5C-12-205A który ma 153 zęby, czy tak?
I pytanie kolejne, jaką długość powinien mieć ten pasek?

wiem, że może to dziwne, ale serwis walczy z rozrządem i napinaczem i cały czas twierdzą, że albo napinacz (choć porównali ze starym i jest taki sam) jest zepsuty albo pasek za luźny <płacze>
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Leoo » 29 mar 2013, 18:47

Swoop napisał(a):serwis walczy z rozrządem i napinaczem i cały czas twierdzą, że albo napinacz (choć porównali ze starym i jest taki sam) jest zepsuty albo pasek za luźny

Oczywiście zawleczka została usunięta z nowego napinacza?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Swoop » 1 kwi 2013, 16:56

tak została usunięta, bo inaczej go nie założysz i nie sprawdzisz .. why?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Leoo » 2 kwi 2013, 17:13

Zawleczkę usuwa się po zainstalowaniu paska. Uwolniony trzpień napinacza ma się wysunąć i naprężyć pasek. Po wykonaniu pełnego obrotu wałem wszystko ma być naprężone. Jeśli napinacz przeleżał długi czas w magazynie, mógł się zastać i trzeba mu delikatnie pomóc jakimś szpikulcem. Mechanik dokonujący wymiany paska powinien przyłożyć nowy do starego i upewnić się czy wszystko gra.
Ostatnio edytowano 2 kwi 2013, 20:58 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6