Także różnicy prawie żadnej a silnik trochę większy.
Mazda3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM
U mnie zawsze czy to trasa czy miasto (chociaż po mieście raczej rzadko śmigam żeby stać w korkach) wychodzi 600 z wachaniem do 620
Leje od rezerwy do full, wchodzi podobnie ok. 43l.
Także różnicy prawie żadnej a silnik trochę większy.
Także różnicy prawie żadnej a silnik trochę większy.
Dzisiaj Mazda została umyta i odkurzona... ponadto chciałem wymienić filtr kabinowy, ale się nie udało. Szczegóły tu...
Poza tym po 2000km wymieniłem koło pasowe Corteco – nie zachowywało się dobrze. Myślałem, że to ono powoduje klekotanie po załączeniu A/C, jednak się myliłem. Chociaż wymiania i tak była konieczna, bo były luzy na mocowaniu koła. Pójdzie do reklamacji. Wleciało koło pasowe FEBI BILSTEIN. Zobaczymy ile wytrzyma.
I teraz mam problem. Bo wygląda na to, że sprężarka klimy coś strajkuje. Jak myślicie – czy np. zjechane łożysko w sprężarce może powodować klekotanie (samochód z A/C mam po raz pierwszy, więc nie wiem jak może brzmieć zjechane łożysko w klimie)? W tygodniu muszę się przejechać do jakiegoś "dobrego" serwisu klimatyzacji. Może coś wymyślą
Poza tym po 2000km wymieniłem koło pasowe Corteco – nie zachowywało się dobrze. Myślałem, że to ono powoduje klekotanie po załączeniu A/C, jednak się myliłem. Chociaż wymiania i tak była konieczna, bo były luzy na mocowaniu koła. Pójdzie do reklamacji. Wleciało koło pasowe FEBI BILSTEIN. Zobaczymy ile wytrzyma.
I teraz mam problem. Bo wygląda na to, że sprężarka klimy coś strajkuje. Jak myślicie – czy np. zjechane łożysko w sprężarce może powodować klekotanie (samochód z A/C mam po raz pierwszy, więc nie wiem jak może brzmieć zjechane łożysko w klimie)? W tygodniu muszę się przejechać do jakiegoś "dobrego" serwisu klimatyzacji. Może coś wymyślą

- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Wczoraj wróciliśmy z urlopu. Zrobione w sumie jakieś 2000 km.
Trasa Poznań – Praga, Praga – Monachium, Monachium – Garmisch Parten-Kirchen (i z powrotem) i ostatecznie Monachium – Poznań –> średnie spalanie w granicach 5,2-5,4 jadąc cały czas po autostradach, prędkość 130-150 kmh, więc wyszło całkiem przyzwoicie
Swoją drogą widać ile naszym drogom jeszcze brakuje, jazda po autostradach w Niemczech to bajka (bardzo dobrze jeździło nam się również w Czechach).
Jedynym fochem jaki strzeliło auto było pokazanie "Check engine" jak mieliśmy wyjechać z Monachium. Lekko się zeźliłem, ale podłączyłem ELMa pod lapka:
P1412 – czyli kolega EGR złapał zawiechę.
Wykasowałem błąd i prześmigałem na autobahnie do Polski i na razie nie wrócił. Jeśli to zrobi to się przyjrzę problemowi. Szczerze mówiąc lekkiego stracha złapałem, ale jak się okazało, że to EGR to się uspokoiłem
Dodatkowo przed urlopem została wymieniona sprężyna przy lewym tylnym klocku wraz z gumowymi tulejkami od sworzni prowadzących zacisku. Przedtem był dość duży luz w zacisku, podejrzewam, że sprężyna była wyrobiona i klocki dzwoniły na dziurach o tarczę. Po wymianie trasa urlopowa przebiegła pod znakiem ciszy
Trasa Poznań – Praga, Praga – Monachium, Monachium – Garmisch Parten-Kirchen (i z powrotem) i ostatecznie Monachium – Poznań –> średnie spalanie w granicach 5,2-5,4 jadąc cały czas po autostradach, prędkość 130-150 kmh, więc wyszło całkiem przyzwoicie
Swoją drogą widać ile naszym drogom jeszcze brakuje, jazda po autostradach w Niemczech to bajka (bardzo dobrze jeździło nam się również w Czechach).
Jedynym fochem jaki strzeliło auto było pokazanie "Check engine" jak mieliśmy wyjechać z Monachium. Lekko się zeźliłem, ale podłączyłem ELMa pod lapka:
P1412 – czyli kolega EGR złapał zawiechę.
Wykasowałem błąd i prześmigałem na autobahnie do Polski i na razie nie wrócił. Jeśli to zrobi to się przyjrzę problemowi. Szczerze mówiąc lekkiego stracha złapałem, ale jak się okazało, że to EGR to się uspokoiłem
Dodatkowo przed urlopem została wymieniona sprężyna przy lewym tylnym klocku wraz z gumowymi tulejkami od sworzni prowadzących zacisku. Przedtem był dość duży luz w zacisku, podejrzewam, że sprężyna była wyrobiona i klocki dzwoniły na dziurach o tarczę. Po wymianie trasa urlopowa przebiegła pod znakiem ciszy
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
SiN4don napisał(a):...ale podłączyłem ELMa pod lapka:
P1412 – czyli kolega EGR złapał zawiechę.
Wykasowałem błąd..."
Ja to bym się ze...ł ze strachu...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
No to ELM zwrócił się właśnie z tym momencie z x2
Pewnie z 50 EUR by kosztowało podłączenie do kompa gdzieś 
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Chyba w kupę wjechałeś a później w kamienie 
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
cbr napisał(a):Chyba w kupę wjechałeś a później w kamienie
E tam w kupe... nie smierdzialo jak kupa
Radex napisał(a):to się wtopiło czy jak ?
Na szczescie nie – po szalenstwach na torze zeszlo mi to ladnie z opony (tam gdzie jest bieznik widac ze wydlubywalem to ustrojstwo dlugopisem
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
marcin255 napisał(a):to wygląda jakby gdzieś była łata ze smoły
Chyba faktycznie gdzies musiala byc. Szczesliwie opona mi sie nie uszkodzila.
Ostatnio edytowano 8 paź 2012, 21:08 przez SiN4don, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Powiedzcie mi jedno, bo mam pewien plan.
Tak na szybko, czy progi do M3 do wszystkich wersji były takie same? Czy np. z MPSa będą do naszego wozidełka pasować (podejrzewam, że tak)?
I czy oryginalne chlapacze na przód od Mazdy różnią się w wersjach dla aut z progami i bez?
Będę coś chyba robił z progami auta, bo ta konserwacja to na nie włazi mi się przestaje podobać i zaczyna mi przeszkadzać.
Tak na szybko, czy progi do M3 do wszystkich wersji były takie same? Czy np. z MPSa będą do naszego wozidełka pasować (podejrzewam, że tak)?
I czy oryginalne chlapacze na przód od Mazdy różnią się w wersjach dla aut z progami i bez?
Będę coś chyba robił z progami auta, bo ta konserwacja to na nie włazi mi się przestaje podobać i zaczyna mi przeszkadzać.

- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
progi czy nakładki na progi ?
Bo jesli chodzi o to
http://allegro.pl/mazda-3-mps-listwy-pr ... 43980.html
to pasują też z sedana.
Bo jesli chodzi o to

to pasują też z sedana.
Tak, chodzilo mi o nakladki na progi. 
Dobrze ze chociaz w tym wzgledzie (nakladek) nie trzeba zwracac uwagi na to czy kupujemy czesc do sedana czy hatchbacka / EU czy US
Dobrze ze chociaz w tym wzgledzie (nakladek) nie trzeba zwracac uwagi na to czy kupujemy czesc do sedana czy hatchbacka / EU czy US

- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Mały "sneak peak" tego co się obecnie z Mazdą dzieje – niezbędne prace mające na celu zwalczenie i zabezpieczenie przez obecną w naszej M3 korozją

Inna ciekawostka...
No więc kochany OSRAM (od strony pasażera) wytrzymał od czerwca 5 miesięcy. Idzie reklamacja.
Z konieczności (potrzebowałem na gwałt nowych H7) wylądowały OSRAM Silverstar, kupione w Realu. Ciekawe ile te pociągną...




Inna ciekawostka...
SiN4don napisał(a):W autku, tak jak zapowiadałem, wylądowały OSRAM Night Breaker, zobaczymy ile wytrzymają.![]()
Poprzednie miałem jakieś Philipsa – 12972 NGSDL (po tym oznaczeniu wyskakuje mi kilka modeli...). Przyjechały razem z Mazdą z Niemiec i były ze mną przez 6 miesięcy.
No więc kochany OSRAM (od strony pasażera) wytrzymał od czerwca 5 miesięcy. Idzie reklamacja.
Z konieczności (potrzebowałem na gwałt nowych H7) wylądowały OSRAM Silverstar, kupione w Realu. Ciekawe ile te pociągną...
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
jeśli chodzi o OSRAM to odpuść reklamacje nie warto... Niedawno oddałem do sklepu bo tak kazali sklep wysłał do hurtowni, a hurtownia odpisała że żarówki mają to do siebie że się przepalają
nie ma dyskusji zadzwoniłem tam bo napisali że odpalałem na włączonych światłach to stwierdził że skoro tego nie robiłem to w ogóle za wcześnie włączałem światła, ręce opadają no comment. Jak się przepali OSRAM lub Philips bo te 2 mam teraz włożone to założę Hella Blue Light ciekawe ile wytrzymają.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Ja we wcześniejszym aucie używałem Osram NightBreaker i świeciły fajnie ale 6 miesięcy to max co wytrzymywały żarówki. Nie wymieniałem od razu po przepaleniu kompletu, ale 2 żarówka wytrzymywała 2-3 tygodnie dłużej od 1. Wiec pozostaje wybór między słabiej a dłużej lub mocniej a krócej. Spróbujcie NARVE trochę taniej a wcale nie gorzej.
- Od: 11 mar 2012, 23:31
- Posty: 86
- Skąd: ŁDZ RTK
- Auto: Mazda 3 BK
Mały update. Czekam na wiosnę coby autko wypucować i jakieś porządne fotki strzelić.
1) Po lakierniku auto przeżyło nawet zimę, jedna rzecz będzie do poprawki, ale to za jakiś czas.
2) Grudzień 2012 – kolejna wymiana oleju, wpadła znów Dexelia + filtr oleju. Następnym wyborem będzie prawdopodobnie Elf albo Motul. Dodatkowo wymienione dwie tuleje wahacza tylnego (przód auta). Dodatkowo przeczyszczony i nasmarowany EGR (wskutek pojawiającego się – rzadko bo rzadko, przez rok jakieś 4x) błędu P1412. Do tej pory EGR hula aż miło.
Zaraz potem auto przeszło pomyślnie przegląd techniczny.
3) Luty 2013 – wymiana praktycznie wszystkich tulei z tyłu zawieszenia – do wymiany były tylko dwie, ale z racji tego, że żadnej ze śrub nie dało się ruszyć (tak zapieczone były, dokręcone przez jakiegoś bystrzaka na sucho) konieczne było cięcie i wymiana reszty tulei.
Jako ciekawostka – konieczne było zamówienie dwóch śrub w ASO, które służą do ustawiania geometrii auta. Każda po ok. 40zł za sztukę, czyli mamy 80zł za dwie śrubki – brawo dla Mazdy
Poza tym się auto sprawuje, jeździ i wozi nasze cztery litery. Na wiosnę planuję porządne czyszczenie wnętrza + małe spa (home made) dla lakieru.
4) W międzyczasie wylądowały LEDy w podsufitce i schowku.
PS. Osramy się na razie trzymają.
Dopisano 29 lip 2013, 21:23:
Teraz czas na większy update z obietnicą częstszych
1) Kwiecień 2013 – zmiana opon na letnie
Potem długo długo nic się nie dzieje...
2) Czerwiec 2013 – kolejna zmiana oleju + filtry oleju i powietrza. Na budziku 170.608 km
Tym razem podziękowałem Dexelii (ostatnio sporo nieciekawych historii się słyszało) i za namową mechanika do silnika wlano...
Comma Syner-D 5W40
... do której mechanik ma "pewny" dostęp. Na razie (2tys km) wszystko gra i trąbi
Zobaczymy po całym cyklu jak się będzie silnik sprawować. Nie jestem do końca przekonany co do oleju (chyba Full-SAPS), ale niby normy spełnia, więc się nie czepiam.
Poza tym auto jeździ i nie grymasi (o korozji już nie wspominam, przestałem się przejmować, chociaż nie ma tego znowu "tak dużo")
3) Lipiec 2013 – dziś, tj. 29.07.2013 zaliczony mały spocik z kolegą bjorm
Powymienialiśmy się spostrzeżeniami na temat naszych M3, ponarzekaliśmy i wspólnie doszliśmy do wniosku, że... BLki nam się nie podobają
Widok na nasze wozidełka

Oby kolejne 10k km było bezproblemowe.
1) Po lakierniku auto przeżyło nawet zimę, jedna rzecz będzie do poprawki, ale to za jakiś czas.
2) Grudzień 2012 – kolejna wymiana oleju, wpadła znów Dexelia + filtr oleju. Następnym wyborem będzie prawdopodobnie Elf albo Motul. Dodatkowo wymienione dwie tuleje wahacza tylnego (przód auta). Dodatkowo przeczyszczony i nasmarowany EGR (wskutek pojawiającego się – rzadko bo rzadko, przez rok jakieś 4x) błędu P1412. Do tej pory EGR hula aż miło.
Zaraz potem auto przeszło pomyślnie przegląd techniczny.
3) Luty 2013 – wymiana praktycznie wszystkich tulei z tyłu zawieszenia – do wymiany były tylko dwie, ale z racji tego, że żadnej ze śrub nie dało się ruszyć (tak zapieczone były, dokręcone przez jakiegoś bystrzaka na sucho) konieczne było cięcie i wymiana reszty tulei.
Jako ciekawostka – konieczne było zamówienie dwóch śrub w ASO, które służą do ustawiania geometrii auta. Każda po ok. 40zł za sztukę, czyli mamy 80zł za dwie śrubki – brawo dla Mazdy
Poza tym się auto sprawuje, jeździ i wozi nasze cztery litery. Na wiosnę planuję porządne czyszczenie wnętrza + małe spa (home made) dla lakieru.
4) W międzyczasie wylądowały LEDy w podsufitce i schowku.
PS. Osramy się na razie trzymają.
Dopisano 29 lip 2013, 21:23:
Teraz czas na większy update z obietnicą częstszych
1) Kwiecień 2013 – zmiana opon na letnie
Potem długo długo nic się nie dzieje...
2) Czerwiec 2013 – kolejna zmiana oleju + filtry oleju i powietrza. Na budziku 170.608 km
Comma Syner-D 5W40
... do której mechanik ma "pewny" dostęp. Na razie (2tys km) wszystko gra i trąbi
Poza tym auto jeździ i nie grymasi (o korozji już nie wspominam, przestałem się przejmować, chociaż nie ma tego znowu "tak dużo")
3) Lipiec 2013 – dziś, tj. 29.07.2013 zaliczony mały spocik z kolegą bjorm
Widok na nasze wozidełka

Oby kolejne 10k km było bezproblemowe.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
ale fajnie wyglądają z odległości z której nie widać rudej
zauważ jak u mnie na ciemniejszej barwie widać różnicę w odcieniu zderzaka

zauważ jak u mnie na ciemniejszej barwie widać różnicę w odcieniu zderzaka
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
Powrót najpierw ze zlotu, potem z urlopu udany 
Kolejne prawie 1500km zrobione bez problemu. Z małym bonusem
Wkrótce i nasze M3 będzie z ogonkiem
Spojler wymaga pewnych poprawek, ale to da się załatwić 
Szkoda, że jest uszkodzony, bo trafiłem na sztukę w kolorze auta – gdyby nie to to już byłby zamontowany na tyłku


Kolejne prawie 1500km zrobione bez problemu. Z małym bonusem
Wkrótce i nasze M3 będzie z ogonkiem
Szkoda, że jest uszkodzony, bo trafiłem na sztukę w kolorze auta – gdyby nie to to już byłby zamontowany na tyłku


- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], waldek2000 i 3 gości